DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> releu semnalizare, va rog sa ma ajutati sa proiectez unul

augustin87r
post 19 Jun 2006, 20:13
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea




Salut,

Am vazut pe acest forum ca gti98 ca i facut un releu cu TBA 315 N.bun, eu vreau sa ajut un preten sa faca un releu de semnalizare la motoreta lui.Prima idee a fost cu integratul 555,dar releul va functiona mereu, din maneta semnalizatorului vor fi oprite doar becurile, releul va bascula continuu click clack. Nu e buna ideea. Acum m-am gandit sa ii fac un releu cu TBA315

http://www.niqro.as.ro/semnalizare.htm

Exact cel clasic de dacia din anii 86-90.Problema e urmatoarea:

El are pe motoreta magnetou, nu baterie, prin urmare curent alternativ care variaza de la 7 la vreo 14V in functie de turatie. Eu vreau sa fac o redresare monoalternanta pe care o filtrez cu 2 condensatoare si o stabilizez cu un 7805.Folosesc un releu de 5V. (normal ca o sa mai modific cateva valori).De ce fac redresare monoalternanta? Pt ca daca as face o dubla alternanta,becurile de semnalizare nu ar mai functiona pentru ca nu mai corespunde circuitul......un contact este pe sasiu, iar celalalt contact vine redresat din releu.Deci cred ca monoalternanta e cea mai buna solutie. Pe desen nu am reprezentat complet schema de redresare si stabilizare.

This post has been edited by augustin87r: 19 Jun 2006, 20:20


Attached thumbnail(s)
conectare.JPG ( Size: 16.86k ) Number of downloads: 1134


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 20 Jun 2006, 09:51
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(augustin87r @ 19 Jun 2006, 21:13)
Salut,

Am vazut pe acest forum ca gti98 ca i facut un releu cu TBA 315 N.bun, eu vreau sa ajut un preten sa faca un releu de semnalizare la motoreta lui.Prima idee a fost cu integratul 555,dar releul va functiona mereu, din maneta semnalizatorului vor fi oprite doar becurile, releul va bascula continuu click clack. Nu e buna ideea. Acum m-am gandit sa ii fac un releu cu TBA315

http://www.niqro.as.ro/semnalizare.htm

Exact cel clasic de dacia din anii 86-90.Problema e urmatoarea:

El are pe motoreta magnetou, nu baterie, prin urmare curent alternativ care variaza de la 7 la vreo 14V in functie de turatie. Eu vreau sa fac o redresare monoalternanta pe care o filtrez cu 2 condensatoare si o stabilizez cu un 7805.Folosesc un releu de 5V. (normal ca o sa mai modific cateva valori).De ce fac redresare monoalternanta? Pt ca daca as face o dubla alternanta,becurile de semnalizare nu ar mai functiona pentru ca nu mai corespunde circuitul......un contact este pe sasiu, iar celalalt contact vine redresat din releu.Deci cred ca monoalternanta e cea mai buna solutie. Pe desen nu am reprezentat complet schema de redresare si stabilizare.
*





Nu am inteles care e intrebarea smile.gif

Singura sugestie pe care pot sa ti-o dau e sa studiezi posibilitatea folosirii in loc de releu a unui montaj darlington cu 2 tranzistori (BD 139 cu 2n3055 de exemplu). S-ar putea chiar sa nu fie nevoie de 2 tranzistori, si sa poti comanda direct 2n3055 cu un 555)

Vezi schema atasata.

Attached File(s)
Attached File  The_555_circuit_below_is_a_flashing_bicycle_light_powered_with_three_C_or_D_cells.doc ( 26.5k ) Number of downloads: 333


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustin87r
post 20 Jun 2006, 13:46
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea




intrebarea era cam aici

El are pe motoreta magnetou, nu baterie, prin urmare curent alternativ care variaza de la 7 la vreo 14V in functie de turatie. Eu vreau sa fac o redresare monoalternanta pe care o filtrez cu 2 condensatoare si o stabilizez cu un 7805.Folosesc un releu de 5V. (normal ca o sa mai modific cateva valori).De ce fac redresare monoalternanta? Pt ca daca as face o dubla alternanta,becurile de semnalizare nu ar mai functiona pentru ca nu mai corespunde circuitul......un contact este pe sasiu, iar celalalt contact vine redresat din releu.Deci cred ca monoalternanta e cea mai buna solutie. Pe desen nu am reprezentat complet schema de redresare si stabilizare.

e corect ce am spus eu aici ? Daca redresez curentul care intra in releu o sa functioneze k lumea semnalizarea?

Cu 555 nu pot sa folosesc pt ca ar insemna ca releul merge click clack continuu si doar becurile se vor opri din butonul semnalizatorului. Ar trebui adaugat un intrerupator suplim.


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 21 Jun 2006, 08:57
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(augustin87r @ 20 Jun 2006, 14:46)
intrebarea era cam aici

El are pe motoreta magnetou, nu baterie, prin urmare curent alternativ care variaza de la 7 la vreo 14V in functie de turatie. Eu vreau sa fac o redresare monoalternanta pe care o filtrez cu 2 condensatoare si o stabilizez cu un 7805.Folosesc un releu de 5V. (normal ca o sa mai modific cateva valori).De ce fac redresare monoalternanta? Pt ca daca as face o dubla alternanta,becurile de semnalizare nu ar mai functiona pentru ca nu mai corespunde circuitul......un contact este pe sasiu, iar celalalt contact vine redresat din releu.Deci cred ca monoalternanta e cea mai buna solutie. Pe desen nu am reprezentat complet schema de redresare si stabilizare.

e corect ce am spus eu aici ? Daca redresez curentul care intra in releu o sa functioneze k lumea semnalizarea?

Cu 555 nu pot sa folosesc pt ca ar insemna ca releul merge click clack continuu si doar becurile se vor opri din butonul semnalizatorului. Ar trebui adaugat un intrerupator suplim.
*




Poti redresa atat monoalternanta, cat si cu punte redresoare, diferenta va fi doar in tensiunea rezultata (la redresarea cu punte si condensator a unei tensiuni alternative de 7 volti o sa rezulte o tensiune continua de ~ 10 volti)

Ti-am sugerat inlocuirea releului cu tranzistor tocmai pentru a putea aplica metoda cu 555. Practic, desi tranzistorul va face comutarea in mod continuu, atata timp cat nu este actionata maneta de semnalizare, becurile nu se alimenteaza, montajul consumand doar curentul folosit de 555 , adica foarte putin. Cu aceasta solutie NU TE LOVESTI DE PROBLEMA CLANTANITULUI CONTINUU AL RELEULUI, pentru ca NU EXISTA RELEU smile.gif

This post has been edited by northwood: 21 Jun 2006, 09:03


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 17:34
Forum Renault