DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Masina merge scoasa din viteza

dragOn
post 7 Apr 2004, 22:40
Post #31


Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza)


Group: Members
Posts: 692
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Bai nene, voi aveti dreptate! De ceva timp cand o pornesc scoasa din viteza, o ia asa un pic inainte! Daca calc ambreiaju nu se mai duce! Cred ca a innebunit!


--------------------
VOLKSWAGEN PASSAT TDi 131CP/2002 - B xx UEX
Never drive faster then your angel can fly !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 8 Apr 2004, 06:31
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




este normal sa se intample asa; cu cat uleiul din cutie este mai gros, cu atata fenomenul de plecare fara a fi cuplata vreo viteza este mai accentuat; in mod normal, apasand ambreiajul , fenomenul ar trebui sa dispara, in schimb mi se pare in neregula faptul ca :
QUOTE

AAAA inca o chestie....chiar daca apas ambreiajul, ea tot merge....

ceea ce presupune ca ambreiajul nu decupleaza complet (ori ptr. ca e prost reglat ori ptr ca - mai rar si, de obicei, la cele utilizate dupa stationari prelungite - se lipeste discul de placa)


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 8 Apr 2004, 06:58
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Deci , pana la urma, de unde ziceati ca e un fenomen paranormal, acum vad ca "face toate asa"? Si inca o chestie, am condus Dacia 100.000 km, de ce doar acum sa fii observat?? Atentie, acum sa nu credeti cand spun ca masin pleaca inainte, ca e ca la Formula 1....pleaca usurel de tot, iar daca intalneste roata cea mai mica denivelare se opreste (pt. carcotasi: evident ca acest lucru nu se intampla la vale...)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 8 Apr 2004, 07:15
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Astea sunt explicatii de la mesteru de la cotul strazii sau "DACIA FILES". Cum sa fie normal sa mearga masina cand CV e in pozitia neutru?

Ia da-ti o tura pe
http://auto.howstuffworks.com/transmission5.htm
si vedeti cum functioneste CV (apasati pe butonul "see through" sa vedeti ce se intampla de fapt). Rotile dintate verzi se rotesc la aceeasi viteza cu motorul atunci cand ambreiajul nu este apasat si se decupleaza cand se apasa abreiajul. Rotile maro sunt cuplate la iesirea CV, adica sunt cuplate la roti.
In pozitia neutru nu exista cuplaj intre intrarea in CV (motor) si iesire (roti), altul decat cel indus de uleiul rece sau imbacsit. Si asta nu ar trebui sa fie suficient sa roteasca rotile. Adica e normal cand pornesti masina si dai drumul la ambreiaj sa simti o tendinta de miscare, dar nu sa si pleci din loc. Acest lucru nu mai este normal dupa ce ai mers un pic cu masina. Totodata cand motorul e rece se simte ca apare o sarcina suplimentara cand dai drumul la ambreiaj. Este vorba e fapt de cuplarea motorului la rotile alea verzi din CV.

O explicatie posibila ar mai fi ca in timp, sa se fi rupt bucati mici de metal din diverse roti in CV si sa fi fost prinse printre rotile verzi si cele maro, ceea ce poate duce la o anumita cuplare intre ele chiar in pozitia neutru. In orice caz CV trebuie desfacuta si refacuta, asta daca nu vrei cumva sa te lase cand ti-e lumea mai draga.


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 8 Apr 2004, 07:20
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




QUOTE
Deci , pana la urma, de unde ziceati ca e un fenomen paranormal, acum vad ca \"face toate asa\"? Si inca o chestie, am condus Dacia 100.000 km, de ce doar acum sa fii observat?? Atentie, acum sa nu credeti cand spun ca masin pleaca inainte, ca e ca la Formula 1....pleaca usurel de tot, iar daca intalneste roata cea mai mica denivelare se opreste (pt. carcotasi: evident ca acest lucru nu se intampla la vale...)


Nu, nu "asa face toate"! Ai o buba. Vezi postul meu de mai sus. Nu e normal sa se invarta cand o ai pe cric.

Oricum: aveam de gand sa te intreb daca masina e sau nu la vale! smile.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 8 Apr 2004, 07:32
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Normal Litza, ca asa e....Am spus la misto....Nu e normal....


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 8 Apr 2004, 07:34
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




QUOTE

Nu e normal sa se invarta cand o ai pe cric.  


repet ca:
QUOTE

este normal sa se intample asa; cu cat uleiul din cutie este mai gros, cu atata fenomenul de plecare fara a fi cuplata vreo viteza este mai accentuat; in mod normal, apasand ambreiajul , fenomenul ar trebui sa dispara....  

nu este o axioma si nici nu face parte din ciclul "asa face ele"; acest fapt (la nevoie) poate fi demonstrat.


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_d
post 8 Apr 2004, 08:05
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 343
Joined: 10 February 04
From: Bucuresti




Litza poti sa faci tu cutia pise de cate ori vrei da rotile tot o sa se invarteasca cand o ridici pe cric.


--------------------
Dacia 1210
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 8 Apr 2004, 14:58
Post #39


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




bai, ma enervati icon_evil.gif . A mea nu vrea sa mearga singura. Si am batut-o azi dimineata de m-am plcitisit si nica. Statea pe loc si nu se misca 1 cm de bunavoie.
017.gif
Oare fenomenul e valabil doar la motoare longitudinale :?


PS. Radu, ti-am sters mesajul. Vezi ca George are un butonel pe care scrie MP. Foloseste-l cu incredere :wink:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zamolxes
post 8 Apr 2004, 19:22
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 14 January 04
From: Bucuresti




la mine dimineata o ia vreo 20 de cm inainte cand dau drumul la ambreiaj in pctul mort...si am motorul transversal smile.gif


--------------------
Ford Mondeo Ghia 2L 2003 Full Options - B-77-BLD
Si uite asa se duc noptile..albe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amgnet
post 8 Apr 2004, 20:02
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




Eu auzisem de la cineva ca daca face asa inseamna ca e nivelul bun la cutie. Ma refer la cum ai lasat ambreiajul avanseaza numai putin.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 9 Apr 2004, 06:28
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




QUOTE
la mine dimineata o ia vreo 20 de cm inainte cand dau drumul la ambreiaj in pctul mort...si am motorul transversal smile.gif

nu-i dai macar un cm de la tine lui Paulp ca sa nu-si mai chinuie masina? (parc-am fi in "Punguta cu doi bani" smile.gif)


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 9 Apr 2004, 07:48
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Oricum nu mai conteaza, am fost aseara la tara, si cand m-am intors, am dat cu ea intr-o groapa de mi-a sarit proteza pe geam...Acum nu mai merge nici in viteza , nici scoasa din viteza....Deci, cred ca s-a rezolvat problema...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 9 Apr 2004, 08:20
Post #44


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




icon_twisted.gif Na, acu face ca a mea :wink: Inseamna ca de la gropi vine rezolvarea.

Serios vorbinm, m-ati pus pe ginduri, si azi dimineata am facut din nou experimentul ca era destul de racoare, dar sufletu, nu pleaca singura. Sa fie din cauza ca am ambreiaj nou si i-am pus ulei nou (Hexol) si aditiv in cutie.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_d
post 9 Apr 2004, 08:21
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 343
Joined: 10 February 04
From: Bucuresti




Hexol asta cam cat costa, si e bun?


--------------------
Dacia 1210
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 9 Apr 2004, 08:24
Post #46


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Costa 100 si ceva mii Kg, si tinind cont ca la Nova intra 4 (PATRU) litri de ulei in cutie, e dragut nu. De bun, oricum e mult mai bun decit Lubricerp icon_twisted.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexx
post 9 Apr 2004, 19:06
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 1 April 04




Cu cutia de viteze la neutru, ambreiajul este suta la suta cuplat deci nu ai treaba cu el. Schimba URGENT uleiul la cutie. T90EP2 2litri. Daca nici asa nu o rezolvi, e mai naspa si trebe sa vi la mioveni sa te rezolv

Mesaj trimis prin WAP


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 12 Apr 2004, 18:20
Post #48


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Cred ca o explicatie logica ar fi ca nu se decupleza complet treapta de viteza. Adica ramane agatata in viteze, chiar daca tu ai pus-o pe liber. De exemplu daca a o tragi din 1 in 0 artrebui sa o ia inainte. Daca ar baga-o din marsarier in 0 ar trebui sa mearga inapoi, desi nu cred ca sunt sanse pentru ca forta este mult prea mica ca sa impinga masina.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rezare
post 13 Apr 2004, 13:25
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 13 September 03




QUOTE
Dar totusi viscozitatea uleiului nu e suficienta pentru a pune in miscare masina. Sigur nu e prea strins ambreiajul si ramine discul putin cuplat.


Si ce daca ramane cuplat? Oricum ramane de tot cuplat daca iei piciorul de pe pedala de ambreiaj. Ceea ce nu cadreaza e faptul ca ajunge miscare la roti cu cutia _la punctul mort_.

Nu exista "se invart rotile cand e pe cric" daca manivela e la punctul mort. Numai cine nu stie cum functioneaza o cutie poate sustine asemenea... perle. Intr-adevar, daca uleiul e varza, se poate intampla asta... desi si asa e foarte putin probabil... cred ca e cutia pe moarte.


--------------------
Opel Astra 1.6 16V ex-Oltcit Club 1.1 - Bucuresti.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 13 Apr 2004, 13:35
Post #50


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




rezare, ai dreptate la chestia cu ambreiajul. :wink:

M-am mai informat, ca asa e frumos, si am mai intrebat oameni mai batrini care ar fi fenomenul si de ce se poate intimpla asta.
Spre surprinderea mea (pentru ca eu n-am avut ocazia sa patesc asa ceva) am aflat ca se poate intimpla asa ceva cind uleiul din cutie e destul de uzat si e frig afara. Se poate produce atunci cind pornesti motorul iarna fara sa calci ambreiajul pina se produce "ruperea" uleiului. Dar toata aceasta miscare a masinii nu este mai mare de vreo 10 cm icon_twisted.gif . Si nu se intimpla la toata lumea.

Oricum preventiv, ca sa nu am dureri de cap (si de buzunar), inainte de a porni eu trag frina de mina si calc ambreiajul. Asa sigur n-o sa ajung in masina celui din fata, chiar daca o uit in viteza :wink:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rezare
post 13 Apr 2004, 13:59
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 13 September 03




Da, daca uleiul e mai slab (sau cu impuritati), cand e frig afara se intepenesc pinioanele pe axul mobil, desi e manivela la punctul mort (si deci sincroanele nu blocheaza pinionul). Miscarea aia (trebuie sa fie foarte, foarte mica, de exemplu la mine la oltcit e doar un mic zvac inainte la temperaturi sub -5C, la opel nu se pune problema la orice temperatura) pana se dezlipesc pinioanele de ax. Dar sa spui ca merge in continuare in fata daca o lasi la punctul mort... mi se pare ca sunt si alte defecte, sau uleiul are proprietati de pamant/nisip. In orice caz, nu este un comportament normal, cum am vazut pareri pe aici.


--------------------
Opel Astra 1.6 16V ex-Oltcit Club 1.1 - Bucuresti.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 14 Apr 2004, 14:00
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Schimba uleiul si nu te mai consuma degeaba. Nu are nimic cutia ta Cu atit mai putin ambreiajul.
Pe principiul asta functioneaza viscocuplajele, insa cu alte uleiuri si alte scheme.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 14 Apr 2004, 15:08
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Fratilor, nu mai scriu pe forumul asta, ca daca nu am aceeasi parere ca Marty sau JHR ma bat baetzii...La revedere! si va multumesc pentru sfaturi....
P.S.: aveti grija sa nu-i suparati pe asii volanului....


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 14 Apr 2004, 15:10
Post #54


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




:shock: Ce-ai Radule, cin' te-a suparat :?
Tre sa revad topicu ca am imnpresia ca am pierdut ceva :|


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 16 Apr 2004, 17:26
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




am facut si eu o proba acum cu berlina din dotare. Ulei ca vai de capul lui in cutie, masina nu a mai fost pornita de nu stiu cand. Am dat cheie, am bagat la loc socul si am tinut-o la 4k ture cam 1 min. Cutia la punctul mort. Nu s-a miscat nici un cm, desi scotea suficient fum cat sa o propulseze. A, in prealabil am impins-o inainte si inapoi ca sa nu fie blocate rotile de la stat sau ceva in genul asta. Concluzia: a mea nu face cum "face" celelalte smile.gif


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 16 Apr 2004, 17:36
Post #56


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Poate nu e chiar rau uleiul din cutie - si oricum acum afara e suficient de cald incat sa nu se mai intzepeneasca.

Am un mecanic la care merg si cu care ca sa mai fac conversatie, il mai intreb de unele chestii de care dau pe forum. Inclusiv asta.. Si mi-a zis ca "da, este normal ca un ulei vascos sa produca acest efect".


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 16 Apr 2004, 18:26
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




si marmota invelea uleiul romanesc de transmisie in staniol


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 16 Apr 2004, 18:28
Post #58


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




SOD, o sa rizi, dar daca citesti in pagina anterioara o sa vezi ca acelasi raspuns l-am primit si eu de la tata. Si-l stii ca e om serios si mecanic vechi. :wink:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
powerx
post 16 Apr 2004, 21:40
Post #59


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 2 March 04
From: Iasi sau Vaslui




io o pornesc tot timpul cu piciorul pe ambreiaj...si, intr-adevar, daca ii dai drumul, daca e frig afara, din cauza vascozitatii uleiului+impuritati, are o tendinta de a pleca..dar e doar o tendinta..nu pleaca ea mai mult de cativa cm, in cel mai rau caz(ger de crapa pietrele)..eveniment intalnit doar la prima pornire...
si mi se pare normal daca uleiul e mai vechi un pic... de asta se si recomanda ca la pornire sa fie apasat ambreiajul, chiar daca e scoasa din viteza, pentru a usura rotirea motorului, mai ales iarna...


--------------------
Logan Ambition Verde cameleon 2005 - VS-23-XYZ
Mic si rau, mai mult mic decat rau.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 16 Apr 2004, 23:21
Post #60


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




M'am uitat pe schema unei cutii de dacia 1310 cu 4 trepte dintr'un manual de mecanica pt scoala profesionala editat prin '95. Ideea care se impune aici p forum, e nastrusnica rau.
Sa stiti ca nu ashea face toate, a mea nu face...shi nici a altora.
Insa din ceea ce am vazut eu din schema cutiei shi din sectiunea ei transversala reiese urmatoarea: Datorita faptului ca pinioanele este inghesuite rau in cutia aia, iar pinioanele corespunzatoare vitezei I, atat cel din arborele primar (permanent cuplat cata vreme nu e debraiat) cat shi cel secundar se afla la doi pashi de lagarele pe care se sprijina arborii cutiei, sunt vinovate de miscare. Daca apare, datorita uzurii....... ,un cat de mic joc in lagare shi jocul acesta este lateral spre interiorul cutiei, fiind apropiate pinioanele shi fiind raportul cu cea mai mare rata de cuplare se va cupla partial treapta I. Celelalte trepte nu se pot cupla decat in absenta pinioanelor corespunzatoare vitezei I.
Cu alte cuvinte e de la cutie nu de la ulei.......nu in in mod direct oricum. Shi nu uitati ca.....cat de mecanic e mecanicul ala care va sfatuieste........daca nu e inginer mecanic nu merita sa va mai uitati in gura lui.....le trebuie cap ca sa le inteleaga(Atentie!Nu caut sa generalizez.....).......altfel...


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 10:17
Forum Renault