cutie 4 vs cutie 5, avantaje/dezavantaje
![]() ![]() ![]() |
cutie 4 vs cutie 5, avantaje/dezavantaje
ct03nut |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
e aiurea comparatia, nu poti compara ceva vechi si depasit cu ceva mai nou.
Nustiu ce harb ai condus tu cu 5 trepte, dar a mea nu a fluierat niciodata, intra perfect in toate treptele, si nu pierde picatura de ulei, si are 130 000 km. Tu faci o comparatie intre cutia ta si alta de pe te miri ce masina condusa de tine, cu , cutia in 5 trepte varza, fii mai obiectiv. This post has been edited by argon: 1 Jun 2006, 12:32 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
parerea ta
|
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
exact, parerea mea, si atata timp cat trecerea la 5 trepte costa de la 7-8 milioane in sus, normal ca o sa fiti super multumiti de cutiile in 4.
Daca erau asa grozave, uzina Dacia nu renunta la ele acum 16 ani, in favoarea celor cu 5 ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
tu o tii pe a ta, aduci argumente, dar ai condus vre-odata in 4 trepte ? singurul dezavantaj este consumul si sincer sunt in stare sa renunt pentru un consum mai mare in favoarea celei in 4 trepte si in plus..consumul este afectat doar la drum lung, in oras este acelasi consum la 4 si 5 trepte
vorbesti de cutie depasita...cand toata dacia in sine e depasita, astia nu au fost in stare sa faca modificari majore fara ajutorul renaultului si mie imi spui ca, cutia in 5 nu este depasita. This post has been edited by ct03nut: 1 Jun 2006, 12:40 |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
in oras da, dar la drum lung nu suport sa aud motorul asa turat, eu merg cu 120 constant, si o cutie cu 4 omoara motorul. Eu am 3000 rpm si tu ai 4000(la 120)..e o diferenta, si la consum, si in durata de viata a motorului.
Nici nu as putea merge cu a cincea in oras, deoarece la 50 km/h as avea 1250 rpm. This post has been edited by argon: 1 Jun 2006, 12:43 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#7
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
ct03nut, degeaba, degeaba.
Ce sa zic, si eu am tot in 4, insa sper ca nu pt mult timp. Din 93 de cand avem masina in familie nu am auzit sa aiba probleme cutia, Uleiul nu e umblat la el de ani buni, si merge stas, intra parfum in toate treptele. Si nu a fost o masina menajata cand vine vorba de turatii. Numai D-zeu stie de cate ori mergeam cu 7000 RPM ![]() Avantajele cutiei in 5? Pai dincolo de consum, ce sa mai vorbim de confort la drum intins? Una e sa mergi cu 4000 rpm si alta cu 2400-2500... Si asta se vede si in uzura motorului ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
si totusi vad atatea probleme la cutia ta laudata in 5 trepte si la a mea in 4 nu a fost desfacuta decat o data in 20 de ani, anul trecut cand am schimbat cautatorul acela.
|
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
AIzis intr-un topic ca ai cutie frantuzeasca
![]() ![]() Stai linistit ca nici eu nu am avut niciodata probleme cu ea. Daca esti asa conservator si anti-progres, iti propun sa renunti la alternator, si sa-ti pui dinam, cum aveau primele 1100. Sti ce rar se strica dinamu? merita domle.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vijelie |
![]()
Post
#10
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am avut asa:
- berlina 1300 din 1980, piese FRANCE, cutie 4 trepte = parfum - break 1310TX din 1989, piese ROMANIA, cutie 4 trepte = KKO - berlina 1310L din 1999, piese ROMANIA, cutie 5 trepte = JEG Astept si argumente tehnice, nu numai impresii si pareri. This post has been edited by vijelie: 1 Jun 2006, 12:53 |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#11
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Singurul dezavantaj al cutiei in 4 este ca nu o are pe a 5 -ea
![]() Sunt mai fiabile ce-i drept, dar orice avantaj are si un dezavantaj... Unul din moive pentru care mi-am vandut Dacia 1300 S, a fost ca are cutie in 4 trepte, si acum imi caut o dacie cu cutie in 5 trepte si ( normal ) motor de 1,4. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
si mai e faza ca la cele in 4 trepte , treptele sunt in H nu in K sau X ca la cele in 5 trepte
![]() |
--------------------
x
y
2009
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
1. Am avut eu pe a mea la cumparare cu 4. Daca am platit 2 planetare scurte noi, "de uzina" si n-am recuperat nimic din valoarea celor vechi (sint intr-un sopru, ruginite) + platit montaj, traversa, bieleta si daca inca o mai tin si nu revin la cea in 4 trepte, o fi suficient? Da, grupul are ceva joc si trebuie demontata si reglata/inlocuit una alta. Dar asta nu e un motiv sa renunt la ea.
2. Eu n-as renunta la economia de la 5 trepte, deci fiecare judeca dupa ce i se pare mai interesant. Ca paranteza si fara a "da in cineva" am vazut si oameni care voiau o masina anume pentru ca avea "boxe care sunau meserias", adica vibra caroseria pe manele. Revenind, eu zic ca se poate regla cu rabdare o cutie 5Tr incit sa mearga bine. Totul e sa ai rabdare. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
wolfin |
![]()
Post
#14
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.947 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
nu v-a ajuns topicul celalalt ati mai facut unul unde sa va contrariati.
![]() ce tot ne coim dupa colt. cv 4-mai sprintena (in func de rap), mai fiabila(daca se poate spune), la drum lung isi arata limitele cv5-galagioasa, reduce mult consumul afara si uzura motorului. diferentele in oras intre ele sunt mici, afara se face diferenta asa cum este si normal(de aceea s-a pus a 5 ![]() acum nu discutam care intra mai bine in viteza sau care se strica mai usor. lasati pe mana mea masinile si sa vedeti ca le stric pe amandoua intr-o zi sau merg cu ele o viata(intelegeti ironia ![]() am uitat am permisul de 8 ani si km ................................................ This post has been edited by wolfin: 1 Jun 2006, 13:21 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#15
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Parerea mea e ca oricine ar vrea o Dacie cu 5 trepte ( sau aproape... oricine ).
O cutie in 5 trepte are multe avantaje. Cea in 4 trepte...are si nu prea are... Nu cred ca mai are rost sa facem comentarii asupra cutiilor. PS. Daca as gasi cutie in 6 trepte, as cumpara-o imediat ![]() ![]() ![]() This post has been edited by EUROPE_: 1 Jun 2006, 13:25 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Stef, Doamne fereste, nu la tine m-am referit, oricum ai carnetu' de mai putin e un an, dei nu se pune
![]() Degeaba va puneti in 6 trepte, in a sasea nu o sa mearga numai la vale si masina goala. Daca cresteti puterea, undeva peste 100 de cai, poate poate ar mai merge:D This post has been edited by argon: 1 Jun 2006, 13:31 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(sefu_alx @ 1 Jun 2006, 13:50) Tradu-mi si mie asta. Te referi la cit de usor gasesti treptele? la cit de "la locul lor sint"? Asta depinde de uzura. Bun, am facut curat pe aici. Daca incepeti iar, va dau vacante si va mut la "Cosul de gunoi". |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dacis |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(argon @ 1 Jun 2006, 15:41) O cutie de viteza daca e defecta, atunci e defecta... fie ea cu 4 ori cu 5 trepte. Nu sunt nici toate cutiile cu 4 trepte exceptionale, nici toate cele cu 5 trepte proaste. Si nici invers. Ca sa stim care sunt mai bune ar trebui sa avem la indemana o statistica din care sa reiasa ce procent din cele cu 4 trepte s-au defectat (si la ce numar de km facuti) si la fel pentru cele cu 5 trepte, nu credeti ? Asa e doar pierdere de vreme si inutila inflamare a spiritelor. Eu am o cutie de viteze cu 5 trepte care e din cele de putere, si nu de fuga. Asta inseamna ca, de pilda, referindu-ma la postul lui Argon de mai sus, eu pot merge cateodata prin oras cu viteza a 5-a, caci la 50 km/h am cam 1550-1600 rpm (cu 200 mai putin decat in viteza a 4-a, la aceeasi viteza). Dar am condus si masini (Dacia) cu cutie cu 5 viteze "de fuga" la care nu puteai sa mergi cu a 5-a decat dupa 70 km/h... |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dacis @ 1 Jun 2006, 14:57) [...] Ca sa stim care sunt mai bune ar trebui sa avem la indemana o statistica din care sa reiasa ce procent din cele cu 4 trepte s-au defectat (si la ce numar de km facuti) si la fel pentru cele cu 5 trepte, nu credeti ? [...] Da, dar nu numai; ar trebui ca statistica sa se refere numai la 4 trepte productie RO, cele frantuzesti fiind frantuzesti. Problema este ca cele RO 4 trepte au fost copiate dupa cele frantuzesti, parca s-au inlocuit sincronizatoarele Renault 1-2 cu Borg-Warner, ca la 3-4; cele cu 5 nu stiu, dar ma gindesc ca a fost copiat-modificata o alta cutie. Copiat e una dar anumite modificari e posibil sa fi fost facute "fara cap". Exemplu: rulmentul de pe arborele primar, cel dinspre priza, a fost ales cu role ace, nu stiu daca e cea mai fericita alegere mai ales in ce priveste acea uzura a bucsei din bronz din volanta. Dar, cu ceva efort se pot regla si se poate obtine o cutie buna. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ciapsacrinelsilviu |
![]()
Post
#20
|
![]() Viitor medic veterinar Group: Members Posts: 81 Joined: 8 May 06 From: Zalau ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 1 Jun 2006, 13:43) ct03nut, degeaba, degeaba. Ce sa zic, si eu am tot in 4, insa sper ca nu pt mult timp. Din 93 de cand avem masina in familie nu am auzit sa aiba probleme cutia, Uleiul nu e umblat la el de ani buni, si merge stas, intra parfum in toate treptele. Si nu a fost o masina menajata cand vine vorba de turatii. Numai D-zeu stie de cate ori mergeam cu 7000 RPM ![]() Avantajele cutiei in 5? Pai dincolo de consum, ce sa mai vorbim de confort la drum intins? Una e sa mergi cu 4000 rpm si alta cu 2400-2500... Si asta se vede si in uzura motorului ![]() hai sa fim seriooosi, 7000 rot/min ... curios |
--------------------
Dacia
Logan
2005, laureate
- SJ-04-SCM crinel
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#21
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
amc |
![]()
Post
#22
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
S-au spus toate avantajele si dezavantajele!
De aici incolo tu trebuie sa sti ce faci. daca mergi la drum "lung" ia-ti alta masina ca nu vad bine pe nimeni in dacie cu "120km/h" Yo folosesc 4 trepte, nu am nevoie de 5 ca nu ies cu nici o berlina la drum lung! |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
StefanT |
![]()
Post
#23
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Lasa, steffyx, ca deaia e rubrica probleme tehnice..
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#25
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
N-are nici pe dracu...
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#26
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
confirm faptul ca daca masina este bine reglata din pucnt de vedere al aprinderii nu sunt probleme majore sa mearga la 7000 ture. Ungerea este mai deficitara dar nu incredibil, cu conditia de a folosi un ulei semisintetic. O sa pun si un filmulet cum ia dacia 90 in a doua... sa vedem poate mai tragem o dubla si mergem pe 100. Pentru cei care le regleaza avansul si restul dupa simt le zic ca numa ce e facut profi va si merge la asa ture.... nu trebuie in nici un caz incercat daca nu este pusa la punct aprinderea
This post has been edited by ViperRS: 1 Jun 2006, 21:40 |
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
90 in a II-a ?!?!?!!
mai mult de 70 nu poate sustine fara sa crape motorul iminent.. |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
cand vrei tu ia 90 in a 2. si nu crapa nimica daca toate sunt in regula
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
pur si simplu NU merge mai sus de 70, nu mai trage, nu se mai tureaza, cat timp ai nevoie sa ajungi la 90 in a 2.a ? de exemplu de la 5000 la 7000 rpm cat timp ii ia sa ajunga?
daca chinui masina aia asa...ma indoiesc ca o sa te mai tina mult. pune poze sau filmuletul in care sa incadrezi turometrul si kilometrajul .. |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th July 2025 - 22:22 |