DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> temperatura motor dupa oprire

ct03nut
post 4 Jun 2006, 16:42
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




salut

in trafic, la drum lung, la orice stil de condus temperatura sta ~ 80 grade

opresc motorul si il porneste peste 2 minute, temperatura sta pe la 95 grade
la fel se intampla si daca il las la relanti sa se mai raceasca.

Are cum sa afecteze rau de tot motorul lucrul asta? cu motorul oprit sa atinga 95 grade, mentionez ca inca n-am vazut sa treaca sau sa ajunga pe linia dungata, ci la limita...dar...zilele de zapuseala inca n-au venit


si sfatul cu deschisul caloriferului iese din discutie, cred ca mai bine circul fara termostat decat sa risc o prajire lenta a motorului


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 4 Jun 2006, 18:10
Post #2


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(ct03nut @ 4 Jun 2006, 17:42)

si sfatul cu deschisul caloriferului iese din discutie, cred ca mai bine circul fara termostat decat sa risc o prajire lenta a motorului
*


Verifica radiatorul. Daca mergi fara termostat ( avand in vedere ca ai setul nou ) il schimbi din nou. Mergi cu termostat, eventual sa il schimbi cu altul wink.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ilikecheese
post 4 Jun 2006, 18:11
Post #3


Membru... ș-atât


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 February 06
From: Buzau/Bucuresti




Asa patesc si eu.Dar nu stau 2 minute sa se raceasca plec la drum si se raceste pe drum.Ventilatoru ala nu raceste la relanti.daca se tureaza da,asa ca ii dai bice ca se raceste.Apa aia ajunge la 95 pt ca dupa ce opresti motoru nu mai are cine sa raceasca apa,si cum restul pieselor ce trebuiesc racite sunt ff incinse apa se incalzeste si ea.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1990 - BZ-02-PYS
Fetele bune se duc in rai dar fetele rele se duc unde vor :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault12gordini
post 4 Jun 2006, 18:29
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 4 October 05




Vezi sa nu fie ceasul de temperatura stricat.Daca scoti termostatul e mai bine , daca nu fa rost de un radiator mai mare.


--------------------
Dacia 1310 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 4 Jun 2006, 18:39
Post #5


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(renault12gordini @ 4 Jun 2006, 19:29)
Vezi sa nu fie ceasul de temperatura stricat.Daca scoti termostatul e mai bine , daca nu fa rost de un radiator mai mare.
*


E mai bine sa mergi fara termostat? Gandeste-te si tu putin. Daca motorul functioneaza la un regim termic inferior, consum mai mare, si multe alte probleme, lipsa de putere, ca sa nu mai vb de uzura accentuata a pieselor in miscare wink.gif .
Iti recomand sa mergi cu termostat... daca vrei sa ai grije de motor icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 4 Jun 2006, 18:59
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




nu are nimica... era mai demult un topic in care se explica ca daca motorul este incins si se opreste exista anuminte puncte in interiorul motorului unde lichidul de racire ajunge la punctul de fierbere. Recomandarea mea este ca dupa un drum vara sa lasati 1 2 minute masina la relanti in asa fel in cat pompa de apa sa recircule apa din motor.


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 4 Jun 2006, 20:45
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




daca o las la relanti creste deoarece e in spatiu inchis..garaj unde te coci de caldura, incerc sa intru in garaj din inertie cu motorul oprit biggrin.gif, si daca o accelerez, la fel..creste, nu se face ventilatia in garaj.


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 4 Jun 2006, 21:49
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




nu stiu ce sa zic poate ai radiatorul acela mai micut care de obicei era pus pe dacii cu electroventilator. Eu umblu cu termostat de 89 grade si merge perfect masina, acul sta putin peste orizontala, pe unde am umblat nu am avut probleme avand radiatorul mare, si am fost si pe urcari de multe ori. De cate ori am verificat dupa oprirea motorului acul de la temperatura indica undeva la 2-3 mm sub linia alba de sus dupa parerea mea e ok. Sincer problema la dacii nu e asa mult temperatura lichidului de racire ci temperatura uleiului si felul in care isi modifica proprietatile odata cu temperatura in special uleiurile minerale. Aproape ca e mai important din punct de vedere al uzurii temperatura uleiului si nu cea a lichidului de racire

This post has been edited by ViperRS: 4 Jun 2006, 21:53


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 4 Jun 2006, 21:54
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




e semisintetic, deci sa nu-mi fac probleme mari, tare mi-e ca bag o termocupla, mult mai frumos.


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 4 Jun 2006, 22:12
Post #10


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




ct03nut, vezi sa nu fie termostatul defect, sau radiatorul infundat.
Verifica tot. Eu nu am avut niciodata probleme cu apa blush.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 4 Jun 2006, 22:32
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




nu e mai, toate sunt curatate si intretinute mai bine ca acvariul cu pesti, in sarcina in toate cele cand merg cu ea sau motorul e pornit am 80 grade in cap cred, termostatul e nou

zic ca , se incalzeste DUPA ce opresc motorul

cred ca materialele din care e construit motorul sunt de calitate proasta si acumuleaza caldura si o disipa foarte greu, iar cand opresc motorul acea caldura persista manifestandu`se prin incalzirea lichidului si uleiului.

sa mai explic o data, cand opresc motorul am termperatura 80 grade
dupa aia cand il pornesc, porneste aproape de zona hasurata, danger biggrin.gif si scade treptat dupa ce ii dau 2 pedale cand se raceste lichidul.

This post has been edited by ct03nut: 4 Jun 2006, 22:38


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 4 Jun 2006, 22:42
Post #12


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




[quote=ct03nut,4 Jun 2006, 23:32]
zic ca , se incalzeste DUPA ce opresc motorul
[/quote]
Am inteles.

[/QUOTE] daca o las la relanti creste deoarece e in spatiu inchis..garaj unde te coci de caldura, incerc sa intru in garaj din inertie cu motorul oprit , si daca o accelerez, la fel..creste [QUOTE]

Si acum ce sa mai inteleg? blink.gif

This post has been edited by EUROPE_: 4 Jun 2006, 22:51


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 4 Jun 2006, 22:43
Post #13


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(ct03nut @ 4 Jun 2006, 23:32)
sa mai explic o data, cand opresc motorul am termperatura 80 grade
dupa aia cand il pornesc, porneste aproape de zona hasurata, danger biggrin.gif si scade treptat dupa ce ii dau 2 pedale cand se raceste lichidul.
*



Si sa stii pe viitor... smile.gif
Asa este normal!
Lichidul de racire de la nivelul chiulasei continua sa se incalzeasca dupa oprirea motorului. Cum sonda de temperatura se afla in chiulasa, la acea pornire de dupa 2 min incalzirea este afisata de ceas.
Asa trebuie sa se intample, nu exista nici o defectiune.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 4 Jun 2006, 22:45
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




in sfarsit ! deci nu este nici un pericol ca il pornesc aproape de zona hasurata de 95 grade? asta vroiam sa stiu smile.gif mersi


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coruxco_ccr
post 5 Jun 2006, 19:35
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 28 June 04
From: Bucuresti




QUOTE(ct03nut @ 5 Jun 2006, 01:45)
in sfarsit ! deci nu este nici un pericol ca il pornesc aproape de zona hasurata de 95 grade? asta vroiam sa stiu smile.gif mersi
*


Cumpara-i un difuzor din plastic (50000 lei )si o fulie de nova si nu vei mai avea probleme cu racirea ohmy.gif


--------------------
DACIA 1400 - B-29-CCR
Nashu - pungashu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigeo69
post 5 Jun 2006, 22:43
Post #16


1.6i m40


Group: Members
Posts: 755
Joined: 20 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(Muttley @ 4 Jun 2006, 12:43)
Si sa stii pe viitor...  smile.gif
Asa este normal!
Lichidul de racire de la nivelul chiulasei continua sa se incalzeasca dupa oprirea motorului. Cum sonda de temperatura se afla in chiulasa, la acea pornire de dupa 2 min incalzirea este afisata de ceas.
Asa trebuie sa se intample, nu exista nici o defectiune.
*


de acord cu muttley

QUOTE(ct03nut @ 4 Jun 2006, 12:45)
in sfarsit ! deci nu este nici un pericol ca il pornesc aproape de zona hasurata de 95 grade? asta vroiam sa stiu smile.gif mersi
*


si la mine era la fel pana sa pun electroventilator...nu e abosolut nici un pericol ca sta la 95 grade
pune-ti electroventilator si dupa ce opresti motoru o sa faca bazzzzzzzz rolleyes.gif si-ti raceste apa...poate asta te mai linisteste smile.gif


--------------------
ex Dacia 1310 1980 LS - B 70 W R C
MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 Jun 2006, 10:14
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(cristigeo69 @ 5 Jun 2006, 23:43)
[...]
pune-ti electroventilator si dupa ce opresti motoru o sa faca bazzzzzzzz  rolleyes.gif  si-ti raceste apa...poate asta te mai linisteste smile.gif
*


Apa din radiator, pe cea din chiulasa mai putin. Asta pentru ca pompa de apa e in repaus.
Fenomenul e normal. Daca instalatia e presurizata nu fierbe, chiar daca ajunge pe la 100 grade.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 6 Jun 2006, 10:23
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




thanks, deci sa-i strang calumea busonul vasulul de expansiune ca mi l-a lasat deschis un mecanic mai batranel el asa..


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 Jun 2006, 10:39
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Daaaaaa, nenea ala a condus Bucegi/Carpati pe vremuri.

Da, stringe busonul.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 6 Jun 2006, 11:03
Post #20


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Geeez....cate probleme false putem inventa....cata discutie pentru un proces foarte normal. Daca ati judeca putin, fara prea multe cunostinte de mecanica v-ati prinde ca e normal.

Si daca inca nu credeti....luati un ibric, incalziti apa in el pana la fierbere, turnati apa intr-o cana, puneti mana pe cana, o sa constatati ca nu va frige, puneti inca o data mana pe cana peste 3-5 minute. Voila....frige...de ce oare?

Unii cred ca ati trecut degeaba prin scoala.....


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 6 Jun 2006, 11:05
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




eu am intrebat daca dauneaza in timp, si da e si asta o problema, nimeni nu inventeaza nimic aici.


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 6 Jun 2006, 11:52
Post #22


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(driverx @ 6 Jun 2006, 12:03)
....luati un ibric, incalziti apa in el pana la fierbere, turnati apa intr-o cana, puneti mana pe cana, o sa constatati ca nu va frige, puneti inca o data mana pe cana peste 3-5 minute. Voila....frige...de ce oare?
*


'ai de capu' meu... radmasa.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 23:44
Forum Renault