Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
![]() ![]() ![]() |
Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
Alex4u |
![]()
Post
#3871
|
||
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
|
||
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|||
dacia_slk |
![]()
Post
#3872
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Asta, Aral-ul Bluetronic 10W40, adica, nu face muci DELOC. In plus,
parca si suna cu totul altfel fiarele alea din motor... Eu ma apropiu vertiginos de vreo 7-8000km de cand am bagat ulei de-asta, va trebui sa-i fac un nou schimb... Cineva (Merced) imi recomanda calduros Castrol Magnatec 15W40, nu prea se gaseste prin zona mea, doar 10W40, nu stiu ce sa fac... sa raman pe Aral?! poate bag vreun Aral 15W40... sau poate ce Castrol Magnatec gasesc, un 10W40... This post has been edited by dacia_slk: 6 Nov 2010, 18:32 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
PaulT |
![]()
Post
#3873
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Poti baga orice 10w40 fara probleme.. Magnatec 15w40 ar fi printre putinele semisintetice cu vascozitatile astea. Dar e de preferat un 10w40..
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#3874
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
eu am incercat elf/lubrifin/liqquimolly de nici unul nu am fost asa incantat ca de aral ...si astazi am mers cu el..numai scoate fum deloc deloc/ nu muci/ presiunea super...si la opel am folosit doar mobil 1 si castrol/ la urmatorul schimb cred ca bag aral..
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
G I M |
![]()
Post
#3875
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Bine macar ca te-ai desteptat acum, cand ziceam sa bagi aral ziceai ca e prea scump. Cat mai este un bidon de 4L si unde e facut? Saptamana trecuta a schimbat uleiul un prieten la un seat si a bagat tot aral blue tronic 10w40, bidonul era un albastru mai deschis decat al meu si scria ca a fost facut in germania.
This post has been edited by Neagu Ionut: 6 Nov 2010, 13:49 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
mar10may |
![]()
Post
#3876
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
QUOTE(Tudor Badescu @ 3 Oct 2010, 21:50) Annem, daca merge la Mercedes,cum sa nu mearga si la Dacia?Iar cu aprobarile specifice,ce firma si-ar mai pierde timpul cu asa ceva pentru Dacia clasica.Ea a fost proiectata pentru uleiurile de acum 40 de ani,mult mai slabe decat ce se face acum. daca merge la mercedes nu inseamna ca merge si la dacie 7 Nov 2010, 20:48: QUOTE(STORMTROOPER @ 3 Oct 2010, 22:09) @Merced - La momentul actual consumul de ulei a ajuns la 250 ml/500 km deci vre-o 500 ml/1000km, deci nu mai am prea mult pina la RK.Am avut zile cind si cu motorul cald si cu motorul rece imi dadea fum albastru la turatia de mers in gol. Un coleg de pe aici mi-a recomandat un Motul 15w50 mai ales ca vine sezonul rece, si mi-a indicat si de unde sa-l achizitionez. In urmatoarele 2 saptamini urmeaza sa fac schimbul, in functie de cum am timp sa-l iau. Stiu ca la buchea cartii pt Dacia 13xx se recomanda 20W40 dar mie mi-a placut cu mult mai mult sunetul motorului cu 10w40 de la Castrol decit cu 20w40 de la Elf, asta ca sa fac o comparatie intre uleiurile folosite in ultimii 5 ani. la un consum de 250 ml la 500 de km nu schimbam uleiul nici daca il primeam degeaba.ci decat filtrul.la un interval de 5000 de km cat mergi cu uleiul la dacie tu deja pui2,5 litri 7 Nov 2010, 20:51: QUOTE(argon @ 4 Oct 2010, 07:28) La consumul ala nesimtit de 5 litri la 10.000 km ce il ai tu strici orzul pe gaste cu orice ulei inafara de cel mai ieftin de pe piata ![]() cu banii dati pe aditiv cumperi un ulei mai bun 7 Nov 2010, 20:54: QUOTE(dacia_slk @ 9 Oct 2010, 13:30) Am un amalgam de uleiuri in motor, la ora actuala, stiu ca e tiganie, dar n-am prea avut ce face, ca-mi mananca ulei. Asa ca am Aral 10W40 Bluetronic, completat cu (parca) Mol 20W50, si numai ce trebuie sa completez iar. Asa ca am cumparat 1L de 15W40 Hexol pentru completare. Ce stiti de Hexol, ce fel de uleiuri face? Bune? N-am mai folosit niciodata. Parca e firma ungureasca?! in cartea masinii scrie "a se completa cu ulei de aceeasi calitate cu cel existent in motor" 7 Nov 2010, 20:56: QUOTE(PaulT @ 3 Nov 2010, 20:10) Nu inteleg de ce ti-ai putea dori sa il ingrosi?? E cel mai rau lucru pe care il poti face... Oricum 20w40 este marmelada la rece... Cumpara si foloseste linistit 10w40, sau daca din motive inexplicabile ti-ar fi frica, macar 15w40. pai sa stea presiunea la 6.asta conteaza.nu protectia motorului 7 Nov 2010, 20:59: QUOTE(emysem @ 5 Nov 2010, 20:05) Ma dau si eu "on topic": Mobil super 15w40 (pret cca 70 roni/4l) pe Dacia injectie(multi Km la bord-peste 100.000) e bun? ![]() ,chiar destul de bun 7 Nov 2010, 21:03: QUOTE(dacia_slk @ 6 Nov 2010, 13:19) Asta, Aral-ul Bluetronic 10W40, adica, nu face muci DELOC. In plus, parca si suna cu totul altfel fiarele alea din motor... Eu ma apropiu vertiginos de vreo 7-8000km de cand am bagat ulei de-asta, va trebui sa-i fac un nou schimb... Cineva (Merced) imi recomanda calduros Castrol Magnatec 15W40, nu prea se gaseste prin zona mea, doar 10W40, nu stiu ce sa fac... sa raman pe Aral?! poate bag vreun Aral 15W40... sau poate ce Castrol Magnatec gasesc, un 10W40... QUOTE(Alex4u @ 6 Nov 2010, 13:36) eu am incercat elf/lubrifin/liqquimolly de nici unul nu am fost asa incantat ca de aral ...si astazi am mers cu el..numai scoate fum deloc deloc/ nu muci/ presiunea super...si la opel am folosit doar mobil 1 si castrol/ la urmatorul schimb cred ca bag aral.. mucii se fac si de la condens nu numai de la ulei This post has been edited by mar10may: 7 Nov 2010, 21:03 |
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#3877
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
1. Ba daca merge la Mercedes,merge si la Dacia.Specificatiile Mercedes sunt mult mai pretentioase decat cele pe care le avea Dacia clasica.Doar sa fie vara vascozitate SAE cel putin 40 la cald,iar iarna 30 sau 40.
2. Filtrul de Dacie clasica se schimba la 15000km.Si daca e ceva mai repede nu e neaparat rau.dar schimbarea la intervale prea scurte e daunatoare.Pe masura ce se colmateaza filtrul de ulei,filtrarea e mai fina,iar in intervalul normal de schimb debitul nu scade sub limita permisa.Schimbare prea deasa inseamna permanent filtrare mai grosiera. 3. Stormtrooper,ulei cu 20W inseamna vascozitate buna pentru pornire doar pana pe la -9 grade.15W,la-18,deci mai adecvat pentru iarna.Indicau pe vremuri 20W40 doar pentru ca era singurul disponibil.Mai inainte era vara M30Extra,iar iarna M20 Extra,API:SB.Iar aditiv de vascozitate Honey sau altul n-are ce cauta iarna.Daca vrei mai vascos la cald,cauta 15W50. 4.Presiunea de 6 atm nu se confunda cu ungere buna.E important sa reziste pelicula de ulei la strivire.Un ulei bun face asta si la 2 atm.Si asta se reflecta in nivelul de performanta API sau ACEA inscris pe bidon. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Merced |
![]()
Post
#3878
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
In mare parte-s de acord cu spusele tale, mai putin cu punctul 2. Daca masina are motor in regula si ulei bun, nu cred ca e diferenta de filtrare intre unul mai colmatat, si altul nou nout, evident de calitate, adica Mann, nu toate jafurile din magazine.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#3879
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Diferenta consta in faptul ca uleiul nou mai preia si ceva "mizerie" din filtrul vechi .
|
--------------------
-
-
-
|
|
rodi |
![]()
Post
#3880
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
Dacia 1300 a stat doi ani (toate anotimpurile) parcata; va rog sa imi spuneti daca schimb uleiul;
uleiul din baie aluneca bine este maro - nears - a fost pus proaspat acum doi ani. Sa schimb numai filtrul de ulei in ideea ca a stat ,, in aer" in interiorul motorului. Nu am scurgeri , nivelul uleiului de doi ani stationat in baie, nivelul deci, este bun. This post has been edited by rodi: 8 Nov 2010, 16:29 |
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#3881
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Tudor Badescu @ 8 Nov 2010, 16:44) 3. Stormtrooper,ulei cu 20W inseamna vascozitate buna pentru pornire doar pana pe la -9 grade.15W,la-18,deci mai adecvat pentru iarna.Indicau pe vremuri 20W40 doar pentru ca era singurul disponibil.Mai inainte era vara M30Extra,iar iarna M20 Extra,API:SB.Iar aditiv de vascozitate Honey sau altul n-are ce cauta iarna.Daca vrei mai vascos la cald,cauta 15W50. Multumesc de recomandare.deja am facut schimbul cu un 15w50.La 20wxx nu ma gindesc din aceleasi considerente pe acre le-ai expus. @rodi - este recomandat ca uleiul de motor sa nu stea mai mult de un an in motor, dupa aceasta perioada devine coroziv.Totusi este amsina ta si in functie de buget tu te hotarasti. |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#3882
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
N-am gasit Castrol Magnatec 15W40. Deloc. Am gasit Magnatec 10W40
la litru, 25RON. Cam piperat. Asa ca am luat tot Aral 10W40 Bluetronic. Bidon de 4L la 90RON. Nici nu stiu, l-am luat scump, oare? Dupa-amiaza ma duc iarasi la magazin pentru un filtru de ulei MAN (sau MANN?!), 16RON. Sa fac oare o spalare a motorului dupa ce scot uleiul vechi? Cu ce? This post has been edited by dacia_slk: 9 Nov 2010, 11:52 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
rodi |
![]()
Post
#3883
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
Ok, Stormy, pun 15W40 si multumesc frumos, schimb si filtrul batranei doamne si nu mai pun aditiv de ingrosare iarna.
Aceasta si ca sa il curat pt ca uleiul proaspat este detergent; sau sa si spal motorul in intern cu agentul de spalare - flushing numai stiu eu cum se cheama ? Multumesc inca o data. |
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#3884
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Rodi,asa zice teoria pe care o stim noi,sa schimbam uleiul dupa maximum 1 an.Dar la Mercedes Sprinter diesel scrie 2 ani.In ce priveste filtrul,daca nu afost practic folosit,de ce nu ar ramane?Si nu cred ca are rost sa se spele motorul,decat daca s-a mers sistematic la schimburile anterioare pana la limita limitei.Daca pui un ulei de calitate superioara,are el detergenta si curata,dar noul ulei se va altera repede si se va schimba dupa doar cateva mii de km si la fel si filtrul.
Merced,e totusi o diferenta de filtrare intre filtrul nou si cel colmatat.Au constatat asta laboratoare de specialitate,am citit despre asta,noi nu avem cum sa facem asemenea verificari.Trebuie sa cred acele rezultate.Un ulei bun si mersul potolit pot mari intervalele de schimb ale uleiului si filtrului.La acelasi Mercedes Sprinter,de exemplu,intervalul de schimb poate fi de la 30000km pana la 45000 km.Calculatorul socoteste cat in functie de sarcina la care e supus in timp motorul,turatie,sarcina,etc.Iar daca nue disponibil acest serviciu,se indica schimbul la 15000 km pentru a acoperi orice conditii de utilizare. Iar cand am spus de schimbarea prea deasa a filtrului,m-am gandit la schimbarea la 1000...2000 km.Am intalnit asa ceva ! |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#3885
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
Tudor Badescu - mi se pare ca ECU masini la care se calculeaza intervalul schimbului de ulei se face in functie de niste parametri gen: nr. de porniri la rece, ore de functionare la rece, sau daca pana la oprire motorul atinge temperatura optima, sau probabil se ia in calcul si o supra-temperatura, ca idee se urmareste daca deplasarea se efectueaza pe distante mici sau mari, si daca motorul a functionat mai mult sau mai putin in parametri optimi de temperatura, deoarece acestia sunt niste indicatori de uzura ai motorului si implicit a uleiului
e buna idea ca sa fie luata in calcul si sarcina motorului dar nu stiu cum o inteligenta artificiala poate invatata sa "simta" acest fenomen |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
rodi |
![]()
Post
#3886
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
Deplin edificat aduc multumiri, tuturor. Ungerea este foarte importanta, un ulei bun conteaza binenteles dar conteaza la fel de mult procedura umana cu aceste uleiuri scumpe...
|
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
PaulT |
![]()
Post
#3887
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacia_slk @ 9 Nov 2010, 12:25) N-am gasit Castrol Magnatec 15W40. Deloc. Am gasit Magnatec 10W40 la litru, 25RON. Cam piperat. Asa ca am luat tot Aral 10W40 Bluetronic. Bidon de 4L la 90RON. Nici nu stiu, l-am luat scump, oare? Dupa-amiaza ma duc iarasi la magazin pentru un filtru de ulei MAN (sau MANN?!), 16RON. Sa fac oare o spalare a motorului dupa ce scot uleiul vechi? Cu ce? Pai 4x25 ron = 100ron. Daca gaseai Magnatec 10w40 la bidon de 4l tot pe la 90ron cred ca era. Uita de spalarea motorului... |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
G I M |
![]()
Post
#3888
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
QUOTE(dacia_slk @ 9 Nov 2010, 11:25) N-am gasit Castrol Magnatec 15W40. Deloc. Am gasit Magnatec 10W40 la litru, 25RON. Cam piperat. Asa ca am luat tot Aral 10W40 Bluetronic. Bidon de 4L la 90RON. Nici nu stiu, l-am luat scump, oare? Dupa-amiaza ma duc iarasi la magazin pentru un filtru de ulei MAN (sau MANN?!), 16RON. Sa fac oare o spalare a motorului dupa ce scot uleiul vechi? Cu ce? Eu am dat acum jumatate de an vreo 75 de lei pe un bidon de 4L, iar pe filtru ( original renault) 25 de lei. Saptamana trecuta am vazut la un prieten tot aral bluetronic 10w40 dar intr-un bidon mai deschis la culoare ca al meu si scria pe el ca e facut in germania. Pretul a fost de 90 de lei. |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#3889
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
QUOTE(dacia_slk @ 9 Nov 2010, 11:25) N-am gasit Castrol Magnatec 15W40. Deloc. Am gasit Magnatec 10W40 la litru, 25RON. Cam piperat. Asa ca am luat tot Aral 10W40 Bluetronic. Bidon de 4L la 90RON. Nici nu stiu, l-am luat scump, oare? Dupa-amiaza ma duc iarasi la magazin pentru un filtru de ulei MAN (sau MANN?!), 16RON. Sa fac oare o spalare a motorului dupa ce scot uleiul vechi? Cu ce? eu am dat 84 de lei pe el ![]() ![]() |
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
Ionut_Nedelcu |
![]()
Post
#3890
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 364 Joined: 24 September 09 ![]() |
Eu mi-am spalat motorul cu motorina. L-am tinut pornit vreo 20 de secunde ceva de genul cu 3l de motorina in ea. Am pus un ulei naspa cu care am facut in jur de 100 de km apoi am bagat in ea ulei bun cu filtru de ulei nou. Asta dupa cativa ani de folosinta. In rest aral 10w 40 si multi km.
|
--------------------
Ex. dacia 1300/1310
Opel Vectra 1.8 16V
2001
- CT-05-NSI "Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
|
|
Merced |
![]()
Post
#3891
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Domnu' dacia_slk, daca vrei in continuare uleiul respectiv da-mi un PM si te rezolv eu.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#3892
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Care ati folosit filtre de ulei Mann (ca la mine e primul filtru produs de
firma asta care intentionez sa-l folosesc), stiti cumva daca W914/2 merge la dacie? Mi l-a gasit vanzatorul intr-un catalog, a facut comanda, a doua zi l-am luat. In mod normal n-ar trebui sa-mi fac griji, dar imi fac pentru ca el mi-a recomandat 2 filtre mai ieftine unul de 8 lei si unul de 12, ambele facute prin tara pe undeva, iar cand i-am zis de filtru Mann, a facut ochii mari, mi-a zis ca arunc banii pe geam (16RON), ca tot aia e... toate filtreaza la fel... Deci mi s-a nascut o mica indoiala privitor la cunostintele lui in domeniu, iar indoiala asta a generat alta indoiala, referitor la cat de bine se descurca el pe calculator in cataloagele halea... 10 Nov 2010, 21:09: Gata, am gasit pe forum, cica e bun, se potriveste. Scuzati-mi lenea, dar sunt asa de ocupat ca n-am timp nici sa respir... This post has been edited by dacia_slk: 10 Nov 2010, 21:09 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#3893
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Danciusergiu84,total de acord.Probabil ca sarcina o simte din apasarea pedalei de acceleratie.
Ionut_Nedelcu,nu ai facut decat sa uzezi motorul in echivalentul a multi km la spalarea lui cu motorina.Si nici nu ai spalat mare lucru;motorina nu e cine stie ce dizolvant.Solutiile speciale de spalat motorul se adauga in ulei si chiar si asa ii scad calitatile de ungere.De aceea se lasa 10...15 min la ralanti,nu in sarcina.Iar un ulei naspa,ce sa curete?Curatarea si mentinerea ei o face sigur acel Aral,ulei de calitate cu detergenta buna. Esentiala nu e firma care produce filtrul ci aceea ce produce hartia de filtru.Daca stim ca hartia e dela o firma valabila,e perfect si filtrul de 8 lei.Cu un amendament:supapa ce retine uleiul in filtru sa fie si ea reusita.Altfel filtrul se goleste dupa oprirea motorului si la repornire uleiul ajunge cu intarziere in lagare,etc.Observam ca becul martor al presiunii se stinge cu intarziere. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#3894
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
sunt sceptic in privinta apasarii pedalei deoarece nu se poate determina fenomenul de sub-turare sau supra-turatie, pur si simplu un calculator nu prea poate sa-si dea seama de ce e apasata pedata mai mult sau mai putin si daca e nevoie sau nu la fel cred si despre turatie
eu as avea incredere in proprietatile de curatare si in acelasi timp de ungere ale motorinei, eu am bagat odata inainte de schimb putin peste un sfert de litru, am lasat motorul la relanti cel putin 5 min. si apoi l-am scurs, am ramas cu impresia ca motorul s-a scurs de ulei mai bine si a luat cu el ceva negreala ideea e ca urmele alea de motorina ramasa nu sunt atat de daunatoare ca si solutiile flush, plus motorina e mai ieftina, si nu e rau ca nu curata prea bine fiindca nu dezintegreaza calamina groasa care ar putea infunda vre-un canal de ungere prin motor This post has been edited by danciusergiu84: 12 Nov 2010, 00:29 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
emircea |
![]()
Post
#3895
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
1. Adica tu nu esti un stare sa-ti dai seama ca, in aceeasi treapta de viteza, peste o anumita turatie - sa zicem 5000 rpm pentru o dacie clasica - nu mai trage la fel ca la 3000? Asta inseamna supraturare.
Iara ne scrii ca nu esti in stare sa-ti dai seama ca intr-o treapta (de obicei superioara) - sa zicem a 3-a - si ai 1000 de rpm, calci pedala si 'nu trage'? aia inseamna subturare. Parametri de genul turatie si vacuumul de pe galerie sau pozitia clapetei de acceleratie ii poate interpreta si calculatorul de care vorbesti. 2. Daca ai fi citit topicul asta pe la inceput, s-a mai explicat de cel putin 2 ori de ce nu e o idee buna sa folosesti motorina turnata peste ulei si sa pornesti motorul sa se curete. Spor la citit, ca ai de unde! Revin la 1: La masinile cu senzor de uzura a uleiului se foloseste un ulei care sa respecte o anume norma (exemplu 507.00 la vw, ca asta o stiu mai bine), iar calculul intervalului de schimb este facut in functie de nr. de porniri, de nr. de ore de functionare si de cum detecteaza senzorul respectiv ca se modifica proprietatile uleiului respectiv (acel 'ceva' din compozitia uleiului care, schimbandu-si proprietatile, poate fi interpretat de senzor - de exemplu, cantitatea de funingine detectata in ulei la unele diesel). Masinile cu senzor de uzura pentru ulei folosesc uleiuri Long Life si fiecare producator impune norma lui de ulei in functie de cum si-a proiectat motorul. Acest tip de ulei se schimba la 2 ani daca senzorul nu anunta altfel. Sunt si masini fara senzor de ulei, dar care iti contorizeaza (numara) pur si simplu nr de km parcursi sau numarul de zile ce au trecut de la resetarea CB de la ultima revizie, fara sa aiba treaba cu calitatea uleiului. In functie de care din cele 2 conditii se intampla prima, te anunta ca trebuie schimbat uleiul. This post has been edited by emircea: 12 Nov 2010, 18:01 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Merced |
![]()
Post
#3896
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Oooo, bine ai revenit domnule emircea!
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#3897
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
PaulT |
![]()
Post
#3898
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Excelenta combinatia.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#3899
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
|
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
argon |
![]()
Post
#3900
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 11:12 |