Instalatie GPL
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL
mihai0070 |
![]()
Post
#181
|
||
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|||
ionut.tanase |
![]()
Post
#182
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Salut,
Gata, am radiat-o! Acum urmeaza inmatricularea! Dar cum ca sa o inmatriculez tb. sa trec pe la identificare va trebui sa trec in CIV instalatia de gaz. Ce documente trebuie sa prezint la RAR pentru a o putea trece in CIV fara nici un fel de problema? Va multumesc pentru raspunsurile d-voastra. Cu stima, IONUT This post has been edited by ionut.tanase: 21 Nov 2006, 11:33 |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
adrianne |
![]()
Post
#183
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru a omologa instalatia trebuie actele originale + copie de la firma ce a montat instalatia, actele masinii, abtipildurile GPL lipite pe parbriz si luneta, taxe 80 lei si se face testul de noxe. Daca e OK, gata.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
Rappaman |
![]()
Post
#184
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 22 November 06 ![]() |
SALUT!
Am si eu niste mici probleme ( desi pt mine sunt cam mari, o sa vedeti voi de ce ...) si mai precis ele constau in: - Am avut deosebitul curaj sa renunt la dacia mea, si sa achizitionez una cu gepeleu deja instalat! Ma rog, am prins o oferta , plus ca inca a prins ultimul an al domniei sale tovarasu si tovarasa, si am inghitit pastila... Instalatia nu e cine stie ce, e chiar slabuta zic eu, Abtronic, dar... e gaz! Ok, practic ce ma doare? Numerotez, poate e mai usor: 1. Dupa ce am citit topicul asta, ma intreb, sunt chiar irecuperabil? daca da, nu va osteniti sa confirmati, voi autodeduce! Totusi, unde muma masii este plamanul ala de care tot vorbiti voi, nu de alta, dar poate imi va folosi si mie informatia asta! lol, e cumva chestia aia rotunda care seamana cu o servo-frana? ![]() 2. Consumul! Deja ma enerveaza faza asta, nush de ce, poate imi explicati voi... Am bagat vreo 20 litri in butelie, m-am plimbat binisor pot zice, apoi, am ramas app gol, si am mai pus 11, de la un no-name, intalnit in cale, si dupa nici 45 km, am ramas iar app de 0! Mentionez ca 35 sigur au fost facuti in afara! Care o fi baiul? Trebuie sa reglez instalatia sau sa pun bomba lu tovarasu care mi-a pus apa in loc de gaz in rezervor? ![]() ![]() 3. Va stimez pt eforturile voastre de a impartasi ideile tuturor ( mai ales ca sunt si moka ), dar , bineinteles, ca un ruman getbeget ( adica always nemultumit... deh...) care metoda sa aleg si eu mai fratilor sa imi reglez singur instalatia, si cu simpla rugaminte sa raman in viata dupa efectuarea serviciului? ![]() 4. Out of record: Se spune ca de la oricare om ai de invatat cate ceva! Credeti-ma pe cuvant, PE MINE NU ARE ROST SA MA INTREBATI NIMIC IN DOMENIUL ASTA! ![]() 5. Si nu in ultimul rand ( de fapt eu l-as fi pus pe primul, dar am ceva retineri...) Unde sunt domnisoarele mecanico-sofer? Ca e pacat asa de mine, baiat bine educat si aratos sa ma irosesc printre uleiuri si solventi... Mi-am luat si gps, in caz ca... Un mic email, ca nu-s prea rusinos! ![]() Cu mult respect, initiatorilor si utilizatorilor DaciaClub.ro, felicitari! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
|
|
autom |
![]()
Post
#185
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Bun........felicitari ca ai venit printre dacioti.......
Dar care e problema ta? Iti cauti mecanic feminin sau?.......Chiar am crezut ca ai ceva de spus,,........... Ce vrei sa afli mai exact? Te salut.... Incearca sa fii mai concis pe viitor.....da? |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
Rappaman |
![]()
Post
#186
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 22 November 06 ![]() |
Lol, pai e simplu automan! Nr.1 , care e plamanul precis? ( cu poza daca se poate ), nr.2 consumul este normal sau nu? ( sau trebuie reglata instalatia? ), nr.3 - din toate ideile expuse de voi pe forum, pe care s-o iau de buna pt curatirea si reglarea instalatiei gpl? ( pt sunt mai multe! ), nr. 4 - am precizat " out of record" ( deci era gluma si nu prezinta mare importanta) si in sfarsit nr.5 CHIAR NU VREAU SA COMENTEZ ( chiar cu riscul sa nu ma mai primeasca in UE, ma rog, eu sunt de clasa veche! lol - btw -> NU MA INTREBA!
![]() MUltumesc pt raspunsul aproape instantaneu! P.S. in regim de urgenta caut raspuns doar pt intrebarile 1, 2, 3! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
|
|
Rappaman |
![]()
Post
#187
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 22 November 06 ![]() |
Ok, ca sa fiu putin mai explicit, am stricat eu o poza si am pus-o aici in speranta ca voi primi un raspuns bun! Deci am pus 3 semne de intrebare in poza, dar in primul rand sa imi confirme ( sau infirme, dupa situatie) cineva daca obiectul pe care eu il presupun "plaman" al instalatiei gpl chiar este cel real!
1. - Primul semn de intrebare, drepta sus, va roaga sa-mi spuneti la ce foloseste acel capacel negru? 2. - Al doilea semn de dedesubt, sugereaza ideea lipsei totale a unui surub in mijlocul plamanului, care din cate am inteles ar folosi la reglarea instalatiei pt relanti sau ce-o mai fi... ( presiune etc, voi stiti...). Ma intreb, fara el, cum mai reglez cu stransul la maxim si desfacutul la 4 ture ( sau semiture ) - explicati-mi ce intelegeti printr-o tura completa? Rotiti surubul la 360 de grade sau doar 180? 3. - Al treilea semn de intrebare si ultimul ( doar in desen, ca eu mai nesfarsite in gamalie ), de la cerburator, mai precis la modul in care este conectat tubul instalatiei la carburator, ma scoate din problema pornirii masinii pe benzina, si apoi comutarii pe gpl? Deci pot sa folosesc fara grija doar gazul si la pornire si in mers? 4. - Unde este filtrul de gaz si cum pot ajunge la el pt al curata? Si pls, cum imi curat instalatia per total? Adica de respectivii muci pe furtune, eventual si deschiderea plamanului, aceasta operatie ( a plamanului ) se poate face fara riscuri? In speranta unui raspuns, al vostru Rappaman, multumesc! Attached thumbnail(s) plaman_si_cablu_carb_pt_net.JPG ( Size: 187.9k ) Number of downloads: 2655 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
|
|
randomm |
![]()
Post
#188
|
![]() Ex Dacia owner Group: Members Posts: 216 Joined: 27 June 06 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Rappaman @ 27 Nov 2006, 20:43) Ok, ca sa fiu putin mai explicit, am stricat eu o poza si am pus-o aici in speranta ca voi primi un raspuns bun! Deci am pus 3 semne de intrebare in poza, dar in primul rand sa imi confirme ( sau infirme, dupa situatie) cineva daca obiectul pe care eu il presupun "plaman" al instalatiei gpl chiar este cel real! 1. - Primul semn de intrebare, drepta sus, va roaga sa-mi spuneti la ce foloseste acel capacel negru? 2. - Al doilea semn de dedesubt, sugereaza ideea lipsei totale a unui surub in mijlocul plamanului, care din cate am inteles ar folosi la reglarea instalatiei pt relanti sau ce-o mai fi... ( presiune etc, voi stiti...). Ma intreb, fara el, cum mai reglez cu stransul la maxim si desfacutul la 4 ture ( sau semiture ) - explicati-mi ce intelegeti printr-o tura completa? Rotiti surubul la 360 de grade sau doar 180? 3. - Al treilea semn de intrebare si ultimul ( doar in desen, ca eu mai nesfarsite in gamalie ), de la cerburator, mai precis la modul in care este conectat tubul instalatiei la carburator, ma scoate din problema pornirii masinii pe benzina, si apoi comutarii pe gpl? Deci pot sa folosesc fara grija doar gazul si la pornire si in mers? 4. - Unde este filtrul de gaz si cum pot ajunge la el pt al curata? Si pls, cum imi curat instalatia per total? Adica de respectivii muci pe furtune, eventual si deschiderea plamanului, aceasta operatie ( a plamanului ) se poate face fara riscuri? In speranta unui raspuns, al vostru Rappaman, multumesc! Ala care banuiesti tu ca e "pulmonul", chiar este "pulmonul". Denumirea tehnica este vaporizator. Tu ai un model pe care nu l-am mai vazut pana acum. spune-ne ce se ascunde sub acel capacel negru... Ai toate sansele acolo sa fie surubul de reglaj. Un al doilea surub de reglaj este cel de pe conducta dintre vaporizator si carburator. Faptul ca iti intra gazul direct in corpul carb-ului nu influienteaza cu nimic pornirea pe gaz sau benzina. Nu e recomadat sa pornesti pe gaz la temperaturi sub 0 grade deoarece in timp se fisureaza membrana de la vaporizator, scapa gaz si ia masina foc (been there, done that). Iarna se recomada pornirea pe benzina si lasat motorul sa se incalzeasca pana la 80 de grade, si apoi trecerea pe gaz. Este un model de instalatie BRC pt injectie, care are o termocupla si comuta singura de pe gaz pe benzina cand opresti, si de pe benzina pe gaz cand pornesti motorul si ajunge la temperatura optima. Cat despre curatare...... singura chestie care se poate curata la o instalatie este vaporizatorul. E compus din 2 camere, prin una circula apa calda, prin cea de-a doua unde este si membrana, circula gazul. Se desface, se curata de impuritatile care se depun si se inchide la loc. Recomand sa duci masina la cineva care stie, sau daca vrei neaparat sa faci tu operatiunea, fii sigur ca nu mai ai gaz in rezervor, ca e pericol de bum-bum. Muci eu nu am vazut pana acum pe nici un furtum de la instalazia de gaz.... ca e gaz. conductele care iti aduc gazul de la rezervor la vaporizator nu le poti curata ca sunt fixate pe sub masina. Eu acum 2 saptamani am revenit pe gaz, mi-am montat o instalatie BRC, pot spune ca functioneaza perfect si sunt super multumit, mai ales din punct de vedere financiar... |
--------------------
Opel
Astra G
2000
- BT-03-TBF
|
|
Rappaman |
![]()
Post
#189
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 22 November 06 ![]() |
LOL Random, de ceva timp ma tot invarteam cu surubelnita pe langa mashina, dar dupa ce-mi zici cu faza cu bum-bum, am inceput sa fiu ceva mai sceptic la desfacutul pulmonului pt a-l curata... cred ca-l mai las asa, se descurca de fapt excelent la relanti, deci il crut ceva vreme... Pai ce sa-ti zic bro in legatura cu ciudata mea de instalatie, ma manca f tare ciriozitatea, asa ca am dus-o sa-si bage ochiu' un tip care monteaza gipiel prin ea, si dupa ce i-am explicat ca in domeniu inst gepeleu sunt undeva pe o scara de la 1 la 10 o mare varza murata spre imputiciune ( PMPL. acu m-am desteptat, am tupeu' s-o reglez singur, dupa ce va mai intreb ceva!
![]() Totusi, va mai intreb ceva, si pe tine Random, poate ai facut... 1. Pt gatuirea consumului gaz, la care capac sa umblu? Di cate am inteles eu la cel de pe furtun... 2. Filtrul de gaz ( la mine este situat sub pulmon), cam la cat timp se curata, si mai precis cum, deoarece am inteles ca sa il dai jos nu este prea greau, dar remontarea lui aduce niste probleme, un arc, ceva... Deci daca cine a curatat sau schimbat singur filtrul, pls poate ne invata si pe noi ( sau doar pe mine daca restul sunt deja asi in asta! ![]() Multumesc pt raspuns Randomm, ( btw man, "been there, saw that" ->did you really burned your car with gas??? That's gonna make me think much better! - Daca nu-ti e stanjenitor, poate ne povestesti cum ai patit-o! Si eventual daca primesti vreo despagubire ceva, de la cineva, eu stiu, cei care au montat gazul, cei la care te asiguri... OBLIGATORIU, etc... ) Happy gas time to all! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
|
|
randomm |
![]()
Post
#190
|
![]() Ex Dacia owner Group: Members Posts: 216 Joined: 27 June 06 From: Iasi ![]() |
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=657749 ai aici toata patania cu masina mea transformata in torta. Nu am avut de la cine sa iau despagubiri ca fosta instalatie avea 6 ani de cand era montata pe masina, deci isi cam facuse veacul saraca. Faza este ca eu nici la fosta instalatie, nici la cea care am montat-o acum, nu am nici un fel de filtru pt gaz. "Conducta" de gaz vine din rezervor direct in vaporizator, faca nimic altceva. Si din vaporizator iese direct in carb, printr-o conducta asemanatoare cu a ta. Eu sunt super multumit de actuala instalatie.... nu se simte nici un miros de gaz, si un alt aspect frumos este ca undeva in plaja de turatie 2500 - 3000 se aude motorul de parca as avea turbina. Cat despre gatuit furtume pt reducerea consumului..... sa fim seriosi, chiar si in conditiile in care pe gaz am un consum ceva mai mare decat pe benzina, tot ies mai ieftin, si prefer sa fie un pic mai vioaie masina, chiar daca imi consuma 1 sau 2% mai mult. oricum daca vrei sa scazi consumul, strange surubul de pe conducta dintre vaporizator si carb. Reglarea se face astfel: strangi surubul pana incepe sa moara motorul si apoi incepi sa il deschzi pana obtii o turatie constanta (se aude rotund motorul). Nu e indicat sa umbli la relanti de la carb, ca apoi o sa ai o turatie mai ridicata pe benzina. Succese si sa ai grija sa nu ai tigara in gura cand te apuci de umblat, ca eu asa o aveam cand am iesit din masina sa vad pe unde se scurge gazul, si brusc nu mai era nimeni in preajma mea. Nici prietena, nici mecanic, nici vecini.....
|
--------------------
Opel
Astra G
2000
- BT-03-TBF
|
|
Rappaman |
![]()
Post
#191
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 22 November 06 ![]() |
Loooool bro, da chiar asa de zgarcit ma iei ? Da, ca iti creste consumul cu 1, 2 litri la suta de km, nu-i nici un bai, sau ca mai intra la un plin in butelie si 1, 2 litri de apa ca sa traiasca si saracii de benzinari, gipielisti etc, iar nu-i nici un bai, dar despre ce vorbeam eu, dupa un simplu calcul de trei simpla, ma duceam cu consumul undeva spre app 18-20 litri la suta de km! Ceea ce ma facea sa ma gandesc serios daca nu cumva conduc jeepu' lu vecinu dar am doar eu impresia ca sunt totusi pe Dacie...
![]() ![]() La faza cu aruncatul in aer motoare dacia, sincer, dupa cum ai postat tu, " m-am uitat in stanga, dreapta, nici prietena, nici mecanici nici vecini" lol, puneam pariu ca le-ai decorat spatele cu niste frumuseti de aripioare si ii mangaie tandru Sf. Petru pe chelie... ![]() In alta ordine de idei, ma lamureste cineva pls cat este tura aia completa sau ma rog, cei care au postat pt reglarea surubului in pulmon, de 360 grade sau 180? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
|
|
mike2madalin |
![]()
Post
#192
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 17 September 05 ![]() |
buna, in oradea unde as putea gasi un mecanic bun care sa`mi regleze consumul si motorul sa mearga super pe gaz, am instalatie GPL MARINI.
|
--------------------
Dacia 1310
Lada 1200
1989 1989
- BH 05 CHS
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#193
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.181 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
salutare eu am gaz de citiva ani am invatat singur despre problemele care apar deci instalatia trebuie sa aibe neaparat filtru de gaz care este cu tot cu supapa si este intre rezervor si vaporizator trebuie desfacut si curatat cam la 10000 km eventual inlocuit eu am desfacut singur vaporizatorul si l-am curatat dar cu mare atentie la membrane si la piesele din interior
furtunul care se duce la carburator in partea cealalta unde este vaporizatorul are o camera si o membrana cit diametrul vaporizatorului care are atasata o tija cu un dop care astupa o gaura care in partea cealalta corespunde camerei de presiune mare in aceasta camera intra alimentsrea cu gaz de la butelie este un regulator de presiune ( scade presiunea mare intr-o presiune mai mica )are cam acelasi rol ca la ceasul de la butelie intre cele doua se afla o camera pe unde circula apa calda membrana mare are rolul de a varia cantitatea de gaz in functie de turatia si sarcina motorului deci am pus contactul intra gaz din camera de mare presiune in cea de mica presiune pina se umple camera si umfla membrana de diametru mare in acelasi timp astupind gaura pe unde a intrat gazul, am dat la cheie s-a invurtit motorul a pornit se creeaza o depresiune in camera fiind legat cu carburatorul si atunci se deschide dopul si da drumul la gaz pina se umple din nou camera dupa care procesul se repeta cu cit este turatia si si sarcina cu atit inchide si deschide mai repede dopul conteaza mult si sistemul de control al supapelor (valvelor) care are rolul de a opri alimentarea cu gaz daca se opreste motorul (dupa cam 2 secunde) si ia semnal dupa fisa centrala la gaz am constatat ca aprinderea trebuie sa fie foarte bine pusa la punct si jocurile la delco sa fie cit mai mici mie mi s-a intimplat de multe pri sa faca BUM la pornire odata chiar mi-a indoit capacul de la tacheti si bineinteles toate astea s-a intimplat din cauza aprinderii ![]() tot ce am scris aici am scris din proprie cexperienta si gindire |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
R.E.M. |
![]()
Post
#194
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 27 November 06 ![]() |
Salut...sun nou-nout pe acest forum (chiar daca-l citesc si iau sfaturi de vreo 6 luni). Am si eu instalatie Gpl de 2 ani si merge masina super. Doar ca...am observat ca exista o valva comandata electric care se inchide si se deschida cand comut de pe gaz pe benzina si invers. Problema este ca atunci cand merg pe gaz in interiorul filtrului de bezina ( cel de plastic pe care-l schimbam periodic) se produc bule -sper ca de aer-, ceea ce-mi demonstreaza mie ca nu s-a inchis bine supapa. Oare asa e normal? Daca nu imi pot baga eu nasul pe la supapa sa vad de ce nu se inchide de tot? Parca am citit ceva pe undeva de un arculet... Pls help me...!
|
--------------------
Dacia
1310 Breack
1998
- MS 06 WTH
|
|
Vios39 |
![]() ![]()
Post
#195
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 24 August 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(adumitrachy @ 20 Apr 2004, 14:25) Este a doua vara de cand am montata instalatie de gpl . Am observat ca de cand au venit caldurile (si vara trecuta pateam exact la fel) nu vrea sa imi porneasca cateodata pe gaz. Mai ales cand am farurile aprinse si radiocas-ul deschis. Daca sting farurile si inchid casetofonul, cateodata o prostec si porneste.Dar, cateodata, nu vrea nici in ruptul capului.Trebuie sa o dau neaparat pe benzina ca sa porneasca(pe benzina porneste la sfert).Ala care mi-a montat instalatia a zis ca s-ar putea sa fie din cauza gazului, dar, eu nu cred. Procedura normalã este încãlzirea motorului pe benzinã. Acest lucru trebuia sã-l fi știut deoarece GPL este un combustibil “rece” și care este optim doar de la temperatura de 37 în sus. Forțând plecarea direct pe gaz forțezi sistemul la maxim iar în timp vei termina bateria.O alta belea este ca, uneori, dupa ce merg cu masina un pic mai mult, nu vrea sa imi mai tina relantiul pe gaz.Pe benzina tine perfect, dar, pe gaz nu vrea.Daca o las 5 min sa se raceasca, tine si relantiul meu. This post has been edited by Vios39: 2 Dec 2006, 14:17 |
--------------------
Dacia
3 VOL BERLINA 4 USI
1992 TLX
- B-46-MCR
|
|
adrianne |
![]()
Post
#196
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
De acord, ar trebui masina pornita pe benzina si mai apoi comutata pe gaz atunci cand e motorul cald.
Nu sunt de acord cu termenul "fortarea sistemului la maxim", drept pentru care imi voi explica opinia: -gazul lichefiat se vaporizeaza in plaman, ajutat de apa calda din circuit -ieri erau 4 gr. afara cand am pornit masina direct pe gaz -atata timp cat GPL nu ingheata in butelie, furtune, etc, nu-mi fac probleme. Cand ma voi duce la pompa si nu voi putea alimenta deoarece e prea frig si e butelia lor bocna, inseamna ca am aflat temp. la care GPL se solidifica -pentru ca la pornirea pe benzina se foloseste cea existenta deja in carburator, iar la GPL am nevoie de gaz in carburici, inainte de a porni direct pe gaz dau 3-4 chei fara a porni electromotorul astfel incat se deschide supapa ce duce gazul in carburator si se acumuleaza acolo o mica cantitate de gaz ce-mi va permite pornirea pe gaz pt R.E.M. : valva in cauza inchide benzina ce intra in motor, dar pls tine cont ca pompa de benzina continua sa functioneze (fiind mecanica) si benzina va circula tur-retur pompa-rezervor atata timp cat motorul se invarte. Oricum, daca valva nu ar inchide alimentarea, ar trebui sa faca asta "cuiul ponto"; pt vios39: daca treaba aia apare atunci cand sunt consumatori de genul faruri sau aeroterma, eu unul m-as gandi ce se intampla la aprindere in situatia data, sau daca valva ce deschide alimentarea cu gaz are suficient curent atunci cand vreau sa pornesc masina (banuiesc ca in mers nu face deoarece bateria se incarca de la turatia mai ridicata a motorului) |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#197
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Mica explicatie. Trecerea din faza lichida in faza gazoasa se face cu absorbtie de caldura. Fizica pura. Daca prin tamburul vaporizatorului nu ar circula lichid de racire cald, el ar ingheta in cateva minute. Chiar si in cazul pornirii la rece direct pe GPL, in circa un minut furtunele de pe circuitul mic se incalzsesc deja.
Oricum, in cartea tehnica scrie clar ca se porneste la rece pe benzina si se comuta pe gaz cand lichidul de racire are minim 30 de grade celsius. Instalatiile din generatiile 3 si 4 fac asta automat. Adica nu este posibila pornirea pe GPL cu motorul rece. Porneste automat pe benzina si tece pe GPL cand se ating cele 30 de grade, in momentul in care se face frana de motor, aka unghi alfa = 0, pentru a nu resimti nici un gol de putere. Instalatia mea nu e atat de desteapta si trece si in tractiune de la benzina la gaz ![]() Chestii care are fi bine sa fie respectate pentu fiabilitatea maxima a instalatiei si a motorului. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Rappaman |
![]()
Post
#198
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 22 November 06 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 29 Nov 2006, 23:12) ... mie mi s-a intimplat de multe pri sa faca BUM la pornire odata chiar mi-a indoit capacul de la tacheti si bineinteles toate astea s-a intimplat din cauza aprinderii ![]() tot ce am scris aici am scris din proprie cexperienta si gindire Olalalaaaaa!! Mai fratilor, ce aveti cu totii cu BOOOM-ul asta? De ce ma faceti voi sa regret ca mi-am cumparat bomba cu mana mea si astept detonatia? ![]() Lol, acum il inteleg perfect pe saracu' Randomm la faza cu " ma uit in stanga, nimic, dreapta, nimic, nici prietena, nici vecini, nici mecanic!" - de ce? Pai am dat si eu la cheie deunazi si am auzit un oarecare BOOOM, si zau ca nici un general din orice armata nu mi-a dat un "culcat" asa rapid si corect cum am bagat atunci! Deja ma gandesc cu groaza la faptul ca aveam de gand sa tunez masina teribil de misto, ( ma precep la grafica pc ), da la ce folos? Ce femeie mai prostesc eu sa urce in masina cu Katiusa sub fund??? ![]() Ok, concluzie, care ai idei bune contra booom, pls, exprima-te liber! 10x! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#199
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Dat fiind ca rezervorul de benzina e lovit primul la un impact din spate
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#200
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
multi nu stiu ca in caz de accident butelia de gpl este muuult mai sigura ca rezervorul de benzina
lasa-i in BOOM-u' lor.. |
--------------------
x
y
2009
|
|
adrianne |
![]()
Post
#201
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sefu_alx @ 4 Dec 2006, 01:11) multi nu stiu ca in caz de accident butelia de gpl este muuult mai sigura ca rezervorul de benzina lasa-i in BOOM-u' lor.. de acord! off topic: cei care se zgarcesc la piese sau la manopera nu ar trebui sa aiba masina (adica dai 10 lei pt o bere si un tutun, dar nu schimbi o bujie sau un capac delcou ca-i scump...) - sunt satul de "smecheri" |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
sddragos |
![]()
Post
#202
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Pe mine ma dispera faza cu pornitul motorului cald. Daca mi se opreste motorul intr-o intersectie, nu-l mai pot porni sub nici o forma pe gaz. Daca las motorul sa se "linisteasca" doua minute, porneste si pe gaz. Nu inteleg de unde i se trage. Pe benzina porneste, indiferent ca motorul e cald sau rece. Vineri am ramas cu masina intr-o intersectie si n-am reusit s-o mai pornesc, am omorat si bateria
![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
gdm |
![]()
Post
#203
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
La tine problema e ca ai amestecul prea bogat.
Ai 2 solutii: 1) Reduci debitul de la robinetul de pe furtun sau 2) La pornirea la cald comuti pe pozitia inchis si in momentul cand porneste dai inapoi pe gaz. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
Cossty |
![]()
Post
#204
|
![]() Cossty Group: Members Posts: 112 Joined: 19 April 06 From: Ploiesti ![]() |
Pentru cumnate-miu.
Are o nova gti cu gpl. Aseara cand a pornit-o, dupa mai mult timp, a vazut ca iese deodata de sub capota abur mult. A oprit motoru repede, s-a uita pe acolo si a vazut ca furtunul care se duce in vaporizator (sper ca zic bine, chestia aceea rotunda care seamana cu servo) de la instalatia de racire a masini, a atins de galerie si s-a gaurit. Intrebari: Este un furtun special? Sau este unul normal? In cazul in care este un furtun normal il poate schimba el fara riscuri? Adica mai trebuie reglat, aerisit ceva pe acolo? Multumesc. This post has been edited by Cossty: 4 Dec 2006, 15:11 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- PH-xx-FRG Dacia Logan Laureate 1.4 MPI (deocamdata multumit)
Opel Corsa D 1.2 enjoy + optionale (f. multumit) |
|
R.E.M. |
![]()
Post
#205
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 27 November 06 ![]() |
ptr.. Rappaman
Am un prieten f. bun care a avut un accident cu Dacia cu Gpl. A adormit la volan, singur in masina si a intrat intr-un copac. Si-a facut praf (multiple fracturi) mana stanga si ambele picioare, plus ficat zdrobit. Masina era asigurata CASCO dar cei de la asigurari i-am platit 90% din valoare (era cumparata de 9 luni) si i-a lasat-o lui asa cum era....adica praf... Masina era atat de distrusa incat rezervorul aproape atingea volanul. Toti care au vazut-o s-au interesat repede de butelia de gaz (inclusiv eu). Ei bine...butelia nu avea nici cea mai mica indoitura, pe cand rezervorul nu s-a mai putut recupera. Acuma, dupa 2 ani de la accident, prietenul schioapata ptr. ca oasele nu si-au revenit complet si conduce iaresi , ce crezi?...tot o Dacie cu GPL. Nu am scris asta ca sa "cutremur "pe cineva cu povesti de groaza ci pentru a se vedea siguranta GPL |
--------------------
Dacia
1310 Breack
1998
- MS 06 WTH
|
|
Rappaman |
![]()
Post
#206
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 22 November 06 ![]() |
Frati gipiel-isti! Pls, nu ma intelegeti gresit! Nu vorbeam de siguranta unei butelii pe masina, in caz de accident, e cel putin copilaresc sa ai frica de asta, teoretic, ce institutie din orice tara ( ca nu numai Romania omologheaza GPL in institutii autorizate!) ar risca sa fie data in judecata asa urat, eventual la unii riscandu-si serviciul plus ceva anisori de racoare pt reoganizare de idei... Ca sa nu mai zic ca niste modele de Volvo si VW, la noi Cielo vin din fabrica cu gpleu pe ele, iar practic, daca aveam frica de asta, sau altii care aveti, de ce nu ranforjati butelia din spate ( in eventualitatea unui accident ) cu niste bare de otel, in niste suruburi, apoi cand faceti revizia tehnica le dati jos 5 minute apoi le remontati.... simplu!
Despre ce detunaturi vorbeam eu: am dat contact si am accelerat cu capota deschisa manual, in timp ce reglam aerul la carburator, si atunci am auzit um bum, dar nu stiu precis unde! Practic,de asta vroiam eu scap, - ideile voastre aici sunt bune - pt ca azi, am vrut sa-mi reglez consumul pe benzina si apoi pe gipiel, dar am mai avut 2 mici detonatii ( lol, piroman mic ce sunt ![]() ![]() In sprijinul meu, ( dar nu uitati ca as vrea parerea voastra pls!), ma completez cu niste sugestii si voi sa-mi spuneti daca e bine sau nu: 1. Oi fi avand debitul ( sau presiunea ) prea mare de gaz si sa forteze si astfel ar aparea detonatii? 2. Sa scape pe la stut sau sa fie vreo membrana fisurata si sa scape gaz? 3. Sa fie oare simplul fapt ca nu este reglata aprinderea corect si sa mai dau putin avansul mai ridicat? Orice idei sunt binevenite! Cel mai corect raspuns, o sa-mi spuneti unii, este sa ma duc la o firma unde instaleaza gpl, si va voi da dreptate, au aparate iar eu nu! Dar vreau sa va aduc aminte ca traim in Romania, si de cele mai multe ori unde m-am dus cu masina, sicer, app de fiecare data imi venea sa le-o iau de sub bot si sa mi-o repar singur, si sa-i iau la suturi in fund pe mecanici! Sa nu mai spun ca tre sa tragi de ei si se uita in sila, nicidecum nu-i intereseaza nici 1% siguranta sau starea masinii tale, si am renuntat la servicii ale lor, ori imi fac masina cu mana mea, ori la prieteni, ca nu am chef sa raman in drum si cu banii dati la ageamii! Iar la mine daca nu e de la instalatia gpl, o sa ma scoata aia de pe rampa, o sa zica ca n-are ce-i face, sau ca folosesc gaz prost, etc, deci tot cu fundu-n drum o sa raman, pun pariu! -> Putin off-topic, rog frumos pe posesorii de materiale depanarii-reparatii auto Dacia, de orice fel, mecanic, electric, sa ma contacteze, sau sa-mi dea nistre adrese de download, orice in pdf, orice, trebuie sa fi facut public ceva si astia de la Dacia, dar in cazul in care nu sunt respectate drepturile de autor, va rog nu postati aici sau pe forumul asta, nu vreau sa fortam de pomana mana moderatorilor sitului... Multumesc tuturor acelora care isi acorda cateva minute din timpul lor si pun aici informatii valoroase pt ceilalti! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#207
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.181 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
deci mie mi-a facut BUM din cauza aprinderii avind joc mare la delco am fost nevoit sa dau avansul mai mare ca sa compensez problemele dupa inlocuirea si repararea delcoului s-a remediat problema nu mi-a mai facut deloc pina in prezent
pina m-am prins eu despre ce este vorba am scos furtunul care iese din capac la carburator (recuperare) afara din carburator iar la carburator i-am pus un dop |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Cossty |
![]()
Post
#208
|
![]() Cossty Group: Members Posts: 112 Joined: 19 April 06 From: Ploiesti ![]() |
Chiar nu stie nimeni raspunsul la intrebarile care le-am pus cu 3 posturi mai sus?
|
--------------------
Dacia
Logan
2006
- PH-xx-FRG Dacia Logan Laureate 1.4 MPI (deocamdata multumit)
Opel Corsa D 1.2 enjoy + optionale (f. multumit) |
|
sddragos |
![]()
Post
#209
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
QUOTE(gdm @ 4 Dec 2006, 10:21) La tine problema e ca ai amestecul prea bogat. Ai 2 solutii: 1) Reduci debitul de la robinetul de pe furtun sau 2) La pornirea la cald comuti pe pozitia inchis si in momentul cand porneste dai inapoi pe gaz. La punctul 2), spui ca trebuie sa comut pe benzina pt. pornire. Pai, daca fac asta intr-o intersectie, omor bateria si tot nu reusesc sa umplu carburatorul cu benzina. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
gdm |
![]()
Post
#210
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
Am zis ca-l comuti pe pozitia inchis. Inseamna pozitia de mijloc. Tu ai amestecul prea bogat si de aceea nu iti porneste. Daca tai gazul, scade concentratia si se ajunge la compozitia optima si atunci porneste. In momentul in care porneste dai drumul la gaz.
|
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st May 2025 - 21:21 |