DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Telescoape stabilizare directie (ca la jeep), ofera control mai bun la denivelari?

nos
post 14 Jul 2006, 12:34
Post #1


RWD addict


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3 June 04
From: Timisoara




Am inceput topicul asta pt ca exista dezavantaje atunci cand ai jante si anvelope late, centrul de greutate al rotii mutandu-se spre exterior. cred ca ati observat ca la derumuri denivelate, directia e foarte instabila, si daca ai si viteza, trebuie sa tiifoarte bine de volan ca sa nu zbori de pe drum.
Stiu si am vazut ca majoritatea autoturismelor de teren au niste telescoape montate intre caseta de directie sau direct de sasiu si un punct oarecare de pe fuzeta sau bieleta de directie. Au rolul de a amortiza exact socurile da care vorbeam, mentinand masina pe o directie constanta.
Eu m-am gandit de mult sa imi montez pe dacie asa ceva, tinand cont ca rotile mele sunt iesite in afara cu aprox 8 cm, si nu cred ca e mare lucru...
As vrea sa aflu mai multe pareri, idei, avantaje, dezavantaje evenual ceva poze sau schite.


--------------------
Renault 12 GT custom 1973 ----- BMW E36 - 325i 24v coupe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tm8bnz
post 14 Jul 2006, 14:43
Post #2


turbomatic


Group: Members
Posts: 379
Joined: 13 March 05
From: RO,TM




Stai ca le incurci...
Telescoapele alea sunt acolo sa nu rupi caseta pe teren denivelat !
Problema ta e simpla...AI FLANSE ! De aici se duce dracu directia.Nu are nici o treaba faptu ca roata e mai in afara...pur si simplu sunt 2 bucati de metal NE-ECHILIBRATE,oricat ti-ar spune meseriasu ca le-o echilibrat...NU e adevarat !

Problema ta nu e centrul de grutate al rotii,e greutatea in sine a ansamblului care fiind de fapt o centrifuga,artage dupa ea problemele enumerate de tine.

P.S. Eu nu am distantiere,am ETu de 25 la jante si la 199Km/h smile.gif nu imi trage in nici o directie volanul.Exista mici vibratii,e drept,dar aia se datoreaza profilului mic al rotii,suspensiei tari,si barii stabilizatoare groase,that's all !

This post has been edited by tm8bnz: 14 Jul 2006, 14:45


--------------------
Dacia 1.3T / Renault 5 GTT - 1986 / 1988 - TM8BNZ / TM88BNZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 14 Jul 2006, 14:56
Post #3


Gangester


Group: Members
Posts: 4.290
Joined: 23 February 04
From: Buzau




NOS , tu ai parcul auto pe care il vreau si eu icon_mrgreen.gif


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nos
post 17 Jul 2006, 13:34
Post #4


RWD addict


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3 June 04
From: Timisoara





In primul rand, la dacie mai am un set de jante de tabla cu anvelope pentru iarna care sunt de golf 2. Sunt mult mai in interiorul masinii, si cu tot cu flanse de fapt sunt cam la acelasi nivel ca si cele originale de dacie. Pe astea le folosesc normal tot cu flanse, si nu apare aceasta problema, oricate denivelari as lua..

Eu imi explic putin altfel toata smecheria:
Cu jantele originale, axa de rotire a rotii in plan orizontal (axa de viraj), trece prin centrul de greutate al rotii, deci, in mers, orice denivelare intampini, va actiona in centrul de greutate. Asta inseamna ca fortele ce actioneaza asupra rotii sunt doar verticale si orizontal-longitudinale, si nu au tendinta sa forteze virarea rotilor.

Daca ai roata iesita in exterior, denivelarile tind sa o roteasca in plan orizontal, spre spate, solicitandu-ti si directia masinii. Cam asta-i faza. Nu are legatura cu faptul ca flansele sunt sau nu sunt perfect echilibrate.

Acelasi lucru il simt si la bmw, si chiar mai rau, pt ca are suspensii sport si sunt foarte tari. In schimb, cand am rotile de tabla originale, merge ca pe sine...



--------------------
Renault 12 GT custom 1973 ----- BMW E36 - 325i 24v coupe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 17 Jul 2006, 16:45
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




N-are treaba cu centrul de greutate. Dreapta care trece prin pivotul superior si cel inferior la berlina sau prin pivot si axul mortizorului la McPherson trebuie sa treaca prin centrul suprafetei de contact a rotii cu asfaltul. Daca roata e scoasa in afara se vor simti in volan denivelarile. Daca e mai in interior se simt mai putin. In ambele cazuri se vireaza mai greu pe loc. ET-ul se poate micsora (roata spre exterior) cu 15-20mm fara probleme majore.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nos
post 18 Jul 2006, 09:31
Post #6


RWD addict


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3 June 04
From: Timisoara




cristidb, te-ai exprimat mai bine ca mine, cam asta am vrut si eu sa zic. Probabil ca la 15-20 nu sunt probleme, dar la mine sunt aprox 70 - 80 mm.

Ideea mea este sa sudez un suport pt prinderea telescopului de caroserie undeva pe langa caseta, si sa fac o piesa de adaptare, astfel incat celalalt capat al telescopului sa il fixez in zona pivotului de la bieleta de directie.Toata schema sa fie simetrica, stanga-dreapta...Nu imi dau seama daca ar ajuta cu ceva...Am tot cautat pe net un sistem de genu asta pt cealalta masina, dar inca nu am gasit nimic...


--------------------
Renault 12 GT custom 1973 ----- BMW E36 - 325i 24v coupe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 18 Jul 2006, 10:04
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




70-80mm e deja mult prea mult. De ce le-ai scos asa mult afara? Ai dereglat complet suspensia, o sa uzezi mult mai repede rulmentii, pe loc se va vira greu, vei murdari masina pentru ca roata va arunca pe aripi si pe usi noroiul.
Daca ai si flanse ai marit masa suspendata si vei uza mai repede amortizoarele si planetarele, si in plus vei simti mult mai tare gropile.
Cu amortizoarele pe care vrei sa le pui o sa se vireze si mai greu pe loc.
Sfatul meu e sa dai jos rotile alea. Nu aduc nimic bun.
Eu am jante ET30, cele initiale erau ET46. Nu am observat efecte negative.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nos
post 18 Jul 2006, 10:50
Post #8


RWD addict


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3 June 04
From: Timisoara




Sa stii ca nu ma plang totusi...nu am probleme cu telescoapele, rulmentii sau planetarele si am deja flanse din...2001. Nu le-am mai demontat de atunci. Planetarele is originale, le-am reconditionat odata prin 97 parca, telescoapele sunt foarte ok (Monroe gasmatic - 2002) iar rulmentii sunt KOYO si i-am montat tot in 97... In schimb, bucsele din caseta se strica dupa primii 10 kilometri... tongue.gif si da, denivelarile se simt, in special din cauza suspensiei tari Oricum, stabilitatea masinii e deosebita cu ecartamentul asta marit. Ca sa nu mai vorbim de "look" -ul pe care il are... tongue.gif


--------------------
Renault 12 GT custom 1973 ----- BMW E36 - 325i 24v coupe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ford_V6
post 24 Jul 2006, 10:56
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 425
Joined: 11 August 04




Mercedesul E 300 Sportline are o bara intre fuzete care are la mijloc un amortizor pe gaz. Pana sa il schimb masina facea foarte nasol pe denivelari la viteza mare . . ..acum dupa inlocuire este cu totul alta masina.


--------------------
Opel Vectra Turbo 4x4 1993 - B 79 VIT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nos
post 24 Jul 2006, 13:13
Post #10


RWD addict


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3 June 04
From: Timisoara




Adica exista o singura bara care doar uneste fuzetele si are un amortizor? Hmm ce simplu!! E o idee geniala! blush.gif


--------------------
Renault 12 GT custom 1973 ----- BMW E36 - 325i 24v coupe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ford_V6
post 25 Jul 2006, 13:47
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 425
Joined: 11 August 04




masina are si bara stabilizatoare normala si aceasta bara intre fuzete cu amortizor.


--------------------
Opel Vectra Turbo 4x4 1993 - B 79 VIT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 17:20
Forum Renault