cutie 4 vs cutie 5, avantaje/dezavantaje
![]() ![]() ![]() |
cutie 4 vs cutie 5, avantaje/dezavantaje
Shosetu |
![]()
Post
#61
|
||
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 24 March 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Harb
Berlina
86
- ADA
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#62
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@Shosetu
Pai unde scriu eu ca se conduce in stil sportiv? Viteza mai mare nu presupune mers sportiv; cel putin eu prin mers sportiv inteleg "scrit"-uri, ambalari bruste-eventual urmate de frinari, ca deh, am vrut sa plec primul din semafor, desi la 30 m e urmatorul.. @Muttley, dacis - sinteti la AR? Ca daca da, va dau o explicatie: pe undeva prin Dinamica-Stoicesu &Co scrie ca un consum mic se obtine si atunci cind se ruleaza in asa fel incit obturatorul sa fie la maxim iar motorul abia sa asigure rulajul pe portiunea de drum respectiva la viteza impusa- un fel de "acordare" pe caracteristica exterioara. Evident ca asta nu e posibil decit intr-o plaja, deci ne multumim cu compromisuri. De aceea chiar daca apesi mai tare pedala pentru a mentine turatia in tr 5 fata de 4, acea apropiere de caracteristica exterioara (externa, dupa alti autori) duce la consum mai mic. Vedeti pe la capitolul de consumuri. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Muttley |
![]()
Post
#63
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu conteaza ce scoala urmez, dar am mai citit una-alta...
![]() diaconuliviu, din ce ai spus concluzionez ca-n ciuda deschiderii mai mari a clapetei necesare mentinerii vitezei la demultiplicare mai mica a cutiei consumul tot mai redus devine decat in cazul deschiderii mici a clapetei cu turatie mare, etc. Asta inseamna ca la avantajele sigure enumerate de mine QUOTE In schimb, exista alte avantaje de necontestat la "cutiile de fuga": turatia mai redusa si nivelul sonor mai de bun simt. pana la urma se adauga si consumul mai redus! ![]() This post has been edited by Muttley: 8 Jun 2006, 07:39 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#64
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da, consumul este tare "variabil" la stilul de condus; ca sa te plasezi pe multitudinea de puncte de consum minim ar presupune cutie cu variatie continua de raport.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
vyper |
![]()
Post
#65
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
da ma vreau sa vad si io 90 in a 2 la o dacie...daca ia atat in a 2 inseamna ca in a 4 prinzi cam 160-170
![]() a si revin cu intrebarea mea...cum imi dau seama daca am cutie de fuga sau de tras? precizez ca am o dacie din 86 si nu am turometru pe ea...pot sa ma conving cumva? |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
Siconi |
![]()
Post
#66
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Personal am mers cu dacia mea, intr-o noapte si am facut testul, dar nu pana la limita. Ca sa fie toata lumea impacata, am dacia 1300 din '75, cutie fr. 4 tr. si e INCA nemodificata la motor, afara de o aprindere electronica. Am turometru aditional, adica pus de mine, etalonat de o firma in domeniu (nu fac publicitate-detalii pe PM).
Acuma testul: Plecare de pe loc mai vitejeste, dar fara ruperea aderentei (la limita as spune). Am schimbat asa: tr.1 pana la 50/h -> tr.2 tr.2 pana la 80/h -> tr.3 tr.3 pana la 110/h -> tr.4 tr.4 pana unde nu am mai avut eu rabdare sa aud motorul supraturat, adica undeva la 130/h. In toate aceste fortari ale motorului am sesizat ca turatia a ajuns la 5500 rpm. Si inca mai era loc (nu mult, dar mai era), dar am zis ca am exagerat destul cu supraturarea. Repet, test facut de mine, cu inca o persoana la bord (nevasta-mea) care s-a mirat cat de mult poti duce motorul in turatie vis-a-vis de viteza atinsa in treapta respectiva. Believe it or not, but it's true. This post has been edited by Siconi: 9 Jun 2006, 20:12 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
latinoo |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
fratilor nu uitati un lucru cum ca la dacie treapta a 5 a nu e pentru viteza ci pentru consum , deci top speedul niciodata nu o sa il scoate intr-a 5 a. Si in plus cele in 5 prezinta un mare dezavantaj la modelul cu grup conic de 9x34 si 34 de dinti pe arborele primar la pinionu de a 4 a , deoarece modelu acela de arbori nu se mai fabrica , doar ce se mai gaseste prin depozite.
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
vyper |
![]()
Post
#68
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
ma daca tot ziceti voi ca se poate...o sa incerc si io sa vad cam cat se poate duce dacia mea...io stiu ca am duso odata pana la 40 in I si urla de ziceai ca e avion...da mi se pare ca zicea tata ca nu indica bine kilometraju si ca ar indica mai putin...oricum o sa incerc sa vad cam cat duce si revin;)
|
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
dacis |
![]()
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(Shosetu @ 6 Jun 2006, 14:15) De la 4.9L la 7L este o diferenta de 43% iar eu am specificat ~30% , te rog nu mai imi ataca teoria pe socoteala ta. E adevarat ca de la 4,9l la 7l diferenta este de 43%. Dar la fel de adevarat este ca tu vorbeai de calcule privitoare la scaderea consumului prin trecerea de la cutie cu 4 trepte la cutie cu 5 trepte. Iar artimetica elementara imi spune ca scazand din 7l 30% rezultatul este 4,9l. Corect ?... Paradoxele aritmeticii... |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
argon |
![]()
Post
#70
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Pentra a scoate un consum de genul 4,9-5,3 a lui Liviu, mai trebuie si altceva inafara de cutie in 5.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dacis |
![]()
Post
#71
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 6 Jun 2006, 15:45) ............... @Muttley, dacis - sinteti la AR? Ca daca da, va dau o explicatie: pe undeva prin Dinamica-Stoicesu &Co scrie ca un consum mic se obtine si atunci cind .......... Nu sunt nici pe departe de prin parohia AR. Si de aceea nici nu am prea inteles ce ai vrut sa spui... Iau "suspiciunea" ta ca pe un compliment automobilistic. |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#72
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Fratele meu are o dacia supernova si radea de mine ca cica dacia mea s-ar plafona la 4500 rac si m-am enervat si am facut un test in urmatoarele conditii : "avans reglat la ureche, motor 1400 cu peste 80000 Km facuti majoritatea in condus sportiv (vezi postul cu ax diferential rupt), break cu 2 truse de scule rotopercutoare ...cam 50Kg extra pe langa mine si fratele adica 82Kg+92Kg,benzina asa si asa fara aditiv ,cauciucuri 165 fata , platina folosita neumblat la ea de mult , aprindere tranzistorata " In a doua pe la 6000-6500 ture aveam ~75Km/h , cea mai mare forta intre 2500 si 4500 rac , dupa 5000 urca dar mai greu nu foarte greu . pe liber cu acceleratia la fund ~7000 rac . dupa cum zicea cineva , ar trebui sa ai aprinderea reglata super super la fix ca sa mearga bine peste 5000 rac unde sa mai pun ca ar trebui supra dimensionat filtru de aer mai toata admisia si evacuarea ca sa aiba amestec carburant proaspat destul . Am sa incerc testul dupa ce pun o benzina mai buna cu aditiv ca atunci simt ca trage mai bine. am uitat cutie in 5 cu 9/34.
Si sa revin la subiectul topicului , am un prieten cu care am facut instalatii cam 1 an jumate el avea atunci o dacie cu o cutie in 4 (si inca o cutie bulita in 4 in pod) acum , tipul mai grabit tot timpul , mergea ce mergea si cand ajungea la 3000 in vit 4 scotea din viteza (ca uita ca are doar 4 si injura saracu , si baga la loc a 4-a si mergea ...si mergea )si la un moment dat s-a stricat si aia de pe masina si a luat una de la sh ... deci a bulit 2 cuti el in 3 - 4 ani de cand avea masina..."fiabilitate" This post has been edited by AlinREHAU: 13 Jun 2006, 23:57 |
--------------------
Dacia
break
96
|
|
Muttley |
![]()
Post
#73
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#74
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
adica ?dc razi ? am spus ca nu e reglata masina pt curse , masina face kilometri cu sculele si caloriferele "la treaba " nu la plimbari prin oras . peste 4500 nu mai trage ca pana in 4500 . rac = rotati ale arborelui cotit , in caz ca de asta razi .
|
--------------------
Dacia
break
96
|
|
Muttley |
![]()
Post
#75
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Mi s-a parut amuzanta analogia rot/min - rac
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vyper |
![]()
Post
#76
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
am si io o intrebare pe care am mai pus-o pe aici...cum imi dau seama daca am cutie de fuga sau de tras?precizez ca am o dacie din 86 cutie in 4 trepte si merge destul de binisor...trage bine si in pe panta si in drum drept da totusi tind sa creca ca e cutie de tras?imi poate spune cineva o solutzie sigura de a afla?precizez ca nu am turometru desi intentionez sa pun in saptamanile care urmeaza
|
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#77
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Poate te ajuta asta , dar trebuie sa cauti pe cutie placuta cu tipul ei .
Citez " Identificarea cutiei de viteze se face cu ajutorul unei placi rotunde , fixata pe capacul spate al cutiei . Pe placa sunt marcate tipul cutiei de viteze , indicele si numarul de fabricatie . " Attached thumbnail(s) tipuri_cv.JPG ( Size: 72.91k ) Number of downloads: 148 |
--------------------
Dacia
break
96
|
|
C.C. |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 10 April 05 ![]() |
ar mai fi o chestie. consumul, demarajul, viteza, etc., sunt strans legate de tipul anvelopei folosite. ba chiar si de presiunea din pneuri.
asa ca testele comparative pe care le faceti ar trebui sa tina cont de acest lucru. daca aveti cauciucuri diferite, rezultatul va fi diferit, chiar la acelasi tip de cutie. spun asta din experienta personala (+citite pe paginile producatorilor de anvelope). la drum lung, se vede imediat la consum, atat tipul, cat si presiunea din cauciuc. asa ca, teoretic, cei care au cutii in 4tr. pot sa-si puna cauciucuri mai mari (desi nu stiu daca ar fi prea legal..) ca sa mai elimine din turatie si consum. la cele cu 5tr. nu prea se merita, pt. ca ajung la viteze suficiente pt. o berlina, cu un consum rezonabil. raman, totusi, la ideea ca, in functie de cutia de viteze, poti sa incerci marimi diferite la cauciucuri, ca sa jonglezi cu puterea si consumul. cat despre fiabilitate, spun doar din ce cunosc: am vazut mai multe cutii cu 5tr. defecte, decat cele cu 4. dar asta poate sa nu insemne nimic, pana la urma.. sal. This post has been edited by C.C.: 16 Jun 2006, 00:25 |
--------------------
Renault
Espace IV
2004
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
vyper |
![]()
Post
#79
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
mersi mult! maine imi vine masina acas ca acum e la fratemeo:D si o sa ma uit si io sa vad ce scrie pe ea da dupa mai am o problema...pe care sper sa ma ajutati sa o rezolv!care sunt de fuga si care sunt de tras din tabelu ala?ca io o sa ma uit ce indice si ce mai scrie pe ea da...vreau sa vad daca e de fuga sau de tras
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
amc |
![]()
Post
#80
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
8X33 este de tras
9x34 este "de fuga" In rest datele din acel tabel nu se potrivesc cu ce ai tu pe masina! Tu poti avea: I 3,61 SAU 3,46 II 2,26 SAU 2,24 III 1,48 SAU 1,48 IV 1,03 SAU 1,04 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
Psyche |
![]()
Post
#81
|
![]() In Thrust We Trust Group: Members Posts: 663 Joined: 22 May 06 From: Suceava ![]() |
la mine e motor 1300 (pistoane de 1400), cutie in 4 tr frantuzeasca....
i-am dat usurel pana la 140, si mai mergea....da m-a luat groaza ![]() nu imi tremura decat putintel p la 120, dar isi revine imediat ce o calc mai tare. am condus cel putin 3 dacii cu cutii in 5, si vro 3 cu cutii in 4.... nu pot nimeri a 3-a la cele in 5 trepte nici daca viata mea depinde de asta.... am bagat ori 1-a ori a 5-a... ori cutia mea in 4 schimba cu un deget... la consum si uzura poate e mai slaba, recunosc... dar in schimb invit pe oricine are cutie in 5 sa vina la suceava, sa ii arat ca nu ma ia nici la demaraj, nici la ce vrea el (cu conditia sa aiba modificari modice, nu genul TM-08-BNZ sau B-34-SGM)....cutia in 4 e perfecta....acum depinde si cum e intretinuta apropo, a mea are aproape 30 de ani si e sigilata, deci asta spune ceva... si nu ma feresc sa ii dau tare, daca va gandeati la asta... |
--------------------
Dacia/Vw
1300/Golf GT
1977/1996 SV03PNV(1SV6266)/SV86PNV
Erare umanum est..........perseverare diabolicum |
|
ksi_id |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 16 April 05 From: timisoara ![]() |
Dupa mine conteaza si ce cutie in 4 tr sau in 5 tr ai. De exemplu eu la cutia mea in 4 tr la 115 am 3000 de ture
![]() Si alta chestie mie nu-mi urca in tr 1 mai mult de ~35, a 2-a mai mult de ~60 si a 3-a mai mult de ~85, dar trag amandoua (a 2-a si a 3-a) foarte bine. This post has been edited by ksi_id: 18 Jun 2006, 15:03 |
--------------------
vw jetta
1800cmc 90hp
1992
- TM 18 KSI
|
|
Psyche |
![]()
Post
#83
|
![]() In Thrust We Trust Group: Members Posts: 663 Joined: 22 May 06 From: Suceava ![]() |
ai si tu dreptate ksi_id, conteaza si ce cutie si cum e incarcata...dar ca sa iti faci o idee cam cum merge batrana mea, aveam 5 oameni in masina (inclusiv eu), portbagajul plin, si am prins 135.
mai mergea inca, dar a inceput sa tipe una din fetele din spate ![]() si am considerat ca nu trebuie sa o ingrozesc....plus ca era sa fac accident cand am franat ![]() asta e....m-am invatat sa nu mai iau fricosi in masina..... |
--------------------
Dacia/Vw
1300/Golf GT
1977/1996 SV03PNV(1SV6266)/SV86PNV
Erare umanum est..........perseverare diabolicum |
|
amc |
![]()
Post
#84
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
1300
tr.I 3,61 sau mai rar 3,46 berline in 5 tr. tr.I 3,81 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
ksi_id |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 16 April 05 From: timisoara ![]() |
|
--------------------
vw jetta
1800cmc 90hp
1992
- TM 18 KSI
|
|
vyper |
![]()
Post
#86
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
poate sa imi zica si mie cineva daca stie ca eu pe 2 cutii de dacie nu am gasit placuta aia de indentificare...
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#87
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Sa nu mai zica lumea ca nu intra bine in viteza cutiile in 5 ca nu le dau dreptate ... e totul din timonerie . am schimbat ( schimbator , patina si levier ) si apoi intra in viteza la fix fara joc de maneta fara nimic , am mers la un prieten si l-am pus sa schimbe vitezele ,dupa ce a schimbat el acolo ma intrebat ce cutie am "daca am de renault "?? intra la fix orice viteza deci verificati jocurile din timonerie.
|
--------------------
Dacia
break
96
|
|
amc |
![]()
Post
#88
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ti-am zis ce poti avea tu!
Fara sa o desfaci nu ai cum sa afli exact 90% cred ca ai cuplu conic 9x34! si o varianta din cele doua scrise de mine |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
vyper |
![]()
Post
#89
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
mersi mult oricum;) astept sa scap si io de bac si pe urma o sa ii pun un turometru si o sa imi dau seama exact atunci dupa cum se duce si la ce turatie e
![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
ksi_id |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 16 April 05 From: timisoara ![]() |
Imi spune si mie cineva ce tip de cutie este asta?
Pe placuta scrie: 365- 50c- 51c- serie:0083616 Este de pe o dacie berlina din '98. This post has been edited by ksi_id: 22 Jun 2006, 22:16 |
--------------------
vw jetta
1800cmc 90hp
1992
- TM 18 KSI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 04:10 |