De ce e presiunea mai mare in anvelope?, (R: e asa de la transportul pe trailer)
![]() ![]() ![]() |
De ce e presiunea mai mare in anvelope?, (R: e asa de la transportul pe trailer)
tarzy |
![]()
Post
#31
|
||
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|||
KilleR82 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 November 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Masina o am din 2006 (de o luna) si am trecut 2 fata si 2.2 spate.
Pneurile originale sunt Michelin Energy E3A. Nu stiu cum e treaba cu cauciucurile Montana / Kormoran, insa nu mi se pare normal ca presiunea sa varieze odata cu marca / tipul pneurilor. Adica daca iau pneuri de iarna si mai sunt si de alta firma se schimba presiunea in pneuri?... ma indoiesc... ar fi fost un tabel pe fata de usa nu pe kant, cu 100 de mii de marci si tipuri de anvelope, nu? Ma rog, speram ca aceasta presiune marita sa aiba ca si cauza vreo 5-10 kg de antifon, dar ma indoiesc ![]() Numai bine! |
--------------------
Renault
Megane mk2 ph2
2008 1.6 16v K4M Euro4 Privilege (2008-) + GPL Dacia Duster 4x4 mk1 ph2 2015 1.6 16v K4M Euro5 Laureate (2015-)
|
|
marss41 |
![]()
Post
#33
|
Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 20 November 06 From: Oradea ![]() |
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA II
2002 ,1,9 DCI 120 CP
- BH11...
|
|
decrvl |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Da dar de ce pe fata 2 si spate 2,2.Si nu ambele 2 sa zicem?De ce le pune mai umflate pe spate?Cind e gheata jos nu aluneci mai tare pe spate?
|
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
DFA |
![]()
Post
#35
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Pentru că pe puntea spate sarcina poate fi mai mare decât pe față...
![]() |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
KilleR82 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 November 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE("decrvl") de ce pe fata 2 si spate 2,2.Si nu ambele 2 sa zicem? Cum zice si DFA, probabil ca s-au gandit ca in momentul in care o incarci sa nu ii mai verifici presiunea... (adica daca ne ducem dupa porcu' taiat la tara sa nu umblam cu manometrul dupa noi ![]() Cred ca se mai adauga posibila greutate a unui plin de benzina, care nu e de neglijat. Asa ca atentie cand sunteti descarcati! In manualul unui prieten cu Ford Fiesta 1.8 TDI se specifica 2.4 pe fata si intre 2.2 - 2.8 spate in fct de incarcarea masinii ![]() nu erau detalii despre un raport incarcare / presiune, era lasat la altitudinea utilizatorului... La Oltcit era specificat 1.9 fata si 2.0 spate. Si se recomanda ca iarna sa se mearga cu rezervorul mai mult plin (motivatia era o stabilitate crescuta pe puntea spate, pe langa evitarea condensului si o rezerva consistenta in cazul unei inzapeziri) In concluzie, cred ca un "plin bun" nu strica... si se pot folosi valorile constructorului. ![]() Ma mira totusi diferenta intre versiunile precedente si cele noi. ![]() |
--------------------
Renault
Megane mk2 ph2
2008 1.6 16v K4M Euro4 Privilege (2008-) + GPL Dacia Duster 4x4 mk1 ph2 2015 1.6 16v K4M Euro5 Laureate (2015-)
|
|
DFA |
![]()
Post
#37
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Diferențele între trecut și prezent sunt cauzate de anvelopele Montana cu care s-au echipat la început Logan-urile.
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
imagecam |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 25 November 05 From: Cluj ![]() |
Am verificat astazi presiunea, la 2 saptamani de la data achizitionarii. 3.0 Atm in fiecare roata.
Nu degeaba se simtea in suspensie fiecare pietricica de pe drum... |
--------------------
Renault
Megane Cabrio 1.6 16v + Peugeot 308 1.6HDI
2008 imagine motor-sport
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DFA @ 24 Nov 2006, 10:07) Diferențele între trecut și prezent sunt cauzate de anvelopele Montana cu care s-au echipat la început Logan-urile. Eu am Kormoran K801 si presiuni noi. Din cate se vehiculeaza pe aici Montana M801 = Kormoran K801. Mai degraba cred ca de la testele in care s-au descaltat jantele de aliaj si atunci pentru a nu recunoaste eventuala eroare/greseala au marit pentru toate tipurile de jante si motorizari presiunea cu 0,1. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
DFA |
![]()
Post
#40
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
![]() ![]() Iar K801 sunt tot niște anvelope mediocre (all season), dar au o aderență și un comportament mult mai bun decât M801, deci comparativ cu Montana, astea Kormoran sunt mai bune! |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
YRX |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.048 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Da dar de ce pe fata 2 si spate 2,2.Si nu ambele 2 sa zicem?De ce le pune mai umflate pe spate?Cind e gheata jos nu aluneci mai tare pe spate? Diferenta de presiune fata-spate (mai mica pe fata, mai exact) veti intalni la toate masinile cu tractiune fata. Masinile cu tractiune fata au o tendinta naturala de comportament subvirator (iese pe exteriorul virajului). Aceasta tendinta se corecteaza si din aceasta diferenta de presiune in roti. Asa ca ar fi bine sa se mentina diferenta (cel mai des este de 0,2) |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Codrin |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Mazda
.
.
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
salut eu am luat masina cu cauciucuri Barum si surpriza am verificat presiunea cu un manometru si au presiune de 2,8
![]() stie cineva daca este ceva de capul la cauciucurle astea? ![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
DFA |
![]()
Post
#44
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(Codrin @ 25 Nov 2006, 13:53) Atât pe experiența personală (am mers cu un Logan mai vechi încălțat cu Montane și am putut face comparație cu Kormoran-ele mele) cât și pe experiențele celor ce au scris pe aici. QUOTE(Giurisici Fabian @ 25 Nov 2006, 20:03) Probabil sunt Barum Brilliantis. Sunt fabricate de Continental, din clasa low-cost, de vară, pentru mașini compacte. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Ma faci curios sa conduc un Logan cu Montane sa vad si eu cat de prastii sunt.
![]() Pe de alta parte cu Kormoranele din dotare am avut o senzatie de disconfort teribila cand pe la vreo 80 calcand usor si progresiv frana (adica nu m-am infipt in ea sau ceva in genul asta) am sesizat cu stupoare ca mi s-au blocat rotile. Am slabit usor pedala, apoi am apasat usor mai tare pe ea si pe la 60 am reauzit scrasnetul cauciucurilor. Am slabit dinou frana si a treia oara nu s-au mai blocat pana am oprit masina. Stiu ca nu poate fi perceputa apasarea pedalei de catre ceilalti astfel incat multi o sa zica : deh s-a infipt in frana era normal sa i se blocheze rotile, dar in 5000Km zic ca esti destul de obisnuit cu cauciucurile si frana. Cert e ca fata de Sava Eskimo S3 de iarna pe care le am acum, Kormoranele le pot bloca mult mai usor. Ontopic: am inceput sa experimentez setari de presiuni pe Sava Eskimo S3 de iarna, cauciucuri mult mai usoare (la propriu) decat cele Kormoran si mult mai moi. Initial le-am pus 2.2 fata si 2.3 spate ca pe Kormorane. Rezultat : cauciucuri cu compozitie mai moale => simteam mult mai putin denivelarile din carosabil. Apoi am marit presiunea la 2.3 fata si 2.4 spate, avand o usoara senzatie ca s-au ros mai mult pe exterior iarna trecuta. Rezultat : denivelarile le simteam aproximativ la fel (diferente insesizabile), dar masina o lua mult mai usor la vale => frecare mai mica cu asfaltul. Am experimentat si franari de urgenta (pedala la fund - fara mila) de la ~60Km/h si in ambele cazuri rotile se blocau aproximativ la fel, adica nu am sesizat ca as fi pierdut mai repede aderenta in unul din cazuri. Nu am facut asta pe un drum circulat. ![]() Deci intre cele 2 setari este un punct optim pentru franare, consum si gropi pentru conditiile date (masina + cauciucuri). Asa ca acum experimentez un 2.25 fata cu 2.25 spate (am zis sa vad cum se comporta si cu ele egale ca tot merg singur si mai mult cu rezervorul gol). ![]() P.S. Toate presiunile sunt facute la cald la benzinarii OMV deci cu 0,2-0,3 mai mari decat presiunea la rece. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
DFA |
![]()
Post
#46
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Eu le-am presurizat ca la carte, 2.0 față, 2.2 spate încă de când am cumpărat mașina și în 14.000 de Km cât am făcut cu ele nu am blocat roțile decât de vreo 2 ori, când am ajuns cu ele pe marginea drumului, unde se adună pământ și praf.
În rest, oricât de violent am frânat nu s-au blocat, inclusiv pe asfalt ud. 2.2/2.3 nu e prea mult? La tine ar trebui să fie 2.0/2.0! Cât scrie pe cantul ușii șoferului la tine? |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu in 19.000km le-am blocat de 3 ori: de 2 ori mi s-a blocat doar cate o roata (foarte scurt - probabil pe partea aia avea o aderenta usor mai proasta) si o data in cazul povestit mai sus cand nu a fost o franare de urgenta (vedeam unde trebuie sa ma opresc si aveam destul drum in fata sa ma opresc - peste 60m si am franat foarte relaxat - cred ca de asta am si slabit frana de 2 ori). Pana acum nu m-am dus sanie cu masina in nici o situatie.
Pe usa la mine scrie tot 2,0 pe fata si 2,2 pe spate ca si la tine. Am precizat ca presiunea am facut-o in fiecare caz la cald (mers cu 60km/h mai mult de 5km), cand datorita incalzirii aerului din pneuri creste presiunea fata de cea masurata "la rece" cu 0,2-0,3. Asadar la cald ar trebui sa am 2,2-2,3 fata si 2,4-2,5 spate. Trebuie sa imi iau si eu un manometru digital de 20RON sa o pot masura si in fata blocului la rece. L.E. Revin cu informatii : nu imi place deloc cu 2,25 fata si 2,25 spate. Desi greutatea e mai mare pe fata doar cu mine in masina si am marit presiunea pe fata, parca se misca mai greu decat cu 2,2 fata si 2,3 spate. Parca ar trage greu spatele dupa ea. In plus de dimineata cu cauciucurile reci parca era dura pe piatra cubica. Mai testez. ![]() This post has been edited by madhorsefuzzy: 27 Nov 2006, 20:59 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Fanny |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 24 August 06 From: SUCEAVA ![]() |
Intrebare ???
Cand iei masina noua de la dealer , anvelopele sunt umflate cu aer normal sau cu azot ? This post has been edited by Fanny: 15 Dec 2006, 12:57 |
--------------------
Dacia Logan
LAUREATE PLUS 1.4MPI
2006
|
|
gabylzr |
![]()
Post
#49
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 7 October 06 From: MANGALIA ![]() |
Ce intrebare inca, normal ca aer normal.
|
--------------------
Skoda Octavia 2,
ex logan laureate 1,5 dci/2006
1,6/2005
- CT------ Forza Steaua
|
|
disperat |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 29 September 06 ![]() |
QUOTE(YRX @ 25 Nov 2006, 13:43) Diferenta de presiune fata-spate (mai mica pe fata, mai exact) veti intalni la toate masinile cu tractiune fata. Masinile cu tractiune fata au o tendinta naturala de comportament subvirator (iese pe exteriorul virajului). Aceasta tendinta se corecteaza si din aceasta diferenta de presiune in roti. Asa ca ar fi bine sa se mentina diferenta (cel mai des este de 0,2) La clio-ul meu presiunea indicata pe usa este 2,1 fata 2 spate si pentru masina incarcata cu 0,1 mai mari. Acum sper sa nu gresesc si sa fi bagat presiune gresita in roti 5 ani. Oricum mie mi se pare logic ca presiunea sa fie mai mare pe fata. Pana la urma partea din fata a masinii este mai grea, indiferent de bagaje (excludem perioadele de iarna - cele cu porcu). |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2002 1.4 16V
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(disperat @ 15 Dec 2006, 14:38) Oricum mie mi se pare logic ca presiunea sa fie mai mare pe fata. Nu se poate face o regula din asta. Diferentele de presiune fata/spate difera de la model la model. La unele e mai mult pe fata, la altele mai mult pe spate. De ex. eu la Logan daca egalez presiunea fata/spate parca trag greu spatele dupa mine. Daca maresc pe spate cu 0,1 deja masina are cu totul alta dinamica, in bine. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
disperat |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 29 September 06 ![]() |
Deci nu e regula ca la masinile cu tractiune pe fata presiunea la rotile din fata sa fie mai mica, nu?
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2002 1.4 16V
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu.
La clio symbol dci e chiar mai mare pe fata comparativ cu cea de pe masina ta. Acolo e 2.2 pe fata si 2.0 spate, exact invers fata de loganul dci si ambele au tractiune fata. This post has been edited by madhorsefuzzy: 18 Dec 2006, 11:57 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bulan @ 14 Jun 2006, 17:25) Chiar daca se circula permanent cu 5 persoane adulte+bagajele aferente nu trebuie marita presiunea in anvelope. este total neadevarat, si ma mir ca pana acum nu a reactionat nimeni! cred ca s-a spus de 1000 de ori pe forum:abtineti-va de la a posta informatii de care nu sunteti siguri 100%, mai ales din categoria celor care influenteaza siguranta rutiera!!!!! nu de alta, dar cred ca ati vazut ca nu toata lumea citeste manualele , unii nici macar nu le frunzaresc, si rezultatele se vad inclusiv la stirile de la ora 5!!! exista producatori care recomanda presiuni sensibil diferite pentru situatiile in care masina are 1/5 pasageri+bagaje! doriti dovezi?ca pun o poza repejor! This post has been edited by horsewhisperer27: 20 Dec 2006, 00:17 |
-------------------- fan VAG!
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Foarte adevarat ce spui tu, dar foarte adevarat si ce spune bulan pentru ca in cazul loganului presiunea este aceeasi (2.0- fata, 2.2- spate la rece), indiferent daca e incarcata masina sau nu.
Deh masina de boier, sa nu stai sa dai la pompa cand iei cu tine prietenii. ![]() Uite ce zice KilleR82 de Fiesta : QUOTE(KilleR82 @ 24 Nov 2006, 10:04) In manualul unui prieten cu Ford Fiesta 1.8 TDI se specifica 2.4 pe fata si intre 2.2 - 2.8 spate in fct de incarcarea masinii Are in dotare masina si pompa? ![]() ![]() This post has been edited by madhorsefuzzy: 20 Dec 2006, 00:59 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
KilleR82 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 November 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
mai madhorsefuzzy, chiar esti rau... si chiar nu stiu daca are pompa
![]() revenind la subiect, am sesizat un comportament mult mai OK (L.E. al Logan-ului) din punct de vedere dinamic atunci cand masina era incarcata (3 prieteni in spate si eu cu sotia in fata) decat atunci cand mergeam doar cu sotia... stabilitate mai buna, tinuta de drum mai OK, se simte mai ales la viraje, si , surprinzator, nu a scazut deloc demarajul sau raspunsul masinii la acceleratie recomand celor care merg singuri in masina sau maxim cu 1 pasager in dreapta sa circule cu rezervorul plin si sa aiba atentie sporita... sincer, nu cred ca e nevoie sa ajustam presiunea in pneuri pentru a modifica stabilitatea masinii, ci mai degraba e o chestiune legata de suspensie si pozitia centrului de greutate in concluzie... bagati cum scrie pe usa ![]() numai bine! This post has been edited by KilleR82: 21 Dec 2006, 11:05 |
--------------------
Renault
Megane mk2 ph2
2008 1.6 16v K4M Euro4 Privilege (2008-) + GPL Dacia Duster 4x4 mk1 ph2 2015 1.6 16v K4M Euro5 Laureate (2015-)
|
|
acordeon |
![]()
Post
#57
|
Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 26 June 06 From: Bucuresti ![]() |
scuze pentru mesaj...ce inseamna la rece??? daca merg pana la vulcanizare mai este la rece?
|
--------------------
dacia / dacia
logan / logan face lift
laureate 1,4 rosu passion 2004
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
In mers aerul din anvelope se incalzeste => se mareste presiunea.
La rece inseamna in general dimineata, dupa ce masina a stat peste noapte sau la o vulcanizare apropiata 1-2km pana la care sa nu se incalzasca aerul in anvelope. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
acordeon |
![]()
Post
#59
|
Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 26 June 06 From: Bucuresti ![]() |
mersi frumos
|
--------------------
dacia / dacia
logan / logan face lift
laureate 1,4 rosu passion 2004
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
scuze, e o vrajeala asta cu azotul...
aerul cat azot contine? cine a "mirosit" tuburile astora de la vulcanizare, ca sa fie sigur ca este chiar azot in ele? |
-------------------- fan VAG!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:38 |