DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cutie 4 vs cutie 5, avantaje/dezavantaje

ct03nut
post 1 Jun 2006, 12:21
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




bun, in urma parerilor contrare in special cu argon am decis sa initiez acest topic ..

ii astept pe toti cu parerile lor sa le verse aici

sa recapitulam, singurul dezavantaj al cutiei in 4 este consumul
avantaje: calitatea, durabilitatea, fiabilitatea sunt mult mai mari la cea in 4 trepte si sunt sigur ca cei ce conduc o astfel de masina in 4 trepte sunt de acord cu mine

un alt dezavantaj al cutiei in 4 care nu tine de cutia in sine sunt planetarele cu cap scurt care se pare ca sunt mai proaste si se duc mai repede


sincer..mi-e scarba sa schimb treptele pe o cutie in 5 trepte dupa ce ma dau jos de pe masina mea, schimbarile sunt extrem de neslefuite , dure si ai nevoie in majoritatea cazurilor de putina perseverenta, pe toate cutiile in 4, schimbarile au fost fine, intotdeauna precise ( nu a trebuit sa caut viteza), slefuite si o placere sa conduci asa masina.

P.S. fluierat la cutia in 4 viteze ? NICIODATA nu am auzit

astept parerile ambelor parti asupra acestui topic..

This post has been edited by ct03nut: 1 Jun 2006, 12:22


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Jun 2006, 12:30
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




e aiurea comparatia, nu poti compara ceva vechi si depasit cu ceva mai nou.

Nustiu ce harb ai condus tu cu 5 trepte, dar a mea nu a fluierat niciodata, intra perfect in toate treptele, si nu pierde picatura de ulei, si are 130 000 km.
Tu faci o comparatie intre cutia ta si alta de pe te miri ce masina condusa de tine, cu , cutia in 5 trepte varza, fii mai obiectiv.

This post has been edited by argon: 1 Jun 2006, 12:32


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 1 Jun 2006, 12:31
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




parerea ta


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Jun 2006, 12:34
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




exact, parerea mea, si atata timp cat trecerea la 5 trepte costa de la 7-8 milioane in sus, normal ca o sa fiti super multumiti de cutiile in 4.
Daca erau asa grozave, uzina Dacia nu renunta la ele acum 16 ani, in favoarea celor cu 5 wink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 1 Jun 2006, 12:36
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




tu o tii pe a ta, aduci argumente, dar ai condus vre-odata in 4 trepte ? singurul dezavantaj este consumul si sincer sunt in stare sa renunt pentru un consum mai mare in favoarea celei in 4 trepte si in plus..consumul este afectat doar la drum lung, in oras este acelasi consum la 4 si 5 trepte

vorbesti de cutie depasita...cand toata dacia in sine e depasita, astia nu au fost in stare sa faca modificari majore fara ajutorul renaultului si mie imi spui ca, cutia in 5 nu este depasita.

This post has been edited by ct03nut: 1 Jun 2006, 12:40


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Jun 2006, 12:41
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




in oras da, dar la drum lung nu suport sa aud motorul asa turat, eu merg cu 120 constant, si o cutie cu 4 omoara motorul. Eu am 3000 rpm si tu ai 4000(la 120)..e o diferenta, si la consum, si in durata de viata a motorului.
Nici nu as putea merge cu a cincea in oras, deoarece la 50 km/h as avea 1250 rpm.

This post has been edited by argon: 1 Jun 2006, 12:43


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 1 Jun 2006, 12:43
Post #7


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




ct03nut, degeaba, degeaba.
Ce sa zic, si eu am tot in 4, insa sper ca nu pt mult timp. Din 93 de cand avem masina in familie nu am auzit sa aiba probleme cutia, Uleiul nu e umblat la el de ani buni, si merge stas, intra parfum in toate treptele. Si nu a fost o masina menajata cand vine vorba de turatii. Numai D-zeu stie de cate ori mergeam cu 7000 RPM biggrin.gif O planetara bate de vreo juma' de an, dar cred ca mai merge inca 2-3 luni. Are si aia vreo 4 ani de la ultima schimbare.
Avantajele cutiei in 5? Pai dincolo de consum, ce sa mai vorbim de confort la drum intins? Una e sa mergi cu 4000 rpm si alta cu 2400-2500... Si asta se vede si in uzura motorului happy.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 1 Jun 2006, 12:43
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




si totusi vad atatea probleme la cutia ta laudata in 5 trepte si la a mea in 4 nu a fost desfacuta decat o data in 20 de ani, anul trecut cand am schimbat cautatorul acela.


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Jun 2006, 12:47
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




AIzis intr-un topic ca ai cutie frantuzeasca dry.gif esti sigur? blink.gif

Stai linistit ca nici eu nu am avut niciodata probleme cu ea.
Daca esti asa conservator si anti-progres, iti propun sa renunti la alternator, si sa-ti pui dinam, cum aveau primele 1100. Sti ce rar se strica dinamu? merita domle..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 1 Jun 2006, 12:48
Post #10


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Eu am avut asa:
- berlina 1300 din 1980, piese FRANCE, cutie 4 trepte = parfum
- break 1310TX din 1989, piese ROMANIA, cutie 4 trepte = KKO
- berlina 1310L din 1999, piese ROMANIA, cutie 5 trepte = JEG
Astept si argumente tehnice, nu numai impresii si pareri.

This post has been edited by vijelie: 1 Jun 2006, 12:53


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 1 Jun 2006, 12:50
Post #11


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Singurul dezavantaj al cutiei in 4 este ca nu o are pe a 5 -ea wink.gif .
Sunt mai fiabile ce-i drept, dar orice avantaj are si un dezavantaj...
Unul din moive pentru care mi-am vandut Dacia 1300 S, a fost ca are cutie in 4 trepte, si acum imi caut o dacie cu cutie in 5 trepte si ( normal ) motor de 1,4.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 1 Jun 2006, 12:50
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




si mai e faza ca la cele in 4 trepte , treptele sunt in H nu in K sau X ca la cele in 5 trepte biggrin.gif


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Jun 2006, 12:51
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




1. Am avut eu pe a mea la cumparare cu 4. Daca am platit 2 planetare scurte noi, "de uzina" si n-am recuperat nimic din valoarea celor vechi (sint intr-un sopru, ruginite) + platit montaj, traversa, bieleta si daca inca o mai tin si nu revin la cea in 4 trepte, o fi suficient? Da, grupul are ceva joc si trebuie demontata si reglata/inlocuit una alta. Dar asta nu e un motiv sa renunt la ea.
2. Eu n-as renunta la economia de la 5 trepte, deci fiecare judeca dupa ce i se pare mai interesant.
Ca paranteza si fara a "da in cineva" am vazut si oameni care voiau o masina anume pentru ca avea "boxe care sunau meserias", adica vibra caroseria pe manele.

Revenind, eu zic ca se poate regla cu rabdare o cutie 5Tr incit sa mearga bine. Totul e sa ai rabdare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 1 Jun 2006, 13:17
Post #14


Haha


Group: Members
Posts: 8.947
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




nu v-a ajuns topicul celalalt ati mai facut unul unde sa va contrariati. smile.gif

ce tot ne coim dupa colt.
cv 4-mai sprintena (in func de rap), mai fiabila(daca se poate spune), la drum lung isi arata limitele
cv5-galagioasa, reduce mult consumul afara si uzura motorului.


diferentele in oras intre ele sunt mici, afara se face diferenta asa cum este si normal(de aceea s-a pus a 5 wacko.gif ).
acum nu discutam care intra mai bine in viteza sau care se strica mai usor. lasati pe mana mea masinile si sa vedeti ca le stric pe amandoua intr-o zi sau merg cu ele o viata(intelegeti ironia happy.gif )

am uitat am permisul de 8 ani si km ................................................

This post has been edited by wolfin: 1 Jun 2006, 13:21


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 1 Jun 2006, 13:24
Post #15


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Parerea mea e ca oricine ar vrea o Dacie cu 5 trepte ( sau aproape... oricine ).
O cutie in 5 trepte are multe avantaje. Cea in 4 trepte...are si nu prea are...
Nu cred ca mai are rost sa facem comentarii asupra cutiilor.
PS. Daca as gasi cutie in 6 trepte, as cumpara-o imediat wink.gif radmasa.gif radmasa.gif

This post has been edited by EUROPE_: 1 Jun 2006, 13:25


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Jun 2006, 13:29
Post #16


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Stef, Doamne fereste, nu la tine m-am referit, oricum ai carnetu' de mai putin e un an, dei nu se pune biggrin.gif

Degeaba va puneti in 6 trepte, in a sasea nu o sa mearga numai la vale si masina goala. Daca cresteti puterea, undeva peste 100 de cai, poate poate ar mai merge:D

This post has been edited by argon: 1 Jun 2006, 13:31


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Jun 2006, 13:41
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(sefu_alx @ 1 Jun 2006, 13:50)
si mai e faza ca la cele  in 4 trepte , treptele sunt in H nu in K sau X ca la cele in 5 trepte biggrin.gif
*


Tradu-mi si mie asta.
Te referi la cit de usor gasesti treptele? la cit de "la locul lor sint"?
Asta depinde de uzura.

Bun, am facut curat pe aici. Daca incepeti iar, va dau vacante si va mut la "Cosul de gunoi".


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 1 Jun 2006, 13:57
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(argon @ 1 Jun 2006, 15:41)
... Nici nu as putea merge cu a cincea in oras, deoarece la 50 km/h as avea 1250 rpm.
*


O cutie de viteza daca e defecta, atunci e defecta... fie ea cu 4 ori cu 5 trepte. Nu sunt nici toate cutiile cu 4 trepte exceptionale, nici toate cele cu 5 trepte proaste. Si nici invers.

Ca sa stim care sunt mai bune ar trebui sa avem la indemana o statistica din care sa reiasa ce procent din cele cu 4 trepte s-au defectat (si la ce numar de km facuti) si la fel pentru cele cu 5 trepte, nu credeti ? Asa e doar pierdere de vreme si inutila inflamare a spiritelor.

Eu am o cutie de viteze cu 5 trepte care e din cele de putere, si nu de fuga. Asta inseamna ca, de pilda, referindu-ma la postul lui Argon de mai sus, eu pot merge cateodata prin oras cu viteza a 5-a, caci la 50 km/h am cam 1550-1600 rpm (cu 200 mai putin decat in viteza a 4-a, la aceeasi viteza). Dar am condus si masini (Dacia) cu cutie cu 5 viteze "de fuga" la care nu puteai sa mergi cu a 5-a decat dupa 70 km/h...


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Jun 2006, 14:26
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(dacis @ 1 Jun 2006, 14:57)
[...]
Ca sa stim care sunt mai bune ar trebui sa avem la indemana o statistica din care sa reiasa ce procent din cele cu 4 trepte s-au defectat (si la ce numar de km facuti) si la fel pentru cele cu 5 trepte, nu credeti ? [...]

Da, dar nu numai; ar trebui ca statistica sa se refere numai la 4 trepte productie RO, cele frantuzesti fiind frantuzesti.

Problema este ca cele RO 4 trepte au fost copiate dupa cele frantuzesti, parca s-au inlocuit sincronizatoarele Renault 1-2 cu Borg-Warner, ca la 3-4; cele cu 5 nu stiu, dar ma gindesc ca a fost copiat-modificata o alta cutie. Copiat e una dar anumite modificari e posibil sa fi fost facute "fara cap".
Exemplu: rulmentul de pe arborele primar, cel dinspre priza, a fost ales cu role ace, nu stiu daca e cea mai fericita alegere mai ales in ce priveste acea uzura a bucsei din bronz din volanta.
Dar, cu ceva efort se pot regla si se poate obtine o cutie buna.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciapsacrinelsilviu
post 1 Jun 2006, 15:24
Post #20


Viitor medic veterinar


Group: Members
Posts: 81
Joined: 8 May 06
From: Zalau




QUOTE(Steffyx @ 1 Jun 2006, 13:43)
ct03nut, degeaba, degeaba.
Ce sa zic, si eu am tot in 4, insa sper ca nu pt mult timp. Din 93 de cand avem masina in familie nu am auzit sa aiba probleme cutia, Uleiul nu e umblat la el de ani buni, si merge stas, intra parfum in toate treptele. Si nu a fost o masina menajata cand vine vorba de turatii. Numai D-zeu stie de cate ori mergeam cu 7000 RPM  biggrin.gif O planetara bate de vreo juma' de an, dar cred ca mai merge inca 2-3 luni. Are si aia vreo 4 ani de la ultima schimbare.
Avantajele cutiei in 5? Pai dincolo de consum, ce sa mai vorbim de confort la drum intins? Una e sa mergi cu 4000 rpm si alta cu 2400-2500... Si asta se vede si in uzura motorului happy.gif
*



hai sa fim seriooosi, 7000 rot/min ... curios


--------------------
Dacia Logan 2005, laureate - SJ-04-SCM
crinel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 1 Jun 2006, 16:01
Post #21


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(ciapsacrinelsilviu @ 1 Jun 2006, 16:24)
hai sa fim seriooosi, 7000 rot/min ... curios
*


De ce ti se pare imposibil?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 1 Jun 2006, 17:37
Post #22


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




S-au spus toate avantajele si dezavantajele!
De aici incolo tu trebuie sa sti ce faci. daca mergi la drum "lung" ia-ti alta masina ca nu vad bine pe nimeni in dacie cu "120km/h"
Yo folosesc 4 trepte, nu am nevoie de 5 ca nu ies cu nici o berlina la drum lung!


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 1 Jun 2006, 18:04
Post #23


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(ciapsacrinelsilviu @ 1 Jun 2006, 18:24)
hai sa fim seriooosi, 7000 rot/min ... curios
*


Nu mai cita tot postul tongue.gif

Cand ai drum prin Bacau, te invit la o plimbare.... cu 7000 rpm smile.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Jun 2006, 18:26
Post #24


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Lasa, steffyx, ca deaia e rubrica probleme tehnice.. popa.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 1 Jun 2006, 18:35
Post #25


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




N-are nici pe dracu... icon_mrgreen.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 1 Jun 2006, 21:03
Post #26


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(argon @ 1 Jun 2006, 19:26)
Lasa, steffyx, ca deaia e rubrica probleme tehnice.. popa.gif
*


Eh, acum asta e alta problema...


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 1 Jun 2006, 21:39
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




confirm faptul ca daca masina este bine reglata din pucnt de vedere al aprinderii nu sunt probleme majore sa mearga la 7000 ture. Ungerea este mai deficitara dar nu incredibil, cu conditia de a folosi un ulei semisintetic. O sa pun si un filmulet cum ia dacia 90 in a doua... sa vedem poate mai tragem o dubla si mergem pe 100. Pentru cei care le regleaza avansul si restul dupa simt le zic ca numa ce e facut profi va si merge la asa ture.... nu trebuie in nici un caz incercat daca nu este pusa la punct aprinderea

This post has been edited by ViperRS: 1 Jun 2006, 21:40


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 1 Jun 2006, 21:58
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




90 in a II-a ?!?!?!!

mai mult de 70 nu poate sustine fara sa crape motorul iminent..


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 1 Jun 2006, 22:01
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




cand vrei tu ia 90 in a 2. si nu crapa nimica daca toate sunt in regula


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 1 Jun 2006, 22:08
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




pur si simplu NU merge mai sus de 70, nu mai trage, nu se mai tureaza, cat timp ai nevoie sa ajungi la 90 in a 2.a ? de exemplu de la 5000 la 7000 rpm cat timp ii ia sa ajunga?

daca chinui masina aia asa...ma indoiesc ca o sa te mai tina mult.

pune poze sau filmuletul in care sa incadrezi turometrul si kilometrajul ..


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 22:22
Forum Renault