DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aceeasi berlina din 1997, Zgomot fier pe fier

sddragos
post 26 Jun 2006, 07:59
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Salutare,
Am chemat sambata un mecanic sa-mi spuna ce piese s-au mai uzat (bucse, pivoti, suspensie, etc.). Am ridicat-o pe cric si a inceput sa traga de roti. Mi-a zis ca n-are jocuri care sa necesite schimbarea bucselor, pivotilor, tendoanelor, etc., desi pe drumuri mai proaste de tara troncane destul de suparator.
Am plecat sambata seara cu ea pe un drum de tara (cu denivelari si cateva gropi minore) de vreo 10 km si n-am remarcat nici un zgomot suspect. La intoarcere, in primii 100 de metri, am crezut ca innebunesc. Se auzea un zgomot de "fier pe fier" la fiecare groapa prin care treceam si resimteam toate vibratiile in volan. Treaba asta cu vibratiile in volan s-a mai manifestat si inainte, dar zgomotul ala "infiorator" niciodata. Ce s-a intamplat? S-a slabit ceva pe la caseta, volan, roti? Apoi, dupa ce n-au mai fost gropi (dar denivelari la greu), zgomotul a disparut.
Am venit aseara de la VL la Pitesti si no problem. Chiar nu-mi imaginez de unde vine zgomotul ala. Daca a mai patit cineva asa ceva, va rog sa-mi spuneti de unde fost problema.
Merci!


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 26 Jun 2006, 09:28
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Please plange.gif plange.gif plange.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 26 Jun 2006, 10:09
Post #3


Haha


Group: Members
Posts: 8.945
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




bucse. verifica ochiomeric bucsele. a cedat una, in special bucsa din capatul......(nu stiu cum se cheama( sa nu radeti sau sa ma puneti la bula daciotului)-este o bara de 40 cm care la un capat este prinsa in bascula superioara iar la celalalt capat are doua bucse prinse intr-o ureche pe sasiu). sa fie oare capatul de bara? blush.gif

la mine asta a fost prob. cand apasam frana parca se rupea masina sau cand era o denivelare etc ohmy.gif

verifica si bucsa de sub bord pe coloana volanului

This post has been edited by wolfin: 26 Jun 2006, 10:13


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 26 Jun 2006, 10:19
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Tija aia e tirantul de fuga. Nu cred ca e de acolo ca am patit-o si p'aia mai demult.
S-a rupt o bucsa si lovea tirantul in caroserie. Dar zgomotul aparea la cea mai mica denivelare, pe cand aici apare doar cand trec prin gropi. Oricum, cand ajung acasa ma uit mai atent si la tirant.


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 26 Jun 2006, 10:20
Post #5


Haha


Group: Members
Posts: 8.945
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




un arc rupt?


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 26 Jun 2006, 12:10
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Detaliez un pic problema: sambata seara am plecat pe un drum de tara, cu asfaltul recent renovat (gropile plombate). Dupa 10 km de drum din asta denivelat (din cauza plombelor), dar fara gauri, am ami mers 200 m pe un drum cu cateva gropi (gropi, nu cratere). N-am sesizat nimic in neregula, nici un zgomot suspect.
La intoarcere, pe acelasi drum, pe portiunea cu gropi, a aprut zgomotul ala de "fier pe fier", undeva sub bord, spre caseta de directie (acolo mi s-a parut ca ar fi). Cand am revenit pe drumul cu denivelari, a disparut si zgomotul. E drept ca simt toate vibratiile drumului in volan, dar chiar asa de distrus sa fie cuplajul la volan? Cineva mi-a zis ca ar fi de la caseta de directie, niste saibe de reglaj, etc.


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ksi_id
post 26 Jun 2006, 12:48
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 16 April 05
From: timisoara




Vezi sa nu se fii spart urechiile de la carcasa casetei... sad.gif


--------------------
vw jetta 1800cmc 90hp 1992 - TM 18 KSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Jun 2006, 12:50
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




vezi nuca volanului, sunt varza bucsele si scapi cu 130 000 ROL si 10 minute de munca.(daca ai noroc)

This post has been edited by argon: 26 Jun 2006, 12:51


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 26 Jun 2006, 13:27
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




QUOTE(argon @ 26 Jun 2006, 13:50)
vezi nuca volanului, sunt varza bucsele si scapi cu 130 000 ROL si 10 minute de munca.(daca ai noroc)
*



Nu stiu care e nuca asta, dar o sa dau jos cochilia inferioara si cred ca o s-o gasesc. Am inteles ca te cam belesti pe maini cand schimbi cuplaj, bucse la volan (nu stiu daca bordul CN are vreun amestec in treaba asta cu belitul).


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Jun 2006, 13:33
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nustiu daca trebuie sa dai jos cochilia, la bord scoica cum am eu, nu trebuie, e unde face axul volanului un cot, cam in dreptul genunchilor, sau putin mai jos, sunt 2 bucse care se uzeaza si calca metal pe metal. Se poate sa iasa greu suruburile..vezi la montare sa ti minte pozitia, ca nu-ti mai sta volanul drept.
Intai verifica vizual, poate e altceva.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 26 Jun 2006, 13:34
Post #11


Haha


Group: Members
Posts: 8.945
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(sddragos @ 26 Jun 2006, 14:27)
Nu stiu care e nuca asta, dar o sa dau jos cochilia inferioara si cred ca o s-o gasesc. Am inteles ca te cam belesti pe maini cand schimbi cuplaj, bucse la volan (nu stiu daca bordul CN are vreun amestec in treaba asta cu belitul).
*




din cate stiu eu cuplajul de la volan tacane. cu o mana pe cuplaj si cu cealalta misca usor de volan, vezi ce joc are sau misca volanul usor si vezi raspunsul rotii


la cn trebuie sa dai jos cochilia dar nu este mare bai, 2-4 suruburi

This post has been edited by wolfin: 26 Jun 2006, 13:38


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puiagaia
post 26 Jun 2006, 15:36
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 17 January 06




salut
verifica tampoanele de la motor si cutie. Si la masina mea se auzeau zgomote de fier pe fier, nu tot timpul, si am fost la trei mecanici pina a descoperit ce e de la un tampon de la motor.
multa bafta


--------------------
dacia berlina - B 13 MMO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 26 Jun 2006, 22:23
Post #13


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




vezi ca sar putea sa mai fie bucsele de la directie din caserta...dai afara chestia aia de la directie sa ai grija sa ii numeri turele si se poate schimba da e putin asa de munca...vezi ca se vede daca ai joc daca tragi de bratu ala in jos si in sus happy.gif


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
workarea
post 27 Jun 2006, 12:19
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




Poate iti va fi de folos: cauze ar putea fi multe. Una din ele, banala, poate fi o bucsa de teflon de pe axul de directie. Acuma, bucsa aia e foarte ieftina, 1 leu, parca. Problema la mine era in felul urmator: axul de directie era ruginit, ca se dusese vaselina cu care trebuie sa fie uns. Asta o poti vedea dind un pic la o parte burduful de cauciuc care il protejeaza. Ei, si, fiind ruginit, actiona ca o pila pe bucsa aia. Asa ca, inainte de a monta bucsa noua, a trebuit dat jos axul de directie, lustruit bine-bine, dat din nou cu vaselina, reglat tacheti, proba, reglat din nou, iar proba si tot asa, in vreo 3 sedinte, pina au disparut jocurile din tacheti (atentie! daca tachetii sint prea strinsi, pe linga ca volanul e greu de manevrat, nici nu mai revine singur la iesirea din viraj). Distractie maxima. Deci ar fi si asta de verificat.


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 27 Jun 2006, 19:19
Post #15


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Hai sa imi dau si eu cu parerea ... tongue.gif
Ideea e ca aceea bataie pe care o acuzi ... tine de capul de bara si de nuca care se afla intre caseta de directie si capul de bara ... Verifica un pic daca ai joc lateral in roti ... ( stanga-dreapta ) ... chiar daca este foarte mic ... si tinde spre insesizabil, acel joc in nuca ( aia care e ascunsa in burduf sau capul de bara poate duce la zgomote suparatoare.


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 28 Jun 2006, 07:16
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Am verificat ieri si cuplajul e varza. O sa cumpar un cuplaj nou si apoi sa vedem daca s-a rezolvat.
De la bieleta de directie nu cred sa fie (am avut una din ele distrusa de la o groapa) si nu facea zgomotul asta.
Sambata schimb cuplajul la volan. Se schimba greu? Am vazut ca e foarte incomod (bord CN), nu vad mare lucru.


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 Jun 2006, 07:24
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




E incomod si la bord scoica, unde e expus, mi-am belit degetele, suruburile alea doua trebuie batute ca ies greu, si nu prea e loc de batut, de pus e usor, ca se preseaza prin strangerea piulitei..la scos pe cel vechi e problema.

This post has been edited by argon: 28 Jun 2006, 07:24


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 28 Jun 2006, 08:02
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Cuplajele astea sunt de un singur tip (adica acelasi pentru 1300, 1310, etc)?
Cat costa unul de uzina (in cutie albastra)?


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 Jun 2006, 08:07
Post #19


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cere doar "cuplaj Volan Dacia". - 14 Ron. Cumpara si 2 piulite cu autoblocare pentru suruburi. Suruburi nu trebuie, sunt bune alea vechi.

This post has been edited by argon: 28 Jun 2006, 08:08


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 28 Jun 2006, 08:42
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




QUOTE(argon @ 28 Jun 2006, 09:07)
Cere doar "cuplaj Volan Dacia".  -  14 Ron. Cumpara si 2 piulite cu autoblocare pentru suruburi. Suruburi nu trebuie, sunt bune alea vechi.
*



Merci pentru sfaturi. Sambata sunt pe el.
Unchiul meu a cumparat unul (in cutie albastra, "piese de origine") anul trecut si are incluse in cutie si suruburile + piulitele cu autoblocare).


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 4 Jul 2006, 06:22
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Salutare din nou (am avut 5 zile de pauza pentru o remarca facuta la Bursa)!
Am schimbat ieri cuplajul. A fost destul de greu, in sensul ca ies greu suruburile alea si intra si mai greu la remontare. Cuplajul m-a costat 6 RON (de la un depozit din Mioveni). In uzina, pe camioneta, se monteaza cuplaje cu suruburi M10, iar cele montate pe berlina sunt cu suruburi M9.
Bineninteles, volanul imi sta rotit cu 180 grade fata de pozitia initiala, desi m-am tot chinuit sa nu-i schimb pozitia.
Dar nu asta e problema, ci faptul ca a inceput sa traga usor dreapta. Are vreo influenta modul in care am montat cuplajul?
Merci!


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Jul 2006, 06:24
Post #22


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Da, are, nu strange suruburile, lasa-le nestranse, sa poata sa miste bucsa pe ax, dar sa te uiti sa aiba autoblocaj, normal ar trebui sa aiba piulitele, dar poate au fost schimbate intre timp.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 4 Jul 2006, 06:53
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




QUOTE(argon @ 4 Jul 2006, 07:24)
Da, are, nu strange suruburile, lasa-le nestranse, sa poata sa miste bucsa pe ax, dar sa te uiti sa aiba autoblocaj, normal ar trebui sa aiba piulitele, dar poate au fost schimbate intre timp.
*



Esti sigur? Pai, n-o sa clantane apoi?


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Jul 2006, 06:57
Post #24


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Mie nu-mi clantane nimic, jocul bucsei pe surub e calculat sa fie foarte mic.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 4 Jul 2006, 07:34
Post #25


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




asa am patit si eu mai demult dar la mine era jugul ala care sustine lonjeroanele(langa jugul c.v.), ac esta fiind slab in suruburi. deasemeni verifica si bara de torsiune sa nu atinga in scut.fa o proba fara scut verifica toate suruburile pe sub masina !


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 01:13
Forum Renault