Aer conditionat - ce sa alegem, cum sa instalam, Atentie la cum il instaleaza maimutele!
![]() ![]() ![]() |
Aer conditionat - ce sa alegem, cum sa instalam, Atentie la cum il instaleaza maimutele!
musicall |
![]()
Post
#31
|
||
![]() musicall Group: Members Posts: 547 Joined: 6 February 05 From: Braila ![]() |
|
||
--------------------
Fiat
Punto Classic |
Blogu personal
- delfinul.com Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
|
|||
DAVIDK |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Desi suntem tentati sa credem ca un AC supradimensionat este mai bun decat unul subdimensionat, in realitate aceasta idee e gresita.
Comerciantii au interesul sa vanda unitati supradimensionate. De ce? Pentru ca o unitate supradimensionata va functiona mai putin timp (va merge compresorul 10 min. si va sta, de ex. 30 min), pe cand una subdimensionata va functiona in continuu. Asta inseamna ca cea subdimensionata va avea mai multe sanse sa se defecteze in garantie, decat una care merge putin si sta mult. Totusi, daca eu vreau sa imi instalez un AC acasa, ma intereseaza sa il pot seta pe o temperatura constanta, sa zicem 26*C, si sa imi vad de treaba prin casa sau sa il las pornit peste noapte, sa pot dormi confortabil in noptile fierbinti de vara. Un AC subdimensionat va avea cicluri mai lungi de functionare si va reusi o dezumidificare mai eficienta decat unul supradimensionat, care, pentru a pastra o temperatura constanta, va raci repede aerul, dupa care se va opri si va asigura doar ventilarea aerului. Un alt aspect, un aparat mai mare va sufla mai tare aerul din camera (normal, pentru a absorbi mai multa caldura mai repede, va circula mult mai mult aer prin unitatea interioara) ceea ce poate crea disconfort. Personal, cred ca pentru acasa, un AC de capacitate mica va fi suficient pentru confortul termic, pe cand unul de capacitate mare nu are decat avantajul de a putea raci foarte repede camera. Ce am remarcat, faptul ca un AC supradimensionat da mirosuri in camera din cauza racirii/incalzirii vaporizatorului. Acest fenomen apare tot din cauza perioadei scurte de functionare a compresorului, raportata la perioada de repaos dintr-un ciclu. O explicatie in limba engleza gasiti pe net, aici: http://www.proctoreng.com/articles/better.html Exista mai multe articole, dar nu le-am gasit acum. |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
driver |
![]()
Post
#33
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
@musicall, nu m-am lamurit complect, deci pentru a raci un metrucub de aer asa cum zice davidk sa nu se raceasca prea repede sa nu fie nici prea mare vant prin casa/camera si sa nu mearga compresrul ala tot timpul ci doar sa zicem 50/50 am de nevoie de o capacitate de racire de... ? adica cati W de frig am nevoie pentru a raci un mc de aer in conditii optime, temperetatura aerului urcand in jur 28-30 grade C in mod constant.
|
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Am stat o perioada intr-o garsoniera la et superior, unde fara AC temperatura ajungea la 33-34*C (masurata cu termometru bun, nu de jucarie).
Camera de 5x4m, era orientata catre S-E. Mi-am pus AC de 9000BTU si in cca 30min. ajungea de la 30*C la 25*C. Dar pentru ca mi-era frig, il setam la 26-27*C. Cand era setat la 27*C mergea cam 20% si mirosea urat dupa o noapte de utilizare. Daca il dadeam la 25-26* nu mai mirosea. Edit: Bloc de caramida, geam si usa la balcon mari. This post has been edited by DAVIDK: 1 May 2007, 20:44 |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
am umblat zilele trecute prin magazine.. si cu r22 intr`adevar nu se mai gasesc
![]() am ajuns la concluzia ca din toate care arata la fel si sunt chinezesti merita platinium si acum astept sa vina cineva sa le instaleze ![]() mentionez ca acum vreo saptamana am montat un diamond model mai vechi cu compresor mitsubishi cu r22 deci in ceva timp o sa va pot face si comparatii intre sisteme si freon diferit . si din nou vreau sa multumesc lui Vlad Georgescu pt articol ![]() ar fi bine sa aruncati un ochi si la dezinfectarea lui daca descoperiti mirosuri neplacute...se discuta pe reno http://www.reno.ro/Neplaceri-Climatizare-t46417.html This post has been edited by sorin1983: 3 May 2007, 20:31 |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
Kojak |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Ptr. o suprafata de 10mp, un aparat de aer conditonat cu 8000btu, este suficient?
mai exista cumva de 7000btu? |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
musicall |
![]()
Post
#37
|
![]() musicall Group: Members Posts: 547 Joined: 6 February 05 From: Braila ![]() |
Capacitatea trebuie aleasa cu grija. In cazul in care are capacitate prea mica nu vei obtine ceea ce iti doresti: o casa racoroasa in timpul verii si calduroasa iarna.
Daca are o capacitate prea mare incaperea se va raci foarte repede si aparatul se va opri fara a indeplini si functiile de dezumidificare si filtrare a aerului. - Pentru o camera de 15 - 24 mp - capacitate de 7.000 BTU. - Pentru o camera de 18 - 30 mp - capacitate de 9.000 BTU. - Pentru livinguri sau camere spatioase ce depasesc 30 de metri patrati-capacitate de 12.000-14.000 BTU. |
--------------------
Fiat
Punto Classic |
Blogu personal
- delfinul.com Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
|
|
ndorin |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 23 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Dacia
Supernova Clima
- CJ 71 xxx Supernova Clima 2001
|
|
vdanciu |
![]()
Post
#39
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 14 May 07 ![]() |
In primul rand, multumesc pentru post, f. folositor mai ales ca nu gasesti prea usor informatie condesata pe subiect.
Intrebare: exista sisteme in care unitatea externa nu are scurgere? Poate intrebarea e idioata, dar asta ar fi un criteriu pentru mine pentru ca nu vreau sa le picur la oamenii care trec pe trotuar. Ce ma mai intereseaza sunt sfaturi pentru situatia mea: vreau sa cumpar AC pentru ca am un bebe de o luna si se apropie caldurile (ce-i care vor sa-mi zica ca AC e rau pt bebe, multumesc am auzit, dar caldura e si mai rea). Apartamentul e mic (55mp) de timp vagon: camera bb, hol + bucatarie, sufragerie, hol mic + baie, dormitor. Bugetul e cam de 2000RON, poa sa mearga si mai sus daca e musai. Eu acum vad 2 solutii: 1. sa pun in camera la bb (aproximativ 12mp) o unitate de 9000BTU care sa fie setata astfel incat sa faca max 26 grade iar camera va sta permanent inchisa 2. sa instalez in sufragerie sau in hol o unitate mai mare (12k sau 18k) cui care sa racesc toata casa cand caldura o ia razna de tot (si atunci tin usa deschisa la camera bb pana se racoreste cat de cat). |
--------------------
nissan
primera
P12/2006
|
|
vijelie |
![]()
Post
#40
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Off topic: cum naiba ai tu numai 55mp la 3 camere?
On topic: doctorii nu recomanda AC in camera copilului nou nascut. Eu am pus unul de 12mii btu in sufragerie, langa dormitorul lu' vijelie jr si nu ma doare capul, configuratia apartamentului permite distribuirea aerului rece acolo. La 20mil iei ceva bunicel, clasa A de energie (nu e deloc vrajeala!). |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#41
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Aparatele dintr-o bucata, care se baga in geam, mi se par cele mai eficiente.
Se mai gasesc? Singurul lor dezavantaj este zgomotul. Mai sunt si altele? Cele cu tubulatura pe ce principiu se bazeaza? Exista asa ceva si pentru apartamente, la preturi rezonabile? Se poate face o instalatie de aer conditionat "home made"? ![]() This post has been edited by vis-a-vis: 24 Jun 2007, 00:48 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
klaus |
![]()
Post
#42
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#43
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
N-ar fi prima oara
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
FireChief |
![]()
Post
#44
|
![]() Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit Group: Members Posts: 683 Joined: 3 September 06 From: Bucuresti ![]() |
unul din cele mai complexe si complete topicuri deschise....felicitari pentru informatiile extraordinare oferite
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
|
|
ANTIdacie |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 13 December 05 ![]() |
mi-am luat si eu un whirlpool de 12000btu si il am intr-o camera de 14m2!Problema e ca raceste f greu asa mi se pare mie in sensul ca ii dau drumul si indica 30 de grade, ajunge in jumatate de ora la 27 si abia dupa o ora si 20 de min ajunge la 23 de grade si de aici nu mai coboara!E normal asa ceva?
This post has been edited by ANTIdacie: 24 Jun 2007, 09:47 |
--------------------
Harb de dacie
1310
- DMITHEONE
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Nu cred. Probabil lipseste agent din instalatie. (s-a pierdut la montare). Folosesc un Akai de 9000 BTU intr-o camera de 20 mp si se raceste la 24 grd. in circa 30 min., la o temperatura exterioara de 35 grd.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
ANTIdacie |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 13 December 05 ![]() |
asa am aflat si eu de la un coleg care are tot unul de 9000 si cam in 30 de min ajunge la 23-24!Prb e alta ca am sunat la firma de montaj au venit in 2 sapt si au verificat doar daca functioneaza compresorul!Au spus ca functioneaza normal in parametri si ca e ok!Au dat drumul la aer si dupa 30 de minute a ajuns la 27 de grade!eu i-am intrebat daca e normal si ei nu au raspuns, de fapt au raspuns f obraznic:daca vreau sa mai fac o sesizare ca ei nu au ce sa ii faca,ca asa functioneaza,si alte texte.Eu am sunat si la cei de la whirlpool dar aceste nu raspund la telefonul pus pe site-ul lor!Ce ma mai sfatuti sa fac?
|
--------------------
Harb de dacie
1310
- DMITHEONE
|
|
Liviu |
![]()
Post
#48
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Suna-i din nou si cere o reumplere a instalatiei IN GARANTIE pe motiv ca nu functioneaza corespunzator.
Daca vrei sa fii obraznic, suna-i de fiecare data dupa ce iti spun ca "nu are nimic dom'le" si pana la urma or sa se plictiseasca sa tot vina si o sa o reumple .... Versiunea a doua ar fi sa ceri o reumplere a instalatiei contra cost. Probabil ca nu depaseste 100 ron treaba asta (la masini e cca 100 ron). Versiunea trei, mai romaneasca un pic ar fi sa ii ungi si in cazul asta iti vor reumple instalatia in garantie, asa cum trebuiau sa faca de prima data. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
ANTIdacie |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 13 December 05 ![]() |
Multumesc pt sfat!La fel ma gandeam si eu ca ar putea fi din cauza lipsei freonului dar cel care a venit pt revizie mi-a spus ca e imposibil sa nu aibe freon ca vin incarcate si ca el nu are cum sa verifice daca are sau nu!
Sincer sa platesc niste bani cu toate ca aparatul e nou si mai e si in garantie mi se pare absurd, dar traim in romania si aici totul e posibil! Luni o sa ii sun din nou, dar sper sa dau si de cei de la whrilpool!Multumesc pt sfaturi! |
--------------------
Harb de dacie
1310
- DMITHEONE
|
|
vijelie |
![]()
Post
#50
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Capsunarul ala repatriat mananca kkt.
Daca lipseste freon, inseamna ori ca nu a avut suficient din fabrica, ori ca circuitul nu e etans. Lipsa freonului din fabrica e evident ca nu te priveste pe tine, numai pe vanzator. Etansietatea circuitului e iarasi cu 2 optiuni: ori ai umblat tu la conducte si mufe, ori a fost instalat prost. Dupa cum vezi, sansele ca sa iti fie reparat PE GARANTIE sunt mari dar depinde si de firma cu care te-ai legat la cap. Cere-le verificarea cantitatii de freon existente in instalatie si ofera-te sa suporti cheltuielile in cazul in care ei gasesc totul OK. Mai cinstit decat atata nu se poate. |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
C@talin |
![]()
Post
#51
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
SAu amenintai cu OPC ,sa vezi ce zic. sunt sigur ca vor veni imediat
![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
ANTIdacie |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 13 December 05 ![]() |
eu nu am umblat la nimic ca nu eram nebun!prb e ca nu racea de la incepus asa cum trebuia!Cand l-am instat afara erau 27 de grade max si racea tot greu(de abia a ajuns la 25 de grade dupa 15-20 min dar nu am luat in considerare)!Eu as vrea sa vina o echipa de la whrlpool pt ca am vazut cum sta treaba cu firmele astea de montaj!ei vor doar cat mai multe montaje dar nu conteaza cum le fac!
|
--------------------
Harb de dacie
1310
- DMITHEONE
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu are "freon" destul, ar trebui sa se albeasca de gheata una din tevi, si anume cea subtire. Da drumul la instalatie si uita-te la unitatea exterioara, la ventile, daca cel corespunzator tevii subtiri e acoperit de gheata.
|
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
klaus |
![]()
Post
#54
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
La mine la masina se pusese de-a dreptul promoroaca pe teava de joasa presiune cand ... aveam prea mult agent refrigerant in instalatie, nu prea putin.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Corect. Daca teava groasa la unitatea exterioara e inghetata, inseamna ca se intoarce freon lichid in compresor (prea mult refrigerant, filtre infundate sau ventilatorul interior defect). Daca teava subtire e inghetata, inseamna ca e prea putin "freon" iar presiunea "joasa" scade prea mult.
|
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
Liviu |
![]()
Post
#56
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Faptul ca "nu pot sa iti verifice cantitatea de freon" e o porcarie.
Mie cand mi-au instalat aerele conditionate, desi au venit "umplute din fabrica", baietii tot au folosit un aparat mobil de umplere de instalatii de AC cu care au facut montarea sistemului. Problema se pune in felul urmator: Freonul cu care vine sistemul din fabrica este prezent doar in compresor (unitatea externa). Dupa ce se fac bransarile , freonul este eliberat si in unitatea interna plus tevile aferente .... dar daca nu ai un aparat cu care sa monitorizezi cand a iesit tot aerul din circuit (pe masura ce freonul migreaza din unitatea externa in cea interna) poti avea pierderi de freon sau ipoti sa ramai cu aer in instalatie ... Problema e destul de complex de explicat .. pe scurt, ei trebuie sa aiba aparat de golit/umplut instalatiile. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu e obligatoriu. In caietul de service pentru Samsung cu R22 scrie ca unitatile au preincarcata o cantitate de refrigerant suficienta pentru instalare in limita a xx metri traseu.
Cand se instaleaza, se leaga tevile intre unitati si apoi se fac niste manevre la ventile astfel incat freonul patrunde cu presiune in unitatea interioara si apoi iese in atmosfera impreuna cu aerul din conducte. Cantitatea de refrigerant e suficienta si se tine cont de aceasta pierdere de purjare la prima punere in functiune. Daca unitatea exterioara are vreo fisura, gazul iese si evident ajunge la client fara suficient agent frigorific. A, daca instalatorii au si statie de incarcare si manometre cu care sa verifice, e si mai bine. Atentie, la noii agenti "ecologici", in caz ca exista pierderi, trebuie inlocuita intreaga cantitate de refrigerant. Asta deoarece refrigerantul e un amestec de substante si daca e vreo fisura, ies componentii pe rand si se strica compozitia. Daca va intereseaza: http://www.odsa.net/baseinfo/product/r407c/elf407c.pdf |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
vijelie |
![]()
Post
#58
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Si daca se depasesc cei XX metri de traseu?
Si daca fabrica a lucrat prost? Instalatorii tot trebuie sa aiba scula respectiva. |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
Sony |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
DAVIDK, ce parere ai despre aerul conditionat mobil? O unitate de 10.000 BTU merita 1150 lei?
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
alinakes |
![]()
Post
#60
|
X Group: Members Posts: 341 Joined: 24 March 06 From: X ![]() |
QUOTE(vijelie @ 25 Jun 2007, 12:10) Si daca se depasesc cei XX metri de traseu? Si daca fabrica a lucrat prost? Instalatorii tot trebuie sa aiba scula respectiva. Daca se depasesc cei xx metrii de traseu inseamna ca proprietarul are o idee cam proasta in legatura cu locul de montaj sau ca e aproape imposibil de montat unitatile intre ele la o distanta convenabila, in oricare din cazuri se face o masuratoare destul de simpla cu niste manometre si se completeaza cu acelasi tip de freon ! Scula respectiva de incarcat este un set de manometre si o butelie cu freon ! Cazurile in care fabrica a lucrat prost sunt extrem de rare , se verifica legaturile la unitatea interioara si cea exterioara si daca se constata ca sunt ok si tot mai are pierderi ( lucrul asta de masoara cu o pompa de vid ) atunci se demonteaza una din unitati (se constata iarasi usor cu pompa de vid care din ele este) si se ia la atelierul firmei pentru reparare sau inlocuire. In general instalatorii care se respecta au cel putin la sediul firmei scula respectiva. Orice aparat care are o racire a aerului mult mai lenta decat cea normala, are sau a avut pierderi de freon. INTOTDEAUNA la o incarcare cu freon, dupa ce s-a constat pierderea lui intai trebuie remediata problema (de obicei o legatura proasta a tevilor la unitati). |
--------------------
X
X
X
- X
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 12:43 |