DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Treapta a V-a

uzispeed
post 30 Mar 2004, 08:28
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 29 March 04
From: Timisoara




Salut pe toata lumea!
Am o problema in treapta a V-a la o Dacie din '94 cu motor de 1410. In relanti, fara nici o viteza bagata, se aude un huruit, dar foarte incet, mai ales cand motorul este rece.
La viteze mari, cand bag a V-a, incepe un fluierat de parca ar freca ceva urat de tot, dar nu-mi dau seama ce (inca nu m-am bagat sub ea). Tin sa precizez si ca intra foarte greu in treapta a V-a (de foarte multe ori nimerind treapta a III-a).
Multumesc anticipat pentru orice sugestie/sfat!


--------------------
Nokia - CoNnEcTiNg PeOpLe!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nimic
post 30 Mar 2004, 08:36
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 27 January 04




din cate am mai citit eu pe aici huruitul in relanti e de la rulment.
faza cu intratul intr-a 5-a am patzit-o si eu.numai ca la mine nu era de la cutie.oala de la schimbatorul de viteze se prindea cu 3 shuruburi putzin cam lungi.unul dintre el atingea capatul inferior al schimbatorului exact atunci cand bagam a 5-a.de fluierat nu fluiera ce-i drept dar trebuia pacalita sa intre a 5-a.indoind putzin shurubul ala acum schimbatorul face cursa completa si intra bine a 5-a.verifica intai faza asta si daca nu e asta cutia cere o reparatzie


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costinel_sandu
post 30 Mar 2004, 21:50
Post #3


Aliaj mecanic+sofer


Group: Members
Posts: 185
Joined: 25 March 04
From: Alexandria / Bucuresti




Daca huruitul se modifica la apasarea ambreiajului poate fi de la rulmentul de presiune.

Faptul ca nu intra in a V-a se poate datora bieletei dintre maneta si cutie
Nici a mea care e la fel cu a ta uzispeed, decat ca e din '93 nu mai vroia sa intre sau intra in III si i-am inlocuit bieleta cu una model nou fara cuplajul ala elastic si apoi a mers foarte frumos ba mai mult are si mai putin joc maneta


--------------------
dracia DSN-ul lui tata:) 2001 Rapsodie - TR-03-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adumitrachy
post 31 Mar 2004, 06:14
Post #4


Membru autohton


Group: Members
Posts: 915
Joined: 27 January 04
From: Iasi




Ia uitate la clama de plastic de sub maneta.S-ar putea sa-ti mearga greu si din cauza ei.


--------------------
Dacia 1310 L Audi B4 quatro 1998 / 1991 - IS 04/84 DLA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uzispeed
post 31 Mar 2004, 10:30
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 29 March 04
From: Timisoara




Problema mai mare e fluieratul ala in mers in treapta a V-a. Asta m-ar interesa daca a mai avut cineva.


--------------------
Nokia - CoNnEcTiNg PeOpLe!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c1p0
post 31 Mar 2004, 12:39
Post #6


I find your lack of faith disturbing.


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 October 03
From: Bucuresti - Colentina




Probleme la treapta V am si eu.
Acum vreo 2 luni am schimbat tampoanele alea (sau cum le zice) de sub cutie si a mers bine, o vreme...adica pana ieri, cand am facut un drum de vreo 60 km. La intoarcere a Va era prin torpedou, pe cand a IIIa era in loc de a Va, punctul mort in viteza I etc. Presupun ca trebuie sa schimb iar tampoanele alea...lucrare ce ma costa cu tot cu manopera in jur de 250.000 lei.

Cu sunetul ala nu stiu ce sa zic...


--------------------
Dacia Logan dCI Ambition 2007
I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 31 Mar 2004, 15:20
Post #7


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Ma intriga huruitul la rece.. de obicei huruiturile se aud mai bine cand uleiul e mai moale si metalul bate pe metal mai bine..
Sigur se aude mai tare cand e rece ?
E dependent de ambreiere/debreiere ?


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 31 Mar 2004, 15:24
Post #8


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




pt suieratul in a V-a, verifica in primul rand uleiul din cutie sau schimba-l direct. Daca tot asa face, nu stiu ce are, dar are ceva sigur (am mers si io cu o masina care fluiera in a V-a) sincer, nu ma pricep la cutii.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_vulpe
post 31 Mar 2004, 16:13
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 3 March 04
From: Bucuresti




si eu am huruit la cutie si in treapta a IV-a si in a V-a, dar habar nu am de unde e
poate ma ajuta cineva

merci


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 6 Apr 2004, 13:42
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




uruitu din cutie poate sa se auda din doua motive. cel mai probabil ai o pierdere de ulei pe la semeringuri si uleiul nu mai este suficient pentru a face ungerea completa a pinioanelor. Alta cauza este calitatea prosta a uleiului. Cel mai bine e sa ii faci un schimb de ulei la cutie. Daca tot se aude e posibil sa ai un rulment crapat sau vreun satelit descentrat. Problema cu viteza a V-a e din schimbator adica din bucsele de pe axul dintre cutie si schimbator.


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irinel75
post 6 Apr 2004, 13:47
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




e un fluierat deranjant???sau asa mai fin???nu cumva ai scapat-o fara ulei?sie de la grup si pinioane??
Acu si povestea mea...cu motorul pornit , pe loc bag in toate vitezele fara nici o problema...insa in mers kestia este ca din tr a 5-a nu pot baga direct a 4-a..ci trebuie sa simulez bagarea in tr a 3-a dupa care cobr intr-a 4-a..stie cineva de ce???


--------------------
RENAULT MEGANE 2 2006 - VS-58-KNX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 6 Apr 2004, 13:57
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




de la sincroane? icon_mrgreen.gif


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu croitoru
post 31 May 2004, 21:01
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 31 May 04
From: sibiu




pt irinel 75- vezi sincronul la a 4-a...cre ca e bulit.... am si eu o mare problemă....aveam un suierat chiar placul in tr 4 si 5. am fost la mecanic...a acimbat rulmentul biconic din cutie + semeringuri planetare + sincron tr 1+ i9nlocuit ulei cu unul mai scump din metro....problema este că acum in tr a 5 a are un suierat ca un zgomot de frecare care se estompează pe măsură ce crește turația...pe la 110/h nici nu se mai distinge in zgomotul produs de frecarea aerului pe caroserie... dar nici nu pot să merg numai cu suta+; de asemena am un huruit in cutie cind e motorul rece si nu e apăsat ambreiajul, am intrebat mai multimecanici daca ar fi de la rulmentul de presiune si toti au zis că in acest caz ar tzrebui ca huruitul să apară atunci cind calci ambreiajul și nu invers...astept si alte păreri....referitor la suieratul din treapta a 5 a e posibil ca atunci cînd a schimbat semeringurile la planetare să fi descentrat grupul cu sateliți?


--------------------
POTI ASCULTA SI CUVINTELE DAR NU TE INCREDE DECAT IN FAPTE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irinel75
post 1 Jun 2004, 07:35
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




merci liviu....la tine problema sta altfel (am avut si eu la cutia cu 4 trepte)..cica mai e un rulment la unu din trenuri , fix sau mobil nu mai stiu...si pina se greseaza bine si se tureaza scoate zgomotul ala..
deci parerea mea ca trebuia refacuta toata cutia de la A la Z..daca tot ai desfacut-o


--------------------
RENAULT MEGANE 2 2006 - VS-58-KNX
MEGANE SEDAN 2 / 1.5 dci 102CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 1 Jun 2004, 08:35
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Uruitul la relanti este de la priza , incearca sa calci ambreiajul si ai sa observi ca dispare.Capatul prizei care intra in ambreiaj se sprijina mai departe intr-o bucse de bronz aflata in vilbrochen. Trebuie inlocuita bucsa si pentru asta trebuie data jos cutiavolanta ambreiajul, oricum nu are implicatii in buna functionare a masinii.
Din nastere CV_ul cu 5 vitz. este defectuoasa la ungere vit 5 si daca ai pierdut si ulei este clara ca ansamblu pinioane 5 a cam mers fara ungere. copleteeaza ulei la CV si daca tot asa face trebuie revizuita CV si inlocuite ans pinioane a 5 a
Bafta


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
to_the_limit
post 1 Jun 2004, 10:14
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04




si la mine flueira in tr v dar asta daca baga pe la 70km/h...

si o tinea asa pana la 90km/h...

dar fluera asa decand o stiu eu...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
to_the_limit
post 22 Oct 2004, 18:11
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04




fratilor mai nou rage ingrozitor in tr-4 si a 5..de la 60 in sus..

zgomotul se manifesta ca un sueirat puternic de tot mai ales de pe la 80 in sus..
si se manifesta numai cand accelerez..ca sa pot sa vb in masina la 90 la ora sau 100 tre sa iau piciorul de pe accleratie..

de altfel la relanti toarce super fain,deci faza se intampla numai in sarcina...
pe lok daca o turez am depistat un huruit in drepta in motor undeva exact la granita celor 3000 de ture..

stiti prea bine cum rage dupa 3000(se sesizeaza o dif) ei la mine la 3000 se aude peste urletul ei inconfundabil un ecou la raget..ceva ca intro cutie de tabla...apoi dupa 3000 rage normal raget de motor de dacie turat...

draq s-o ia..daca aveti vreunul vreo idee nu ezitati sa o impartasiti..
masina e din 98...

am sesizat ca difera ca zgomot fata de astea din 99
sa fie ca a me anu are bord CN??

This post has been edited by to_the_limit: 22 Oct 2004, 18:12


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
to_the_limit
post 25 Oct 2004, 14:35
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04




haide-ti mai oameni bune chiar nimeni nu a sesizat...??


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uzurpy
post 26 Oct 2004, 01:46
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 7 October 04




chestia cu huruitu la relanti e valabila si la mine...
parca macina cafea sad.gif
cand apas ambreiajul dispare ca prin minune

fluieratul intr-a 5-a la fel..... fluiera numai cand accelerez...
fluieratul asta il auzeam cand ma duceam la tara cu autobuzele alea vechi daramate... ( cand baga nenea ala a 4-a .. cred smile.gif )

am fost si am verificat uleiul la cutie , are destul
dar e acolo saracu din 99 , de cand e masina

chiar sunt foarte curios ce se poate face in sensul asta.... huruitu la relanti si fluieratul in treapta 5

ps : huruitul se aude si in treapta 1 ( destul de bine )


--------------------
Dacia 1400 - B 56 MDX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
to_the_limit
post 27 Oct 2004, 09:23
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04




up!up!up!!!!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 28 Oct 2004, 10:43
Post #21


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




unele cutii de dacie i 5 trepte fluiera in treapta a V-a de noi, mai ales la break. nu exista remediu si nici nu are cauze in exploatare (lipsa ulei sa cine stie ce...)


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 28 Oct 2004, 10:49
Post #22


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(Uzurpy @ 26 Oct 2004, 02:46)
am fost si am verificat uleiul la cutie , are destul
dar e acolo saracu din 99 , de cand e masina
*



parca scria in carte ca uleiul din cutie se SCHIMBA o data la 30.000 de km SAU o data la 2 ani.

Si a mea huruie la relanti de ma dispera. Am auzit ca cica ar dauna axului primar din cutie, dar sa dau jos motorul pt o bucsa de 5.000 parca nu-mi vine.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bog_cip
post 28 Oct 2004, 15:37
Post #23


membru


Group: Members
Posts: 215
Joined: 16 July 04
From: Brasov




O posibila solutie :
- verificat daca ansamblul furca rulment de presiune sunt OK ( metoda ambreaj luber / calcat sa se vada diferenta)
- se poate schimba uleiul + un aditiv pentru ulei pe baza de teflon ( din experiante reduce zgolotele )
- verificat saca cutia are scapari prelingeri de unei ( eliminate )
Altceva ... nu stiu !!!!


--------------------
Toyota corola sedan 2008 - -----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Nov 2004, 21:43
Post #24


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




flueratul sau suieratul poate fi din lipsa de ulei, sau mai grav(daca zgomotul devine din ce in ce mai mare) rulmenti sparti cu bile ovlizate, asa ca aveti mare grija sa nu ramaneti in pana!!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghc
post 14 Sep 2005, 12:48
Post #25


..:::Cautatorul:::..


Group: Members
Posts: 411
Joined: 9 December 03
From: Cluj-Napoca




QUOTE(c1p0 @ 31 Mar 2004, 13:39)
Probleme la treapta V am si eu.
Acum vreo 2 luni am schimbat tampoanele alea (sau cum le zice) de sub cutie si a mers bine, o vreme...adica pana ieri, cand am facut un drum de vreo 60 km. La intoarcere a Va era prin torpedou, pe cand a IIIa era in loc de a Va, punctul mort in viteza I etc. Presupun ca trebuie sa schimb iar tampoanele alea...lucrare ce ma costa cu tot cu manopera in jur de 250.000 lei.
Cu sunetul ala nu stiu ce sa zic...
*


Scuze pentru scoaterea de la nafatalina a acestui topic, dar aici am gasit o problema asemanatoare cu a mea.
Se da: una bucata Dacia 1410 / 1991, CV 5 trepte. Probleme: treapta V inexistenta, I si II drept de la punctul mort, III pe unde ar trebui sa fie V. Daca incerc sa bag normal in a II-a (in stanga si in spate) intra direct in marche-arriere, fara nici o apasare. Mentionez ca si arcul de sub schimbator a sarit...
Poate cineva sa-mi detalieze rezolvarea? Pot sa o fac eu sau mai bine apelez la un mecanic?

Merci.


--------------------
ZKR (Logan by Dacia) BaLaureate 3.14 1907 toamna - CJ-01-GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bog_cip
post 14 Sep 2005, 13:17
Post #26


membru


Group: Members
Posts: 215
Joined: 16 July 04
From: Brasov




Este dedesubt, sub masina o piesa de plastic care face ghidajul intratului in mansalier. Din acest motiv la dacie trebuie apasat si dupa aia bagat in vireza. Piesa aia daca s-a tocit sau este prost reglata , miscata , iti face asa. Poti sa faci operatiune da trebuie sa ai simt. unui mecani ii ia 5 minute .... da asta e...

This post has been edited by bog_cip: 14 Sep 2005, 13:18


--------------------
Toyota corola sedan 2008 - -----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 14 Sep 2005, 21:20
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




Merge montata o cutie cu 5 trepte de dacia cu motor de 1289.(are motorul destula putere?) Are cineva idee cam cat ar costa una secon hand? Cum o pot proba daca e buna, inainte de a o cumpara si de a o monta pe masina? (N-am chef sa iau tzeapa) laugh.gif


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Sep 2005, 14:57
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere





Merge, am eu pe 1289 palier marit, ambreiaj fi 180.
se schimba bieleta (parca mai scurta la 5?oricum , ceri bieleta pt 5 trepte si cata sa iei tip nou, fara tampoanele alea patrate), traversa, montura cablului km se muta la partea superioara.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 15 Sep 2005, 22:32
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




Si un pret?


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
to_the_limit
post 31 Oct 2005, 13:00
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04






QUOTE(TheSaiLor @ 6 Apr 2004, 15:42)
uruitu din cutie poate sa se auda din doua motive. cel mai probabil ai o pierdere de ulei pe la semeringuri si uleiul nu mai este suficient pentru a face ungerea completa a pinioanelor. Alta cauza este calitatea prosta a uleiului. Cel mai bine e sa ii faci un schimb de ulei la cutie. Daca tot se aude e posibil sa ai un rulment crapat sau vreun satelit descentrat. Problema cu viteza a V-a e din schimbator adica din bucsele de pe axul dintre cutie si schimbator.
*



Uruitul se manifesta de la 85km/h in sus si este ingrozitor...am pus ulei...full degeaba...
cand e rece nu face..dupa ce se incalzeste incepe showul!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 15:12
Forum Renault