Puntea spate deplasata la Dacia 1300
![]() ![]() ![]() |
Puntea spate deplasata la Dacia 1300
mardinu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 19 January 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
- B 40 JUU
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#2
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
De cand asteptam un topic pe tema asta! L-as fi facut eu in cele din urma...
La mine puntea e deplasata la fel, din dreapta spre stanga, dar mai degraba pare pivotata in jurul punctului de prindere a basculei centrale pe caroserie. Asta pt ca roata din stanga pare deplasata usor inspre fata. Acum mai greu este sa-mi dau seama daca problema e din punte sau aripa stanga e mai infundata din fabricatie. Precizez ca aripile nu au fost lovite niciodata. Ca rezolvare, cand am timp as incerca sa inversez intre ei tirantii, ma gandesc ca o posibila cauza ar fi ca tirantul din stanga sa fie ori mai scurt, ori indoit. Asta daca e din punte problema. Daca e din punte si nu se rezolva la manevra cu tirantii, insemna ca e ceva decalat la bascula centrala. Ori locasul de prindere pe caroserie ori cel de pe punte. Pe mine ma deranjeaza problema si dpdv estetic dar am avut odata aceeasi problema cu frecatul rotii-n aripa. Asta si din cauza ca am aparatori de fibra si din cauza jantelor de 5.5. Am fost nevoit atunci cand freca sa montez rezerva care era pe janta de 4.5. Si nu vreau sa mai apelez la solutia asta, mai ales ca intentionez sa montez anvelope mai late. Asteptam pareri! PS: ma intereseaza mai ales o metoda clara si sigura de a afla daca intr-adevar puntea este deplasata. Ceva masuratori in diagonala raportate la un punct fix, orice... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#3
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
La foarte multe Dacii am vazut acest efect despre care vorbiti. De multe ori vad dacii care merg cu botul masini spre dreapta si spatele spre stanga. Motivul nu stiu, poate or fi fost lovite...
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#4
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
A mea, desi are puntea usor deplasata (sau nu?
![]() Un motiv in plus sa insist pe solicitarea mea pentru o metoda de stabilire clara a defectiunii. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu stiu sa existe vreo metoda care sa supa EXACT defectul.
Insusi faptul ca vizibil puntea e deplasata arata "ceva defect" Se pot masura sa zicem diagonalele astfel: Prima diagonala D1=intre suport brat inferior fata si "diagonalul" sau suport brat spate de pe caroserie. A doua diagonala D2= intre suport brat inferior fata si "diagonalul" sau suport brat spate de pe punte. Masuratorile se fac pe ambele diagonale (adica D1stinga si D1 dreapta, prin stinga si dreapta intelegind sa zicem suport brat superior stinga, respectiv dreapta) Comparind diagonala D1s cu D1d se trage concluzia ca suportii sint deplasati pe caroserie sau nu. Comparind D2s cu D2d, daca D1s=D1d, se trage concluzia in caz de inegalitate ca bratele sint strimbe sau suportii torsionati. De asemenea se pot masura distantele dintre suport brat inferior fata stinga si dreapta si: 1. suportii bucse bascula spate 2 "virful" bascula spate, adica acolo unde este acel tampon. Functie de diferente se trag concluziile de deplasare/torsionare suporti sau bascula. Toate astea se recomanda cu toata "cauciucaraia" schimbata pentru a elimina uzurile din acele bucse. Dupa mine cele mai multe deplasari apar de la torsionarea in plan orizontal a suportilor (cei in forma de "U"). A! asta in cazul in care suportii brat fata sint nedeplasati - caz in care directia se poate regla, unghiurile sint in tolerante, etc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(mardinu @ 30 May 2006, 21:43) Dar e prinsa de rugina, material obosit, carat cu ea, frane de mana cu intoarcere etc? E absolut normal la o masina de o anumita varsta, se fleoscaie in toate partile, nu mai e inchegata. This post has been edited by argon: 31 May 2006, 09:13 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#7
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Multumesc mult pentru raspuns, cu prima ocazie cand voi avea timp ma voi ocupa de masuratori.
O intrebare insa: cu ce masor? ![]() La ce ai descris tu acolo corespund distante relativ mari, si o ruleta obisnuita "face burta" iar masuratorile pot avea erori... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
1. daca aplici lucrul in doi si intinzi panglica ruletei, nu face "burta" - te orientezi la "drumul cel mai scurt", sa eviti eventuale obstacole, recte alte piese.
2. se poate si cu sfoara dar una neextensibila, practic intereseaza mai putin marimea absoluta in faza de verificare, mai mult conteaza existenta diferentei. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mardinu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 19 January 06 ![]() |
QUOTE(argon @ 31 May 2006, 10:11) Dar e prinsa de rugina, material obosit, carat cu ea, frane de mana cu intoarcere etc? E absolut normal la o masina de o anumita varsta, se fleoscaie in toate partile, nu mai e inchegata. Este o masina din lotul de la CC de pe vremea comunistilor (1971), nu e ruginita si nu am carat cu ea nimic decat bagajele in vacanta. Frana de mana nici nu tine dar sa mai fac si intoarceri cu ea.. ![]() Chestia este ca deplasarea este doar lateral, traiectoria masinii nu este afectata si nici nu roade cauciucul pe interior sau exterior. Am incercat sa imping in masina din lateral insa nu au fost semne de miscare deci este destul de teapan fixata in aceasta pozitie ciudata. Deci? |
--------------------
Dacia
1300
- B 40 JUU
|
|
mardinu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 19 January 06 ![]() |
Astazi dupa-amiaza am profitat de faptul ca a trebuit sa schimb toba finala (era ruginita) si am urcat masina pe o rampa. M-am uitat si la bascula. SURPRIZA: bratul stang al acesteia este indoit. De aceeea este deplasata puntea.
Stie cineva cam cat m-ar costa o bascula spate si manopera pentru inlocuire? |
--------------------
Dacia
1300
- B 40 JUU
|
|
clauditza |
![]()
Post
#11
|
![]() Soferitza... mica si rea Group: Members Posts: 73 Joined: 21 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Verifica suruburile de prindere de la ambele bascule spate. Poate s-au rupt..sau au joc in bucsi(sunt uzate)
|
--------------------
FORD
Escort
-
- Suma inteligentei pe planeta este constanta, insa populatia se afla intr-o continua crestere
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#12
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
daca se rupeau ... nu mai avea ce sa masoare acum ... ca nu mai avea punte pe pozitie avea un gol
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
break
96
|
|
C.C. |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
exact aceeasi problema. coapta rau..
![]() am rezolvat-o sapt.trecuta, prin sudura cu argon (cica-i mai buna). piese=30lei, manopera (cu tabla inclusa)=30lei. total=60lei. timp de lucru aprox 2 ore. evident nu la atelier, ci cu un tinichigiu, in fata blocului. bineinteles ca suportul a trebuit sa-l arunc, tabla a adus-o baiatul cu sudura, dintr-o usa de dacie (zicea ca-i cea mai rezistenta parte de tabla). noroc ca a sudat suportul dupa urma celui vechi, ca altfel faceam si io catel din ea ![]() cat priveste bratul, se poate cumpara cu tot cu bucsi (vreo 20lei), sau doar bucsile separat (4lei). surubul a fost aproape 3 lei. bratul era bun, asa ca l-am lasat. suportul nou a fost 16 lei. preturi de Alba Iulia ![]() sal |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:19 |