DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

46 Pages « < 9 10 11 12 13 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Instalatie GPL

danny_b
post 18 Mar 2007, 19:50
Post #301


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




In primul rind din cauza reglajelor instalatiei, apoi din cauza compozitiei gazului si poate din stilul de conducere.GPL-ul nu este benzina ! Are un demaraj mai slabut ,iar la panta trebuie trebuie apasata mai tare pedala de acceleratie .Nu are puterea benzinei ,dar e mai ieftina.Deci GPL-ul, este pentru pentru cei mai putin pretentiosi in performantele masinutei.Si mai ecologic poate.Consumul se poate reduce printr-un condus mai linistit si un reglaj bun facut pe tester. Bafta!


--------------------
DACIA dacia 1310 break 1990 GPL - CJ-01-XAN
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 18 Mar 2007, 20:47
Post #302


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Daca zici ca iti consuma cam mult strange din surubul de pe furtun pana vezi ca atunci cand accelerezi da in nas, apoi dai drumu 1/4-1/2 tura.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 19 Mar 2007, 08:16
Post #303


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Nu cred ca este doar de la surub ... eu l-am strans la limita supravietuiri ... cu el adica strans pana dadea sa moara la relanti si pe urma l-am desfacut pana mergea bine motorul in turatie cam 1.5 ture ... si sub 14 % in bucuresti nu vrea sa scada ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabau86
post 19 Mar 2007, 14:48
Post #304


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 18 March 07
From: Braila




ma de condus, conduc destul de linistit nu sunt primu la fiecare semafor, iar cand am spus de vit era vb q mai sunt cazuri cand intri in depasire si tre sai dai, la mine mai mult de 110 vam spus nu ia,din cate am auzit de la altii am inteles k la instalia gpl ar fi undeva un filtru de gas,si din cauza k ar pute fi ala infundat nu vrea sa fuga mia mult, nu stiu ce sa zic o sa incerc sa mai insurubez surubu ala,apropo acolo am vazut ca sunt 2 suruburi,unu care vine pe conducta de gaz si altu care am obs k are leg cu furtunu de caldura, dar nu stiu cei cu ala acolo.,ok va multumesc frumos, o sa incerc sa fac asa cum ma-ti sfatuit


--------------------
dacia logan 2007 - BR 86 GBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabau86
post 20 Mar 2007, 18:01
Post #305


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 18 March 07
From: Braila




va rog explicati-mi si mie mai pe larg care este treaba cu "plaman", si care este rolul celor du suruburi de la instalatia gpl, unu este pe furtunu cu caz(cred k este alim cu gaz), iar celalat este pe futunu de caldura(kre nu am idee cei cu ala), mentionez k instalatia este marini montata acum 2,5 ani.Va multumesc anticipat.


--------------------
dacia logan 2007 - BR 86 GBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 20 Mar 2007, 20:37
Post #306


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




gabau86 daca gandesti problema logic o sa ajungi la concluzia ca ...
1 surubul de pe burtunul care duce la carburator are rol de robinet si controleaza debitul de gaz ...
2 surubul de pe furtunul de apa ... ce rol ar avea acolo ... de aerisire a instalatiei bun in cazul in care ai plamanul mai sus decat pompa de apa ...( cazul meu )


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 21 Mar 2007, 12:29
Post #307


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Am auzit ca vaporizatorul are un filtru de gaz, care ar mai trebui desfundat din gand in gand. Stiti cum ajung la el?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 22 Mar 2007, 00:05
Post #308


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.181
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cred ca este cel de la suapa de gaz in plamin nu are nici un filtru cel putin la mine ca l-am desfacut (BIGAS)


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ilikecheese
post 22 Mar 2007, 01:36
Post #309


Membru... ș-atât


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 February 06
From: Buzau/Bucuresti




Da supapa mai trebuie curatata din cand in cand, depinde si de ce gaz nimeriti... Sunt patit de 2 ori.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1990 - BZ-02-PYS
Fetele bune se duc in rai dar fetele rele se duc unde vor :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 22 Mar 2007, 11:10
Post #310


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




Toate instalatiile au o electrovalva pentru gaz. In acea electrovalva exista un filtru care trebuie curatat destul de des (mai ales la instalatiile noi).
Filtrul este de obicei din hartie (carton). Ei bine, acea electrovalva poate sa fie incorporata pe vaporizator (instalatii de tip mai vechi) sau este pusa pe conducta de alimentare cu gaz inainte de intrarea in vaporizator. Oriunde ar fi, trebuie sa aiba un capac exterior care se poate desface si se poate ajunge la filtru. Eu am gaz de 15000 de km, si am schimbat acest filtru o data, iar dupa aceea l-am curatat de vreo 4 ori.


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabau86
post 24 Mar 2007, 17:24
Post #311


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 18 March 07
From: Braila




ba fratilor, am strans surubu ala de la gaz pana sa moara motoru dupaia iam dat drumu 1/2 ture dar tot asa imi consuma, ce sa fac, poate sa fie din cauza filtrelor de gaz?


--------------------
dacia logan 2007 - BR 86 GBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovidiu20
post 24 Mar 2007, 23:56
Post #312


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 19 February 07




Eu am o instalatie de gaz LOVATO si are 3 suruburi de reglaj dar nu stiu exact ce sunt fiecare pentru ce. Unu ii pe furtunul care duce la carburator ala stiu ca e pentru debi si consum si lam strans aproape de minim cat sa mearga motorul rotund. Dar mai am 2 suruburi pe pulverizatorul ala de gaz unde e si membrana aia. unu este sus din ala si unul este un pic mai jos si este din plastic. daca invart de ala de sus scade turatia motorului sau creste. Dar la surubul ala de jos invart degeaba ca nu se intampla nimica. Problema este ca este cam mare consumul. cu 15 litri de gaz am mers cam 100km. cine imi poate spune si mie cum sa reglez instalatia ca sa imi consume si mie mai putin?


--------------------
DACIA 1310 1993, 1.4 - TM O3 YVA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 26 Mar 2007, 19:30
Post #313


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.703
Joined: 1 November 04
From: sat




Nu stiu daca e bine unde postez, dar incerc.

E vorba despre o Dacia 1300 pe GPL (masina tatalui meu) care nu mai vrea sa porneasca nici pe benzina nici pe GPL, iar cand porneste (a dracu, porneste pe GPL dar pe benzina nu!) trebuie tinut motorul foarte turat, altfel moare.

Un mic istoric: acum vreo 6-7 luni a facut tot cam aceeasi figura, refuzand sa porneasca. In final s-a diagnosticat o supapa blocata si s-au refacut reglajele supapelor. Din pacate asa-zisul reglaj s-a facut in parcare. Cu cateva luni inainte sa faca din nou figura cu pornitul (acum vreo 2-3 luni) a inceput sa se auda o bataie (un tacanit) mai intai la relanti apoi si la acceleratie.
Acum, cu noua manifestare s-au luat la rand:

- supapele (din nou aceeasi supapa blocata - la pistonul 2 parca - s-a reglat atat cat s-a putut face de "meseriasii" locali)
- bujii ("bune", puse acum nici 500 km, s-au curatat, s-a reglat distanta intre electrozi (nu stiu la cat, tata a facut-o), deci aparent bujiile sunt bune; desi sunt "sinterom", puse pe motorul vecinului, a pornit la sfert)
- aprinderea electronica (una in cutie rosie, de marimea unei cutii de chibrituri, cu un LED verde pe o latura) s-a demontat, s-a incercat pornirea fara ea si a puscat platina. Nu una, nu doua, ci patru (4) platini puse s-au dus de rapa (dupa cate 5-6 incercari de pornire zici ca le scobise cineva cu un dorn); cu aprinderea electronica pusa s-a reusit pornirea dar daca nu era tinut motorul turat murea unu-doi, plus ca se auzea acelasi tacanit
- distanta intre platini reglata cu lera (parca 0.4)
- avansul reglat stroboscopic (nu i-a placut, n-a pornit) apoi "clasic" (asa a pornit)
- capac distribuitor -- schimbat
- benzina (eco premium): s-a pus intr-o sticla de 2 L cu furtune transparente pentru tur si retur si "meseriasii" au concluzionat ca "nu-i de la benzina, dom'le"
- jiglerul de benzina s-a curatat "preventiv"

Si cu toate astea masina nu vrea sa porneasca pe benzina cu nici un chip, in schimb porneste foarte greu pe GPL si daca nu tragi socul sau tii acceleratia apasata moare. (pana intra cat de cat in regim, trebuie date "sprituri" la turatii destul de mari). Plus tacanitul ala enervant

Deci ce-i de facut, oameni buni? Ce are? ca a zis taica-meu ca i-a facut tot ce stie el si ce l-au sfatuit altii (pana la urma a venit si un vecin mecanic (pe bune) de la alt bloc si i-a zis ca e posibil sa fie "de la bujii", dar au incercat si cu alt set (tot sinterom, dar mai "calde" cica) si tot degeaba). Unii i-au zis ca "sigur e dus un piston, mai ales ca se aude bataia aia" si l-au intrebat daca a folosit "ulei pentru GPL" (exista asa ceva?). Si cand tata le-a zis ca el pune 20W40 ("cum scrie in carte") toti au zis ca uleiul respectiv isi pierde proprietatile cand este folosit cu GPL si ca nu mai asigura ungerea adecvata si "e posibil ca un piston sa nu mai fi asigurat ungerea normala si sa se fi uzat mai mult"

In fine, nu mai stim ce sa-i facem, asa ca apelez si la ideile voastre. Multumesc anticipat.










--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 26 Mar 2007, 23:17
Post #314


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.181
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




in primul rind am gpl de 6-7 ani merg cu ulei texaco 20w40 pe care il schimb la 7000 km si nu am avut mari probleme dupa parerea mea supapa se poate bloca din 2 motive: 1 tija este strimba si 2 nu se face ungerea acolo corespunzator (un mecanic bun poate infirma sau confirma cele spuse de mine daca este bine sau nu) eu cunosc un pic de electrica si iti spun daca iti impusca platina asa repede fara aprindere atunci este si o problema cu bobina de inductie care are rezistenta prea mica a primarului (normal trebuie sa aibe intre 3Ω si 5Ω) a condesatorului defect sau a delcoului etc dar eu cred ca este bobina de inductie daca zici ca porneste greu poate te ajuta acest document pentru aprindere

This post has been edited by bygy007: 26 Mar 2007, 23:18

Attached File(s)
Attached File  _Instalatia_de_aprindere_dacia_1300.doc ( 650k ) Number of downloads: 182


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kutzey47
post 27 Mar 2007, 02:38
Post #315


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 23 March 07




am si eu o problema...dak ma poate ajuta cineva.....am o dacia 1310 li din 2003 cu gaz voltran pe ea....si imi decelereaza....si apoi se opreste.....am scos plamanul...l-am curatat....am inlocuit apoi si membranele cu cele originale voltran....si degeaba...tot decelereaza si se opreste...si culmea e ca pe benzina merge perfect...i-am dat 140 pe ora....inainte ii dadeam 120 la gaz si mergea..dar dintr-o data nu a mai mers si a inceput sa decelereze...si i-am modificat si debitul de gaz...degeaba.....nu stiu care ar putea fi problema...si cred k dak ma duc la baietii care repara instalatii de gaz si alte chestii imi iau o caruta de bani???!!!! wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif


voi ce parere aveti???

stiti ce ar trebui sa incerc sa-mi mearga...nu de alta dar ma omoara benzina...si sunt student......multi cred k stiti cum e...si gazu e 15.500 lei vechi biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


mersi anticipat laugh.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif


--------------------
dacia dacia dacia 1310 li 2004 - il-07-kut
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 27 Mar 2007, 07:54
Post #316


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Si pana la urma cum ramane ... cu surubul de debit ... reduce sau nu consumul ... ca al meu este strans la limita supravietuirii la relanti sta masina bine ~1000 si totusi consum in oras 14 % ... dupa paste ...vad si in afara cat consuma ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georvany
post 1 Apr 2007, 22:30
Post #317


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 8 April 06




Stie careva cum e influentat consumul de distata electrozilor la bujii???


--------------------
Dacia 1310 - ct01qwe
1.5 DCI E4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnox
post 3 Apr 2007, 21:06
Post #318


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 9 November 05
From: Craiova




Salutare........
Stie cineva sa imi explice si mie cum se face un reglaj optim la o instalatie gpl BIGAS?
Ma scuzati all, nu am avut timp sa dau o cautare amanuntita,din lipsa de timp, va multumesc, worship.gif


--------------------
SEAT Cordoba 1,6SXE 1997 - DJ-77-NOX
Sad But True
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 3 Apr 2007, 21:15
Post #319


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




QUOTE(mihai0070 @ 27 Mar 2007, 07:54)
Si pana la urma cum ramane ... cu surubul de debit ... reduce sau nu consumul ... ca al meu este strans la limita supravietuirii la relanti sta masina bine ~1000 si totusi consum in oras 14 % ... dupa paste ...vad si in afara cat consuma ...
*



In cazul asta incearca sa maresti debitul de aer, daca cel de gaz nu-l poti micsora. Ai micsorat cumva sectiunea prizei de aer?

Vezi ca la unele instalatii vaporizatorul are doua suruburi, unul pt relanti si unul pentru reglajul grosier al debitului de gaz. Daca ai asa ceva strange din al doilea surub.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kutzey47
post 3 Apr 2007, 21:50
Post #320


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 23 March 07




am rezolvat problema si acum merge perfect..i-am dat de proba asa pe stefan cel mare intre 2 semafoare 100 km/h
sunt multumit momentan...in seara asta am rezolvat toata marea problema...pt care cei de la instalati gaz imi luau 1 milion si eu am facut-o cu un pic de munk si incapatanare...!!!!!!!!!!


--------------------
dacia dacia dacia 1310 li 2004 - il-07-kut
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Apr 2007, 23:52
Post #321


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.181
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(johnox @ 3 Apr 2007, 22:06)
Salutare........
Stie cineva sa imi explice si mie cum se face un reglaj optim la o instalatie gpl BIGAS?
Ma scuzati all, nu am avut timp sa dau o cautare amanuntita,din lipsa de timp, va multumesc,  worship.gif
*



intii se fac reglajele pe benzina relantiul si aerul sa mearga frumos pe benzina apoi se trec la reglajele pe gaz
din 2 se regleaza relantiul la 900 ture iar din 1 se regleaza astfel imcit sa ai 900 ture undeva la mijlocul cursei surubului de reglaj 2
debitul se regleaza de la surubul de pe furtun se stringe la maxim apoi se deschide cam 3-3,5 ture si se accelereaza brusc daca are repriza atunci se lasa asa daca nu se mai deschide surubul un pic (0,5 ) ture te sui in masina si faci o proba daca merge bime atunci este ok daca este puturoasa atunci se deschide robinetul de pe futun cite putin apoi se face iar o proba si tot asa pina iti convine cum merge

Attached thumbnail(s)
Red_Bigas_M84.JPG ( Size: 15.38k ) Number of downloads: 1285


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnox
post 4 Apr 2007, 21:42
Post #322


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 9 November 05
From: Craiova




10x bygy007, dar, nush, sa ma uit maine. eu nu stiu daca surubul 1 l-am atins vreodata, oricum ,instalatia e reglata astfel: 4 ture complete, adica 8 semiture, de la inchiderea completa a robinetului de la furtunul care da in carb., si verificat turatia max de pe surubul 2, motorul merge fff frumos doar cand e CALD, cand e rece nu sta la ralanti.
pe benzina e super reglat atat avansul, aerul, bujii noi [sinterom super], aprindere de tg mures, pe benzina merge ceas, dar dupa cum am zis, daca e motorul rece trebuie sa stau sa se incalzeasca, ca moare motorul la ralanti, si sunt mancat in vreo intersectie.
mai am o probl. am fise tesla silion, capac delco nou, dar bujiile de la pist 1 si 2 sunt mereu negre afumate, si daca fac 100-200 km se umplede calamina, pe cand 3 si 4 sunt optime, caramizii , le-am schimbat si intre ele, dar,....nimik, dupa cum am mai spus, motorul la cald merge super rotund..si are set motor refacut complet de 15.000 km
idei ceva?


--------------------
SEAT Cordoba 1,6SXE 1997 - DJ-77-NOX
Sad But True
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georvany
post 4 Apr 2007, 22:43
Post #323


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 8 April 06




Am observat o chestie dubioasa cand reduc din debitul de gaz si dupa aia turez pe la ~1100 si din nou ~1800 cam asa motorul incepe sa trepideze destul de nasol doar in jurul la turatiile astea... cand iese din jurul acestor turatii merge normal si are puterea normala pt debitul pe care i l-am dat.. iar daca cresc debitul de gaz trepidatiile la acele turatii devin mai usoare si nu se mai simt asa mult...ciudat???astept o opinie...


--------------------
Dacia 1310 - ct01qwe
1.5 DCI E4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Apr 2007, 23:26
Post #324


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.181
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(johnox @ 4 Apr 2007, 22:42)
10x bygy007, dar, nush, sa ma uit maine.  eu nu stiu daca surubul 1 l-am atins vreodata, oricum ,instalatia e reglata astfel: 4 ture complete, adica 8 semiture, de la inchiderea completa a robinetului de la furtunul care da in carb., si verificat turatia max de pe surubul 2, motorul merge fff frumos doar cand e CALD, cand e rece nu sta la ralanti.
pe benzina e super reglat atat avansul, aerul, bujii noi [sinterom super], aprindere de tg mures, pe benzina merge ceas, dar dupa cum am zis, daca e motorul rece trebuie sa stau sa se incalzeasca, ca moare motorul la ralanti, si sunt mancat in vreo intersectie.
mai am o probl. am fise tesla silion, capac delco nou, dar bujiile de la pist 1 si 2 sunt mereu negre afumate, si daca fac 100-200 km se umplede calamina, pe cand 3 si 4 sunt optime, caramizii , le-am schimbat si intre ele, dar,....nimik, dupa cum am mai spus, motorul la cald merge super rotund..si are set motor refacut complet de 15.000 km
idei ceva?
*


nici la mine nu sta cind este rece dar am facut o smecherie intre calpeta de soc su acceleratie exista o sirma care in momentul cind tragi socul apasa pe acceleratie acea sirma este un pic strimba eu am indreptat acea sirma in asa fel incit in momentul cind tragi socul se accelereaza mai mult fara a se inchide clapeta de soc foarte mult dimineata cind plec trag socul un pic pina sta la 1000 de ture si inping treptat pina se incalzeste si sta relantiul daca nu l-as baga ar sta in cel putin la 2500 de ture


in concluzie indreptind acea sirma masina se accelereaza cit sa stea motorul sa poti sa mergi cu ea fara sa se opreasca cind calci ambreiajul apoi pe masura ce se incalzestese turatia de impingind socul scade turatia pina cind sta la 900 ture si merge bine in 10-15 min il bag de tot si sta la relanti


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 5 Apr 2007, 07:43
Post #325


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




bygy007 interesanta inventia ta dar eu cred ca este din reglaje ... inainte aveam si eu probleme ... dar acum ... pe GPL pornesc dimineata fara soc si o tin din acceleratie max 30 sec ... dupa care pot sa plec ... si la relanti sta undeva la 700 cand se incalzeste in max 1 km (mai nou ca inainte se incalzea in 10 km termostatul banuiesc desi parea bun ) sta la relanti de 850 ~ 900 si nu moare motorul ... daca o incing bine si merg 100 km la relanti sta la 1000 rpm ... ceea ce este ok ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 5 Apr 2007, 10:20
Post #326


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




johnox, e dubios ce scrii, mergand doar pe GPL eu niciodata n-am reusit sa afum bujiile, oricat de bogat ar fi amestecul. E posibil sa-ti scape ulei in cilindri si de la ala sa se depuna calamina. Ghiduri de supape neetanse? Scrii ca ai motorul proaspat refacut, meseriasilor le scapa 'mici amanunte' gen ghiduri de supapa, pompa de ulei, lant de distributie... ei se rezuma strict la schimbat segmenti/pistoane/cuzineti, de restul pe langa mai uita, inclusiv planatul chiulasei si etanseitatea scaunelor de supapa se mai intampla sa le scape...

bygy007, nu ai facut cea mai buna chestie modificand sarma de la clapeta de soc...
Teoretic, pornirea (cu motorul rece) ar trebui facuta be benzina si abia cand e motorul cald sa muti pe gaz, deci socul tau trebuie sa fie cat se poate de functional pe benzina, pentru care a fost 'calculata' si sarma aia. Cu motorul cald, poti porni linistit pe gaz, trebuie sa tina relantiul fara probleme.
Merge si asa cu sarma indreptata, nu zic nu, dar personal n-as proceda ca tine. In timp, toate aceste 'mici adaptari' adunate au ca rezultat un monstru de reglaje nestandard si numai batai de cap pentru cine va lua dupa tine masina aia (nevasta/prietena/tata/mama/unchi/frate/sora/alt proprietar), neavand habar de ce ai facut tu la ea, ii apar alte probleme si merge cu ea la meserias (care nici ala nu stie ce ai facut tu); niciodata cei 2 n-or sa-i dea de cap sa o faca sa functioneze in parametri normali decat cu investitii radicale- alt carburator in cazul asta, ca n-or sa vada ca sarma aia e altfel indoita. Orice meserias considera ca piesele sunt relativ standard, nemodificate; neiesindu-i reglajele cu metode standard, va schimba piesa cu probleme - aici carburatorul.

La mine se ineaca daca trag socul cand pornesc direct pe gaz; prefer sa tin cam 30-60 secunde din acceleratie relantiul, este suficient ca sa ramana stabil dupa aia.
Reglajele la relantiul de gaz le fac cu luminile aprinse (faza scurta); am observat ca turatia la relanti este influentata de consumul electric, scade usor in functie de consumatorii suplimentari porniti.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 5 Apr 2007, 11:00
Post #327


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




"Reglajele la relantiul de gaz le fac cu luminile aprinse (faza scurta); am observat ca turatia la relanti este influentata de consumul electric, scade usor in functie de consumatorii suplimentari porniti."

Ai dreptate am vazut si eu chestia asta ... dar am vazut ca dupa ce sting farurile creste truatia deci reglajul cum mai este ... daca cu faruri aprinse ai 900 rpm si cu ele stinse ai 1000 ... nu este mai simplu sa reglezi direct la 1000 blink.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 5 Apr 2007, 16:44
Post #328


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




mihai0070, prefer direct asa pentru ca alea sunt conditiile in care circul. Cu motorul cald, relantiul il fac cel mai mic posibil a.i. sa fie stabil dar si sa am raspuns acceptabil in sarcina. Obtin relantiul pe la 800 - 850, iar cand sting consumatorii, intr-adevar creste cam cu 100 rpm. Cand pornesc direct pe gaz cu motorul rece (rglat ca mai sus) relantiul se stabilizeaza ceva mai repede...

Am incercat sa reglez direct la 900-950, dar n-am prea nimerit optimul: cand porneam consumatorii obisnuiti (la mine, faza scurta; iarna mai adaug dezaburire si aeroterma), lasata la relanti (motor cald), se oprea dupa cateva minute; si la semafor imi facea surprize sa se opreasca daca nu-l tineam din acceleratie.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnox
post 5 Apr 2007, 19:04
Post #329


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 9 November 05
From: Craiova




pai... emircea, la refacutul motorului, chiuloasa nu a fost replanata, dar la supape s-a facut rectificare si s-a observat la turnarea benzinei (cred) sa nu curga pe langa supape si scaunul lor, iar simeringurile de pe supape le-am schimbat noi, goetze, etc.distributie noua, ulei numai 10w40 valvoline dura blend, sau mobil1 10w40....si eu cred intr-adevar, ca e ceva legat de segmenti, am pus set motor de uzina, dar am auzit ca nu e asa bine facut...in genere cea mai bine bujie se prezinta nr 4, dupa aia nr 3, dar si aia e super, dupa aia nr 1 , iar cea ,mai varza e nr 2.
M-asi gandi sa desfac motorul sa ma uit ca nu cumva sa se fi aliniat segmanti la 1 si 2...pana mea//......
Iar dpdv al inst Bigas de GPL, tin eu minte, acum vreo 3 ani cand am montat-o la service, cu motorul rece, fara soc fara nimic, statea din 1-a sec, la 900 de ture, era suuuper reglata, iar pe benzina trebuia sa tin motorul din acceleratie 30-40- sec, sa stea la 900, eu am impresia ca inauntrul vaporizatorului (plaman cum se mai zice) e plin de caca, sau impuritati din GPL, ca am desfacut electrovalva de GPL si inauntru era plin de un fel de nisip magnetizat cumva pe catodul eltvovalvei, l-am curatat si mah....o trebui acu` si vaporizatorul, dar imie terama sa ma bag sa il desfac, ca poate nu il mai pun la loc..
Va multumesc...

This post has been edited by johnox: 5 Apr 2007, 19:06


--------------------
SEAT Cordoba 1,6SXE 1997 - DJ-77-NOX
Sad But True
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 6 Apr 2007, 09:05
Post #330


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




post-336-1110552475.gif (nu mai are legatura cu instalatiile de GPL)

johnox, daca zici ca supapele inchid bine si simeringurile sunt ok, ai putea face ceva mici verificari...

Daca intra ulei in cilindru si simeringurile supapelor de admisie sunt ok, inseamna ca uleiul intra pe la segmenti; daca segmentii nu etanseaza bine, scapa si compresie (la supapele de evacuare daca scapa ulei pe la simeringuri, vezi fum albastru si ca-ti scade nivelul de ulei mai repede decat normal, dar nu-ti uda bujiile cu ulei).

Pana sa ajungi sa faci un test de compresie, cu motorul cald, scoti pana la jumate joja de ulei si turezi; daca iese fum pe la joja (va stropi pe acolo cu ulei, ai grija), atunci stii sigur ca scapa compresie pe la segmenti. Toate gazele ce scapa pe la segmenti ajung in baia de ulei... In cazul asta, mergi direct la mecanic, desfaceti motorul, planezi si chiulasa cu ocazia asta (sa fie treaba ca lumea), iei si segmenti mai buni daca e cazul(vezi ca in diverse topicuri au fost nenumarate discutii asupra celei mai recomandate marci, nu stiu sa te directionez acum).

Exista un topic intitulat 'compresie' unde sunt date mai multe detalii, poti sa-l consulti si pe ala.

This post has been edited by emircea: 6 Apr 2007, 09:16


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
46 Pages « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd June 2025 - 23:41
Forum Renault