uzura anormala pistoane, dacia 1300
![]() ![]() ![]() |
uzura anormala pistoane, dacia 1300
dex0906 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 24 October 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
dacia 1300
- xxx
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cit are motorul de la ultima interventie la set?
Acea uzura as pune-o pe seama unui joc axial mare la arbore, necorectat, sau biele strimbe. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#3
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Probabil ca pistoanele au fost noi... dar cilindrii tot cei vechi. Nu stiu care ar putea fi problema. Cum spune diaconuliviu joc axial in lagarele paliere, probabil.
Cand ai facut ultima reparatie capitala? Setul motor a fost nou??? Sau din targul de masini ... ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
normal ca cilindri erau vechi, doar nu voriai sa schimbe si blocu motor odata cu setu'
![]() Omul a specificat clar ca setul e schimbat acum 35 000 km, si setul dupa cunostintele mele include si camasi ! |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cnn |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 45 Joined: 20 September 05 ![]() |
dex0906 cred ca problema ta ar putea avea urmatoarele cauze:
- pistoanele nu au fost corect montate pe biele (nu s-a tinut cont de sensul de montaj) - setul motor nu a fost montat corespunzator (nu s-a tinut cont de semnele de montaj prevazute pe capul pistonului) - sau amandoua cauzele de mai sus - material, prelucrare sau imperechere necorespunzatoare a pieselor setului motor - ungere deficitara - este posibil ca si jocul axial al arborelui cotit sa fie mare ( opinia lui diaconuliviu) |
--------------------
--
--
--
|
|
dex0906 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 24 October 05 ![]() |
setul motor a fost nou, (cilindri, pistoane, bolturi) - schimbat acum 35 mii km; odata cu el a fost schimbat si arborele cotit si cuzinetii.
- cum verific jocul axial la arbore? (parca sint doua semi inele care nu-l lasa sa se plimbe... trebuie corectat / reglat acel joc daca e arbore nou? sint semiinele de mai multe grosimi? (poate zic vreo timpenie ... ![]() (va multumesc pentru raspunsuri) This post has been edited by dex0906: 26 May 2006, 08:35 |
--------------------
dacia
dacia 1300
- xxx
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#7
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
joc de 2mm e f mult;) banuiec ca scotea fum albastru la greu.ce marca e setu?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
cnn |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 45 Joined: 20 September 05 ![]() |
QUOTE(dex0906 @ 26 May 2006, 09:21) ........... - cum verific jocul axial la arbore? (parca sint doua semi inele care nu-l lasa sa se plimbe... trebuie corectat / reglat acel joc daca e arbore nou? sint semiinele de mai multe grosimi? (poate zic vreo timpenie ... ![]() DA sunt trei tipuri de semiinele de reglaj axial (cota 0, R1 si R2) functie de cota la care a fost rectificat arborele cotit. Semiinelele sunt amplasate intre blocul motor si arborele cotit (palierul central) sub capacul de palier din mijloc. |
--------------------
--
--
--
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dex0906 @ 26 May 2006, 09:21) [...] - cum verific jocul axial la arbore? [...] Da, sint semiinele de dimensiuni diferite, cum ti se spune; acuma, ele sint pentru ST, R1 si R2, dar n-as merge pe ideea asta, la modul cum se fabrica piesele la noi, ci prin incercari. Cea mai simpla metoda, fara a demonta decit baia si fulia arborelui cotit: Cu un levier "faci pirghie" undeva in fata, impingind arborele cit mai in spate (nu "ca militienii", ci cu simt. Dupa asta fixezi un comparator cu palpatorul pe arborele cotit si il reglezi la 0 dupa care calci ambreiajul. Cota indicata de comparator este jocul axial. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dex0906 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 24 October 05 ![]() |
ma gindesc eu: daca se deplaseaza un pic arborele, lagarele arborelui tot perpeniculare cu bielele ramin... s-ar deplasa arborele fara biele - pistoane (bielele se pot misca axial in lagarele din arbore destul de mult, de asemeni boltul de piston accepta o miscare axiala in piston) , cum ar afecta pistoanele?
oricum, in seara asta o sa incerc cu levierul.. si oricare ar fi cauza daca o aflu o sa postez aici sa va zic |
--------------------
dacia
dacia 1300
- xxx
|
|
dex0906 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 24 October 05 ![]() |
stie cineva cit trebuie sa fie diametrul pistonului de 1300 cind e nou? am vazut ca joaca destul de mult si pina in pragul de uzura al cilindrului (cam 1 mm), si pe piston in acea zona se vad urmele de la strung... e joc mare din fabrica???
|
--------------------
dacia
dacia 1300
- xxx
|
|
SiloS |
![]()
Post
#12
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.298 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Ai mers cu detonatii
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
dex0906 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 24 October 05 ![]() |
![]() |
--------------------
dacia
dacia 1300
- xxx
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#14
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE stie cineva cit trebuie sa fie diametrul pistonului de 1300 cind e nou? am vazut ca joaca destul de mult si pina in pragul de uzura al cilindrului (cam 1 mm), si pe piston in acea zona se vad urmele de la strung... e joc mare din fabrica??? Diametrul pistonului de 1300 este de: 72,945 ; 72,955; 72,965; 72,975 , iar diametrul cilindrului ( interior, normal ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ar mai putea fi o cauza: pistoanele montate invers pe biela, excentricitatea in partea opusa, care ar "balansa" pistonul invers decit e normal lipindu-l de camasa cu efect uzura aia mare.
Sau, material prost in piston/camasa. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Muttley |
![]()
Post
#16
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pai liviu, omu' zice ca jocul exagerat este pe directie longitudinala. Iar o basculare anapoda a pistonului nu vad cum ar provoca asa ceva...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da, acum am citit, in cazul asta ramin la joc longitudinal exagerat.
In general pistoanele se fac un pic "ovale" cu "raza mica" pe axa boltului si "raza mare" pe axa perpendiculara, tocmai pentru ca uzura apare mai mult pe "raza mare". In cazul lui insa se pare ca pistonul s-a putut deplasa destul de mult pe "raza mica", ceea ce ma face sa intreb: cumva arborele e rectificat la cota? In cazul asta posibil sa fi rectificat mai mult material in zona cuzinetilor axiali. Sau, ceea ce e mai rau, biele indoite sau torsionate, in acest ultim caz se produce si alinierea fantelor mai usor, aparind consum de ulei periodic. Dar oare chiar toate indoite? This post has been edited by diaconuliviu: 30 May 2006, 11:14 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 07:49 |