DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

147 Pages « < 94 95 96 97 98 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?

Mr_Devil83
post 1 Feb 2009, 18:00
Post #2851


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




motoru meu nu s-a plans niciodata sincer sa fiu.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mar10may
post 1 Feb 2009, 18:34
Post #2852


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 20 February 08
From: slobozia




QUOTE(Mr_Devil83 @ 1 Feb 2009, 14:08)
Ma, afara se incalzeste, bateriile antice le-am schimbat si noi, acuma putem sa ii dam si 6 7 chei ca sa o ia, motoarele oricum sug niscava ulei asa ca... Ce ulei e mai bun decat 20M40-ul de 6 lei litrul ?biggrin.gif
*


daca 20M40 era bun isi puneau toti.eu n as pune asa ceva in motor nici daca l as lua gratis si l as schimba in fiecare zi dupa cativa km.

1 Feb 2009, 18:35:
QUOTE(Mr_Devil83 @ 1 Feb 2009, 18:00)
motoru meu nu s-a plans niciodata sincer sa fiu.
*


dar nici prea bine nu cred ca ii este

This post has been edited by mar10may: 1 Feb 2009, 18:35


--------------------
dacia 1310 berlina 2000 - IL17EDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 2 Feb 2009, 15:48
Post #2853


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Pai stii care e chestia?

Majoritatea motoarelor sunt deja uzate si mananca ulei.

Acuma fa tu calculul, daca un motor de 1400 il iei de la remat cu vreo 2 - 3 milioane maxim iar uleiul fenomenal al lui argon este 1milion inseamna ca la 3 schimburi de ulei, care le faci intr-un an sau poate iti mananca atata ulei motorul, daca bagi un ulei moca poti sa iei alt motor.

Acuma io am vreo 12k km cu 20m40 si totul e ok, motorul are compresie, are unpic de sunet de diezel la relanti, asta pe langa un tachet care nu sta strans calumea si mi lene sa schimb rampa culbutorilor si nu macane nimic de ulei. Ba dimpotriva, ii place la nebunie.

Am folosit si 15w40 de la petrom, care mi s-a parut bunicel.

Totusi oameni, nu uitatti ca in mers va tineti motorul undeva la 2000 - 2500 rpn, nu le turati la 10000 ca masinile de formula 1.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 2 Feb 2009, 17:07
Post #2854


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




Nu-l turezi tu. Al meu cand e incalzit si ma mai mananca talpa vede si 5000rpm. Si asta se intampla chiar des, sa dau "talpa" toata treapta a doua de obicei. Cu ulei d-ala de tipu' spalatura de putina nu cred ca as avea acelasi curaj.
In plus eu am mai postat o povestioara cu experienta mea legata de uleiuri de cand merg cu Dacia. Si concluzia e ca un ulei d-ala prost imi facea presiune proasta, se uza excesiv de repede, mi-l manca si motoru' intr-un ritm destul de impresionant. Cand am trecut la unul ceva mai bun a inceput sa nu mai manance in acelasi ritm, dupa ce mi-au fost reglati si culbutori a scazut si mai mult consumul, schimbul asta nici n-am mai verificat joja si am vreo 3-4000km cu el, nici nu mai stiu exact. Oricum in primavara ii bag Castrol 15W40 cred, nu m-as incumeta la Aral d-ala 10W40 ca argon ca eu am motor cam batran, n-are din fabrica semeringuri la supape si mi-e ca il pierd p-acolo fiind mai subtire la rece. Sau nu stiu, ma mai gandesc, daca l-am vazut cu 85 de lei, imi cam face cu ochiu'.
Nu ma doare mana sa dau banii daca se comporta ok, eu oricum fac doua schimburi pe an, ca limita de kilometri nu prea cred ca o s-o ating prea curand in ritmul in care am inceput sa merg cu ea.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mar10may
post 2 Feb 2009, 21:50
Post #2855


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 20 February 08
From: slobozia




QUOTE(Mr_Devil83 @ 2 Feb 2009, 15:48)
Pai stii care e chestia?

Majoritatea motoarelor sunt deja uzate si mananca ulei.

Acuma fa tu calculul, daca un motor de 1400 il iei de la remat cu vreo 2 - 3 milioane maxim iar uleiul fenomenal al lui argon este 1milion inseamna ca la 3 schimburi de ulei, care le faci intr-un an sau poate iti mananca atata ulei motorul, daca bagi un ulei moca poti sa iei alt motor.

Acuma io am vreo 12k km cu 20m40 si totul e ok, motorul are compresie, are unpic de sunet de diezel la relanti, asta pe langa un tachet care nu sta strans calumea si mi lene sa schimb rampa culbutorilor si nu macane nimic de ulei. Ba dimpotriva, ii place la nebunie.

Am folosit si 15w40 de la petrom, care mi s-a parut bunicel.

Totusi oameni, nu uitatti ca in mers va tineti motorul undeva la 2000 - 2500 rpn, nu le turati la 10000 ca masinile de formula 1.
*


daca tu crezi ca majoritatea motoarelor sunt uzate si mananca ulei ma intreb cum or fi alea de la remat despre care spui.oricum daca ai lua de la remat un motor bunicel la vreo 3 milioane(ceea ce ma cam indoiesc sa fie un motor bun,ma refer aici ca sansele ca motorul sa fie bun sunt destul de mici ,nu vreau sa zic inexistente)nu uita ca aici mai intervine si manopera pentru a il monta pe masina.un alt lucru in plus ar fi faptul ca un ulei naspet 20w40 de 6 lei litru de care spui tu nu cred ca tine asa de mult ca unul de buna calitate.eu fac anual peste 60 000 de km cu masina de serviciu si am avut destule masini pana acum.prima masina a fost un papuc pe benzina la care foloseam texaco havoline 20w50.uleiul il schimbam la 10 000 de km si am vandut masina la aproape 200 000 de km iar motorul inca mergea normal.ma indoiesc ca uleiul la 6 lei litrul poate tine 10 000 de km.eu stiu de pe vremea cand tata avea masina si folosea un astfel de ulei ,il schimba la 1500 de km.pe timp de vara se aprindeau si becurile la relanti.chiar daca pe bidon stiu ca scria odata ca poate rula 3000 de km.iar daca faci un calcul la cate schimburi de ulei faci in plus si adaugi si filtru si manopera iti dai seama ca faci o afacere si protejezi motorul masinii de te doare capul cu uleiul la 6 lei.


--------------------
dacia 1310 berlina 2000 - IL17EDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 3 Feb 2009, 08:43
Post #2856


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Merced @ 2 Feb 2009, 17:07)
. Oricum in primavara ii bag Castrol 15W40 cred,
*




D-asta am eu in motor , CASTROL 15W Magnatec , si se simte ,motorul ii mai silentios , porneste foarte bine pe frigurile care au fost , si turatii vede frecvent si 4500-5000 ... icon_mrgreen.gif

Daca nu as avea un ulei de calitate , nu m-as incumeta sa ii dau asa , asta chiar daca papa vreo 300 grame la mia de km (cand ii mai dau forja ) dar macar papa ceva bun ...pt el si "delicat" pt buzunaru meu laugh.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Feb 2009, 08:45
Post #2857


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




0,3 litri la 1000 km? aia inseamna 2 litri la schimb blink.gif sa pui bani deoparte pentru facut motorul, la cati km are al meu, si tot am scos cat am bagat 15w40 la 6000 km. Sa nu-i pui 10w ca-ti va manca 4 litri la schimb.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 3 Feb 2009, 09:01
Post #2858


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




nu e asa:)
uite la 1304 imi manca cu 20w40 by petrom vreo 200gr la vreo 1500km si cu 10w40 by castrol mai deloc:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 3 Feb 2009, 09:07
Post #2859


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(argon @ 3 Feb 2009, 08:45)
0,3 litri la 1000 km? aia inseamna 2 litri la schimb blink.gif  sa pui bani deoparte pentru facut motorul, la cati km are al meu, si tot am scos cat am bagat 15w40 la 6000 km.  Sa nu-i pui 10w ca-ti va manca 4 litri la schimb.
*




Elfu' 10W nu papa deloc si l-am tinut din iarna trecuta pana in iunie 2008, 5500 km , dar nici nu prea turam motorasu asa ca si acum ,rar vedea 3500 , acum vede frecvent 4500-5000 in afara ph34r.gif si ma gandesc ca si din aceasta cauza unsure.gif

Cum sa fac motoru , ca trage de rupe , nu bate, nu nimic ,functioneaza perfect si nu ma laud rolleyes.gif , la ITP au iesit gazele foarte bine 1.45 din maxim admis de 3.5 (chiar l-am intrebat pe ala de la statie la cate dacii o sa mai bage fumu' meu radmasa.gif )

Posibil ca un motor sa pape numai un anumit tip de ulei ?? nedumerire.gif

This post has been edited by Minel: 3 Feb 2009, 09:10


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 3 Feb 2009, 10:37
Post #2860


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




QUOTE(Mr_Devil83 @ 2 Feb 2009, 15:48)
[...]Acuma fa tu calculul, daca un motor de 1400 il iei de la remat cu vreo 2 - 3 milioane maxim iar uleiul fenomenal al lui argon este 1milion inseamna ca la 3 schimburi de ulei, care le faci intr-un an sau poate iti mananca atata ulei motorul, daca bagi un ulei moca poti sa iei alt motor.[...]
[...]un tachet care nu sta strans calumea si mi lene sa schimb rampa culbutorilor[...]
*



Iei de la Remat un motor de 1400 cu 300 lei si nu stii in ce stare este. Cel mai adesea proprietarii, stiind ca duc masina la Remat, isi baga picioarele si nu mai fac schimburile la timp, doar trag de ea cat sa nu pice. Deci care-i marea afacere? Si mai vezi ce-au scris si restul colegilor...

Tachetul nu-l poti strange. Poate culbutor. Pentru unul nu-i nevoie sa schimbi toata rampa; cu ocazia asta o desfaci si cureti ca lumea (incluziv pe interior, la canalele de ungere).


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 3 Feb 2009, 11:07
Post #2861


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




0,3 l la mia de km e un consum mic de ulei.....lasa motoru in pace ca e bun...cand te apropii de 800ml..900, atunci pui bani la ciorap pt motor....

cum adica vede 5000? de ture?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 3 Feb 2009, 11:39
Post #2862


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




adica urca motoru in 5000rpm:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 3 Feb 2009, 12:06
Post #2863


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(cristitranca @ 3 Feb 2009, 11:07)
cum adica vede 5000? de ture?
*



Da mah , urca lejer in 5000 de ture , nu se gatuie, nu nimic ,trage de rupe , nu consuma mult , undeva pe la 6% in afara , si vreo 8-9 in oras ,, (depinde si de cum ma doare picioru' blush.gif ) ,porneste perfect , nu scoate fum negru , albastru , nici la porniri ,nici in ture , cam asta este "inima " masinii mele icon_mrgreen.gif

Eventual pe la semeringurile de la supape , adica jos chiuloasa si fac tot ce ii nevoie !

Da' haideti sa nu o dam offtopic !

This post has been edited by Minel: 3 Feb 2009, 12:08


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 3 Feb 2009, 18:03
Post #2864


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




Tre sa-i pun si eu la a mea un turometru' d-ala in borcan, macar de caterinca asa. Ca i-am dat odata intr-a intaia cat a tinut-o puterile, pana se plafonase ca si viteza, cand m-a enervat unu' la o intersectie. Nu m-as fi mirat sa fi avut ~6000rpm atunci. 04.gif
Cazul lui argon si Minel reprezinta clar faptul ca motorul s-a "obisnuit" cu ulei semisintetic, iar la trecerea la mineral(ca 15W40-ul ala de la Castrol e mineral, mi-a confirmat un prieten care vinde printre altele si uleiuri).
Intr-un caz l-a mancat, in alt caz motorul "batea", asta tine normal si de anumite uzuri.
Tre sa strang din timp bani de ulei, sa vad daca iau Aralu' sau trei bidoane de 1L de Castrol 10W40. Oricum e timpu' sa incerc si eu un semisintetic, sa nu raman prost. Pana nu cad din rabla din cauza ruginii de tot... biggrin.gif
Apropo de ulei, azi am controlat si joja. Deci schimbul ultima oara l-am facut pe la sfarsitu' lui august. De atunci poate am facut vreo 4000km cu ea, eu asa-mi aduc aminte ca aveam pe bord vreo 2500km si acum am 6600km. Ma apropi practic de schimb si mare surpriza mea azi cand am scos joja si nivelul era lejer peste jumate. Ce-i drept un pic cam inchis mi s-a parut uleiul fata de ultimul control prin noiembrie parca. Dar de la maxim pana un pic peste jumate, in conditiile in care masina a stat o gramada de timp, am mers la un moment dat cand aveam 18 ani vreo luna cu ea si avea un ulei d-ala penal de 3 ani in ea(ii mai dadeam si goarna atunci ca nebunu', am uzat cred saracu' motor in cateva sute de kilometri mai mult decat l-am uzat de atunci in vreo 15.000km), mi se pare foarte ok. Ca pana la urma vreo 50.000km avea cand am pus eu mana pe ea, de la ultimul r.k.
Probabil ca daca nu se rupea tabla pe ea si mai puteam s-o folosesc, cu ulei bun si schimbat la timp ar mai fi dus lejer inca vreo 100.000km.

This post has been edited by Merced: 3 Feb 2009, 18:14


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 3 Feb 2009, 19:35
Post #2865


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE
ca motorul s-a "obisnuit" cu ulei semisintetic, iar la trecerea la mineral(ca 15W40-ul ala de la Castrol e mineral


Si 15W Magnatec ii tot mineral ??? blink.gif


QUOTE(Minel @ 3 Feb 2009, 12:06)
Eventual pe la  semeringurile de la supape , adica jos chiuloasa si fac tot ce ii nevoie  !
*



Offtopic
Achizitionat azi semeringuri Goetze -20 lei , garnitura de chiuloasa -20 lei , garnitura galerie + garnitura saxofon (pe astea nu mai stiu cat am dat tongue.gif )

Incep sa strang la "piese" pt demontarea chiuloasei la primavara rolleyes.gif

This post has been edited by Minel: 3 Feb 2009, 19:37


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 4 Feb 2009, 00:14
Post #2866


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




A meu e drept ca nici nu vede mai mult de 3000 de ture decat in treptele inferioare.

Ca sa nu ne certam ca nu are rost dati-mi si mie o idee de ulei ieftin si decent pentru un motor de 1400 pe a carui bloc motor scrie 1986 si care nu haleste ulei prea mult.

Mentionez ca fac undeva la 2000 de km pe luna cu el.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 4 Feb 2009, 01:10
Post #2867


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




petrom 10W40
16lei /L

Api SL


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 4 Feb 2009, 10:15
Post #2868


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




QUOTE(Minel @ 3 Feb 2009, 19:35)
Si 15W Magnatec ii tot mineral ??? blink.gif
*



Desi parerile sunt impartite, eu am inteles ca ar fi tot mineral.

@Mr_Devil83: Eu iti recomand ce folosesc si eu, adica BP 15W40 la vreo 17-18 lei litrul parca. Suficient de decent.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 4 Feb 2009, 10:33
Post #2869


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




QUOTE(Minel @ 3 Feb 2009, 19:35)
Si 15W Magnatec ii tot mineral ??? blink.gif
Offtopic
Achizitionat azi semeringuri Goetze -20 lei , garnitura de chiuloasa -20 lei , garnitura galerie + garnitura saxofon (pe astea nu mai stiu cat am dat  tongue.gif )

Incep sa strang la "piese" pt demontarea chiuloasei la primavara  rolleyes.gif
*



ai dat jos chiulasa sa vezi cum arata pistoanele si camasile? poti tu sa bagi segmenti goetze la patrat , dar daca camasile si pistonul nu mai sunt bune....mai mult de "apa de ploaie" nu faci

care bagai 5000 de ture......constant 5000 de ture? si consuma asa putin?

PaulT , daca mai vezi mesajul...tu spuneai ca mergi cu 130 constant...ai 5 sau 4 viteze? la 4 viteze deja atingi 4000 ture, sau in apropiere...te mai tine motoru?

intrebare : pe graficul din mondiru, arata turatia cu consum minim ca fiind 4500 de ture/minut la motor....si zice viteza economica 8-90 adica 3000 de ture...care-i shpilu? e gresita afirmatia aia cu 4500 de ture? sau cealalta?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 4 Feb 2009, 12:39
Post #2870


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(cristitranca @ 4 Feb 2009, 10:33)
ai dat jos chiulasa sa vezi cum arata pistoanele si camasile? poti tu sa bagi   segmenti goetze  la patrat , dar daca camasile si pistonul nu mai sunt bune....mai mult de "apa de ploaie" nu faci
care bagai 5000 de ture......constant 5000 de ture? si consuma asa putin?

*




Bre Tranca , tu citesti macar ce scriu ... sau te bagi si tu in seama ...... dry.gif

QUOTE
semeringuri Goetze
discutand despre chiuloasa se subintelegea ca era vorba despre semeringuri supape ..... sleep.gif

Cine a zis ceva de segmenti ..... wacko.gif

This post has been edited by Minel: 4 Feb 2009, 12:41


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 4 Feb 2009, 17:24
Post #2871


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




de mobil super-m 15w-40 sau20w-50 ce ziceti?
primu e 22ron/l


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rokos
post 4 Feb 2009, 18:09
Post #2872


Membru autentic


Group: Members
Posts: 536
Joined: 25 January 07
From: IASI





vad ca s-au pomenit mai sus uleiurile ARAL:
eu folosesc ARAL 15w40 basic elastic (mineral)de ceva vreme cu filtru ulei MANN.
ce parere aveti? sa trec la un ARAL 10w40 blue tronic (sintetic)?mototul nu papa ulei, nu scoate fum.
masina e o dacie cu motor cu injectie 2002, 110.000 km la bord, functionare pe GPL smile.gif



--------------------
VW // DACIA Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI 2000 // 2008 - is-%%-###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 4 Feb 2009, 18:36
Post #2873


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




QUOTE(Minel @ 4 Feb 2009, 12:39)
Bre Tranca , tu citesti macar ce scriu ... sau te bagi si tu in seama ...... dry.gif

  discutand despre chiuloasa se subintelegea ca era vorba despre semeringuri supape ..... sleep.gif

Cine a zis ceva de segmenti ..... wacko.gif
*


ma scuzi....am citit in graba segmenti


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 4 Feb 2009, 22:18
Post #2874


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




QUOTE(rokos @ 4 Feb 2009, 18:09)
vad ca s-au pomenit mai sus uleiurile ARAL:
eu folosesc ARAL 15w40 basic elastic (mineral)de ceva vreme cu filtru ulei MANN.
ce parere aveti? sa trec la un ARAL 10w40 blue tronic (sintetic)?mototul nu papa ulei, nu scoate fum.
masina e o dacie cu motor cu injectie 2002, 110.000 km la bord, functionare pe GPL smile.gif
*



Baga d-ala semisintetic daca tot ai injectata.

Cat despre mersul constant cu 130 km/h cu patru trepte(PaulT are cutie in 5 oricum), eu am mers constant tot A2-ul cu ulei Petrom RO3 20W40 si n-a bubuit.
La fel cum am facut A1 cu 135-145 pe ceas cu BP 15W40, dand flashuri la masini(a se intelege ca a mea nu este decat o caruta), ca trebuia sa ajung in Bucuresti la un examen si eram in intarziere.
Normal ca nu e un mers economic, dar ce-i drept n-a avut motorul nici pe dracu' dupaia, cum n-are nici cand ii dau aproape de 80 pe ceas cu a doua.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rokos
post 5 Feb 2009, 15:04
Post #2875


Membru autentic


Group: Members
Posts: 536
Joined: 25 January 07
From: IASI




QUOTE(rokos @ 4 Feb 2009, 18:09)
vad ca s-au pomenit mai sus uleiurile ARAL:
eu folosesc ARAL 15w40 basic elastic (mineral)de ceva vreme cu filtru ulei MANN.
ce parere aveti? sa trec la un ARAL 10w40 blue tronic (sintetic)?mototul nu papa ulei, nu scoate fum.
masina e o dacie cu motor cu injectie 2002, 110.000 km la bord, functionare pe GPL smile.gif
*



ok.multumesc!
alte pareri? biggrin.gif


--------------------
VW // DACIA Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI 2000 // 2008 - is-%%-###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dancuciureanu
post 5 Feb 2009, 15:10
Post #2876


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 19 June 06
From: IASI




http://www.uleidemotor.com/uleidemotor_pro...d=22&prod_id=20
Ieftin si bun, dupa ce curata motorul poti folosi lejer Mobil 10W40 vrac, e cam 20lei/L.


--------------------
opel daewoo renault captur si altele 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CandyMan13
post 5 Feb 2009, 19:11
Post #2877


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 1 July 07
From: Roman-Iasi




sper sa postez unde trebuie.la trecerile de la un ulei la altul e bine-venita spalarea motorului cu acel "motor-flush"...stiti la ce ma refer.daca nu am postat aiurea rog a se sterge si eventual un link.multumesc.


--------------------
DACIA 1410 1996E - NT-01-BSZ
cea mai buna masina e masina pe care o ai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dancuciureanu
post 5 Feb 2009, 19:24
Post #2878


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 19 June 06
From: IASI




Exact ce spuneam mai sus, este si unul mineral ceva mai ieftin http://www.uleidemotor.com/uleidemotor_pro...d=22&prod_id=19
Ambele le-am testat si sunt de curatare si fac minuni.
A nu se confunda un ulei special conceput pentru curatare cu solutiile care se pun peste ulei si merge motorul x minute, alea pot fi foarte periculoase ! Se desprind depuneri care infunda canale ungere si /sau imbicsesc filtru/sorb.


--------------------
opel daewoo renault captur si altele 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 6 Feb 2009, 00:16
Post #2879


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




QUOTE(CandyMan13 @ 5 Feb 2009, 19:11)
[...]la trecerile de la un ulei la altul e bine-venita spalarea motorului cu acel "motor-flush"...[...]
*


Daca citeai cam cu 20-30 de pagini in urma, aflai raspunsul fara sa mai postezi. Daca vrei spalare, e de prefarat un ulei mai ieftin decat flusher. Faci un extra schimb, dupa cateva ore/zile de functionare. Nu-mi cere detalii, ia si citeste, s-a explicat si dezbatut subiectul pe larg.

This post has been edited by emircea: 6 Feb 2009, 00:16


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut_09_RWX
post 6 Feb 2009, 00:42
Post #2880


Membru...din pasiune


Group: Members
Posts: 143
Joined: 26 January 09
From: olteni-ph




QUOTE(rokos @ 4 Feb 2009, 18:09)
vad ca s-au pomenit mai sus uleiurile ARAL:
eu folosesc ARAL 15w40 basic elastic (mineral)de ceva vreme cu filtru ulei MANN.
ce parere aveti? sa trec la un ARAL 10w40 blue tronic (sintetic)?mototul nu papa ulei, nu scoate fum.
masina e o dacie cu motor cu injectie 2002, 110.000 km la bord, functionare pe GPL smile.gif
*



pai daca il folosesti "de ceva timp"...folosestel in continuare, trecerea de la mineral la sintetic poate fi un soc pentru motorul tau, doar schimba-l mai des ca sa nu se depuna prea tare, recomand sa citesti posturile anterioare ca sa intelegi mai bine. de spalat motorul... ia un schimb de ulei cel mai ieftin si mergi cu el 20-30 km dar ulei subtire 20w20


--------------------
Dacia 1310 cl break dec 1998, GPL Marini - PH-09-RWX
io nu vreau sa-mi mearga break-u' ca bmw-u'...
io vreau sa mearga... cum vreau io...=))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
147 Pages « < 94 95 96 97 98 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th July 2025 - 23:34
Forum Renault