probl cu alternatorul..., probl cu alternatorul,bateria sau releu.
![]() ![]() ![]() |
probl cu alternatorul..., probl cu alternatorul,bateria sau releu.
C_o_S |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 16 March 06 From: BRASOV ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TX
1991
- BV-68-SMB Viața-i grea, noroc că-i scurtă...
|
|||
vi_escu |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Am masurat acum densitatea si valorile variaza cam mult de la un element la altul: 1,27, 1,23, 1,26, 1,22, 1,26, 1,26. E normal sa fie variatii asa de mari intre elemente? Cea mai scazuta valoare este fix pe elementul cu ochiul indicator. Nivelel electrolitului este corect, in dreptul reperului de pe carcasa (bateria este Rombat Calciu de 74Ah)
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Incearca o incarcare pe redresor.. daca ramine la fel, poti incerca inlocuirea (dupa incarcare completa apoi spalare cu apa distilata a interiorului) a electrolitului cu unul 1,28. Dar e riscant, in sensul ca poate bateria e sulfatata si inlocuirea electrolitului s-o faci degeaba.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
vi_escu |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Cum sa golesc electrolitul? Am inteles ca nu este bine sa intorci bateria cu fundul in sus ca eventualele chestii precipitate pot ramane intre placi si apar alte nasoleli. Cred ca o las in pace ca nu-mi face probleme (desi nu sunt adeptul a " la's merge si-asa").
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pai n-o intorci pur si simplu ci o inclini usooooooor, incit mizeria sa ramina intii pe fund. Si oricum, spalarea se face cu apa distilata in jet, incit sa antreneze si mizeria aia.
Acea diferenta de densitate oricum arata ori sulfatare a placilor din anumite elemente ori ceva microscurtcircuite intre placi, deci bateria deja are ceva probleme. Dar, in prima instanta, incearca incarcare pe redresor. Uite si un link la Rombat http://www.rombatt.ro/hInstructiuni/instructiuni.htm Circuli preponderent in oras? si de la asta scade densitatea, dar, acea diferenta intre elemente e ingrijoratoare. This post has been edited by diaconuliviu: 8 Sep 2006, 11:13 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#36
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Salut,
Sunt nou pe site si as avea si eu o problema legata de instalatia elecrica. Problema este urmatoarea: -cand fac unul din urmatoarele lucruri (CU MOTORUL PORNIT!!! sau doar cu contactul pus): dau pe avarii sau semnalizez (stanga sau dreapta), acele de la indicator presiune ulei, nivel benzina si temperatura motor incep sa o ia RAZNA! In ce sens??? Ei bine, incep sa se comporte ca niste vumetre (stiti voi, alea care indica nivelul decibelilor la unele aparate audio) - acelasi lucru se intampla si cand dau muzica mai tare; ba mai mult, cu pozitiile aprinse (deci cu lumina de la tabloul de bord pornita), lumina becurilor alea care lumineaza bordul incepe sa creasca si sa scada in intensitate , acelasi lucru intamplandu-se si cu lumina farurilor; Nu sunt un nestiutor in ale electronicii dar nici un expert insa problema asta mi-a pus capac! NU am nici cea mai mica banuiala din ce cauza poate fi !! P.S. Bateria este noua (cu calciu), releul este electric (cu 3 fire)! De curand am observat ca daca dau muzica mai tare (cu motorul oprit) casetofonul se stinge. Va rog ajutati-ma cu sfaturi privind eventualele cauze si remediile aferente! Multumesc! IONUT |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
electric |
![]()
Post
#37
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
[[...]
salut vezi ca ai probleme cu masa ./ verifica toate firele ce sint prinse pe caroserie la camera motor pe partea stinga,eventual poti sa le desfaci sa le cureti si sa le stringi bine. This post has been edited by diaconuliviu: 11 Sep 2006, 06:43 |
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
[...]
citeste aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 This post has been edited by diaconuliviu: 11 Sep 2006, 06:43 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Bateria a stat o noapte pe redresor. Am schimbat electrolitul numai la cele doua celule cu densitatea sub 1,26. Acum ochiul a inceput, timid ce-i drept, sa se inverzeasca. Multumesc tuturor pentru sfaturi.
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#40
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
QUOTE De curand am observat ca daca dau muzica mai tare (cu motorul oprit) casetofonul se stinge. Am remediat problema cu casetofonul ![]() Remediul a constat in faptul ca am legat minusul direct la baterie . Acum nu se mai opreste cand il dau tare ==> pot sa-l dau la maxim linistit ![]() Rezulta ca problema pe care am mentioant-o in postul anterior este legata de masa masinii, wright?? De unde sa incep cu verificarile? Unde sa fie scurtul sau legatura imperfecta?? ![]() ![]() This post has been edited by ionut.tanase: 13 Sep 2006, 16:50 |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#41
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Relovat problema din topicurile anterioare:
Totul se datora unei legaturi imperfecte la masa masinii mai exact masa de la alternator. Acum totul merge perfect! |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#42
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Salut,
Cand credeam ca le-am rezolvat pe toate a aparut urmatoarea problema: am umblat pe la motor intr-o seara si am uitat furtunul care duce la calorifer lipit de alternator. Urmarea cred ca o banuiti: furtunul a fost taiat de alternator si s-a produs un scurt circuit de mai mare frumusetea. Defectiuni: -instalatia electrica arsa (ma rog, cateva fire...) ; -alternator ars. Pe prima am remediat-o insa nu am stiut ca si alternatorul este ars. In concluzie am mers vreo doua zile "pe baterie"pana cand "ochiul magic" a devenit ALB. Imediat dupa ce am constatat ca alternatorul este ars am cumparat un alternator nou si l-am montat pe masina. Am facut vreo 130 km cu masina in weekend si apoi am pus-o sambata seara pana duminica dimineata pe redresor: rezultatul..."ochiul" este tot alb. Duminica dupa-masa am chemat un electrician la masina sa masoare tensiunile la borne...concluziile sunt urmatoarele: -tensiunea la borne cu masina oprita: 13.3 volti. -tensiunea la borne cu masina pornita (la relanti): 14.3 volti. -tensiunea la borne cu masina pornita (turata): 14.7 volti. In conditiile de mai sus "ochiul " este tot ALB. Va rog sa ma ajutati in ceea ce priveste problema enuntata mai sus. P.S. Bateria este MONBAT cu CALCIU 12 V / 55 Ah (scrie pe ea Maintenance FREE) si este nou-nouta (are vreo 4 luni de cand e cumparata). In speranta ca amanuntele enuntate mai sus sunt suficiente pentru a va face o imagine de ansamblu asupra problemei, contez pe ajutorul d-voastra. Cu stima, IONUT |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
tensiunea de 14,7 este mare cu motorul turat trebuie sa fie de max 14,4V ochiul magic este alb pt ca nu mai are electrolit suficent eventual completat cu apa distilata
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#44
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
QUOTE bygy007 Scris Ieri, 23:10 tensiunea de 14,7 este mare cu motorul turat trebuie sa fie de max 14,4V ochiul magic este alb pt ca nu mai are electrolit suficent eventual completat cu apa distilata Toate cifrele de mai sus au fost obtinute fara a porni vreun consumator. Referitor la completarea cu apa distilata a bateriei ==> oare este bine sa completez cu apa distilata din moment ce scrie pe ea MAINTENANCE FREE si este cu calciu? Ma gandesc sa nu o busesc mai rau! Voi ce parere aveti? |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#45
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
pai daca ai pe unde sa ii pui inseamana ca se poate completa ....
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai si eu am zis la fel fara consumatori 14,4 si cu consumatori sa nu fie sub13,5
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=633419 citeste linkul meu de mai sus acolo gaesti multe explicatii This post has been edited by bygy007: 27 Sep 2006, 00:01 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Ochiul magic nu poate sa arate aiurea. Este un indicator de pH (aciditate) a solutiei electrolitice si e un indicator chimic inert. Cind scade continutul de apa al electrolitului (acidul sulfuric se evapora mult deasupra temperaturilor posibile la o baterie de masina, am impresia pe la vreo 150 grad C) aciditatea creste, si culoarea indicatorului se schimba. Daca indicatorul ramine in aer cu totul (are un mic tub dedesubt car nu ajunge decit pina deasupra placilor electrozilor, la nivelul minim la care trebuie sa stea lichidul), din cauza nivelului foarte scazut de electrolit in baterie, "aciditatea" aerului este cea indicata.
Este ciudat ca o baterie maintenance free sa iti recomande sa o duci la service. Ce sa service la ea, daca e maintenance free? Si invers, daca are ochi magic, inseamna ca iti spune sa faci ceva (service); daca nu ai putea sa-i faci nimica, la ce sa mai aiba ochi magic? Si mai exista o problema posibila (in afara sa zicem de periile colectoare de carbune care pot sa "sara" pe colector daca arcurile sunt slabite, sau peria insasi tocita pina la fund). Se pot arde diodele redresorului (cite una) ceea ce s-ar putea manifesta intr-o tensiune anormal de mare. Dar verificarea diodelor individual este la fel de usoara si placuta ca un tratament de canal la o masea de minte. This post has been edited by Gheorghedracu: 27 Sep 2006, 05:44 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pentru colegul cu ochiul magic alb il rog sa citeasca de la postul asta in jos unde s-a diccutat ceasta problema
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=667383 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#49
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Multumesc Bygy!
|
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
gti98 |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Buna fratiori cu Dacii!
Imi permit sa contrazic pe antevorbitorul cu diodele defecte. Intreruperea unei singure diode reduce puterea debitata de alternator la 2/3 iar strapungerea uneia singure mareste riscul de a arde infasurarile alternatorului. Strapungerea a ami mult de o dioda inseamna SIGUR arderea a cel putin uneia din fazele alternatorului!! Simptomul e scaderea rapida si puternica a tensiunii pe instalatie. Nu folositi masina in aceasta stare! Interveniti pentru inlaturarea defectului (personal sau la service)! Atentie! Chiar daca bornele bateriei au dimensiuni sensibil diferite, unii reusesc sa le cupleze invers! O asemenea greseala DISTRUGE instantaneu puntea redresoare a alternatorului!! Pentru cei care pot alimenta bateria din redresor fara a o cara in apartamentul de la etajul 6 (exemplul e ... academic), se recomanda decuplarea de le instalatia electrica masinii. E suficienta decuplarea unei singure borne. De asemeni, la unele variante constructive de coliere, demontarea e laborioasa; daca redresorul e din acela simplu (transformator, redresor si o rezistenta de limitare) se poate cupla si fara deconectarea bateriei din instalatie. Precautia decuplarii este avuta in vedere pentru incarcatoerele "speciale" (cele "rapide", capabile de a da tensiuni mari, cele cu cicluri de descarcare intercalate, sau cele care functioneaza cu impulsuri scurte de tensiune ridicata, acestea mai ales riscand sa defecteze echipamentele electronice, gen player sau calculator injectie...) Bafta!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
Si mai exista o problema posibila (in afara sa zicem de periile colectoare de carbune care pot sa "sara" pe colector daca arcurile sunt slabite, sau peria insasi tocita pina la fund). Se pot arde diodele redresorului (cite una) ceea ce s-ar putea manifesta intr-o tensiune anormal de mare. Dar verificarea diodelor individual este la fel de usoara si placuta ca un tratament de canal la o masea de minte.
chestia asta mi se pare o ffffoarte mare aberatie o dioda se poate arde in doua moduri 1 SE INTRERUPE atunci scade puterea cu o treime 2 SE SCURTCIRCUITEAZA atunci in functie de felul bobinajului stea ,triunghi se pot strica si alte diode sau chiar statorul alternatorului si da socuri (a se citi virfuri) de tensiune pina la 24v dar am mai spus aceste lucruri in linkul dat de mine mai sus despre repararea alternatorului |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#52
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Salut,
Rezolvat problema cu "ochiul magic" alb. Solutia: apa distilata "la greu" pt ca datorita faptului ca am mers cu masina cu alternatorul ars, nivelul electrolitului din baterie a scazut considerabil astfel incat "ochiul magic" statea in aer, acesta nemaiavand contact cu lichiduk din baterie. In concluzie, am completat pana la nivel lichidul din baterie cu apa distilata===> ochiul a devenit negru instantaneu ceea ce inseamna ca bateria trebuie incarcata...am mers cu masina vreo cativa km (vreo 50) si a inceput usor-usor sa se inverzeasca. Momentan este un verde inchis. Banuiesc ca pe masura ce se va incarca verdele va deveni " verde aprins" ca la inceput. Sper ca experienta mea sa fie de folos si altor colegi de pe forum. Cu stima, IONUT |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th June 2025 - 21:21 |