DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> bujii cu 2-4 "mustati", sunt bune

ionutz_ro23
post 4 Jun 2006, 18:24
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 October 05




as vrea sa stiu daca si-a pus cineva bujii cu 2,3,4 "musteti" la capat?
sunt bune de ceva, se observa diferenta?
se gasesc de vanzare pe internet? la ce pret? la ce adresa?


--------------------
dacia 1310 - sj 95 sua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
``GTI``
post 4 Jun 2006, 18:42
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 24 May 05




incearca denso cu 3 capete pentru curse sau NGK dar te ajung in jur de 1milion 4buc ...


--------------------
dacia 1310 - bv
Audi A6 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Jun 2006, 18:50
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Singurul avantaj al bujiilor cu mai multe "mustati" e ca au viata putin mai lunga, in rest sunt fix totuna, masina nu va merge mai altfel, in cazul Daciei, va merge chair mai rau.

Am zis ca au viata putin mai lunga deoarece, cu toate ca electrozii de masa sunt mai multi, electrodul central e numai unul, si ala se roade.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 4 Jun 2006, 19:08
Post #4


Gangester


Group: Members
Posts: 4.299
Joined: 23 February 04
From: Buzau




cica se transorma in dacia twin-spark . merita .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 4 Jun 2006, 20:24
Post #5


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




daca instalatia DE aprindere este buna nu ai nevoie de asemeneaa bujii.cea ce este de remarcat este ca are o acceleratie un pic mai bunA.ADICa 0,1-0,2 sec in minus>:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vacarosie200
post 6 Jun 2006, 01:20
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 5 February 06




QUOTE(ydaniel @ 4 Jun 2006, 21:24)
daca instalatia DE aprindere este buna nu ai nevoie de asemeneaa bujii.cea ce este de remarcat este ca are o acceleratie un pic mai bunA.ADICa 0,1-0,2 sec in minus>:)
*


pe nova mea bujii cu Bosch cu 4 "cozi" de 650.000 setul au avut un aport mare la puterea motorului, am reusit sal intrec la plecarea de pe loc pe vecinu' meu cu SUPER NOVA, uraaaaa radmasa.gif , dupa ce am montat si delco cu senzor magnetic, de la 5.000 ture in sus merge mult mai usor si mai bine motoru. puteti incerca si voi, nu e scump: un delco de audi luat un pic la strung suportul pe motor si ... si atat.


--------------------
Dacia Nova - SV 03 TKL 1997 1600cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 6 Jun 2006, 10:38
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




poti sa imi zici si mie ce serie(model) aveu bujiile alea bosch? nu de alta da m-am trezit odata cu mai multe modele in fata... si nu stiam ce sa iau... asa ca am luat standard... da cind mai trec pe acolo sa stiu ce sa iau...


--------------------
ex:dacia 1310 - MS xx xxx 97' Dacia 1310
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 6 Jun 2006, 11:34
Post #8


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(vacarosie200 @ 6 Jun 2006, 02:20)
pe nova mea bujii cu Bosch cu 4 "cozi" de 650.000 setul au avut un aport mare la puterea motorului, am reusit sal intrec la plecarea de pe loc pe vecinu' meu cu SUPER NOVA, uraaaaa  radmasa.gif  , dupa ce am montat si delco cu senzor magnetic, de la 5.000 ture in sus merge mult mai usor si mai bine motoru. puteti incerca si voi, nu e scump: un delco de audi luat un pic la strung suportul pe motor si ... si atat.
*



Ai niste bujii BOSCH care la pretul asta minunat sunt si de la mama lor nu-i asa??? Eu nu inteleg de ce va puneti toata turcismele astea pe masina dar ma rog optiunea voastra. Stii cat costa 1 BUJIE ORIGINALA BOSCH??? 1 MILION SI JUMATE UNA NU SETUL DE 4 BUCATI. Asa ca mai gandeste-te la ce pui pe masina.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 Jun 2006, 14:55
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(SiloS @ 4 Jun 2006, 20:08)
cica se transorma in dacia twin-spark . merita .
*


Asta NUMAI daca aprinderea e foarte buna, putind asigura "twin" de energie mare; daca nu, apar doua scintei dar slabe.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 6 Jun 2006, 15:40
Post #10


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




"twin-spark" = doua bujii/ cilindru. Asa ca mai usor cu dacia "twin-spark".


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 7 Jun 2006, 21:54
Post #11


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




pai si daca are 2 electrozi bujia, nu are 2 scantei, ca si cum ar fi 2 bujii? Intreb si eu, ca si pe mine ma batea gandul la o astfel de abordare a aprinderii. Iar daca are 4, ar trebui sa fie si mai eficienta, nu? Teoretic, ar insemna o scanteie mai buna, mai ales daca ai aprindere electronica si asta ar duce la o ardere mai completa, nu? Teoretic am zis... practic, Dumnezeu cu mila.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD - BHH-xxxx (Texas) 2006
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 7 Jun 2006, 22:01
Post #12


Gangester


Group: Members
Posts: 4.299
Joined: 23 February 04
From: Buzau




e totul kktul ala pana la urma . Ziceam la pleasca cu twin-spark pentru ca adevarul e ca bujiile cu 4 electrozi mananca banii degeaba . Arderea incepe din acelasi loc .

la Twin-Spark bujiile sunt plasate in pozitii diametral-opusa , deci arderea incepe in acelasi timp din doua locuri .

Pentru a transforma dacia in dacia ts trebuie gandite o noua chiulasa si o noua aprindere . Dar pana la ts dacia mai are cale lunga .

This post has been edited by SiloS: 7 Jun 2006, 22:02


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexblondul
post 7 Jun 2006, 22:02
Post #13


Membru Nedisciplinat


Group: Members
Posts: 335
Joined: 4 February 06
From: Lizeanu - Stefan Cel Mare




raman la ideea mea cu buji cu filet lung ... de la Bosch ... cu riscul sa raman blocate in chiuloasa ... dar sunt exeptionale ...


--------------------
Dacia 1310 - B 12 SVE 1986 TLX
Dacia 1310, rosu imperial, si tot tacamul ... Benzina sa fie , motor avem noi !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 Jun 2006, 07:08
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




alexblondul:
cit te pot tine bujiile bosch?
Sa afirmam ca de 4 ori mai mult decit sinterom, brisk, master sport, denso, ngk..asta asa, exagerat.
ca sa presupunem ca Bosch-urile tale is cele mai si cele mai. In plus, din cauza imbatrinirii materialelor chiar daca arata perfect, dupa max 20.000 parca (alti autori 15.000) se schimba; e cam ca si cu uleiul din motor/cutie, se schimba dupa un an chiar daca n-ai rulajul.
4 seturi de bujii "ordinare" sa zicem, costa mai mult decit o chiulasa cu garnitura si manopera? Cred ca nu, nici macar cit o demontare si o bucsare.

Asa ca, daca vrei un sfat, ori schimbi setul ala Bosch cu unul cu filet normal, ori renunti la ele.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Jun 2006, 07:08
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Siconi @ 7 Jun 2006, 22:54)
pai si daca are 2 electrozi bujia, nu are 2 scantei, ca si cum ar fi 2 bujii?
*



NU !


BLondule, sti sa ti un flex in mana? ti-e greu sa strunjesti filetul in plus?
Mai e un aspect, la bujiile lungi, scanteia nu se da unde trebuie, se da mai in centrul camerei de ardere, si nu e bine, desi dupa logica unora ar fi bine.
Datorita formei camerei de ardere, scanteia trebuie data intr-o parte, pentru o ardere completa, daca se produce scanteia altundeva, arderea nu mai e optima!

This post has been edited by argon: 8 Jun 2006, 07:11


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Jun 2006, 07:27
Post #16


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




argon, nu arderea completa / incompleta e problema la pozitionarea scanteii ci directia si viteza de propagare a frontului de flacara. Ca o paranteza...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Jun 2006, 07:28
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Si daca viteza de propagare nu e necorespunzatoare, cum va fi arderea?


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Jun 2006, 07:32
Post #18


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Ineficienta happy.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 8 Jun 2006, 07:32
Post #19


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




mai baieti am incercat eu bujii bosch cu 4 electrozi(vreo 600 000rol) si la dacia mea cu 1400cm3 s-au ancrasat dupa 20 km parcursi. nu sunt bune la dacia! si inca ceva :inainte de a le monta se prind in strung si se strunjeste filetu.


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 Jun 2006, 07:49
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Muttley @ 8 Jun 2006, 08:27)
argon, nu arderea completa / incompleta e problema la pozitionarea scanteii ci directia si viteza de propagare a frontului de flacara. Ca o paranteza...
*


Da, ca alta paranteza, datorita arhitecturii camerei/portilor supapelor/etc amestecul e cumva turbionar; zona de amestec mai bogat se plaseaza exact in zona bujiei. Plasarea ei in alta parte poate da nastere la aprinderea/initierea unui front in zona mai saraca, ardere lenta, etc.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 8 Jun 2006, 12:00
Post #21


Gangester


Group: Members
Posts: 4.299
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Deci pentru cei care vor camera de ardere cu scanteia plasata in mijlocul ei , solutia este chiulasa de r5 alpine .

Adevarul este ca arderea se face mult mai bine cu scanteia in mijlocul camerei de ardere [ pentru ca frontul sa aiba de parcurs distante minime si egale ] , dar asta depinde de forma camerei de ardere . montarea bujiilor cu filet lung face mai mult rau decat bine pe dacie . Daca motorul a fost gandit de echipe intregi de ingineri , nu trebuie sa vina Nea' Mitica de la scara vecina sa iti monteze alte bujii decat cele cu care a prevazut constructorul .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 8 Jun 2006, 12:46
Post #22


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(ionutz_ro23 @ 4 Jun 2006, 19:24)
as vrea sa stiu daca si-a pus cineva bujii cu 2,3,4 "musteti" la capat?
sunt bune de ceva, se observa diferenta?
se gasesc de vanzare pe internet? la ce pret? la ce adresa?
*



mai baieti era vb de bujii....voi ati dat-o in chiulase de r5///Alpine.....bujiiiii....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 8 Jun 2006, 13:36
Post #23


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Eu am avut pe vremuri (ce vremuri!) la o D1400 un set de bujii Bosch cu 4 electrozi laterali (Atentie: toti parametrii erau cei uzuali de Dacia, in special lungimea filetului). Am circulat cu ele pina am vindut masina cu ele cu tot (7 ani, cred ca peste 120 k km dar nu stiu cu precizie, ca pe la 120 k km s-a stricat totalizatorul).

Instalatia de aprindere a lucrat perfect (inclusiv bujiile).

Nu mai stiu indicativul. Bujuule au fost cumparate in 1991 in Germania.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Jun 2006, 13:39
Post #24


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Greu de crezut ca electrodul central a rezistat atat !


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 8 Jun 2006, 13:40
Post #25


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




daca luati bujii originale pt reno 12 cam 10 euroi 4 buc din franta:)SI MERTG MAI BINE


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Jun 2006, 14:17
Post #26


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Si n-o sa ne mearga oare tuturor mai bine daca scrii si tu ca un om normal:)?



This post has been edited by Muttley: 8 Jun 2006, 14:19


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 8 Jun 2006, 15:47
Post #27


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@argon:

am demontat bujiile o data de curiozitate la vreo doi ani de la montare (si aratau cit de poate de bine). Apoi nu le-am mai demontat (if it ain't broken...) asa ca nu stiu cum arata electrodul central. Cel putin teoretic, daca exista mai multi electrozi laterali scinteia se produce (in medie, caci directia de producere mai e influentata si de alti factori) spre cel mai apropiat de cel central- Cind electrodul central se erodeaza, scinteia se "muta" in alta sectiune (spre alt electrod lateral).

Dar repet, nu stiu cum aratau - stiu doar ca inca mai functionau. Desi nu-mi amintesc indicativul, cred ca imi amintesc (vag) ca aveau un electrod central mai special (platina? nichel? cupru la interior, iar pe afara... ceva care nu mai stiu ce era). Poate am avut pur si simplu noroc.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz_ro23
post 8 Jun 2006, 18:02
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 October 05




PANA LA URMA SA-MI CUMPAR SAU NU? CA AM GASIT B0SCH LA 15 RON / BUC. SE MERITA SE SIMTE DIFERENTA?


--------------------
dacia 1310 - sj 95 sua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Jun 2006, 18:13
Post #29


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




NU se merita.
Citeste tot topicul cu bujii

Recomand Eyquiem sau Sinterom. Sunt bujiile PERFECTE pentru Dacie.

This post has been edited by argon: 8 Jun 2006, 18:15


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RainHawk
post 9 Jun 2006, 01:41
Post #30


Dus cu pluta.


Group: Members
Posts: 349
Joined: 4 July 05
From: Bucuresti




Sa iti arat cum aratau bujiile mele Bosch dupa 20.000 Km. Zici ca le-am folosit la sudura nu alta. Pe cand rapandulele alea de Brisk au tinut 40.000 si aratau perfect. Asa ca m-am convins de Bosch astea din magazin la 200.000 setul fabricate intre Bosfor si Dardanele. Nu se merita.


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI - B-xx-XXX 2004 Confort
"I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 17:08
Forum Renault