Masina merge scoasa din viteza
![]() ![]() ![]() |
Masina merge scoasa din viteza
dragOn |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|||
OCEBE |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
este normal sa se intample asa; cu cat uleiul din cutie este mai gros, cu atata fenomenul de plecare fara a fi cuplata vreo viteza este mai accentuat; in mod normal, apasand ambreiajul , fenomenul ar trebui sa dispara, in schimb mi se pare in neregula faptul ca :
QUOTE AAAA inca o chestie....chiar daca apas ambreiajul, ea tot merge.... ceea ce presupune ca ambreiajul nu decupleaza complet (ori ptr. ca e prost reglat ori ptr ca - mai rar si, de obicei, la cele utilizate dupa stationari prelungite - se lipeste discul de placa) |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Deci , pana la urma, de unde ziceati ca e un fenomen paranormal, acum vad ca "face toate asa"? Si inca o chestie, am condus Dacia 100.000 km, de ce doar acum sa fii observat?? Atentie, acum sa nu credeti cand spun ca masin pleaca inainte, ca e ca la Formula 1....pleaca usurel de tot, iar daca intalneste roata cea mai mica denivelare se opreste (pt. carcotasi: evident ca acest lucru nu se intampla la vale...)
|
-------------------- |
|
litza |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Astea sunt explicatii de la mesteru de la cotul strazii sau "DACIA FILES". Cum sa fie normal sa mearga masina cand CV e in pozitia neutru?
Ia da-ti o tura pe http://auto.howstuffworks.com/transmission5.htm si vedeti cum functioneste CV (apasati pe butonul "see through" sa vedeti ce se intampla de fapt). Rotile dintate verzi se rotesc la aceeasi viteza cu motorul atunci cand ambreiajul nu este apasat si se decupleaza cand se apasa abreiajul. Rotile maro sunt cuplate la iesirea CV, adica sunt cuplate la roti. In pozitia neutru nu exista cuplaj intre intrarea in CV (motor) si iesire (roti), altul decat cel indus de uleiul rece sau imbacsit. Si asta nu ar trebui sa fie suficient sa roteasca rotile. Adica e normal cand pornesti masina si dai drumul la ambreiaj sa simti o tendinta de miscare, dar nu sa si pleci din loc. Acest lucru nu mai este normal dupa ce ai mers un pic cu masina. Totodata cand motorul e rece se simte ca apare o sarcina suplimentara cand dai drumul la ambreiaj. Este vorba e fapt de cuplarea motorului la rotile alea verzi din CV. O explicatie posibila ar mai fi ca in timp, sa se fi rupt bucati mici de metal din diverse roti in CV si sa fi fost prinse printre rotile verzi si cele maro, ceea ce poate duce la o anumita cuplare intre ele chiar in pozitia neutru. In orice caz CV trebuie desfacuta si refacuta, asta daca nu vrei cumva sa te lase cand ti-e lumea mai draga. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
litza |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
QUOTE Deci , pana la urma, de unde ziceati ca e un fenomen paranormal, acum vad ca \"face toate asa\"? Si inca o chestie, am condus Dacia 100.000 km, de ce doar acum sa fii observat?? Atentie, acum sa nu credeti cand spun ca masin pleaca inainte, ca e ca la Formula 1....pleaca usurel de tot, iar daca intalneste roata cea mai mica denivelare se opreste (pt. carcotasi: evident ca acest lucru nu se intampla la vale...) Nu, nu "asa face toate"! Ai o buba. Vezi postul meu de mai sus. Nu e normal sa se invarta cand o ai pe cric. Oricum: aveam de gand sa te intreb daca masina e sau nu la vale! ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Normal Litza, ca asa e....Am spus la misto....Nu e normal....
|
-------------------- |
|
OCEBE |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
QUOTE Nu e normal sa se invarta cand o ai pe cric. repet ca: QUOTE este normal sa se intample asa; cu cat uleiul din cutie este mai gros, cu atata fenomenul de plecare fara a fi cuplata vreo viteza este mai accentuat; in mod normal, apasand ambreiajul , fenomenul ar trebui sa dispara.... nu este o axioma si nici nu face parte din ciclul "asa face ele"; acest fapt (la nevoie) poate fi demonstrat. |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
george_d |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 343 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Litza poti sa faci tu cutia pise de cate ori vrei da rotile tot o sa se invarteasca cand o ridici pe cric.
|
--------------------
Dacia
1210
|
|
paulp |
![]()
Post
#39
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
bai, ma enervati
![]() ![]() Oare fenomenul e valabil doar la motoare longitudinale :? PS. Radu, ti-am sters mesajul. Vezi ca George are un butonel pe care scrie MP. Foloseste-l cu incredere :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
zamolxes |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 14 January 04 From: Bucuresti ![]() |
la mine dimineata o ia vreo 20 de cm inainte cand dau drumul la ambreiaj in pctul mort...si am motorul transversal
![]() |
--------------------
Ford
Mondeo Ghia 2L
2003 Full Options
- B-77-BLD Si uite asa se duc noptile..albe
|
|
amgnet |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu auzisem de la cineva ca daca face asa inseamna ca e nivelul bun la cutie. Ma refer la cum ai lasat ambreiajul avanseaza numai putin.
|
-------------------- |
|
OCEBE |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
QUOTE la mine dimineata o ia vreo 20 de cm inainte cand dau drumul la ambreiaj in pctul mort...si am motorul transversal ![]() nu-i dai macar un cm de la tine lui Paulp ca sa nu-si mai chinuie masina? (parc-am fi in "Punguta cu doi bani" ![]() |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Oricum nu mai conteaza, am fost aseara la tara, si cand m-am intors, am dat cu ea intr-o groapa de mi-a sarit proteza pe geam...Acum nu mai merge nici in viteza , nici scoasa din viteza....Deci, cred ca s-a rezolvat problema...
|
-------------------- |
|
paulp |
![]()
Post
#44
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
![]() Serios vorbinm, m-ati pus pe ginduri, si azi dimineata am facut din nou experimentul ca era destul de racoare, dar sufletu, nu pleaca singura. Sa fie din cauza ca am ambreiaj nou si i-am pus ulei nou (Hexol) si aditiv in cutie. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
george_d |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 343 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Hexol asta cam cat costa, si e bun?
|
--------------------
Dacia
1210
|
|
paulp |
![]()
Post
#46
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Costa 100 si ceva mii Kg, si tinind cont ca la Nova intra 4 (PATRU) litri de ulei in cutie, e dragut nu. De bun, oricum e mult mai bun decit Lubricerp
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
alexx |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 1 April 04 ![]() |
Cu cutia de viteze la neutru, ambreiajul este suta la suta cuplat deci nu ai treaba cu el. Schimba URGENT uleiul la cutie. T90EP2 2litri. Daca nici asa nu o rezolvi, e mai naspa si trebe sa vi la mioveni sa te rezolv
Mesaj trimis prin WAP |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#48
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca o explicatie logica ar fi ca nu se decupleza complet treapta de viteza. Adica ramane agatata in viteze, chiar daca tu ai pus-o pe liber. De exemplu daca a o tragi din 1 in 0 artrebui sa o ia inainte. Daca ar baga-o din marsarier in 0 ar trebui sa mearga inapoi, desi nu cred ca sunt sanse pentru ca forta este mult prea mica ca sa impinga masina.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
rezare |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 13 September 03 ![]() |
QUOTE Dar totusi viscozitatea uleiului nu e suficienta pentru a pune in miscare masina. Sigur nu e prea strins ambreiajul si ramine discul putin cuplat.
Si ce daca ramane cuplat? Oricum ramane de tot cuplat daca iei piciorul de pe pedala de ambreiaj. Ceea ce nu cadreaza e faptul ca ajunge miscare la roti cu cutia _la punctul mort_. Nu exista "se invart rotile cand e pe cric" daca manivela e la punctul mort. Numai cine nu stie cum functioneaza o cutie poate sustine asemenea... perle. Intr-adevar, daca uleiul e varza, se poate intampla asta... desi si asa e foarte putin probabil... cred ca e cutia pe moarte. |
--------------------
Opel Astra 1.6 16V
ex-Oltcit Club 1.1
- Bucuresti.
|
|
paulp |
![]()
Post
#50
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
rezare, ai dreptate la chestia cu ambreiajul. :wink:
M-am mai informat, ca asa e frumos, si am mai intrebat oameni mai batrini care ar fi fenomenul si de ce se poate intimpla asta. Spre surprinderea mea (pentru ca eu n-am avut ocazia sa patesc asa ceva) am aflat ca se poate intimpla asa ceva cind uleiul din cutie e destul de uzat si e frig afara. Se poate produce atunci cind pornesti motorul iarna fara sa calci ambreiajul pina se produce "ruperea" uleiului. Dar toata aceasta miscare a masinii nu este mai mare de vreo 10 cm ![]() Oricum preventiv, ca sa nu am dureri de cap (si de buzunar), inainte de a porni eu trag frina de mina si calc ambreiajul. Asa sigur n-o sa ajung in masina celui din fata, chiar daca o uit in viteza :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
rezare |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 13 September 03 ![]() |
Da, daca uleiul e mai slab (sau cu impuritati), cand e frig afara se intepenesc pinioanele pe axul mobil, desi e manivela la punctul mort (si deci sincroanele nu blocheaza pinionul). Miscarea aia (trebuie sa fie foarte, foarte mica, de exemplu la mine la oltcit e doar un mic zvac inainte la temperaturi sub -5C, la opel nu se pune problema la orice temperatura) pana se dezlipesc pinioanele de ax. Dar sa spui ca merge in continuare in fata daca o lasi la punctul mort... mi se pare ca sunt si alte defecte, sau uleiul are proprietati de pamant/nisip. In orice caz, nu este un comportament normal, cum am vazut pareri pe aici.
|
--------------------
Opel Astra 1.6 16V
ex-Oltcit Club 1.1
- Bucuresti.
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Schimba uleiul si nu te mai consuma degeaba. Nu are nimic cutia ta Cu atit mai putin ambreiajul.
Pe principiul asta functioneaza viscocuplajele, insa cu alte uleiuri si alte scheme. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Fratilor, nu mai scriu pe forumul asta, ca daca nu am aceeasi parere ca Marty sau JHR ma bat baetzii...La revedere! si va multumesc pentru sfaturi....
P.S.: aveti grija sa nu-i suparati pe asii volanului.... |
-------------------- |
|
paulp |
![]()
Post
#54
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
:shock: Ce-ai Radule, cin' te-a suparat :?
Tre sa revad topicu ca am imnpresia ca am pierdut ceva :| |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
sod |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 20 December 03 From: Iasi ![]() |
am facut si eu o proba acum cu berlina din dotare. Ulei ca vai de capul lui in cutie, masina nu a mai fost pornita de nu stiu cand. Am dat cheie, am bagat la loc socul si am tinut-o la 4k ture cam 1 min. Cutia la punctul mort. Nu s-a miscat nici un cm, desi scotea suficient fum cat sa o propulseze. A, in prealabil am impins-o inainte si inapoi ca sa nu fie blocate rotile de la stat sau ceva in genul asta. Concluzia: a mea nu face cum "face" celelalte
![]() |
--------------------
Renault Megane
Estate Privilege dCI
- B-xx-GNU
|
|
viulian |
![]()
Post
#56
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Poate nu e chiar rau uleiul din cutie - si oricum acum afara e suficient de cald incat sa nu se mai intzepeneasca.
Am un mecanic la care merg si cu care ca sa mai fac conversatie, il mai intreb de unele chestii de care dau pe forum. Inclusiv asta.. Si mi-a zis ca "da, este normal ca un ulei vascos sa produca acest efect". |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
sod |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 20 December 03 From: Iasi ![]() |
si marmota invelea uleiul romanesc de transmisie in staniol
|
--------------------
Renault Megane
Estate Privilege dCI
- B-xx-GNU
|
|
paulp |
![]()
Post
#58
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
SOD, o sa rizi, dar daca citesti in pagina anterioara o sa vezi ca acelasi raspuns l-am primit si eu de la tata. Si-l stii ca e om serios si mecanic vechi. :wink:
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
powerx |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 2 March 04 From: Iasi sau Vaslui ![]() |
io o pornesc tot timpul cu piciorul pe ambreiaj...si, intr-adevar, daca ii dai drumul, daca e frig afara, din cauza vascozitatii uleiului+impuritati, are o tendinta de a pleca..dar e doar o tendinta..nu pleaca ea mai mult de cativa cm, in cel mai rau caz(ger de crapa pietrele)..eveniment intalnit doar la prima pornire...
si mi se pare normal daca uleiul e mai vechi un pic... de asta se si recomanda ca la pornire sa fie apasat ambreiajul, chiar daca e scoasa din viteza, pentru a usura rotirea motorului, mai ales iarna... |
--------------------
Logan Ambition
Verde cameleon
2005
- VS-23-XYZ Mic si rau, mai mult mic decat rau.
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#60
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
M'am uitat pe schema unei cutii de dacia 1310 cu 4 trepte dintr'un manual de mecanica pt scoala profesionala editat prin '95. Ideea care se impune aici p forum, e nastrusnica rau.
Sa stiti ca nu ashea face toate, a mea nu face...shi nici a altora. Insa din ceea ce am vazut eu din schema cutiei shi din sectiunea ei transversala reiese urmatoarea: Datorita faptului ca pinioanele este inghesuite rau in cutia aia, iar pinioanele corespunzatoare vitezei I, atat cel din arborele primar (permanent cuplat cata vreme nu e debraiat) cat shi cel secundar se afla la doi pashi de lagarele pe care se sprijina arborii cutiei, sunt vinovate de miscare. Daca apare, datorita uzurii....... ,un cat de mic joc in lagare shi jocul acesta este lateral spre interiorul cutiei, fiind apropiate pinioanele shi fiind raportul cu cea mai mare rata de cuplare se va cupla partial treapta I. Celelalte trepte nu se pot cupla decat in absenta pinioanelor corespunzatoare vitezei I. Cu alte cuvinte e de la cutie nu de la ulei.......nu in in mod direct oricum. Shi nu uitati ca.....cat de mecanic e mecanicul ala care va sfatuieste........daca nu e inginer mecanic nu merita sa va mai uitati in gura lui.....le trebuie cap ca sa le inteleaga(Atentie!Nu caut sa generalizez.....).......altfel... |
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 10:17 |