Frane frane frane...., curios
![]() ![]() ![]() |
Frane frane frane...., curios
nebunu |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 11 February 05 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza scala
- PH 78 TEA
|
|||
Andu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Caldura pe care o simti e foarte posibil sa fie a motorului, impinsa spre tine de electroventilator, e putin probabil sa simti caldura degajata de discurile de frana.
Pe de alta parte, ai sa stii ca s-au incins prea tare atunci cand, dupa niste franri mai dure, frana incepe sa tina din ce in ce mai jos sau chiar deloc. Daca vrei neaparat discuri ventilate, vezi dimensiunile astora pe care le ai acum si cauta ceva cu aceeasi dimensiune, e foarte probabil sa gasesti si e la fel de probabil sa nu fie cele de clio. |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
lolman |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 20 September 04 From: Iasi ![]() |
Solenza are deja discuri ventilate pe fata standard. Totusi am impresia ca modelele de dupa 1 ian 2005, cele cu euro 3 au discuri pline, la fel ce pe logan, toate acestea pt a reduce costurile.
|
--------------------
Ex. Solenza Confort
Now: Seat Leon 1M1
2005
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#4
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
discurile ventilate sunt alea cu gaurele... gen AMG-urile alea..
In fine, si eu consider ca masina asta nu are frane destul de bune! Adica la un mers mai tare nici nu mai face aderenta placuta pe disc! NU de putine ori am simtit ca nu mai am frane! Masina are un motor destul de puternic pt caroseria ei, iar franele nu sunt decat pt un mers mai linistit! Eu unul nu sunt de acord cu investitia in masina! Decat sa dau 800 euro pe discuri, mai punt 1500e, vand si masina si dau avans la leasing pt una cu mai multe pretentii! |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
StefanT |
![]()
Post
#5
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Off-topic: C4?
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#6
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
off: DA!!!
|
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
nebunu |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 11 February 05 From: Ploiesti ![]() |
enu nu ma refeream doar la disrurile ventilate 800 euro era un kit sport ee frane care continea mai multe chesti. si vroiam sa stiu daca mai are cineva asa ceva(mai ieftine cumparate din romania) si daca merita. a si caldura care o simt este char de la roti. am pus odata mana pe placute duipe ce am mers vre-o 10 min in oras am pus degetul pe placute si mare noroc am avut ca nu am ramas cu degetul lipit pe ele. deci placutele sunt si ma gandeam sa imi pun unele ventilate(a mea e euro 3 si are placute dale intregi. deci merita o investitie ca asta. nu neaparat kitul ala de 800 dar macar sa schimb cu dalea ventilate sau macar sa fac ceva ca asa nu se mai poate. mi-e si frica sa merg in oras cu viteze prea mari ca ma gandesc ca o sa ma vedeti la stiri. pls help. vreau sa simt si eu cand pun frana ca se opreste masina in timp util. |
--------------------
dacia
solenza scala
- PH 78 TEA
|
|
costi |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Masina este cum este
Ori va adaptati stilul de condus (10 min de condus prin oras si nu mai puteai sa tii mina pe roata ? unde esti frate la F!?) ori va luati o masina "pe masura vostra". A naibii masura...... |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
stuiberv |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Nu puneti mana pe placute. E normal sa fie fierbinti.
Puneti mana pe capacul rotii. Si de curiozitate: chiar au fost vandute solente cu discuri de frana ¨gaurite¨??? Ca eu nu am vazut. |
--------------------
Papuci
marimea 43
3 ani bocanci
- is xx undoitrei “All parts should go together without forcing. You must remember that the parts you
are reassembling were disassembled by you. Therefore, if you can’t get them together again, there must be a reason. By all means, do not use a hammer.” — IBM maintenance manual, 1925 |
|
seba3621 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 11 October 05 From: Timisoara ![]() |
O mica informatie: discurile de pe primele solenza (pana la cele euro 3) sunt discuri ventiliate, adica sunt alcatuite din doua discuri printre care trece aerul (cu scopul evident de a le raci). Discurile cu "gaurele" la care se face referire in topic sunt discuri ventilate si perforate si de obicei echipeaza modele supersport, costul lor fiind mult mai mare.
Daca nu sunteti multumiti de franele stock, de ce nu apelati la piese produse de firme de renume gen Ferodo, Brembo etc. Ferodo produce sigur componente pt Clio/Solenza si chiar cu schimbat disc, placute si eventual si etriere nu cred sa se sjunga la 800 E... |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4mpi
Clima 2004
- TM 36 xxx
|
|
Andu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu va ajung franele astea deci.... bun, de curiozitate, puteti bloca rotile masinii in franare? Daca da (si aproape pot sa pariez ca da) atunci in mod clar nu aveti nevoie de frane mai eficiente, sunt astea destul de puternice. Mai bine faceti o investitie in cauciucuri, si cand veti ajunge la unele cu o asemenea aderenta incat cu frana la fund nu se mai blocehaza rotileatunci, poate ar fi timpul sa va ganditi la alte frane. Dar pana atunci, schimbati placutele si lichidul la timp si cheltuiti banii pe benzina.
Parerea mea |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
Tudor B |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu unul sunt multumit de franele de pe slz, fata de dsn (nu vb de alte masini, astea le-am condus cel mai mult). Slz mea franeaza eficace pana la limita blocarii rotilor (mi se blocheaza rotile doar pe asfalt incins la soare), dsn frana de toata jena (poate si din cauza montanelor).
This post has been edited by Tudor B: 7 Nov 2005, 13:52 |
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
Marius |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
@Andu: De curiozitate, cam ce crezi tu despre un S Classe, despre un Lamborghini, despre un Range Rover, crezi ca daca n-ar avea ABS nu s-ar putea bloca rotile unor astfel de masini ? Crezi ca daca eu imi pun Good Year sau Michelin sau Dunlop nu mi se mai blocheaza rotile la franari violente ? Mai gandeste-te.
Cum s-a mai spus si cu alte ocazii, franele astea sunt bune daca ai un stil de condus moderat dar daca vrei condus sportiv nu mai fac fata. Asta o spune unu care a simtit pe pielea lui ce inseamna sa fii nevoi sa franezi violent pe la 130 km/h; sau care grabindu-se prin Bucuresti o data si circuland cu schimbat de viteze pe la 5000-5500 rt/m intre doua semafoare era sa ma opresc la al treilea. ![]() Si eu unul sunt interesat de montarea unor discuri pe spate si de schimbarea etrierelor+discurilor pe fata cu unele mai mari dar inca nu am gasit timpul necesar sa ma interesez ce si cum as putea proceda. Evident costurile nu ar trebui sa fie de ordinul a 800 de euro. Dar daca reusesc sa ma incadrez in 400-500 de euro cred ca m-as baga. Asa ca daca e cineva ce stie mai multe detalii... |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
cosad |
![]()
Post
#14
|
![]() service advice Group: Members Posts: 137 Joined: 21 August 05 ![]() |
pentru banii astia franele sunt OK
|
--------------------
dacia
solenza
- B-**-***
|
|
Reed |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Inainte de orice dizertatii pe tema discuri ventilate sau nu... trage-ti o raita pe www.carbibles.com la sectiunea brake ( e indicat sa le cititi si pe celelalte). Sa se incinga chiar asa tare frinele la Solenza??? eu unu nu am constatat asta. Pt tipul asta de masina sunt destul de bine adaptate. ABS? .. cititi pe site.. Schimbat viteze la 5000-5500 r/s ?? nu va suparati ... aveti Solenza sau altceva?? Daca e Solenza... in curind nu o sa mai fie...
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
cosad |
![]()
Post
#16
|
![]() service advice Group: Members Posts: 137 Joined: 21 August 05 ![]() |
am vaga impresie ca neamurile lui Schumi si-au cumparat toti Solenza si cum gena lor este invatata sa schimbe vitezele la 5000-5500 ture..............
Voi chiar conduceti Solenza sau visati sa o conduceti ?????? |
--------------------
dacia
solenza
- B-**-***
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#17
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
A avea frane nu inseamna ca masina opreste rotile! Frane bune inseamna capacitatea masinii de a se opri in conditii de temperatura ridicata a discului! Cei care nu vad o Solenza la 5500RPM inseamna ca nu stiu ce poate masina!
Ma repet: Solenza nu are frane pt un mers sportiv!!! Daca mergi la economie, linistit - E SUPER OK! |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
nebunu |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 11 February 05 From: Ploiesti ![]() |
dupa ce m-am uitat pe www.carbible.com am ajuns la concluzia ca solenta nu are frane bune. ce inseamna pt. voi frane bune ma. ca merg cu 50 si ma opresc suficint de repede daca vad un pieton pe trecre. adica se poate mai bine. nu de alata mi-am cumparat cauciucuri dunlop de 3mil bucata. ca sincer mare diferenta nu este. eu vreau sa stiu de unde pot cumpara discuri fentilate (dubel mai nou) ca am vazut ca sunt cele mai bine mai are cineva asa ceva pe dacie solenta de preferat. si nu imi mai spuneti ca nust multuymit de vrane. nici taicamiu nu e multumit de ele si totusi nu conduce ca mine. deci ma poate ajuta cineva pls eu zic ca merita 400-500 euro niste frane mai bune ca totusi nu ai decat o viat si aia vai de ia. asa ca va rog ajutati-ma. daca ati vazut pe undeva (unde?) va multumesc anticipat |
--------------------
dacia
solenza scala
- PH 78 TEA
|
|
Marius |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Pentru Reed si cosad, va rog frumos, inainte de a face afirmatii ieftine si gratuite vis-a-vis de schimbatul treptelor la mai mult de 5000 rt/m cititi sau recititi fraza in care am facut referire la acest stil de condus.
Totusi, daca a fost greu pentru domniile voastre sa inteleaga din prima, ma face sa ma indoiesc de faptul ca veti intelege din a doua incercare, asa c-o sa va explic. S-a intamplat. Nu este un obicei de-al meu de a schimba la 5500 rt/m, dar se mai intampla. Au fost cazuri cand am schimbat la +6000 rt/m. Si ce? Care-i problema? E cuiva frica sa nu care cumva sa-mi belesc eu motorul? Sa nu-i fie. Sa-si vada fiecare de caruta lui si s-o conduca asa cum il duce capu'. Raman in continuare la parerea ca ar fi nevoie de frane mai eficiente. |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
RIon |
![]()
Post
#20
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Mai Adrian, nu sunt de acord cu tine
![]() In primul rand sustii ca nu merita sa investesti in masina, dupa toate modificarile pe care le-ai facut? Apoi, ca si sistem de franare si eficacitate, sunt excelente franele de SLZ, pentru o astfel de masina, nu e o masina Sport si nici ABS nu are, asa e? |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
nebunu |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 11 February 05 From: Ploiesti ![]() |
ma dar ce inseamna pt. tine frane bune pt. masina asta. adica?
sunt si eu curios. cum conduci tu? |
--------------------
dacia
solenza scala
- PH 78 TEA
|
|
Asi |
![]()
Post
#22
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
supermultumit de frane.. e drept ca am modelul de disc ventilat.. (slz 2003).. adica nu disc ventilat cu gaurele.. ci disc ventilat fara gaurele format din 2 discuri cu spatiu intre ele prin care circula aerul..
si ca sa lamurim problema .. e slz modelul euro2 din 2003 .. pe acolo are uce si nu uch, are discuri ventilate, are niste relee in plus (la modelul mai nou nu le mai are petru ca le-a preluat uch), ... iar la slz modelul nou are airbagu.. si ca sa compenseze cu airbagu asfel ca pretu sa ramana tot pe-acolo au pus discuri pline.. astea ventilate.. franeaza foarte bine zic eu si nu am simtit vreodata roti incinse, sau ca pierde putere de franare.. iar de blocat roti.. se pot bloca rotile cam peste tot.. (adica frana in sine tine.. ca n-am abs e partea a doua).. asadar.. la mine e bine.. daca chiar vreti poate dati o geana sa vedeti cat costa discurile ventilate de pe slz modelul vechi.. slz modelul nou nu am condus si nu pot face o comparatie de franare. .. oricum tin (si mai conduc si sportiv ![]() |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
de cand s-a introdus euro 3 pe slz au disparut discurile ventilate.. nu de cand cu airbag-ul, ca eu am si airbag si discuri ventilate
![]() |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
Asi |
![]()
Post
#24
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
ce poate o frana FARA abs sa faca mai mult ca sa zici ca ai frane bune?
sa incetineasca roata pana la ce nivel? pana la 0 .. adica roata blocata.. abs-ul e util in franare... dar gandestete de exemplu cum ar arata dupa tine un test exclusiv pentru sistemul de franare fara abs.. dupa mine un tren cu roti dintate care merge pe o sina dintata.. asfel excludem faza cu pierdutul aderetei si intradevar putem zice care are forta sa opreasca rotile la 0km (pentru ca atunci s-ar opri si trenul sau s-ar rupe dintii de la rota/sina).. pana atunci noi putem visa.. alte caracteristici care determina o frana ar fi temperatura - e ok la discurile noastre ventilate.. cat de linear si constant franeaza -e iarasi ok (spre deosebire de berlina care numai constant nu franeaza) si cam cat de mult si cat de tare trebuie sa apesi pe frana pentru a frana.. - slz sta chiar bine .. e sensibila.. si asta e bine din punctul meu de vedere, si nu trebuie sa dai 2-3 pedale inainte sa franeze (ca la berlina), si nici nu trebuie sa ai muschi la picioare sa franezi calumea (cum am vazut la berina, supernova, cielo, si masini gen camaro vechi unde parca apasam pe un sac de ciment nu pe pedala) asadar berlina nu are cele mai bune frane din lume. nici solenza.. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
pierdutul aderentei inseamna ca roata nu se mai rostogoleste pe sol.. ci aluneca.. ASI ce e de subliniat din raspunsul tau (parerea mea
![]() ![]() ![]() |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
Dragos |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(Asi @ 10 Nov 2005, 13:38) ...si nici nu trebuie sa ai muschi la picioare sa franezi calumea (cum am vazut la berina, supernova, cielo, si masini gen camaro vechi unde parca apasam pe un sac de ciment nu pe pedala) Idem pt. un 206 (e drept, facut pe la arabi...). ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|
Asi |
![]()
Post
#27
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alex_axn @ 10 Nov 2005, 13:55) pierdutul aderentei inseamna ca roata nu se mai rostogoleste pe sol.. ci aluneca.. ASI ce e de subliniat din raspunsul tau (parerea mea ![]() ![]() ![]() treaba cu aderenta.. la frana in sine ne rezumam doar la capacitate de franare si nu la tehnica.. e adevarat ca slz merge in caz de urgenta sa faci un fel de abs de picior si nu automat, muuult mai bine ca la berlina. tocmai ca sa evitam tehnica folosita, masurarea capacitatii de franare sa se faca pe ceva fara pierderi de aderenta.. si aici inventam chestii fara pierderi de aderenta si masuram clar in aceleasi conditii.. (daca nu cumva exista ca m-ar interesa sa vad teste) ca una peste alta omul vorbea de disc aicea si nu de abs de picior.. cu alte cuvinte intreba cum e cu discul ala sau cu discul alalt si nu puneam in ecuatie abs, alta servofrana, alta masina.. etc ca daca era vorba.. sa sti ca dacia cu frane brembo fara abs nu prea imi fac cu ochiul fata de franele stock cu abs de pe un A4 cu toate ca ce are stock audi nu e de acelasi renume cu brembo. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
asi nu prea ne intelegem
![]() |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
Asi |
![]()
Post
#29
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alex_axn @ 10 Nov 2005, 17:08) asi nu prea ne intelegem ![]() acum te-am inteles.. da, trebuie sa aiba o scala cum franeaza... categoric ca alfel ar pune astia pe post de frane o vergea metalica intre gaurile jenti ![]() dar tot spun ca pentru a testa in parte fiecare disc, fiecare placuta, fiecare etrier.. trebuie facute pe ceva unde excludem chestia asta cu ruptu aderentei.. ca ne intereseaza discul.. in sine.. iar dupa ce se testea fiecare componenta in parte si vezi care e za greatest la fiecare segment in parte (disc, placute, etrieri, pistoane, serfofrana, etc.. ) daca le pui pe toate sa formezi un sistem de franare vei ajunge la cel mai bun sistem de franare fara abs. cum ziceam existau trenurile alea din alpi de mai demult cu roti dintate si cu sina dintata... leaga discuri ca unic sistem de franare de la o anumita viteza si masoara distanta de franare.. si aia e.. clar.. nu mai intervine nici rupere de aderenta ci pur capacitatea de franare a acelui disc in combinatie cu respectivele plaute etriere, pistoane, pompe, etc.. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
hai ca si eu incep sa inteleg unde vrei tu sa ajungi
![]() |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:18 |