Instalatie GPL
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL
brigada_diverse |
![]()
Post
#481
|
||
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|||
argon |
![]()
Post
#482
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am unit topicul lui adrian_uzy cu asta, nu trebuie 100 de topicuri cu GPL.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
briobit |
![]()
Post
#483
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 22 July 07 ![]() |
cristitranca era vorba de piata de la boema cum vii de la ovidiu in varful dealului la omv faci dreapta si iar dreapta in spate la spalatoria rosu..... revin si eu cu o prolema
din execes de zel am schimbat filtrul de aer ca ala vechi mai avea un pic si imi cresteau buruieni in el de cat pamant si diverse chestii avea in el.... problema e ca porneste da nu mai sta nici la relanti si daca nu o tin turata 1500 2000 de ture moare motorul.... dupa logica mea ii vine mai mult aer decat trebuie si de aceea moare ...problema este ca in gura filtrului de aer am un capac de spray cu o gaura cam de 18 mm in diametru ....sa incerc sa mai astup din ea sau sa incerc din plaman? ...pe plaman am 2 suruburi unu mai mare negru de plastic si unul mai mic de bronz.... orce idee e binevenita macar sa ajung cu ea pana la un centru de reglat .... va multumesc anticipat |
--------------------
dacia
dacia
1978 https://###/###
|
|
emircea |
![]()
Post
#484
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(argon @ 20 Jun 2008, 10:11) Argon, daca tu esti convins ca toata chestia aia a fost facuta ok si nu prezinta nici un pericol de incendiu sau nu afecteaza siguranta, in general, nu stiu cat ar mai trebui sa-ti bati capul daca cineva are chef sa ti-o omologeze sau nu. Daca tii neaparat, poti decupa rezervorul de benzina ca sa ai un 5-6 litri, in caz de urgenta, iar in interior sa introduci toroidul acela. Eu am decupat o parte din rezervor, desi nu am break, iar in spatiul castigat am pus lada cu scule... Rezervorul avea unele locuri unde era strapuns de rugina, si din fericire decupajul a rezolvat si problema asta. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
baranga |
![]()
Post
#485
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
QUOTE(briobit @ 24 Jun 2008, 21:35) revin si eu cu o prolema din execes de zel am schimbat filtrul de aer ca ala vechi mai avea un pic si imi cresteau buruieni in el de cat pamant si diverse chestii avea in el.... problema e ca porneste da nu mai sta nici la relanti si daca nu o tin turata 1500 2000 de ture moare motorul.... dupa logica mea ii vine mai mult aer decat trebuie si de aceea moare ...problema este ca in gura filtrului de aer am un capac de spray cu o gaura cam de 18 mm in diametru ....sa incerc sa mai astup din ea sau sa incerc din plaman? ...pe plaman am 2 suruburi unu mai mare negru de plastic si unul mai mic de bronz.... orce idee e binevenita macar sa ajung cu ea pana la un centru de reglat .... va multumesc anticipat asa am facut si eu,si am fost nevoit sa ma duc din nou la reglat;acum nu mai am probleme |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
argon |
![]()
Post
#486
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am fost al Praktiker cu gandul sa iau o instalatie d'asta, dar la fata locului observ pretul, 999 ron, pret care era 650 ron cu o saptamana inainte, exact aceasi instalatie, asa ca pa si pu, la revedere cu escrocii aia.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
argon |
![]()
Post
#487
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Voltran, 780 ron cu totul,
Landi 800 ron. pareri? This post has been edited by argon: 30 Jun 2008, 11:33 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
adrianne |
![]()
Post
#488
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
voltran = turkey
landi = ? |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
argon |
![]()
Post
#489
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
italy
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
baranga |
![]()
Post
#490
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
recomand BRC AT90E,consum bun si gasesti piese originale
![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
airimia13 |
![]()
Post
#491
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 9 March 06 From: Nehoiu/Bucuresti ![]() |
Am si eu o instalatie gpl Marini cu comutator Milano (cu leduri).
Problema este ca la drum lung, comutatorul se cam incalzeste (mergand pe gaz), find destul de cald cand pun mana pe el. Se mai intampla la cineva sa se incalzeasca acea cutiuta? |
--------------------
Dacia
1310
1998 L
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#492
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Ai releu general GPL sau au montat si la tine "meseriasii" electrovalvele direct pe iesirea comutatorului? Probabil ca au facut economie de un releu, de aiai se incalzeste comutatorul. Insa am o veste proasta... in curand releul de putere mica ce se afla in interiorul acelui comutator va ceda si vei fi in situatia de a lua alt comutator, sau, sa pui "la recomandarea expertilor de la service" "un boton simplu, dom'le, ca merge si-asa, ce atata electronica, de ne prindem urechile..."
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
emircea |
![]()
Post
#493
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(argon @ 30 Jun 2008, 10:23) Nu stiu de Voltran, dar am Landi de ~4 ani, luata din Metro si sunt multumit de ea. Montajul e inclus? Eventual da o tura pe la cei ce fac montajul, vezi si recomandarea lor, ca de Voltran nu stiu nimic sa te ajut. This post has been edited by emircea: 2 Jul 2008, 09:14 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
cobra_boss70 |
![]()
Post
#494
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 11 September 07 ![]() |
salut sint nou pe aici.am o mare problema cine ma poate ajuta? am odacie 1310 berlina pe gpl si cind e motoru cald nu sta la relantiu vibreaza face un zgomot mare .daca trag un pic socul motorul merge rotund si deabea se aude cum asi putea regla instelatia de gpl am fost la service si am plecat de acolo remorcat asa ca de service sint lamurit
![]() |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
airimia13 |
![]()
Post
#495
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 9 March 06 From: Nehoiu/Bucuresti ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 1 Jul 2008, 21:24) Ai releu general GPL sau au montat si la tine "meseriasii" electrovalvele direct pe iesirea comutatorului? Probabil ca au facut economie de un releu, de aiai se incalzeste comutatorul. Insa am o veste proasta... in curand releul de putere mica ce se afla in interiorul acelui comutator va ceda si vei fi in situatia de a lua alt comutator, sau, sa pui "la recomandarea expertilor de la service" "un boton simplu, dom'le, ca merge si-asa, ce atata electronica, de ne prindem urechile..." Nu stiu daca am releu, comutatorul il am pus de un an si ceva. Inainte aveam alt comutator care era defect si am un intrerupator din fier cu trei poziti prins pe volan de la care faceam trecerea gaz-benzina-gaz (asa am luat masina). Acum e trecut pe pozitia de mijloc (nimic), dar daca vreau pot scoate mufa din comutatorul cu led-uri si sa il folosesc pe asta metalic, dar nu imi place ca nu vad cat gaz mai am (si sa ma duc la butelie in spate iar nu imi convine). Intrebarea e ca daca de un an si ceva merge asa, se poate defecta acum de la incalzire acel comutator, iar daca se defecteaza, ce se poate intampla? |
--------------------
Dacia
1310
1998 L
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#496
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
incearca sa reglezi din surubul de pe vaporizator..(la mine este pe centru)...are o pozitie..de mijloc..in care se obtine turatia optima...si motorul merge rotund
bafta |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
baranga |
![]()
Post
#497
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
QUOTE(cobra_boss70 @ 2 Jul 2008, 09:29) NU mai trageti socul pe gaz,riscati sa spargeti membrana vaporizatorului,si asta nu o zic numai eu ci si constuctorul,uitativa in instructiunile de folosire ale instalatiei GPL; @cobra_boss70,iti recomand un reglaj la un service care monteaza GPL;fac pariu ca face asa de cand ai schimbat filtrul de aer ![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
cobra_boss70 |
![]()
Post
#498
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 11 September 07 ![]() |
Da de cand am schimbat filtrul de aer.
![]() |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
emircea |
![]()
Post
#499
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(baranga @ 2 Jul 2008, 11:11) NU mai trageti socul pe gaz,riscati sa spargeti membrana vaporizatorului,si asta nu o zic numai eu ci si constuctorul,uitativa in instructiunile de folosire ale instalatiei GPL[...] N-am asa ceva in instructiuni la Landi Renzo. De unde ai scos asta? Nu tragi un scan/foto dupa instructiunile ce le ai tu? In orice caz, daca instalatia e cu mixer deasupra de carburator, socul gatuie intrarea in carburator ca un fel de extra clapeta de acceleratie; nu are nici un efect. Daca instalatia e montata cu gaura/gauri in carburator, socul, daca deschide acceleratia proportional cu inchiderea lui, nu forteaza extra membrana fata de un regim de turatie mai ridicata. In orice caz, reglajele alea trebuie facute, si musai cu ceva consumatori porniti (faza lunga+stergatoare, de exemplu), pentru un relanti la minim. This post has been edited by emircea: 2 Jul 2008, 12:54 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#500
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Necesitatea utilizarii butonului original vine din faptul ca el sesizeaza o eventuala oprire a motorului si daca in decurs de 3 secunde (reglabil) motorul nu reporneste, el taie alimentarea electrovalvelor de gaz, impiedicand iesirea gazului. Daca pui intrerupator simplu, nu mai ai aces senzor "de functionare" a motorului si daca acesta se opreste, gazul continua sa iasa.
Consecinte : 1. Motorul de inneaca 2. In caz de accident sansele de explozie sunt foarte mari deoarece gazul continua sa curga. "Meseriasii" care monteaza astfel de intrerupatoare clasice sunt efectiv niste criminali. Dupa aia ne miram ca vedem la televizor stiri despre Dacii cu GPL care au explodat si ne miram ca oamenii numesc masinile pe GPL "bombe umblatoare". Evident ca acel releu din comutator nu se arde dintr-o data, el are niste contcte ca la platina, si daca este obligat sa duca sarcini mari (electrovalvele cuplate direct), incet-incet aceste contacte se ard, la un moment dat nemaifacand contact, moment in care "ficiorii" de la service il declara DEFECT, chiar daca, de fapt, acel releu se poate schimba destul de simplu. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#501
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
Hop si io paicea cu alta masina ... tot dacie dar pe gpl problema este ca la prima vedere are un consum cam mare pe undeva pe la 10 l la 100km parcursi daca string de surubul de pe furtun cam o tura face urit tare motorul da sa moara iar relantiul e neregulat am mai strins cam juma de tura si l-am lasat asa iar azi am alimentat 20l si am dat kilometraju pe 0 o sa va mai tin la curent cu noul consum dupa terminarea gazului
![]() This post has been edited by mitu2002: 25 Jul 2008, 21:36 |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
Poky |
![]()
Post
#502
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 223 Joined: 8 January 08 From: Iasi ![]() |
Si la mine se incalzeste comutatorul (cu 4 leduri care indica nivelul) indiferent de distanta parcursa. Din ce am inteles eu, la apasarea butonului ar trebui ca un releu de putere mai mare sa actioneze electrovalvele. Vreo idee unde s-ar putea afla acel releu?
ps: merg cu ea asa de la inceputul anului, cand am cumparat-o. In acte scrie ca ar fi avut parte de o revizie prin 2007 instalatia ![]() This post has been edited by Poky: 26 Jul 2008, 23:06 |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
|
|
alinushy |
![]()
Post
#503
|
![]() modeLator Group: Members Posts: 2.622 Joined: 9 January 07 From: Pitesti - Mioveni ![]() |
care ai releu separat pt electrovalve pune o poza sa vedem si noi ....
![]() |
--------------------
Audi
A4
... 1.8T...quattro ;) frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#504
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
22.JPG ( Size: 110.88k )
Number of downloads: 1084
1 - Releu general GPL 2- Releu decuplare injector Releul general GPL era in KIT-ul de la Practiker, dar nu scria nimic despre el in documentatie. This post has been edited by dyogenes: 28 Jul 2008, 09:03 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#505
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
o ciudatenie apropo de indicatoarele nivelului de gaz din butelie nici cel de pe butelie nici cel cu leduri de pe comutator nu par sa se modifice deloc desi am mers pina si-a dat duhul dupaia am pus 20 l de gazam dat kilometrajul la 0 si pina acu am facut 123km numai pe gaz (inafara de pornire)iar gazul ar trebuii sa fiie la jumatate care e spiru ca nu prea pricep de ce nu scade indicatia nici pe butelie nici pe comutator inainte de a se termina gazul pe comutator indicatia era 1 led rosu iar acu e 2 leduri verzi neschimbata de cind am alimentat ....
![]() This post has been edited by mitu2002: 28 Jul 2008, 20:27 |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
emilperijoc |
![]()
Post
#506
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 19 October 07 From: Bucuresti ![]() |
indicatia cu leduri ( de pe comutator ) se schimba in functie de cea de pe butelie ..... deci de acolo ar fi problema .... cand te duci la service te sfatuiesc sa ai butelia goala
![]() |
--------------------
Dacia / Opel
... 1310 break / Vectra
... 1996 /2001 ...
- TL 01 SLU/ TL 08 EML
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#507
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Am citit pe forum ca socul (pe GPL) are efect doar daca stutul este montat direct in carburator. La mine e invers: cu mixer pornesc pe gaz cu socul tras fara probleme, cu stutul in carburator se opreste daca trag socul. Am crezut ca e debitul de gaz prea mare. L-am redus pana a avut efect socul, dar in sarcina motorul da in nas si a trebuit sa maresc din nou debitul. E foarte enervant pentru ca la pornire trebuie sa o tin accelerata sa nu moara motorul. Credeti ca am gresit ceva la montatul stutului sau sa montez mixer din nou ?
Multumesc ! |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
baranga |
![]()
Post
#508
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
la mine pornesc direct pe gaz dau doua sprituri sa cresca presiunea la ulei si iau piciorul de pe acceleratie si sta ralantiul la 600 rpm asta la rece,foarte stabil si asta pe aprindere clasica;e tot reglat ca la carte
![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#509
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Lunaticul @ 29 Jul 2008, 11:53) Am citit pe forum ca socul (pe GPL) are efect doar daca stutul este montat direct in carburator. La mine e invers: cu mixer pornesc pe gaz cu socul tras fara probleme, cu stutul in carburator se opreste daca trag socul. Am crezut ca e debitul de gaz prea mare. L-am redus pana a avut efect socul, dar in sarcina motorul da in nas si a trebuit sa maresc din nou debitul. E foarte enervant pentru ca la pornire trebuie sa o tin accelerata sa nu moara motorul. Credeti ca am gresit ceva la montatul stutului sau sa montez mixer din nou ? Multumesc ! Nu are nimic masina. Este normal ca atunci cand este rece motorul, sa dea sa moara sau sa nu stea la ralanti. Cat despre folosirea socului pe gaz, nici nu mai tin minte de cand nu am mai incercat asta. In general pe gaz o pornesti direct de primavara pana toamna, caz in care nu prea ai nevoie de soc; doar o tii din acceleratie un pic pe loc si dupa ce ai plecat de pe loc se incalzeste repede motorul. Ca sa te lamuresti totusi: tine-o accelerat din pedala pe loc si in acelasi timp trage progresiv de soc si vezi momentul in care incepe sa dea sa moara. Pentru functionarea motorului si porniri e mai bine sa ai stut in carburator. This post has been edited by ionutctn: 30 Jul 2008, 14:30 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
emircea |
![]()
Post
#510
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Lunaticul @ 29 Jul 2008, 11:53) Am citit pe forum ca socul (pe GPL) are efect doar daca stutul este montat direct in carburator. La mine e invers[...] Ceva nu este in regula la tine. Ideea din spatele 'clapetei de soc' este obtinerea imbogatirii amestecului cu combustibil prin gatuirea traseului de aer atat cat sa permita pornirea la rece si mentinerea relantiului. Cu mixer, clapeta de soc gatuie atat aerul, cat si GPL, ca e plasata sub mixer, n-ar trebui sa aibe alt efect decat sa-ti opreasca, la un moment dat, motorul, in functie de cat de tare este tras socul. Daca zici ca la tine functioneaza, inseamna ca instalatia nu e reglata corect pentru regim normal, fara soc tras. Cu stut, clapeta de soc gatuie din aer, plamanul simtind mai mult vacuum, marind debitul de gaz. La un moment dat l-am contrazis pe bygy007, dar cu reglajele facute corect, legatura dintre clapeta de acceleratie si clapeta de soc se ajusteaza prin indoire ca atunci cand este tras socul, motorul sa se accelereze progresiv, fara sa se inece. This post has been edited by emircea: 30 Jul 2008, 15:04 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 15:54 |