DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Break `97 - dispare bezina din rezervor, numai cand sta parcata ridicata de bot

djlyon
post 12 Jul 2006, 08:13
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 12 July 06




Am un Break din `97. O tin parcata in garaj. In garaj exista un opritor din lemn ca sa stiu exact cat sa intru cu masina. Opritorul este un pic cam inalt si cand bag masina ea se ridica usor pe scut pana ajung si rotile din fata la opritor - ca si cand ai parca la o bordura mai inalta. In situtia asta ea este usor ridica de bot.

Problema care apare este ca dimineata gasesc mai putina benzina in rezervor decat imi indica pe bord seara cand o parcam in garaj, la modul dupa cum urmeaza:
- daca seara o las la limita unde becul galben abia clipeste, dimineata cand plec iar becul galben aproape ca sta tot timpul aprins.
- daca seara o las in starea in care becul clipea ziua cand am mers, dimineata dupa ce plec becul nici macar nu se mai stinge.
Eu cunosc masina, ca merg zilnic cu ea de 1 an si jumatate, si situatia asta mi-a sarit in ochi din prima. Chiar l-am intrebat pe tata daca n-a mai mers el cu masina seara dupa ce o parcam eu in garaj, sau daca nu cumva a avut nevoie de benzina pentru cine stie ce treaba si a scos el din rezervor.

Problema asta a aparut cam de cand a fost inaltat opritorul din garaj - dar abia recent mi-am dat seama, si iata de ce: recent garajul a fost renovat si am tinut o vreme masina in parcarea de langa bloc. Parcarea este usor in panta, iar eu parcam masina cu spatele, deci ea era usor lasat de bot si ridicat de spate. O parcam cu spatele pentru ca venea fix intr-un perete si ma feream de hoti sa nu poate deschide hayonul.

Ei, de cand am parcat-o asa - in fiecare seara timp de doua saptamani - totul a fost perfect. Exact cum o lasam seara - la nivelul de benzina ma refer - exact asa era si dimineata. Se mai aprindea rar becul de la benzina ziua, a doua zi mergeam prin oras cu el clipind rar toata ziua. Abia spre seara incepea sa clipeasca mai des, ca deh - se mai consuma din benzina. A treia zi dimineata - cum ar veni - cand plecam cu ea, era fix cum am lasat-o - cu becul clipind mai des. Daca era sa o fi parcat in garaj asa seara, dimineata becul ar fi ramas aprins tot timpul, si de frica (,) ca nu stiam cata benzina s-a consumat, primul drum il faceam direct la PECO.

*** Repet, merg cu masina zilnic de 1 an jumatate si diferenta de nivel in rezervor peste noapte intre parcatul cu botul in sus si parcatul cu botul in jos este prea mare ca sa fie doar o chestie de plutitor sau de cum se misca bezina in rezervor in timpul mersului, sau de cum se aseaza cand masina stationeaza. ***

M-am uitat pe scutul de sub rezervor - e curat. In garaj - acolo unde sta ridica de bot si se pierde din bezina - dimineata nu se simte deloc miros de benzina. E drept si faptul ca garajul este asa de aerisit incat gasesc si un pic de praf pe masina:)
In masina nu s-a simtit miros de benzina de cand e ea.

Am fost si la Bucuresti intr-o zi. Dupa ce am parcurs 300km am parcat masina pe o straduta care era usor in panta, deci din nou botul ridicat. Asta la o ora 7 dimineata. Indicatorul de pe bord arata ca rezervorul era plin un pic peste jumate. La ora 17 cand am pornit inapoi acul de pe bord era pozitionat un pic sub jumate (!).
Asta s-a intamplat anul trecut cand abia incepeam sa sesisez ce se intampla si nu am dat prea mare importanta.

Ce poate sa aiba? Pe unde se pierde benzina cand o las parcata cu botul ridicat, deci coborata usor de spate?

PS: Cand ma refer la nivelul din rezervor dimineata ma refer la cel pe care mi-l indica dupa ce parcurg macar cateva sute de metri. Nu ma refer la cel indicat atunci cand abia dau cheie si masina inca n-a fost miscata.


--------------------
Dacia Break 1997 CL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 12 Jul 2006, 08:35
Post #2


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




pai .... pana la urma ... benzina dispare "efectiv" din rezervor sau numai iti indica mai putina benzina decat aveai cand ai parcat?

ca daca e situatia cu "indicatul" nu ai de ce sa-ti faci pbe, plutitorul de la sonda de benzina e prins pe o tija rigida ... mai face si aia figuri - probabil ca ramane "lipita"


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djlyon
post 12 Jul 2006, 08:46
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 12 July 06




QUOTE(tarzy @ 12 Jul 2006, 08:35)
pai .... pana la urma ... benzina dispare "efectiv" din rezervor sau numai iti indica mai putina benzina decat aveai cand ai parcat?

ca daca e situatia cu "indicatul" nu ai de ce sa-ti faci pbe, plutitorul de la sonda de benzina e prins pe o tija rigida ... mai face si aia figuri - probabil ca ramane "lipita"
*


Pai tind sa cred ca dispare efectiv din rezervor pentru ca tija aia - oricat de lipita ar ramane - nu poate sa ramana lipita o zi intreaga cat merg prin oras, mai ales ca sunt destule gropi si denivelari care sa-i nu dea voie sondei sa ramana asa.

Problema e ca nici nu pot sa scot benzina s-o masor seara si dimineata pentru ca e Break si nu merge.

Oricum, ar reiesi nu ca sonda ramane lipita, ci ca arata constant mai putina benzina in rezervor de cata e de fapt acolo. Si de ce ar face asa numai cand o parchez usor ridicata de bot?


--------------------
Dacia Break 1997 CL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maxiK
post 12 Jul 2006, 08:56
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 346
Joined: 10 May 05




eu cred ca ori faci misto ori ai o obsesie cu rezervorul ala. pai daca nu miroase, nu e nici o pata sub masina sau pe rezervor, ceva ... unde sa se duca benzina aia ....


--------------------
dacia logan laureate1.6 - B 37 KNH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djlyon
post 12 Jul 2006, 09:26
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 12 July 06




Nu fac misto, nici nu am o obsesie, nici n-as fi detaliat atata problema intr-un post cat 2 ecrane - doar nu eram nebun sa scriu atata degeaba. As fi considerat OARECUM normal ce se intampla in garaj unde o parchez ridicata de bot daca nu as fi vazut ca totul e OK cand o parchez ridicata de fund - si problema dispare!

Am scris tocmai pentru ca si eu vreau sa aflu ce se intampla si unde se duce benzina aia..


--------------------
Dacia Break 1997 CL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 12 Jul 2006, 10:03
Post #6


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(djlyon @ 12 Jul 2006, 10:26)
Nu fac misto, nici nu am o obsesie, nici n-as fi detaliat atata problema intr-un post cat 2 ecrane - doar nu eram nebun sa scriu atata degeaba. As fi considerat OARECUM normal ce se intampla in garaj unde o parchez ridicata de bot daca nu as fi vazut ca totul e OK cand o parchez ridicata de fund - si problema dispare!

Am scris tocmai pentru ca si eu vreau sa aflu ce se intampla si unde se duce benzina aia..
*




pai ... inca o data .... benzina "se duce" cu adevarat? sau numai indicatorul .... indica scadere de nivel in rezervor?


atat timp cat nu miroase a benzina si nu gasesti pete pe jos ... e foarte clar ca sonda iti face figuri


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Jul 2006, 10:18
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Explicatia e urmatoarea: Cand bagi masina in garaj, vi de afara, acum vara e cald, benzina se "umfla", dimineata, e racoare, si benzina e in stare normala.
Nu-ti mai bate capul, daca nu gasesti pete pe jos, sau miros de benzina in garaj, explicatia e cea de mai sus !

O sa ramai surprins de gradul de dilatare a benzinei...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 12 Jul 2006, 10:31
Post #8


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(argon @ 12 Jul 2006, 11:18)
Explicatia e urmatoarea: Cand bagi masina in garaj, vi de afara, acum vara e cald, benzina se "umfla", dimineata, e racoare, si benzina e in stare normala.
Nu-ti mai bate capul, daca nu gasesti pete pe jos, sau miros de benzina in garaj, explicatia e cea de mai sus !

O sa ramai surprins de gradul de dilatare a benzinei...
*




pare o explicatie destul de logica,argon ....la ce zice djlyon chiar ca ramii fara replica...no joke !


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Jul 2006, 10:42
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Plec dimineata, nivelul pe ac e la jumatate, sa zicem; pina la serviciu urca la 3/4-plin.
La intoarcere, de la plecare e pe 3/4..ajung acasa tot cu 3/4 (16 +16 km zilnic).
Totul e de la dilatarea benzinei si erorile cumulate ale sondei si instrumentului la tensiunea de incarcare. Apoi, mai apare si spuma inerenta returului si miscarilor masinii (tangaj, frina, demaraj), plus acelor micro-"intepeniri" ale bratului sondei.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 12 Jul 2006, 10:46
Post #10


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




eu am sonda noua si indica mai mult decat este in realitate....a trebuit sa indoi putin bratul plutitorului...


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puiagaia
post 12 Jul 2006, 10:50
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 17 January 06




o alta explicatie ar fi urmatoarea:
in momentul cind ridici masina de bot benzina din rezervor se stringe in partea din spate a rezervorului. Sonda este pozitionata in partea din fata a rezervorului deci ea va cobori mai jos si va indica mai putina benzina.
poate ai plutitorul cu gauri prin el.

multa bafta


--------------------
dacia berlina - B 13 MMO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B32GTJ
post 13 Jul 2006, 10:20
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 13 July 06




Si io am problema asta, identic. Singura e explicatie logica e chestia cu dilatarea benzinei 173.gif


--------------------
DACIA NOVA GT 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 13 Jul 2006, 10:26
Post #13


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




si io am patit asta si la 1300 si la 1310 (odata m-am si pacalit la 1300 si am facut pana prostului) si tot pe seama diferentelor de temperatura am pus-o.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghiccy
post 13 Jul 2006, 10:30
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 9 June 05




benzina se dilata... nu mai intrati asa in panica, lasati masinile in pace!!!


--------------------
DACIA BERLINA 1.4 Li - B 84 RNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 13 Jul 2006, 18:34
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(ghiccy @ 13 Jul 2006, 21:30)
benzina se dilata... nu mai intrati asa in panica, lasati masinile in pace!!!
*


Asa-i! Pe vremuri, cand se pleca prin concedii si se faceau sute de kilometri, se umplea rezervorul "ochi". Daca nu plecai imediat la drum, benzina care in rezervoarele subterane era rece, se dilata de la caldura si curgea serios pe jos!!
Chestia cu intepenitul bratului sondei nu tine, am inteles ca stii de posibilitatea asta si te referi la indicatia din mers, cand se face o medie intre balanganelile benzinei in rezervor.
Bafta!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 14 Jul 2006, 07:02
Post #16


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Cao observatie:

Indicatorul nivelului de benzina e afectat de starea de incarcare a bateriei, si tensiunea din sistemul electric, dat fiind faptul ca este o rezistenta electrica. Daca incarca peste 14 V, va arata corect, daca e sub, arata mai putin benzina. smile.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 17:26
Forum Renault