Incarcare la Dacia 1310
![]() ![]() ![]() |
Incarcare la Dacia 1310
RIon |
![]()
Post
#31
|
||
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
|
||
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|||
RIon |
![]()
Post
#32
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Revin...releul asta ducea spre 16, era defect, am pus unul second, si acum e intre 13.8-14.8...ufffff, finally ok
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
RIon |
![]()
Post
#33
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
si iar s-a stricat...altul electronic la rand...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Ov |
![]()
Post
#34
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
RIon, incearca sa te duci totusi la un service, mai ales ca un releu de nova stiu ca-i destul de scump. Pune unul in service, CU GARANTIE, si daca se mai intampla ceva, te duci si le dai cu el in cap :twisted:
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
djmarck |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 July 04 ![]() |
sa incep cu inceputul sa puteti intelege problema mea;
Acuma cu cateva zile in urma am fost acasa,e si a trebuit sa vin seara,afara plua,frig si normal ca am aprins farurile (faza lunga),aeroterma,stergatoarele si casetofonul.Bateria am luat-o noua(rombat de 60 amperi de aia cu ochi magic).Cum lumina de la bord (specific ca am un break din 92 si ma consider un novice in ale masinii,cu totul ca am mai avansat mult mai mult fata cum eram inainte) era foarte slab nu am obervat daca indicatorul de la bateriee la mijloc,daca incarca sau nu.La o oprire aproape de iasi am facut o oprire si cand sa opresc bateria era moarta,...ma rog am pornit-o in viteza si a doua zi am observat ca nu mai incarca alternatorul.Intrebarea mea e:in conditiile astea ce pot face sa remediez singur problema,fara a ma duce la electrician,(ca sincer sa va spun am nimerit o perioada foarte proasta cu banii).Am mai citit eu pe aici dar nu stiu concret ce pot schimba,ce s-ar fi putut arde daca nu dovedea sa incarce,de la atatia consumatori(eu ma gandeam ca logic ar fi ca nu trebuia sa se arda alternatorul,el ar fi trebuit sa se incarca in legea lui,dar se se fi consumat bateria nu???).Daca ar releul ars,nici nu stiu care e si cum arata,si unde se afla,daca nu am avut treaba cu chestia asta pana acum pur si simplu nu stiu care e,am o idee dar nu stiu concret,sau daca trebuie masurat ceva ce trebuie sa masor,sa se fi ars diodele alea (am citit ceva despre asta) da iar nu stiu concret unde se afla,va rog sa ma ajutati in lamurirea acestei probleme,ca pana la urma am sa ma duc la electrician,dar mult mai mult vreau sa rezolv problema singur,ca sunt foarte dornic de a sti ce misca la masina...Va multumesc si va astept cu raspunsuri! |
-------------------- |
|
paulp |
![]()
Post
#36
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Iei frumusel o pauza pina la bani si te duci direct la nea Sandu (acum stii drumu).
:wink: Daca e de desfacut alternatorul si schimbat vreo dioda, doar el te poate ajuta :inger: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
fradu |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 18 March 04 ![]() |
Salut baieti!!!
Uitati ce problema am: am schimbat releul regulator (mecanic) cu un altul(tot mecanic). am pus aparatul de masura pe el si mi-a dat urmatoarele valori: - la turatie de 2500 rot/min. tensiune de 14,4 V(nu creste mai mult) - la relanti(900 rot/min) tensiune 13,8V - la turatie de 2500 rot/min faza scurta+pozitii tensiune de 13,5-13,8V(oricat as tura motorul atunci cand am consumatori nu creste mai mult de 13,8V. As vrea sa-mi spuneti daca aceste valori sunt normale. Este normal ca la relanti tensiunea sa scada de la 14,4, la 13,8?? Multumesc!! |
-------------------- |
|
os |
![]()
Post
#38
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
fradu,
1. 14,4 V este complet OK; 2. Pentru a atinge o putere electrica suficienta, alternatorul trebuie sa se roteasca cu o anumita turatie care in principiu la relanti nu se atinge. 3. Dar: daca nu ai consumatori prea mari porniti (faza scurta+pozitii si atīt), alternatorul ar trebui sa fie capabil sa mentina 14,4V la turatii rezonabile (dupa cum spui, 2500+RPM). Aici e un semn de intrebare... [presupun berlina] Pe berlinele mai vechi s-au montat alternatoare de 500 si de 750 VA. Acestea sunt puterile maxime pe care agregatele le pot furniza la 14,4 V, incepīn de la o turatie a motorului de vreo 4000RPM (alternatorul se roteste cam de 2x mai rapid datorita fuliei mai mici). Consumatorii descrisi de tine consuma circa (2x55+4x5=130W, hai sa spunem acoperitor 150 W, departe de puterea maxima). Asadar: eu as verifica (1) cureaua (2) alternatorul (3) releul stabilizator si conectarea lui (in special masa). Intrebare: īn ce puncte ai masurat tensiunile pomenite (in special 13,5-13,8 V in sacina (mica))? Ce valori gasesti daca masori direct pe bornele bateriei in aceste regimuri? os |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
fradu |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 18 March 04 ![]() |
Am uitat sa precizez: am masurat tensiunea la bornele bateriei. Acum am pus un releu electronic si tensiunea la bornele bateriei este de 14,1-14,2. E bine?
|
-------------------- |
|
os |
![]()
Post
#40
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
fradu,
multumesc pentru feedback. 14,1-14,2 V este Okay, daca ai aceasta valoare in toate regimurile de functionare semnificative (adica de exemplu nu la relanti cu multi consumatori). La acumulatorul cu plumb tensiunea de incarcare recomandata este 14,1-14,4 V adica 6x(2,35...2,4); peste aceasta tensiune electrolitul incepe sa gazeze puternic (bateria "fierbe"). os. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ADItzu |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 18 August 04 ![]() |
Dupa ce am incercat toate releele electronice (facute la Arges) pe care le avea in magazin, am pus unul mecanic (650.000), care a mers din prima si fara nic un fel de reglaj.
Releul incarca bine....acum e ok, dar martorul de la bord, sta tot spre rosu...in zona "gri". Asta o fi defect?...sau tot ceva pe la masa? |
--------------------
Dacia
Break CLI 1999 Am Dacie....si merg cu ea!!!
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
mie mi se pare mult mai bun releul electromecanic (REGLAT CORECT).
in mod normal limba ceasului de incarcare trebuie sa stea putin spre zona rosie |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
de ce e mai bun mecanic, marius??
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
RIon |
![]()
Post
#44
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Ca am tot vazut pe aici...in cartea lui Mondiru, merge pana la 14.7, asa ca nu va faceti probleme.
Ala electronic e mai destept. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
am releu mecanic pe masina si saptamana trecuta am procedat la reglarea lui cu ajutorul unui voltmetru digital; inainte de asta am verificat diodele si periile alternatorului (de 36A); am fixat releu pe 14,2 V, tensiune care se pastreaza chiar si cu consumatori in functiune cu motorul semiturat; la ralnti indica 13,5 V; mi se par niste valori corecte si nici nu ma mai sinchisesc de indicatorul de la bord care abea ajunge la verde, in majoritatea timpului stand pe rosu stanga.
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(Ov @ 19 May 2004, 09:52) 12V poti sa-i iei linistit de pe regleta de sub bord din partea stanga a volanului. Sunt 2 reglete acolo, una cu + permanent si una cu + pe contact. Poti sa legi jucaria linistit la + permanent ca nu consuma mult, ci indeajuns cat sa-ti tina bornele curate. Pt masa e mai simplu: cauti si tu pe acolo un surub care tine ceva (scrumiera, comanda climatizare, orice), surub care e prins pe o tabla, si teoretic acolo ar trebui sa ai masa. Desfaci nitel surubul, dai 2 rotocoale cu firul in jurul lui si strangi surubul la loc. Ce indica becurile?, din pacate nu pot sa-ti zic. Nu ai indicator de baterie in bord? incearca sa te ghidezi dupa el. Salut , Am de 2 zile o problema ciudata cu incarcarea bateriei .Initial am avut probleme cu semnalizarea pe partea dreapta fata dupa ce am curatat si izolat cu silicon blocul cu semnalizarea si pozitia de pe dreapta in sensul ca , cand dadeam semnal dreapta nu indica nici la bord si nici becul de semnal nu mergeam .Am miscat un pic firele pe dedesupt si si-a revenit . Acum problema este ca atunci cand pun semnalul dreapta creste tensiunea de incarcare la baterie de la 14.3 - 14.7 V la 15-15.2 V si se apeinde si ledul rosu de la un indicator de incarcare al bateriei montat separat . Cand accelerez scade tensiunea de incarcare la 14.7 V .La relanti sare de 15V.Chiar daca apind pozitiile tensiunea de incarcare nu scade decat daca aprind si farurile . E ceva destul de anormal. Pana acum nu am avut nici o problema pana sa nu umblu la semnalizare partea dreapta fata. Mentionez ca am turometru cu volmetru si asa am vazut.Chestia nasoala este ca la peste 15 V , indicatorul de bord de incarcare al bateriei scade trece spre stanga la 15V sau ramane la jumatate pe verde ca si cand nu ar fi nimic .Asta cred ca e faza ciudata. Este posibil ca dintr-o masa proasta sau scurt releul de incarcare sa incerce sa debiteze curent mai mult la baterie ? |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
djmarck |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 July 04 ![]() |
as avea si eu o intrebare:
--tot vad ca mai toti spune-ti ca la bornele bateriei trebuie sa fie o anumita tesiune (14,1-14,5...etc) dar eu vin cu intrebarea:nu ar trebui masurat si amperajul cu care incarca alternatorul?..;spun asta doarece dupa putina experienta pe care o am in ale incarcatoarelor de acumulatoare (in cazul nostru bateria) ar trebui sa incarce cu un amperaj cat mai mare,ca degeaba e tensinea buna si amperajul mic...poate gresesc si imi cer scuze....,nu stiu asa stiam eu,stiam ca cu cat amperajul e mai mare cu atat incarca mai repede,nu? E corect ce spun si daca e corect,se poate masura si amperajul cu ap de masura?... |
-------------------- |
|
OCEBE |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
QUOTE(djmarck @ 17 Nov 2004, 23:58) as avea si eu o intrebare: --tot vad ca mai toti spune-ti ca la bornele bateriei trebuie sa fie o anumita tesiune (14,1-14,5...etc) dar eu vin cu intrebarea:nu ar trebui masurat si amperajul cu care incarca alternatorul?..;spun asta doarece dupa putina experienta pe care o am in ale incarcatoarelor de acumulatoare (in cazul nostru bateria) ar trebui sa incarce cu un amperaj cat mai mare,ca degeaba e tensinea buna si amperajul mic...poate gresesc si imi cer scuze....,nu stiu asa stiam eu,stiam ca cu cat amperajul e mai mare cu atat incarca mai repede,nu? E corect ce spun si daca e corect,se poate masura si amperajul cu ap de masura?... amperajul se poate masura intercalandu-se un ampermetru (-20A; 0A; +20A) pe cablul subtire de la + baterie; ampermetrul trebuie sa fie cu "0" pe mijloc pentru a putea masura atat "intrarile" cat si "iesirile" de curent la si din baterie. curentul de incarcare nu poate fi reglat in mod direct ci indirect prin tensiune (si, oricum, valoarea lui n-are cine stie ce relevanta pentru ca, pentru o aceeasi tensiune la bornele bateriei, curentul de incarcare variaza proportional cu capacitatea bateriei si invers proportional cu gradul ei de incarcare). |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
radu000 |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 18 November 04 ![]() |
Pentru cei interesati: am gasit o schema pentru verificarea riplului tensiunii date de alternator la adresa www.designnotes.com/CIRCUITS/altdetect.htm. Este simpla de tot. Acolo spune cam asa: la o functionare normala tensiunea de la alternator are o variatie rapida (riplu) de cca 100mV. Cand se depaseste aceasta valoare ceva nu este in regula (de ex. una sau mai multe diode busite).
Rog pe cei care au timpul si entuziasmul necesar si poate construiesc chestia asta sa spuna ce rezultate obtin. This post has been edited by radu000: 19 Nov 2004, 15:48 |
--------------------
dacia
1310
|
|
NCR |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 13 November 07 From: Bucuresti ![]() |
salutare! sa va explic si eu problema mea:
am luat o dacie din ploiesti, am pus baterie buna aproape noua. Am mers tot DN1, cu faruri, stergator, am ajuns in buc...am oprit la ikea, am mancat ceva(am stat cam 20min) ma urc in masina, dau porneste fara probleme. Ajung si eu acasa dupa mega trafic, undeva in berceni. Opresc masina 2min ca m-am dus pana la magazin...cand s-o pornesc numai pornea...m-au ajutat niste oameni, am impins-o si am plecat...merge bin cu lumini tot, nu scadea relantiul sau sa se vada ceva pe faruri. Am bagat-o in parcare. Am oprit-o, am lasat-o iara 5min si numai pornea. Am dat la zapada si dupa 15-20min a pornit fara probleme. DE LA CE SA FIE? am luat bateria am masurat-o avea 11,40 - am incarcat-o la valoarea normala. Am pus-o pe masina, am masurat cu motoru pornit si imi indica 12,65 Am releu dala electronic, la ce sa ma uit? sau sa ma duc direct la service? |
--------------------
Dacia
1310 L
98
- IF 01 NMJ
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#51
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Din simptomele descrise de tine banuiesc ca ar fi bobina de inductie.Incearca sa afci rost de al cienva de una care stii sigur ca merge bine si fa o proba asa.
|
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
Minel |
![]()
Post
#52
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(NCR @ 5 Jan 2011, 01:10) Am pus-o pe masina, am masurat cu motoru pornit si imi indica 12,65 Am releu dala electronic, la ce sa ma uit? Verifica releul , de fapt schimba-l ca nu incarca deloc , ce ai masurat tu acolo cu motorul pornit a fost de fapt tensiunea bateriei , nu incarcarea .... Bafta ! QUOTE(STORMTROOPER @ 5 Jan 2011, 07:23) Din simptomele descrise de tine banuiesc ca ar fi bobina de inductie.Incearca sa afci rost de al cienva de una care stii sigur ca merge bine si fa o proba asa. De acord cu tine, bobina in proportie foarte mare este vinovata pt pornirea care nu o are cand este motorul cald .... Dar el a scris mai sus .....cu motor pornit indica 12.65 ..este clar ca aceea este tensiunea bateriei si lui nu ii incarca deloc .....posibil sa fi mers doar pe baterie ... This post has been edited by Minel: 5 Jan 2011, 11:23 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
NCR |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 13 November 07 From: Bucuresti ![]() |
am inteles, o sa schimb releul ala si sa vad ce zice. Merci, revin cu info dupa!
|
--------------------
Dacia
1310 L
98
- IF 01 NMJ
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
stimabili
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
danut1981 |
![]() ![]()
Post
#55
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 7 October 10 From: ilfov ![]() |
aceasi problema o am si eu cu pornirea cand se incinge bobina de inductie iar cu valoarea de incarcare verifica releu ca eu am patita chiar pe intai de dimineata sa stricat releu de incarcare de la ~12,40 imi oscila foarte mult imi baga si 19,a ars faza scurta de la becuri si am ramas fara becuri,vina imi apartine cand am alimentat becurile de la alternator prin relee de protectie nu am pus o siguranta pe + permanent care alimenteaza releurile!
This post has been edited by danut1981: 7 Jan 2011, 12:38 |
--------------------
dacia
super nova clima
2001
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
eu am releu electronic cu fir de referinta de ala veche cu carcasa metalica.oare nu va fi mai punctual daca firul de referinta pun la borna +a bateriei?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
e prea mult 17V(sigur aparatul de masura e pus sa masoare curent continuu?)17 volti fierbi bateria,ce tip de releu ai?
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
Minel |
![]()
Post
#58
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Kiraly @ 7 Jan 2011, 14:18) eu am releu electronic cu fir de referinta de ala veche cu carcasa metalica.oare nu va fi mai punctual daca firul de referinta pun la borna +a bateriei? Si nu ii tot acelasi lucru ...? ori la + ul alternatorului ori la +ul bateriei , doar ele comunica prin firul acela albastru si gros ... This post has been edited by Minel: 7 Jan 2011, 15:29 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
da dar am observat daca deconectez firul de referinta de pe alternator si las in aer acul la bord se deplaseaza la rosu+
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
aparatul (voltmetru) ce tensiune zice in volti
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 23:10 |