DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Muzica la volan

Muttley
post 18 Mar 2006, 01:12
Post #61


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Cu alte cuvinte, pe o aceeasi masina, cu aceiasi consumatori in functiune, puterea rezistenta a alternatorului mai mare... va fi mai mare? sad.gif

Daca da, asta ar insemna ca indiferent de numarul si puterea consumatorilor electrici, cu orice ocazie cu care acestia vor fi porniti, puterea motorului va fi mai mica si consumul de benzina mai mare in cazul alternatorului mai mare 256.gif

E de rau in cazul asta... eu vroiam sa-mi schimb alternatorul, sa pun ceva mai mare, dar concluzionez ca alegerea puterii sale este o chestiune f delicata, nu trebuie nici exagerat, intrucat un oarecare exces de putere, pe langa faptul ca nu ajuta cu nimic instalatia electrica, "suge" si din puterea motorului... sleep.gif

Sunt convins ca exista o metoda de calcul a puterii necesare pt alternator, dar cum sunt prastie la electrica, va rog, spuneti-mi care ar fi aia... sad.gif

This post has been edited by Muttley: 18 Mar 2006, 02:25


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihait
post 18 Mar 2006, 09:40
Post #62


Idei putine si fixe !


Group: Members
Posts: 81
Joined: 27 October 05
From: Bucharest






--------------------
Dacia BK 1996 - Nan
---
N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuner
post 19 Mar 2006, 10:02
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.556
Joined: 27 September 05
From: BrAsOv




QUOTE(Muttley @ 17 Mar 2006, 23:54)
Cat ai dat pe alternator si cat pe releu? Sa-mi fac o idee...
Si inca ceva: in afara de alternatorul propriu-zis, mai trebuie luate si ceva cabluri de pe masina de provenienta sau nu trebuiesc?

PS: mai am o intrebare, ca tuner m-a pus pe ganduri...
Eu stiam ca alternatorul franeaza motorul in functie de puterea consumatorilor in functiune, stiam bine sau nu?!?
Cu alte cuvinte, un alternator de Dacie la 32A sau un alternator de ce vreti voi la 200A, in conditiile functionarii motorului fara nici un consumator de exemplu, opun aceeasi rezistenta?
Apoi, tot conform celor stiute de mine, tot aceste 2 alternatoare, presupunand a fi porniti aceiasi consumatori (aeroterma, faza lunga, stergatoare, de exemplu...), ar opune tot aceeasi rezistenta?
Va rog, lamuriti-ma... blush.gif
*



deci alternatoru a fost gratis de la dezmembrari adica o sticla de ceva ca oricum vroiau sa il arunce si releul 300 de mii numa

si la a doua problema e asa daca ai alternator de 32 cand nu mai face fata ia supliment din acumulator moment in care indicatorul de incarcare coboara spre rosu la asta de 50 merge numai pe alternator foarte rar sa il vezi sa coboare spre rosu sa zic ca am halgene de 100w pe faruri 100w pe priectoare plus aeroterma plus stergatoarele si atunci abia parca coboara acul indicator spre zebra da nu ajunge la ea si de aici rezulta de ce se opune mai mult alternatorul de 50

bineinteles daca ai consumatori mici nu e neaparat o problema alternatorul de 50 se va opune ca cel de 32 numai ca asta de 32 nu va opune rezistenta la cresterea consumatorilor iar energia suplimentara va fi luata din acumulator

sper sa intelegeti ca eu nu inteleg ce am scris !!!!!

This post has been edited by tuner: 19 Mar 2006, 10:03


--------------------
am avut o dacie 131o L mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe
Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Mar 2006, 18:11
Post #64


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(mihait @ 18 Mar 2006, 09:40)


Multumesc!
Din materialul ala am tras cateva concluzii dintre care amintesc doar cateva:
- pe Dacie (presupun ca are curea de 3/8") se poate monta un alternator de pana la 75A
- cu cat e mai puternic alternatorul, cureaua necesita o tensionare mai puternica, ceea ce duce la o uzura mai rapida a rulmentilor pompei de apa. Ceea ce nu-mi convine catusi de putin, de vreme ce pompa de apa de pe masina mea este cea originala, iar cele din magazine inteleg ca sunt extrem de proaste...

In schimb, tot nu am gasit o formula de calcul pt puterea necesara a alternatorului, asa ca am sa intreb aici ce putere imi trebuie mie, sper sa ma ajutati sad.gif
La consumatorii electrici standard ai masinii (absolut toate becurile (faze de drum, semnalizari, stopuri de ceata, de frana, de pozitie), aeroterma, dezaburitor luneta, stergatoare, etc...), se adauga geamuri electrice fata (nu cunosc puterea) si sistemul audio cu urmatoarele caracteristici:
- HU 4x27W RMS la care se folosesc doar 2 canale pe care se leaga 2 difuzoare a cate 50W nominali
- amplificator 4x75W RMS care pe 2 canale are cate un difozor de 90W nominali, iar pe celelalte doua (legate in punte) un sub de 300W nominali.

Intrebare: ce amperaj trebuie sa aiba alternatorul ce intentionez sa-l achizitionez si montez pt ca totul sa fie ok?!?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihait
post 19 Mar 2006, 18:28
Post #65


Idei putine si fixe !


Group: Members
Posts: 81
Joined: 27 October 05
From: Bucharest






--------------------
Dacia BK 1996 - Nan
---
N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Mar 2006, 19:30
Post #66


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Multumesc si pt linkul asta...
Imi cer scuze daca par batut in cap, dar chiar sunt cand vine vorba de electrica, asa ca am sa va arat concluzia la care am ajuns, eventual sa ma corectati daca mi-a scapat ceva...

De pe site am folosit mai intai...
QUOTE
Min. Alternator Continuous Duty Output Amps
=
Maximum Vehicle Electrical Load
(Use 80% of stock alternator capacity)
+
50% of Total Battery Bank Capacity
(in Amp-Hours)
+
Average Current Required to Supply Non-Stock Loads

... si am obtinut

76 = 25(80% din 32A) + 27(50% din 55Ah) + 24(350W ai amplificatoarelor/14.4V)

Aici as intreba... bateria ramane-n continuare cea pe care o utilizez un mod obisnuit, si anume cea de 55Ah?

Mai departe...
QUOTE
Required High-Amp Alternator Capacity
=
Min. Alternator Continuous Duty Output Amps
X
120 - 150%

... rezultand

100A = 76A x 1.3

Asadar, daca n-am facut ceva anapoda, teoretic mi-ar trebui un alternator de 100A.
Practic, luand in considerare ca nici HU nici amplificatorul nu vor merge la maxim, pe de alta parte cand va fi cazul de mers cu aeroterma, stergatoare, faza scurta, dezaburire, as putea sa renunt la muzica... pot sa pun un alternator de 70A?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihait
post 20 Mar 2006, 00:24
Post #67


Idei putine si fixe !


Group: Members
Posts: 81
Joined: 27 October 05
From: Bucharest




In formula Min. Alternator Continuous Duty Output Amps poti renunta la amplifuri ( ca nu mergi cu ele in continuu la maxim ca sa fie o sarcina permanenta).

Un alternator de 50A sau 70A cred ca ar fii ok pentru tine.

Apropos, cred ca pentru ampliful ala iti trebuie si un condensator(nu's sigur) + cabluri pe masura ca sa duca curentul ala.

PS. Vezi ca mai exista un forum de tuning cu o sectiune speciala pentru audio. N-ar strica sa arunci o intrebare si acolo.

Spor la treaba !

This post has been edited by mihait: 20 Mar 2006, 00:39


--------------------
Dacia BK 1996 - Nan
---
N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 20 Mar 2006, 01:28
Post #68


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(mihait @ 20 Mar 2006, 00:24)
In formula Min. Alternator Continuous Duty Output Amps poti renunta la amplifuri ( ca nu mergi cu ele in continuu la maxim ca sa fie o sarcina permanenta).
*


Pai in formula apare "Average Current Required to Supply Non-Stock Loads" care s-ar traduce prin curentul necesar alimentarii consumatorilor adaugati de mine, si anume HU-ul si amplificatorul... Parerea mea-i ca trebuiau inclusi in formula... unsure.gif

In ce priveste condensatorul, am mai citit si p-aici si am mai auzit si din alte surse ca pana-n 500W de muzica nu este obligatorie montarea sa.
Firele intr-adevar sunt o problema. La amplificatorul actual cat si la HU am fire insuficient de groase, urmeaza ca la definitivarea montajului sa ma ocup si de aspectul asta.
Am sa fac o noua vizita sectiunii de care zici tu, n-am mai citit-o de mai bine de un an cred...
Multumesc pt ajutor! happy.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 12 Apr 2006, 13:20
Post #69


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Stimati confrati,
Era cineva care zicea aici sa legi dif-urile (boxe) cu fire groase. Cât de groase? Sunt speciale de audio? De unde? Si mai ales cât costa?
PA


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Luci263
post 20 Jul 2008, 20:55
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 20 July 08




Sall baieti,Am un cas JVC 4x50+o statie BLAUPUNKT de 600W+1woofer de 400W,si multi mi-au spus k wooferul la kt e ar trebui sa rupa portbagaju,el se aude doar knd e si portbagajul deschis altfel zici k nu il am,si app,e legat singur pe statie,si ce scrie la inceput,patesc si eu dar nu knd merg cu masina doar knd e masina oprita si dau volumul la cas peste35 si opreste casul


--------------------
BMW E32 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 22 Jul 2008, 23:59
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




tu ai inteles ceva din ce ai scris?


eu sincer nu am priceput nimic.....


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 04:43
Forum Renault