DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> scoaterea pompei de frana din regimul de avarie, pompa de frana cu 4 conducte

biz
post 8 Jun 2006, 17:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 8 June 06




am cautat pe forum, nu am gasit nimic mai mult, deci creez acest topic nou in speranta ca cineva are o idee buna.

este vorba de scoaterea pompei de frana din regimul de avarie. solutia gasita pe forum a fost urmatoarea:

- se demonteaza senzorul
- se fac 4-5 pedale energice
- se monteaza la loc senzorul

am facut exact asa, in mai multe variante: frane energice cu motorul oprit, frane energice cu motorul pornit, frane energice, tinut pedala de frana si strans senzorul. tot degeaba. becul rosu din bord nu se stinge.

asa ca mi-am pus problema cum functioneaza respectivul sistem. iata concluziile:

1. senzorul este de fapt un ax pe care daca ceva apasa, atunci circuitul electric este intrerupt si martorul de la bord stins. daca acel ceva nu apasa pe tija din capatul senzorului, se aprinde becul.

2. cine este acel ceva? o varianta ar fi aerul sub presiune din camera in care ajunge tija. zic de aer pentru ca nu curge lichid, deci nu ajunge in lichid. nu este cazul in primul rand pentru ca senzorul nu are garnitura la fixarea in pompa. fara garnitura sansele ca metal pe metal sa eanseze perfect ermetic sunt mici. deci ramanem la varianta ca pe acel ceva trebuie sa apese ceva mecanic.

Aveti idee ce?

sau aveti idee ce nu fac bine de la mine nu functioneaza solutia de mai sus?

mentionez ca placutele de frana nu au senzori, deci becul nu are alt motiv sa se aprinda decat senzorul din pompa.

multumesc anticipat de idei.


--------------------
Dacia 1310 CLi 2000 - MM
cogito ergo sum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Jun 2006, 17:30
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




verifica sonda !

Cu motorul pornit, sonda pusa la masa si firul cu papuc alb conectat, apasa pe țîmburuș, si veyi ce se intampla cu becul (!)

This post has been edited by argon: 8 Jun 2006, 17:32


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
biz
post 8 Jun 2006, 17:33
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 8 June 06




QUOTE(argon @ 8 Jun 2006, 17:30)
verifica sonda !

Cu motorul pornit, sonda pusa la masa si firul cu papuc alb conectat, apasa pe țîmburuș, si veyi ce se intampla cu becul (!)
*



am verificat sonda, e ok. i-am facut masa si cand am apasat pe tija s-a stins becul.


--------------------
Dacia 1310 CLi 2000 - MM
cogito ergo sum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Jun 2006, 17:35
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cu sonda scoasa, dai 10(nu 4-5) pedale energice, cu motorul oprit.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
biz
post 8 Jun 2006, 21:37
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 8 June 06




QUOTE(argon @ 8 Jun 2006, 17:35)
Cu sonda scoasa, dai 10(nu 4-5) pedale energice, cu motorul oprit.
*



am dat mai mult de 10, dar oricum maine repet experimentul si va anunt daca am rezolvat ceva.

poate are cineva o schema de functionare a pompei de frana....


--------------------
Dacia 1310 CLi 2000 - MM
cogito ergo sum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 9 Jun 2006, 08:27
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




E pompa noua sau mai veche?
Daca e mai veche, datorita calitatii lichidului probabil acel pistonaj plonjor (plunger) a ramas intepenit. Asta arata ca ai mers cu ea in avarie destul de mult.
Acel plonjor e actionat de lichidul din cele doua circuite pe ambele capete. Cind presiunea dintr-un circuit scade el e impins de presiunea din celalalt circuit; ajungind in pozitia in care crestatura din el e in fata "timburusului" sondei, acesta blocheaza pistonul in acea pozitie.
Incearca asta: scoti sonda, faci acele 5-6 pedale apoi cu ceva cam de diametrul timburusului incerci sa deplasezi un pic pistonasul (da, bagi "sirma" prin orificiul ala). Dupa care mai apesi energic pedala si repui sonda. Daca nu se rezolva, pompa ar trebui demontata si curatata; pentru asta se desface acel surub inbus din capatul ei, care acopera mecanismul plonjor; daca nu ai indeminare, mergi la cineva priceput.
A, de ce nu iese lichid? pentru ca acel plonjor are inele de etansare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
biz
post 9 Jun 2006, 09:12
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 8 June 06




pompa e relativ noua, de anul trecut. lichidul era si el nou la momentul respectiv, DOT 4, cred ca ala de guzuchim.

oricum, ma duc acum sa operez masina, revin cu rezultatul pozitiv (sper) sau negativ.


--------------------
Dacia 1310 CLi 2000 - MM
cogito ergo sum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
biz
post 9 Jun 2006, 10:00
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 8 June 06




MERGEEEE!!!!! mii de multumiri diaconuliviu pentru idei si sprijin. din explicatia ta am inteles cum functioneaza sistemul si daca nu ar fi mers oricum stiam ce sa caut cand desfaceam pompa.

solutia la care ma gandisem in timp ce faceam pedale era sa o las fara senzorul ala vreo 2 zile. daca intradevar se intepenise pistonasul care culiseaza perpendicular pe tija de la senzor, asta era pentru ca de un an a fost blocat de tija sa ajunga in pozitia normala unde presiunea de franare din cele 2 circuite care actioneaza fiecare la cate un capat de plojor se compenseaza si se anuleaza reciproc. in caz de avarie pistonasul ajunge in pozitia in care sa intre tija mai adanc si sa-l blocheze sa mai revina. mi s-a parut mie ca e prea solida tija aia si corpul senzorului in ansablu ca rolul ei/lui sa fie numai de a sesiza daca ceva la capat e la loc sau nu.

si testasem deja inbusul cu care urma sa desfac pompa. acum nu mai trebuie, dar ideea ramane pe data viitoare.

si tot de aici de pe forum am priceput cum se uzeaza lichidul de frana, ingloband apa care ajunge in circuit, care daca nu este inlocuit la un interval T incepe sa corodeze componentele. multumesc daciaclub.ro, celor care intreaba si celor care raspund.

liviu, mai am un post cu catalizatorul. ai vreo idee buna si pentru el cumva? wink.gif

This post has been edited by biz: 9 Jun 2006, 11:28


--------------------
Dacia 1310 CLi 2000 - MM
cogito ergo sum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 12 Jun 2006, 10:40
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Desfacand surubul ala cu inbus ai acces la plonjor.
Pentru a inlocui garniturile din pompa se scoate paharul (se trage de el) si apoi se scot 2 stifturi care au rolul de a tine pistoanele si prin care intra si lichidul. Trebuie agatate cu un carlig subtire. AU o gaura mica la capat, de care pot fi agatate.

This post has been edited by cristidb: 12 Jun 2006, 10:40


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 23:36
Forum Renault