Turbo Dacia, adaptari turbine la 1600cc
![]() ![]() ![]() |
Turbo Dacia, adaptari turbine la 1600cc
vacarosie200 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 5 February 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova
1997 1600cc
- SV 03 TKL
|
|||
Smeagol |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vacarosie200 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 5 February 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Nova
1997 1600cc
- SV 03 TKL
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Merge si cu gaz.
Asta e un fel de : merge si cu ziar (sau hartie de caiet), dar e mult mai bine cu hartie higienica ! |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
vacarosie200 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 5 February 06 ![]() |
QUOTE(B-34-SGM @ 1 Jun 2006, 12:14) Merge si cu gaz. Asta e un fel de : merge si cu ziar (sau hartie de caiet), dar e mult mai bine cu hartie higienica ! As fi vrut sa fie un topic tehnic, se pare ca nu. Personal consider topicul inchis , atata timp cat in 60 minute de la deschiderea lui au nimerit numai Comentatori aici imi imaginez ce o sa fie dupa cateva zile. bye bye forumistilor |
--------------------
Dacia
Nova
1997 1600cc
- SV 03 TKL
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#7
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
nu a vrut nimeni sa te supere,baietii doar au glumit(dar u ai luat-o in serios)dar daca vrei sa afli mai multe de chestia asta(cu turbo pe dacie)robert(sgm)e cea mai potrivita persoana.
ps:din cate stiu eu un motor de dacie stock nu prea tine la turbo... |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
vacarosie200 |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 5 February 06 ![]() |
QUOTE(cristigeo69 @ 1 Jun 2006, 12:26) nu a vrut nimeni sa te supere,baietii doar au glumit(dar u ai luat-o in serios)dar daca vrei sa afli mai multe de chestia asta(cu turbo pe dacie)robert(sgm)e cea mai potrivita persoana. ps:din cate stiu eu un motor de dacie stock nu prea tine la turbo... Din cate stiu eu , motorul tine, nu prea tine cutia de viteze, daca incerci asa ceva la Nova, sar putea sa ai supriza sa ramaii fara masina, nu de alta dar nu gasesti sa schimbi cutia, iar ca sa adaptezi o cutie de Reno ( renault ) ai de schimbat aproape tot ce tine de rulaj pe fata. In legatura cu motorul, daca tie frica ca nu tine, poti sa maresti un pic camera de ardere ca sa micsorezi raportul, asa sigur tine, Pe lumea asta mai exista si oameni care viseaza la ridicarea randamentului, nu numai la ridicarea vitezei si scaderea timpului la 100/h. Cum vi se pare sa ai un cost de transport la 0,1 lei / km si sa iti permiti sa mai faci si depasiri? Na ca nu am inchis topicul |
--------------------
Dacia
Nova
1997 1600cc
- SV 03 TKL
|
|
Ov |
![]()
Post
#9
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
studiaza si tu mai bine cu search-ul
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Daca nu vrei pentru acceleratie sa faci senzatii la curse, este buna turbina, cred eu, la presiuni mici, ca sa ai un randament mai bun al motorului.
Insa, trebuie modificari nu gluma, bani bagati in masina, dar daca le faci usor, fara graba, in timp, cred ca se merita cu varf si indesat. Eu planuiesc de mult sa fac modificarea asta, si o sa o fac sigur, dar toate la timpul lor. In principiu piesele nu sunt ff scumpe, le poti lua in timp fara eforturi prea mari. Eu am avantajul ca am deja turbina si un radiator de ulei. Intrebarea de baraj e daca rezista motorul stock la asa ceva? Se pare ca nimeni nu stie sau mai degraba nu vor sa spuna. Asa ca am evitat cat am putut sa intreb. Dupa gandirea mea s-ar putea sa ajute daca micsorezi regimul termic la care functioneaza motorul. Uleiul trebuie racit, deoarece el raceste pistoanele la randul lui. Ma gandesc la camasi ca rezista mai mult daca sunt racite mai eficient, altfel as putea incerca camasi custom made dintr-un material mai dur, nu stiu daca se poate, dar o sa incerc. Am vecinu de la tara strungar meseriash. Cert este ca viata motorului se va micsora, dar nu ma intereseaza asta. Consumul va mai creste, dar la fel nu ma stresez de-asta. La o broscuta modificata in turbo cu motor de 1300 am citit ca papa doar cu 1 litru mai mult %. |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
tm8bnz |
![]()
Post
#11
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Bai fratiilor,dar ce intrebare e asta "rezista motorul stock la o conversie turbo?" !?
Si voi chiar mai asteptati si raspuns ? ![]() Toate au o limita calculata...acest motor a fost facut sa funtioneze in regim aspirat la o compresie max 9,si si asa se mai strica,DES,asa ca ce va asteptati cand il umfla turbina la o compresie de 15-16 QUOTE Am auzit de curand de o adaptare la galeria de evacuare si montarea unei turbine. Si acum daca tu crezi ca doar de atat e necesar ca sa faci o transformare din asta,pai ce sa mai zic...mai ai mult de studiat ! ![]() This post has been edited by tm8bnz: 1 Jun 2006, 13:31 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Intrebarea era:"CAT rezista motorul?"
Chiar n-o fi nimeni care sa fi facut asta, sa ia camasile si pistoanele de Dacie si sa-i puna presiune in ele sa zica"Bah nene m-a tinut 10.000km" sau cat o tine... Normal ca sunt calculate, dar vroiam sa stiu cat tine pana face uzura mare, ca sa stiu cum sa procedez mai departe.... LE: BNZ, cum calculezi matale compresia dupa ce pui turbo pe aspirat? This post has been edited by Mario_b: 1 Jun 2006, 13:50 |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
tm8bnz |
![]()
Post
#13
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
QUOTE(SiloS @ 1 Jun 2006, 14:46) Cum , bnz , nu e asa simplu ca schimbarea bujiilor ? eu asa stiam , scoti galeria veche , o pui pe aia noua cu turbina si rezultatul este un motor mai puternic , mai fiabil si care consuma mai putin . Vorba aia,"Laser Frate" ![]() QUOTE(Mario_b @ 1 Jun 2006, 14:46) Prin aproximare la o presiune in admisie,la fel,aproximata ! This post has been edited by tm8bnz: 1 Jun 2006, 14:33 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
vacarosie200 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 5 February 06 ![]() |
QUOTE(tm8bnz @ 1 Jun 2006, 14:25) acest motor a fost facut sa funtioneze in regim aspirat la o compresie max 9,si si asa se mai strica,DES,asa ca ce va asteptati cand il umfla turbina la o compresie de 15-16 Si acum daca tu crezi ca doar de atat e necesar ca sa faci o transformare din asta,pai ce sa mai zic...mai ai mult de studiat ! ![]() Nu te inteleg, cpmpresia este acceasi, este un raport de volume care ramane neschimbat cu sau fara turbina, chiar si daca ii pui supercharger, tot acelasi raport il ai. Pricipiul e FOARTE simplu la turbosuflanta: 1) gazele arse se separa prin centrifurare si se dau in galeria de admisie cele nearse si in galeria de evacuare cele arse, intre gazele nearse se afla si combustibil nears, asta inseamna ca apare o mica crestere de randament plus inca o mica crestere de randament prin faptul ca intra in cilindru gaze fierbinti, deci o detenta mai calda, randamentul motorului cu ardere interna este in dat de diferenta temperaturii din detenta cu temperatura mediului ( Fizica clasa a 8-a) Cu cat explozia e mai calda cu atat randamentul e mai mare. 2) presiunea de aspiratie scade in cazul motoarele cu turbina, se compenseaza prin deschiderea clapetei de acceleratie, un reglaj prost la deschiderea clapetei de accleratie duce la un consum mai mare. 3) turbosuflanta nu mareste volumul de gaze la admisia in cilindru, prin aspiratie se obtine o umplere de 0,8 atm. in PIM , poate totusi un pic mai mult cu ajutorul turbinei ( 0.81 atm. ), superchargerul ridica presiunea la 1,2 atm. in PIM doua intrebari: 1) la ce turatie are randament maxim turbosuflanta? 2) de la ce turatie este bine sa deschidem turbosuflanta) This post has been edited by vacarosie200: 1 Jun 2006, 15:06 |
--------------------
Dacia
Nova
1997 1600cc
- SV 03 TKL
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#15
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
1)Cred ca glumesti,cine separa gazele ?
Intra in cilindru gaze fierbinti => crestere de randamnet ? ![]() 2)cine stie ce vrei tu sa zici acolo...nu are nici o noima.E ceva firesc,cum ca aspiratia e ajutata de presiunea pozitiva a turbine,asta e o rezultanta a principiului folosit...chestia cu clapeta ma depaseste ![]() ...am obosit P.S. E ma refeream la Compresia pe care o genereaza revolutia pistonului nu la raportul de compresie,si ce am dat acolo la dacia stock a fost cam indulgent...hai sa zicem un 11 tolerabil ![]() This post has been edited by tm8bnz: 1 Jun 2006, 15:25 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
Ov |
![]()
Post
#16
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Pt tm8bnz, SGM si altii care mai stiu despre ce vorbesc: va rog eu sa-i ignorati pe cei care zic in mod deliberat tampenii, n-are rost sa va pierdeti vremea cu ei, oricum in curand va promit eu ca o sa se potoleasca !
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Muttley |
![]()
Post
#17
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(vacarosie200 @ 1 Jun 2006, 15:59) 1) gazele arse se separa prin centrifurare si se dau in galeria de admisie cele nearse si in galeria de evacuare cele arse, ![]() Edit 1 (la cererea lui vacarosie200): o turbosuflanta are in componenta sa o turbina actionata de catre gazele de evacuare si o suflanta care actioneaza asupra aerului introdus in admisie in sensul comprimarii lui. Turbina si suflanta-s solidarizate prin intermediul axului. Faza cu purificarea (ma rog, separarea) gazelor de evacuare este o ineptie totala. Incearca sa separi constituientii unui gaz prin centrifugare si nu vei reusi decat sa-i amesteci bine-bine... ![]() QUOTE(vacarosie200 @ 1 Jun 2006, 15:59) ![]() ![]() Edit 2 (tot la cererea lui vacarosie200): gazele fierbinti sunt mai rarefiate. Asta inseamna densitate mai mica. Asta-nseamna la randu-i masa mai mica (intr-un volum constant, in speta cilindrul). Micsorand masa amestecului admis, randamentul SCADE, evident, pt ca se arde mai putin amestec carburant. In plus, motorul se incalzeste de nu se vede, apar detonatii, etc. Dovada asupra neveridicitatii celor spuse de tine este si folosirea intercoolerelor pe traseele de admisie ale motoarelor supraalimentate. Ov, ce-i cu tine, dau edit si ma trezesc ca am mesajul sters... Eu chiar nu te inteleg!!! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vacarosie200 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 5 February 06 ![]() |
cam asa ceva functioneaza o turbina?
Attached thumbnail(s) turbina.JPG ( Size: 16.24k ) Number of downloads: 201 |
--------------------
Dacia
Nova
1997 1600cc
- SV 03 TKL
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
HUH???
Prietene esti pe langa. Vezi aici. Ce separator? Turbo nu separeaza nimic. Offff. ![]() This post has been edited by Mario_b: 1 Jun 2006, 16:20 |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
vacarosie200 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 5 February 06 ![]() |
Muttley, cred ca faci o greseala, referitor la EDIT 1).tot vorbesti de ineptii, ce rost are sa bagi gaze arse in cilindru , doar asa sal umplii? si cine mai intretine arderea?, fara prea multe intrebari, ce sa mai, credema pe cuvant ca se face o separatie de gaze si cele ne arse sunt introduse pe admisie. Nu e nevoie de o centrifugare de lunga durata atat timp cat gazele au masa mica si se separa foarte repade, mai ales ca o turbina are o rotatie de , poate nu iti vine sa crezi, pana la 300.000 rot/min, aceasta turatie asigura o separare instantanee. Suflanta nu are rol de comprimare a gazelor arse, ele sunt deja comprimate
EDIT 2) din acest motiv se regleaza clapeta de acceleratie, e nevoie de mai mult aer pe admisie, aerul din admisie are o viteza mai mic deci rezulta o scadere a absortiei benzinei din carburator, aici inetervine scaderea de consum. |
--------------------
Dacia
Nova
1997 1600cc
- SV 03 TKL
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Sincer iti recomand sa mai studiezi. Ai scris niste mari aberatii pe care culmea le sustii. Daca nu intelegi cum functioneaza o turbina, o sa iti fac o schema.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
vacarosie200 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 5 February 06 ![]() |
QUOTE(Mario_b @ 1 Jun 2006, 17:18) Dvs. cunoasteti diferenta intre turbocharger si turbosuflanta? Chargerul foloseste gazele arse sa comprime aerul atmosferic Suflanta refoloseste gazele din evacuare This post has been edited by vacarosie200: 1 Jun 2006, 16:27 |
--------------------
Dacia
Nova
1997 1600cc
- SV 03 TKL
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
DA.
Nu e nici o diferenta. Sunt acelasi lucru in limba romana si in engleza. Diferenta e intre SUPERcharger si TURBOcharger. EDIT: deci eu cred ca ma iei la misto cu asemenea explicatii. This post has been edited by Mario_b: 1 Jun 2006, 16:29 |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
Mario_b |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Hai sa-ti explic cum sta treaba:
Gazele de evacuare misca o 'elice' care la randul ei misca un compresor care baga amestec(metoda periculoasa) sau aer sub presiune in cilindri. Ne se amesteca gazele arse cu ce intra in motor (Doamne fereste)! |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
Muttley |
![]()
Post
#25
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
vacarosie200, vad ca ai replica la tot ce-ti spunem noi aici. Problema este ca replica ta continua sa fie... iesita din comun.
Prieteneste-ti spun, du-te si te documenteaza ca te faci de rusine, principiul de functionare e extrem de simplu. Ov e de parere ca trebuie sa stam sa-ti explicam cum stau lucrurile. Dar tu deja vii cu teoriile tale pe care le sustii cu incapatanare si perseverezi in a le respinge p-ale noastre. Deci nu vad rostul... Numa' bine! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Uite aici Serifule!
Attached thumbnail(s) TURBO_PT_TOnTI__.JPG ( Size: 24.99k ) Number of downloads: 250 |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Deci, sa clarificam putin situatia: vacarosie200, nimeni nu rade sau face baza de tine(desi cam asta ar fi tendinta in general).Ca nimeni nu s-a nascut invatat. Cativa useri ti-au spus ca te inseli, ca nu te-ai documentat suficient, si au dreptate. Turbina e cea din poza lui SGM, iar daca te uiti la linkul de mai sus pe care ti l-am recomandat, o sa intelegi absolut tot despre o turbina. Bafta la citit!
|
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
amc |
![]()
Post
#28
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Yo zic ca Turbo pe dacie e ca un spoiler din fibra luat din targ!
2-3 luni MAX iti dau cu Turbo! o sa stai sub ea toata ziua This post has been edited by amc: 1 Jun 2006, 17:14 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#29
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
vacarosie200, acum sper ca intelegi principiul de functionare al unei turbine.
![]() Daca nu, poate te ajut cu inca o schema ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Merg zilnic cu masina si nu stau toata ziua sub ea. A cedat setul dupa 30 mii km mersi de mine(atentie).
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:26 |