frane proaste la solenza, help ca mecanicii astia........ ma abtin
![]() ![]() ![]() |
frane proaste la solenza, help ca mecanicii astia........ ma abtin
sad |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() membru stang Group: Members Posts: 189 Joined: 5 December 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Solenza
Confort
2004
- ct-06-zkb
|
|||
i96nds |
![]()
Post
#2
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Inlocuieste si tu mai intai clapeta pe unde trage aer servofrana. E un plastic alb in forma de L si costa maxim 10 lei, il schimbi singur. Poate are momente cand nu trage aerul cum trebuie ca sa faca vacum/presiune in mod corespunzator. Incearca asta si apoi mai vezi.
Eu am patit ceva asemanator iarna - tot asa pedala era foarte foarte tare. Probabil inghetase placuta pe etrier si nu mai ajungea placuta la disc. La tine e altfel pentru ca e vara..... Daca tot nu se rezolva eu zic ca vei ajunge la schimbarea pompei. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Abu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 22 November 04 From: Ploiesti ![]() |
Nu stiu la ce service ai fost insa eu iti spun (fiindca tocmai am patit-o) ca este servofrana. La mine pierdea presiune (se si auzea un fasait din cand in cand) si se intarea pedala de puteai sa apesi cu ambele picioare si abia incetinea.
Daca masina mai este in garantie du-te la alt service si fa scandal ca ti-e frica sa mai mergi cu ea asa, etc. |
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5dCi
2007
|
|
Marty |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
sad, vezi ca Stefan (i96nds) s-ar putea sa aiba dreptate! Inainte de a da o gramada de bani la service, du-te si schimba cotul ala. Poate sa fie fisurat si d-aia sa ai problemele astea.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
sad |
![]()
Post
#5
|
![]() membru stang Group: Members Posts: 189 Joined: 5 December 05 From: Bucuresti ![]() |
i96nds si de unde zici tu sa inlocuiesc clapeta aia? sau nus ce ai zis tu? si pe unde este? nu prea am nici o tangenta .. dar asa ceva as vrea sa fac.. masina nu mai e in garantie asa ca trebuie sa o fac pe cheltuiala mea.. saptamana viitoare merg la service si am inteles ca se vor uita la tamburii de pe spate si sa vada daca functioneaza bine pistonasele pe spate, ceva de genu asta.. am inteles ca s-ar putea sa fie de la garnituri de la pompa.. m-am saturat sa merg cu frana asa..
|
--------------------
Dacia Solenza
Confort
2004
- ct-06-zkb
|
|
i96nds |
![]()
Post
#6
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Clapeta o vezi in poza. O gasesti pe "oala" de la servofrana.
E simplu sa o schimbi, te uiti atent si o schimbi in maxim 5 minute, nu mergi la service pentru asta. Piesa este: 60 01 538 011 Colectie clapeta de retinere O gasesti destul de usor pt ca e la fel (din cate stiu eu) de la Nova incoace, poate chiar si la berlina e la fel. Costa sub 10 lei noi. DEMONTARE Se debransează legătura tubului de depresiune cu clapeta de aer a servofrânei; Se demontează supapa prin rotire si tragere; Se scoate garnitura clapetei; REMONTARE Se verifică starea garniturii clapetei si se inlocuieste aceasta dacă se impune; Se montează noua garnitură a clapetei; Se fixează si se montează clapeta de aer; Se bransează tubul de depresiune; Attached File(s) |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
sad |
![]()
Post
#7
|
![]() membru stang Group: Members Posts: 189 Joined: 5 December 05 From: Bucuresti ![]() |
o sa o fac si pe asta.. nu acum ca nu am timp momentan.. si daca nu e de la asta.... ??? mersi pentru indicatii .. stefan nu ?
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Confort
2004
- ct-06-zkb
|
|
pit-bull |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.182 Joined: 9 October 05 From: Banat ![]() |
sad
Te rog imi poti spune cat te`au costat discurile pe fata si placutele de frana? te intreb asta pentru ca eu am o problema la franare...trepidatii foarte mari la franare cu cat apas pedala de frana mai tare trepidatiile sunt mai mari. Un mecanic mi`a spus ca pot fi deformate termic discurile de faxa, ... nu prea inteleg din ce cauza... Voi ce parere aveti? va rog da`ti si mie un sfat! Scuze pt of topic. |
--------------------
DACIA
Solenza
2004 Confort Renault Megane Sedan Facelift-2007/Lux P/1,5dci/106CP/6+1/MP3/Beige Poivre+Bandouri
Renault Clio 3 Facelift-2009/1.2 16v Dynamique/AC-Auto/Bleu Gris |
|
GABONE77 |
![]()
Post
#9
|
![]() el jefe Group: Members Posts: 856 Joined: 9 August 04 From: Bucuresti ![]() |
poate pt ca sunt proaste sau poate ai mers cu ele si ai franat pana s-au incins dar e putin probabil. parerea mea e ca sunt cam slabe calitativ discurile de slz.
![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 1.6 MPI Laureate
- TPG cine e bun e bun si cand e rau
|
|
i96nds |
![]()
Post
#10
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Discurile sunt destul de bune. Ajunge cam la 120-130 lei un disc nou. Deci ambele cam 250 lei. La DSN au fost probleme mai multe. Ideea e sa nu intri cu discurile fierbinti intr-o balta. Tu poate asa ai patit.
Placutele de origine - cam 80-90 lei noi, cele Ferodo cam 30 lei. Sad, daca nu se rezolva nici asa atunci zicea si Marty - cred ca te paste o schimbare de pompa. Poate are cineva alt indiciu mai bun, totusi. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
sad |
![]()
Post
#11
|
![]() membru stang Group: Members Posts: 189 Joined: 5 December 05 From: Bucuresti ![]() |
hmm fnare incinse intro balta.. nu cred ca e de la asta.. inainte sa schimb discurile tot asa aveam frana.. si eu nu am schimbat pe fata discurile si placutele pentru ca stiam ca nu are legatura cu de ce mi se intareste mie pedala.. alea erau uzate si trebuiau schimbate.. 120 un disc nou si 25 o placuta noua (asa am cumparat eu) ..
cred si eu ca pana la urma la schimbarea pompei o sa ajung ... e singura optiune nu ? |
--------------------
Dacia Solenza
Confort
2004
- ct-06-zkb
|
|
Andreas |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 25 May 06 ![]() |
Asta iarna am avut probleme cu frana. Intr-o dimineata cu multe grade sub zero am ramas fara frana (pedala sus)....chiar la semafor. Am crezut ca temperatura scazuta a fost cauza. Dupa aceea am observat ca eficienta franei a scazut destul de mult. Acest lucru nu a fost valabil tot timpul, ci cand si cand. Intre timp am plecat din tara insa cand ma intorc trebuie sa rezolv problema. Pentru Stefan: ce simptome avea masina? Ce ar trebui sa fac? Cat costa schimbarea servofranei? |
--------------------
Dacia
solenza
2003
- B 75 LMY
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#13
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Am avut si eu problema asta si mi s-a intamplat ca s-a retezat clapeta aia de care se spune aici si se auzea un fasait constant si frana era tare si ineficienta. M-a dus aproape de 5 ron clapeta cu o bucata de furtunas si 2 coliere ca nu puteam sa mai scot furtunasu de pe clapeta. Am rezolvat-o singur.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
i96nds |
![]()
Post
#14
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Andreas @ 15 Jun 2006, 10:19) Pentru Stefan: ce simptome avea masina? Ce ar trebui sa fac? Cat costa schimbarea servofranei? Eu am patit tot asa iarna ca a devenit pedala foarte tare. Cred ca erau -15 grade. La primul semafor pe care l-am prins pe rosu am avut surpriza ca pedala nu se misca aproape deloc !!! Era fantastic de tare si foarte foarte sus. Cand am apasat pedala la maxim parca placutele abia atingeau discul si franarea era foarte redusa. Cred ca ma opream in 100 metri in loc de 20 !!! Banuiesc ca actiona frana doar pe spate ??? Cert e ca in acel moment i-am tras doua picioare in pedala de frana. Adica am apasat in stilul SHOCK - cu forta foarte mare si brusc. Am facut apasarea asta de vreo 3-4 ori. La ultima apasare brusca s-a auzit un TROSC si frana si-a revenit imediat la normal. Din cate am putut eu sa inteleg, placutele au inghetat pe etrier si pistonul nu a avut puterea necesara sa rupa acea pojghita de gheata ce se formase. De la socurile administrate pedalei s-a rupt gheata si pistonul a reusit sa apese corespunzator pe placute ca sa le apropie de disc. Deci s-a rezolvat. Andreas, daca ai problema asta doar sub -10 grade, nu e cazul sa te precipiti. Pur si simplu ii administrezi doua socuri cand pleci de pe loc ca sa nu ai suprize. Nu ai ce sa strici. Eventual ca sa fie mai bine, cureti bine pe acolo pe la frane. Insa oricum nu e ceva stricat. Doar sa ai grija sa nu mai intri in balti iarna ca apoi sa inghete peste noapte. Cei care patesc asta si vara sunt insa sfatuiti sa schimbe clapeta aia, cum zicea Daedalus. Daca tot nu reusesc... probabil pompa trebuie schimbata. O pompa noua e cam 150 lei si manopera cam tot pe acolo. Deci pe total estimez cam 300 lei. Dar nu va grabiti la schimbat pompa. Andreas, scaderea eficientei franelor poate avea mai multe cauze, nu e numai pompa. Tb. verificat lichidul - daca e prea batran, placutele, discurile, etrierii si pistoanele. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Andreas |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 25 May 06 ![]() |
Stefan. iti multumesc pentru sfaturi.
Totusi, este posibil ca eficienta fanei sa scada substantial atunci cand apesi simultan pedala de ambreiaj? Am tendinta sa fac asta cateodata, in timp ce franez, pentru a intra in treapta de viteza imediat inferioara. Ce consecinte poate avea o astfel de procedura? |
--------------------
Dacia
solenza
2003
- B 75 LMY
|
|
i96nds |
![]()
Post
#16
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Andreas, franarea masinii e data de 2 componente:
- frana de motor - incepe in momentul in care ridici piciorul de pe acceleratie - frana de serviciu Cele 2 impreuna te ajuta sa opresti. Daca tu apesi ambreiajul atunci dispare frana de motor. Asta nu inseamna ca a scazut eficienta franei de serviciu, inseamna doar ca tu ai renuntat la una din cele 2 componente. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
i96nds |
![]()
Post
#17
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
sad |
![]()
Post
#18
|
![]() membru stang Group: Members Posts: 189 Joined: 5 December 05 From: Bucuresti ![]() |
acum sa va zic si rezolvarea in cazul meu .. am fost din nou la service.. si au desfacut si rotile pe spate .. si p dreapta cilindrul (pistonasul acela) avea garniturile bulite si pierdea presiune la greu si curgea .. am inlocuit si sa vedeti ce scart las cand pun acum frana
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Confort
2004
- ct-06-zkb
|
|
i96nds |
![]()
Post
#19
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
sad, mi se pare ciudat !!! Tu ziceai ca ai pedala tare. Daca pierdeai lichid si presiune atunci pedala ar fi trebuit sa devina prea moale ! Ceva totusi mi se pare ca inca e suspect. Scuza-ma ca sunt carcotas...
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Marty |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Vorba lu' Stefan: cum dracu' aveai pedala tare daca-ti pierdea presiune pe la piston ? Sau iti cazuse telefonu' pe jos si-ti intrase sub pedala de frina?
![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:43 |