Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
![]() ![]() ![]() |
Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
Trofin Liviu |
![]()
Post
#841
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 17 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
2007
- Cl-02-xxx
|
|||
ydaniel |
![]()
Post
#842
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
a,nu stiu,.dar odata la 50.000km ar fi bine.sau cand se trece de la o calitate de ulei la alta.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Zaheiu |
![]()
Post
#843
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
M-am uitat la ei pe pagina si nu mai exista 10w60. Si la 100ron bidonul de 4l era beton. Pacat.
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#844
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am vazut.ca nu mai exista.am avut ceva $ si vroiam sa iau cateva bidoane.pai numa eu si vreo 10 mai cumparau:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Zaheiu |
![]()
Post
#845
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Asta e. O sa ma risc cu un Valvoline 10w40 MaxLife sau Durablend daca nu gasesc. Am vazut ca exista si in Valcea un distribuitor autorizat.
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
argon |
![]()
Post
#846
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Zaheiu, eu as pune un ulei optimizat pentru GPL, intr-o vreme se gasea, dar nu mai stiu producatorul...
This post has been edited by argon: 28 May 2006, 21:11 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Pedro |
![]()
Post
#847
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
pentru GPL stiam ca e prista care e o porcarie
|
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#848
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 28 May 2006, 11:05) Zaheiu, eu as pune un ulei optimizat pentru GPL, intr-o vreme se gasea, dar nu mai stiu producatorul... iti spun eu argon cine facea ulei pt motoare pe gpl...nenoricitii de la prista (super gas 20-50w)mi-am luat eu(in iarna)si acum de cateva zile am tot cautat sa-mi cumpar...surpriza NU AM GASIT PE NICAIERI(14-15 benzinarii,8magazine piese auto+targ vitan)!!!toti spun ca nu le-au mai adus...motivul ? nu-l stie nimeni...asa ca eu unu m-am dat pe elf si pe elf mor... |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
argon |
![]()
Post
#849
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca e prista e clar, am pus acu ceva vreme lichid de frana dot3 prista, si in 2 luni faceam topice pe aici ca nu mai aveam frane calumea, l-am schimbat cu cel mai infect dot3 romanesc si prind franele perfect de atunci..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Pedro |
![]()
Post
#850
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Am avut si eu pus anul trecut , toamna spre iarna un elf cred competition, sigur 20W50. De atunci si pana acum am facut 10.000 km , timp in care mi-a consumat tot bidonul de 4 l > ideea este ca cu presiunea am stat foarte bine pana acum si inca stau la fel de bine . Acum vreau sa il schimb si nu stiu daca sa pun tot elf d-asta de am avut , voi ce parere aveti. Am amintiri placute in ceea ce priveste ESSO 15W50 la turatii mari dar asta la alta dacie nu asta de o am acum. Mi se pare ca 1.2l consum la 10.000km si presiune pana la cei 10.000 buna si constanta e bine. Injuram eu ca prostu' mai demult elf ca face spume , ideea ca eu faceam spume degeaba ca el saracu impreuna cu toate celelalte uleiuri pe vreme ploioasa si rece fac la fel la toate daciile.
Apropos, am mers, am eu senzatia cam mult cu el , oare scot banu de motor ![]() This post has been edited by Pedro: 28 May 2006, 22:15 |
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
Trofin Liviu |
![]()
Post
#851
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 17 May 06 ![]() |
La dacia break Gpl din 96 am folosit un ulei grecesc AVIN.Era un sg magazin in oras care il comercializa.In plus era diesel si mai mult nu il cumpara nimeni.Decat eu.Dar mecanicul meu mi l-a recomandat zicand ca e la fel ca BP. Scria pe eticheta 20W 50 API CH4/SJ. Pot spune ca la 5000Km cand il schimbam avea culoarea chihlimbarului. Dar am pus Dura -Lube. Nu stiu ce a facut el acolo in motor dar mi-am batut joc tare de el. Am invatat sa conduc acea masina si dupa 110000Km cu gazul pe ea manca 200gr. la 2500-3000Km. Dura Lube puneam la 40000Km. Am vandut masina. Dar am facut si turul Romaniei cu ea si daca mi-as fi permis as fi tinut-o in continuare. Cea mai mare extravaganta pe care am facut-o a fost ca pe o zi de vara am mers pe Autostrada Soarelui fara sa o cobor sub 4000 de ture. 4600-4800 in medie. Si a tinut saraca.Iarna ii puneam AVIN 15w50. Am pus si petrol ofisi. Bunicel uleiul. Am incercat si Luk-oil 20w50 dar la 3000km era pacura si fff gros. Daca gasiti Avin recomand.
|
--------------------
Renault
Megane
2007
- Cl-02-xxx
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#852
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
petrol ofisi face pt gpl.erau si pliante.dar cum calitate combustibililor care se gasesc in turcia la aceste benzinarii lasa de dorit nu stiu cum ar fi cu lubrifianti de la ei:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sity_boy84 |
![]()
Post
#853
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 18 October 05 From: Buzau ![]() |
sambata am pus pe frantuoaiza mea ulei Elf Sporti 20W50. Elf e recomandat de Renault si avand in vedere anu masinii mele cred ca se potriveste.deja dupa aproape 3-400 de km se simte diferenta. acu sa-l vdm pana la capat.Motorul e aranjat,nu pierd deloc ulei nici macar cel romanesc nu pierdeam mult ,nu prea era nevoie sa completez.numa ca acu inainte de ultima schimbare am mers cu un ulei de 5000 de km cam 8000.sper sa fie totu bine.drum intins!:p
|
--------------------
Dacia/Hyundai
1300/Accent
1979/2008
- BZ 79 UAP/BZ 82 TSC
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#854
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
e bun.,dar multa lume baga ulei prea vascos.baga un 15w40:)next time
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Pedro |
![]()
Post
#855
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Dupa ce a mers zeci de ani inclusiv cu ulei de locomotiva dupa ce indicativul de capatai e 20W40, acum se tot vorbeste de 15,10 chiar 5W50
|
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
argon |
![]()
Post
#856
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu numai ca se vorbeste, se si merge cu asa ceva.
Am mers zeci de mii cu 5w40, acum are motorul ceva kilometrii, si merg pe 10w40. Ca fapt divers, merge si 0w40 la Dacie ! As pune, dar e scump ![]() Sunt satul de balarii de genul ca motorul de Dacie e din 1960 si are tolerante mari, si prostii deastea, sunt mituri inventate de unii si altii. Daca de nou se pune ulei sintetic/semisintetic, nu e nici o problema, in schimb, cum a zis Pedro, daca se merge ani de zile cu 20w50, nu e tocmai bine sa pui ulei mai subtire. This post has been edited by argon: 8 Jun 2006, 16:52 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sity_boy84 |
![]()
Post
#857
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 18 October 05 From: Buzau ![]() |
pai 15W40 nu e recomandat pe timpde iarna la dacie?si 20W40 pe timp de iarna???
Attached thumbnail(s) saerates.JPG ( Size: 93.7k ) Number of downloads: 118 |
--------------------
Dacia/Hyundai
1300/Accent
1979/2008
- BZ 79 UAP/BZ 82 TSC
|
|
FLP |
![]()
Post
#858
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Mi-am luat ELF 10W40. Masina fiind sh trebuie sa ii fac schimbul pentru ca nu stiu cand a fost facut ultimul schimb de ulei. Considerati ca nu e bun pentru vara 10W40 ? Mentionez ca masina nu papa ulei, stiu doar ca a fost tinuta cu ARAL. insa nu stiu de care ARAL.
This post has been edited by Armandos: 8 Jun 2006, 21:48 |
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
argon |
![]()
Post
#859
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eu nu am avut niciodata probleme.
Important e sa fie a doua cifra 40, prima nu conteaza vara, iar iarna e bine cat mai mica. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
FLP |
![]()
Post
#860
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Care ar fi simptomele ca am ales prost uleiul ? Nu firma cat standardul ...
|
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
Fiorossu |
![]()
Post
#861
|
![]() Membru iritant Group: Members Posts: 97 Joined: 19 August 05 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
QUOTE(argon @ 8 Jun 2006, 22:59) eu nu am avut niciodata probleme. Important e sa fie a doua cifra 40, prima nu conteaza vara, iar iarna e bine cat mai mica. Trebuie sa te contrazic. Prima cifra conteaza atat vara cat si iarna, pt ca motorul este in ambele cazuri rece (ca iarna o fi <0 grade, e altceva, dar tot rece e si vara), iar asta e uzura care afecteaza cel mai mult motorul. Apoi, dupa ce motorul se incalzeste, cu cat vascozitatea e mai mare, ungerea este mai buna, ceea ce este perfect. Dezavantajul ar fi ca motorul in principiu nu ar urca asa de usor in ture cum s-ar intampla cu un ulei mai subtire. |
--------------------
Peugeot
406
2000 Hdi full options Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi |
|
argon |
![]()
Post
#862
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
SI eu trebuie sa te contrazic, vara, nu conteaza ca ai 5w40 sau 15w40, pentru ca, datorita temperaturii exterioare ridicate, e destul de lichid si 15w40.
In schimb iarna, 5w40 e mult mai lichid ca20w40, si ajunge mult mai repede unde trebuie cand motorul e pornit la rece. De asemenea cu prima cifra prea mica vara, sunt sanse sa bata putin motorul, pana se incalzeste. QUOTE(Armandos @ 8 Jun 2006, 23:13) Bate la rece , si il papa(tot la rece), daca prima cifra e mai mica decat suporta motorul. Nu ai presiune la cald daca a doua cifra e mai mica decat suporta motorul. E prea vascos la rece si nu ai ungere imediat dupa pornire iarna, daca prima cifra e prea mare. This post has been edited by argon: 9 Jun 2006, 09:04 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Fiorossu |
![]()
Post
#863
|
![]() Membru iritant Group: Members Posts: 97 Joined: 19 August 05 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
QUOTE(argon @ 9 Jun 2006, 09:59) SI eu trebuie sa te contrazic, vara, nu conteaza ca ai 5w40 sau 15w40, pentru ca, datorita temperaturii exterioare ridicate, e destul de lichid si 15w40. In schimb iarna, 5w40 e mult mai lichid ca20w40, si ajunge mult mai repede unde trebuie cand motorul e pornit la rece. De asemenea cu prima cifra prea mica vara, sunt sanse sa bata putin motorul, pana se incalzeste. Bate la rece , si il papa(tot la rece), daca prima cifra e mai mica decat suporta motorul. Nu ai presiune la cald daca a doua cifra e mai mica decat suporta motorul. E prea vascos la rece si nu ai ungere imediat dupa pornire iarna, daca prima cifra e prea mare. Iarna vad ca ne intelegem, dar vara presiunea e mai mica la temperaturi mari daca folosesti de 40 in loc de 50. Eu personal am avut 6 presiune cu 20w50-ul la viteze mari, iar acum cu 10w40-ul am maxim 4-4.5 la o viteza maxima superioara celei obtinute cu uleiul mai gros. Consumul meu de ulei este insesizabil ceea ce inseamna ca motorul este in stare f. buna inca desi este vechi, dar intr-adevar parca se aude o bataie la motor pt primul minut de functionare. Toate cele bune. |
--------------------
Peugeot
406
2000 Hdi full options Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi |
|
biz |
![]()
Post
#864
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 8 June 06 ![]() |
complicat mai e si cu uleiurile astea. din topicul asta am inteles insa un lucru: cu cat cifra este mai mare, cu atat uleiul este mai vascos. prima cifra inainte de W este la rece, a doua la cald.
problema: la dacie break pe injectie cu gpl am pus ulei ESSO 15W40 in martie. n-a trecut o luna si la cald a inceput sa se aprinde becul rosu (n-am manometru). am verificat uleiul, era destul si la nivel, insa era ca apa. am pus motor flush in uleiul vechi, l-am dat jos, am pus ulei LukOil 20W40 sau 50 (nu mai stiu) si aditiv cu teflon. imediat dupa aia motorul a mers mult mai finut, rotund si fara zgomot. acuma insa din nou face mai urat, nu se aprinde becul insa. la papuc 99 carburatie GPL cu manometru de data asta, acelasi Esso 15W40 pus tot in martie, km mai putini intre timp, aceeasi problema, la cald scade presiunea la ulei spre rosu. nu pierde ulei pe nicaieri. verificand un tabel pus aici cu plaja de temperaturi si gradul recomandat de vascozitate al uleiului, 15W40 era alegerea buna, si totusi nu e. am in minte sa aplic aceeasi metoda de la break, insa nu pot sa cred ca esso ar face un ulei prost. poate aveti alta idee.... |
--------------------
Dacia
1310 CLi
2000
- MM cogito ergo sum
|
|
argon |
![]()
Post
#865
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Fiorosule, pot sa-ti spun ca am pus o singura data de curiozitate 20w50, si am mers cu el maxim 400 km, presiunea era constant la maxim, motorul tragea greu la turatiii mari in special.
Pompa de ulei cred ca se suprasolicita, nu cred ca e normal ca acul de presiune sa stea nemiscat la maxim. Scadea putin de tot cand se incalzea tare motorul, si-l lasam la relanti. Daca o lasam poate se "obisnuia" cu w50, dar am pus iar w40. De asemenea, imi facea ca un diesel la relanti, in special cu motorul rece, probabil din cauza indicativului 20. This post has been edited by argon: 9 Jun 2006, 12:20 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#866
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
QUOTE(biz @ 9 Jun 2006, 13:06) problema: la dacie break pe injectie cu gpl am pus ulei ESSO 15W40 in martie. n-a trecut o luna si la cald a inceput sa se aprinde becul rosu (n-am manometru). am verificat uleiul, era destul si la nivel, insa era ca apa. am pus motor flush in uleiul vechi, l-am dat jos, am pus ulei LukOil 20W40 sau 50 (nu mai stiu) si aditiv cu teflon. ai pus ulei lukoil si te miri ca bate motorul ? daca ai timp sa iti perzi vre-o 6 ore sa citesti topicul de la cap la coada o sa iti dai seama ca gama de produse petroliere de la lukoil sunt cele mai proaste, inclusiv benzina. eu merg cu a mea cu ulei 10 w 40 si nu as putea fi mai multumit decat atat. |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
biz |
![]()
Post
#867
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 8 June 06 ![]() |
nu ma mir ca bate motorul, a fost teoria mecanicului ca "la motorul de dacie cel mai bine merge uleiul romanesc" cu care nu am fost de acord si in continuare nu sunt, dar cu ESSO nu am avut presiune cu cu LukOil am.
o alta explicatie pe care o gasesc acum e ca nu aveam presiune pentru ca pierdea ulei pe la simeringul dinspre cutie. de cand e uleiul mai vascos nu mai pierde asa mult si probabil de aia acuma am presiune. deci la break e discutabil. dar exact aceeasi situatie o am la papuc care nu pierde deloc ulei si la care am manometru de presiune la ulei si vad cum la cald se duce spre rosu, la rece e la max. pana la ultimul schimb de ulei nu facea asa. mergea la max la rece dupa care la cald era la jumate. o idee ce mi-a trecut prin cap zilele trecute a fost sa adaug in uleiul curent aditiv cu teflon pentru a-i creste vascozitatea la cald. repet, pot sa suspectez lukoil ca ar vinde uleiuri proaste, dar nu pot sa suspectez Esso. decat bine argumentat, bineinteles. |
--------------------
Dacia
1310 CLi
2000
- MM cogito ergo sum
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#868
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
stii cum e vorba aia de manelar "dau un ban dar stau in fata" , poate ar fi cazul sa bagi ceva mai de calitate sa vezi diferenta..
P.S. apropo de uleiuri romanesti, ce parere mai aveti despre uleiurile de la Petrom ? un prieten a prins o oferta si a luat 3L + 1 moca la doar 200.000 ROL eu anul trecut mi-am ros cuzinetii cu uleiul 10w40 de la petrom, poate acum or fi crescut (sau scazut si mai rau) calitatea This post has been edited by ct03nut: 9 Jun 2006, 13:14 |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#869
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Mai baieti, ma cam speriati. Maine vreau sa inlocuiesc Mol Carrier 20w50 cu Valvoline 10w40 si am oarece emotii. Mol-ul il inlocuiesc tocmai pentru ca la trecerea de la cald la fierbinte scade presiunea cu 1-2 atm.
A propos de Lukoil, doar la ei am vazut 10w40 si alte uleiuri cu cifre mici minerale, nu semisintetice cum au restul. |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
Fiorossu |
![]()
Post
#870
|
![]() Membru iritant Group: Members Posts: 97 Joined: 19 August 05 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
QUOTE(Zaheiu @ 9 Jun 2006, 16:35) Mai baieti, ma cam speriati. Maine vreau sa inlocuiesc Mol Carrier 20w50 cu Valvoline 10w40 si am oarece emotii. Mol-ul il inlocuiesc tocmai pentru ca la trecerea de la cald la fierbinte scade presiunea cu 1-2 atm. A propos de Lukoil, doar la ei am vazut 10w40 si alte uleiuri cu cifre mici minerale, nu semisintetice cum au restul. 10w40 mineral ? nu cred. Mai intereseaza-te. |
--------------------
Peugeot
406
2000 Hdi full options Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 08:43 |