DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> uzura anormala pistoane, dacia 1300

dex0906
post 25 May 2006, 20:08
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 24 October 05




salut,
tocmai am demontat chiulasa la dacie, ma asteptam sa gasesc segmentii uzati ca consuma ulei... (desi setul motor e schimbat acu 35 mii km) si m-am speriat de ce am vazut.. pistoanele au joc - se misca vvreo 2 mm inspre baterie si inspre radiator (e ovalizat - uzat mai mult pe partile unde sint gaurile la bolturi). se misca asa de mult incit pot vedea segmentii cind dau intr-o parte pistoanele.
stie cineva ce ar fi putut provoca o astfel de uzura?? (in motor nu se auzeau batai in mod deosebit, si pe cealalta directie nu par uzate mult pistoanele)


--------------------
dacia dacia 1300 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 25 May 2006, 22:37
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Cit are motorul de la ultima interventie la set?

Acea uzura as pune-o pe seama unui joc axial mare la arbore, necorectat, sau biele strimbe.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 25 May 2006, 23:35
Post #3


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Probabil ca pistoanele au fost noi... dar cilindrii tot cei vechi. Nu stiu care ar putea fi problema. Cum spune diaconuliviu joc axial in lagarele paliere, probabil.
Cand ai facut ultima reparatie capitala? Setul motor a fost nou??? Sau din targul de masini ... huh.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 May 2006, 06:18
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




normal ca cilindri erau vechi, doar nu voriai sa schimbe si blocu motor odata cu setu' blink.gif
Omul a specificat clar ca setul e schimbat acum 35 000 km, si setul dupa cunostintele mele include si camasi !


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cnn
post 26 May 2006, 07:23
Post #5


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 45
Joined: 20 September 05




dex0906 cred ca problema ta ar putea avea urmatoarele cauze:
- pistoanele nu au fost corect montate pe biele (nu s-a tinut cont de sensul de montaj)
- setul motor nu a fost montat corespunzator (nu s-a tinut cont de semnele de montaj prevazute pe capul pistonului)
- sau amandoua cauzele de mai sus
- material, prelucrare sau imperechere necorespunzatoare a pieselor setului motor
- ungere deficitara
- este posibil ca si jocul axial al arborelui cotit sa fie mare ( opinia lui diaconuliviu)


--------------------
-- -- --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex0906
post 26 May 2006, 08:21
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 24 October 05




setul motor a fost nou, (cilindri, pistoane, bolturi) - schimbat acum 35 mii km; odata cu el a fost schimbat si arborele cotit si cuzinetii.
- cum verific jocul axial la arbore? (parca sint doua semi inele care nu-l lasa sa se plimbe... trebuie corectat / reglat acel joc daca e arbore nou? sint semiinele de mai multe grosimi? (poate zic vreo timpenie ... tongue.gif )

(va multumesc pentru raspunsuri)

This post has been edited by dex0906: 26 May 2006, 08:35


--------------------
dacia dacia 1300 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 May 2006, 08:40
Post #7


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




joc de 2mm e f mult;) banuiec ca scotea fum albastru la greu.ce marca e setu?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cnn
post 26 May 2006, 09:56
Post #8


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 45
Joined: 20 September 05




QUOTE(dex0906 @ 26 May 2006, 09:21)
...........
- cum verific jocul axial la arbore? (parca sint doua semi inele care nu-l lasa sa se plimbe... trebuie corectat / reglat acel joc daca e arbore nou? sint semiinele de mai multe grosimi?  (poate zic vreo timpenie ... tongue.gif )


DA sunt trei tipuri de semiinele de reglaj axial (cota 0, R1 si R2) functie de cota la care a fost rectificat arborele cotit. Semiinelele sunt amplasate intre blocul motor si arborele cotit (palierul central) sub capacul de palier din mijloc.


--------------------
-- -- --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 26 May 2006, 13:06
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(dex0906 @ 26 May 2006, 09:21)
[...]
- cum verific jocul axial la arbore? [...]

Da, sint semiinele de dimensiuni diferite, cum ti se spune; acuma, ele sint pentru ST, R1 si R2, dar n-as merge pe ideea asta, la modul cum se fabrica piesele la noi, ci prin incercari.

Cea mai simpla metoda, fara a demonta decit baia si fulia arborelui cotit:
Cu un levier "faci pirghie" undeva in fata, impingind arborele cit mai in spate (nu "ca militienii", ci cu simt. Dupa asta fixezi un comparator cu palpatorul pe arborele cotit si il reglezi la 0 dupa care calci ambreiajul. Cota indicata de comparator este jocul axial.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex0906
post 26 May 2006, 15:14
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 24 October 05




ma gindesc eu: daca se deplaseaza un pic arborele, lagarele arborelui tot perpeniculare cu bielele ramin... s-ar deplasa arborele fara biele - pistoane (bielele se pot misca axial in lagarele din arbore destul de mult, de asemeni boltul de piston accepta o miscare axiala in piston) , cum ar afecta pistoanele?
oricum, in seara asta o sa incerc cu levierul.. si oricare ar fi cauza daca o aflu o sa postez aici sa va zic


--------------------
dacia dacia 1300 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex0906
post 27 May 2006, 15:53
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 24 October 05




stie cineva cit trebuie sa fie diametrul pistonului de 1300 cind e nou? am vazut ca joaca destul de mult si pina in pragul de uzura al cilindrului (cam 1 mm), si pe piston in acea zona se vad urmele de la strung... e joc mare din fabrica???


--------------------
dacia dacia 1300 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 27 May 2006, 16:21
Post #12


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Ai mers cu detonatii tongue.gif


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex0906
post 27 May 2006, 16:22
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 24 October 05




smile.gif imi place sa las avansul ceva mai mare..


--------------------
dacia dacia 1300 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 27 May 2006, 16:25
Post #14


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE
stie cineva cit trebuie sa fie diametrul pistonului de 1300 cind e nou? am vazut ca joaca destul de mult si pina in pragul de uzura al cilindrului (cam 1 mm), si pe piston in acea zona se vad urmele de la strung... e joc mare din fabrica???

Diametrul pistonului de 1300 este de: 72,945 ; 72,955; 72,965; 72,975 , iar diametrul cilindrului ( interior, normal biggrin.gif ) este 73. Sper sa iti fie de folos. wink.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 May 2006, 08:13
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ar mai putea fi o cauza: pistoanele montate invers pe biela, excentricitatea in partea opusa, care ar "balansa" pistonul invers decit e normal lipindu-l de camasa cu efect uzura aia mare.
Sau, material prost in piston/camasa.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 30 May 2006, 08:55
Post #16


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Pai liviu, omu' zice ca jocul exagerat este pe directie longitudinala. Iar o basculare anapoda a pistonului nu vad cum ar provoca asa ceva...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 May 2006, 11:06
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Da, acum am citit, in cazul asta ramin la joc longitudinal exagerat.
In general pistoanele se fac un pic "ovale" cu "raza mica" pe axa boltului si "raza mare" pe axa perpendiculara, tocmai pentru ca uzura apare mai mult pe "raza mare". In cazul lui insa se pare ca pistonul s-a putut deplasa destul de mult pe "raza mica", ceea ce ma face sa intreb: cumva arborele e rectificat la cota? In cazul asta posibil sa fi rectificat mai mult material in zona cuzinetilor axiali.
Sau, ceea ce e mai rau, biele indoite sau torsionate, in acest ultim caz se produce si alinierea fantelor mai usor, aparind consum de ulei periodic. Dar oare chiar toate indoite?

This post has been edited by diaconuliviu: 30 May 2006, 11:14


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 07:49
Forum Renault