bujii cu 2-4 "mustati", sunt bune
![]() ![]() ![]() |
bujii cu 2-4 "mustati", sunt bune
ionutz_ro23 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 October 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
- sj 95 sua
|
|||
``GTI`` |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 24 May 05 ![]() |
incearca denso cu 3 capete pentru curse sau NGK dar te ajung in jur de 1milion 4buc ...
|
--------------------
dacia
1310
- bv Audi A6 2001
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Singurul avantaj al bujiilor cu mai multe "mustati" e ca au viata putin mai lunga, in rest sunt fix totuna, masina nu va merge mai altfel, in cazul Daciei, va merge chair mai rau.
Am zis ca au viata putin mai lunga deoarece, cu toate ca electrozii de masa sunt mai multi, electrodul central e numai unul, si ala se roade. |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
SiloS |
![]()
Post
#4
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.299 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
cica se transorma in dacia twin-spark . merita .
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
ydaniel |
![]()
Post
#5
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
daca instalatia DE aprindere este buna nu ai nevoie de asemeneaa bujii.cea ce este de remarcat este ca are o acceleratie un pic mai bunA.ADICa 0,1-0,2 sec in minus>:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
vacarosie200 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 5 February 06 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 4 Jun 2006, 21:24) daca instalatia DE aprindere este buna nu ai nevoie de asemeneaa bujii.cea ce este de remarcat este ca are o acceleratie un pic mai bunA.ADICa 0,1-0,2 sec in minus>:) pe nova mea bujii cu Bosch cu 4 "cozi" de 650.000 setul au avut un aport mare la puterea motorului, am reusit sal intrec la plecarea de pe loc pe vecinu' meu cu SUPER NOVA, uraaaaa ![]() |
--------------------
Dacia
Nova
- SV 03 TKL
1997 1600cc
|
|
Gaba |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
poti sa imi zici si mie ce serie(model) aveu bujiile alea bosch? nu de alta da m-am trezit odata cu mai multe modele in fata... si nu stiam ce sa iau... asa ca am luat standard... da cind mai trec pe acolo sa stiu ce sa iau...
|
--------------------
ex:dacia
1310
- MS xx xxx
97' Dacia 1310 Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vacarosie200 @ 6 Jun 2006, 02:20) pe nova mea bujii cu Bosch cu 4 "cozi" de 650.000 setul au avut un aport mare la puterea motorului, am reusit sal intrec la plecarea de pe loc pe vecinu' meu cu SUPER NOVA, uraaaaa ![]() Ai niste bujii BOSCH care la pretul asta minunat sunt si de la mama lor nu-i asa??? Eu nu inteleg de ce va puneti toata turcismele astea pe masina dar ma rog optiunea voastra. Stii cat costa 1 BUJIE ORIGINALA BOSCH??? 1 MILION SI JUMATE UNA NU SETUL DE 4 BUCATI. Asa ca mai gandeste-te la ce pui pe masina. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tatabobu |
![]()
Post
#10
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
"twin-spark" = doua bujii/ cilindru. Asa ca mai usor cu dacia "twin-spark".
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Siconi |
![]()
Post
#11
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
pai si daca are 2 electrozi bujia, nu are 2 scantei, ca si cum ar fi 2 bujii? Intreb si eu, ca si pe mine ma batea gandul la o astfel de abordare a aprinderii. Iar daca are 4, ar trebui sa fie si mai eficienta, nu? Teoretic, ar insemna o scanteie mai buna, mai ales daca ai aprindere electronica si asta ar duce la o ardere mai completa, nu? Teoretic am zis... practic, Dumnezeu cu mila.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
SiloS |
![]()
Post
#12
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.299 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
e totul kktul ala pana la urma . Ziceam la pleasca cu twin-spark pentru ca adevarul e ca bujiile cu 4 electrozi mananca banii degeaba . Arderea incepe din acelasi loc .
la Twin-Spark bujiile sunt plasate in pozitii diametral-opusa , deci arderea incepe in acelasi timp din doua locuri . Pentru a transforma dacia in dacia ts trebuie gandite o noua chiulasa si o noua aprindere . Dar pana la ts dacia mai are cale lunga . This post has been edited by SiloS: 7 Jun 2006, 22:02 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
alexblondul |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Nedisciplinat Group: Members Posts: 335 Joined: 4 February 06 From: Lizeanu - Stefan Cel Mare ![]() |
raman la ideea mea cu buji cu filet lung ... de la Bosch ... cu riscul sa raman blocate in chiuloasa ... dar sunt exeptionale ...
|
--------------------
Dacia
1310
- B 12 SVE
1986 TLX Dacia 1310, rosu imperial, si tot tacamul ... Benzina sa fie , motor avem noi !!!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
alexblondul:
cit te pot tine bujiile bosch? Sa afirmam ca de 4 ori mai mult decit sinterom, brisk, master sport, denso, ngk..asta asa, exagerat. ca sa presupunem ca Bosch-urile tale is cele mai si cele mai. In plus, din cauza imbatrinirii materialelor chiar daca arata perfect, dupa max 20.000 parca (alti autori 15.000) se schimba; e cam ca si cu uleiul din motor/cutie, se schimba dupa un an chiar daca n-ai rulajul. 4 seturi de bujii "ordinare" sa zicem, costa mai mult decit o chiulasa cu garnitura si manopera? Cred ca nu, nici macar cit o demontare si o bucsare. Asa ca, daca vrei un sfat, ori schimbi setul ala Bosch cu unul cu filet normal, ori renunti la ele. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Siconi @ 7 Jun 2006, 22:54) NU ! BLondule, sti sa ti un flex in mana? ti-e greu sa strunjesti filetul in plus? Mai e un aspect, la bujiile lungi, scanteia nu se da unde trebuie, se da mai in centrul camerei de ardere, si nu e bine, desi dupa logica unora ar fi bine. Datorita formei camerei de ardere, scanteia trebuie data intr-o parte, pentru o ardere completa, daca se produce scanteia altundeva, arderea nu mai e optima! This post has been edited by argon: 8 Jun 2006, 07:11 |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#16
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
argon, nu arderea completa / incompleta e problema la pozitionarea scanteii ci directia si viteza de propagare a frontului de flacara. Ca o paranteza...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si daca viteza de propagare nu e necorespunzatoare, cum va fi arderea?
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#18
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ineficienta
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#19
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
mai baieti am incercat eu bujii bosch cu 4 electrozi(vreo 600 000rol) si la dacia mea cu 1400cm3 s-au ancrasat dupa 20 km parcursi. nu sunt bune la dacia! si inca ceva :inainte de a le monta se prind in strung si se strunjeste filetu.
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Muttley @ 8 Jun 2006, 08:27) argon, nu arderea completa / incompleta e problema la pozitionarea scanteii ci directia si viteza de propagare a frontului de flacara. Ca o paranteza... Da, ca alta paranteza, datorita arhitecturii camerei/portilor supapelor/etc amestecul e cumva turbionar; zona de amestec mai bogat se plaseaza exact in zona bujiei. Plasarea ei in alta parte poate da nastere la aprinderea/initierea unui front in zona mai saraca, ardere lenta, etc. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
SiloS |
![]()
Post
#21
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.299 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Deci pentru cei care vor camera de ardere cu scanteia plasata in mijlocul ei , solutia este chiulasa de r5 alpine .
Adevarul este ca arderea se face mult mai bine cu scanteia in mijlocul camerei de ardere [ pentru ca frontul sa aiba de parcurs distante minime si egale ] , dar asta depinde de forma camerei de ardere . montarea bujiilor cu filet lung face mai mult rau decat bine pe dacie . Daca motorul a fost gandit de echipe intregi de ingineri , nu trebuie sa vina Nea' Mitica de la scara vecina sa iti monteze alte bujii decat cele cu care a prevazut constructorul . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
sobolan |
![]()
Post
#22
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
os |
![]()
Post
#23
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Eu am avut pe vremuri (ce vremuri!) la o D1400 un set de bujii Bosch cu 4 electrozi laterali (Atentie: toti parametrii erau cei uzuali de Dacia, in special lungimea filetului). Am circulat cu ele pina am vindut masina cu ele cu tot (7 ani, cred ca peste 120 k km dar nu stiu cu precizie, ca pe la 120 k km s-a stricat totalizatorul).
Instalatia de aprindere a lucrat perfect (inclusiv bujiile). Nu mai stiu indicativul. Bujuule au fost cumparate in 1991 in Germania. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Greu de crezut ca electrodul central a rezistat atat !
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#25
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
daca luati bujii originale pt reno 12 cam 10 euroi 4 buc din franta:)SI MERTG MAI BINE
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Muttley |
![]()
Post
#26
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Si n-o sa ne mearga oare tuturor mai bine daca scrii si tu ca un om normal:)?
This post has been edited by Muttley: 8 Jun 2006, 14:19 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
os |
![]()
Post
#27
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@argon:
am demontat bujiile o data de curiozitate la vreo doi ani de la montare (si aratau cit de poate de bine). Apoi nu le-am mai demontat (if it ain't broken...) asa ca nu stiu cum arata electrodul central. Cel putin teoretic, daca exista mai multi electrozi laterali scinteia se produce (in medie, caci directia de producere mai e influentata si de alti factori) spre cel mai apropiat de cel central- Cind electrodul central se erodeaza, scinteia se "muta" in alta sectiune (spre alt electrod lateral). Dar repet, nu stiu cum aratau - stiu doar ca inca mai functionau. Desi nu-mi amintesc indicativul, cred ca imi amintesc (vag) ca aveau un electrod central mai special (platina? nichel? cupru la interior, iar pe afara... ceva care nu mai stiu ce era). Poate am avut pur si simplu noroc. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ionutz_ro23 |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 October 05 ![]() |
PANA LA URMA SA-MI CUMPAR SAU NU? CA AM GASIT B0SCH LA 15 RON / BUC. SE MERITA SE SIMTE DIFERENTA?
|
--------------------
dacia
1310
- sj 95 sua
|
|
argon |
![]()
Post
#29
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
NU se merita.
Citeste tot topicul cu bujii Recomand Eyquiem sau Sinterom. Sunt bujiile PERFECTE pentru Dacie. This post has been edited by argon: 8 Jun 2006, 18:15 |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
RainHawk |
![]()
Post
#30
|
![]() Dus cu pluta. Group: Members Posts: 349 Joined: 4 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Sa iti arat cum aratau bujiile mele Bosch dupa 20.000 Km. Zici ca le-am folosit la sudura nu alta. Pe cand rapandulele alea de Brisk au tinut 40.000 si aratau perfect. Asa ca m-am convins de Bosch astea din magazin la 200.000 setul fabricate intre Bosfor si Dardanele. Nu se merita.
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI
- B-xx-XXX
2004 Confort "I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 17:08 |