DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Motorul moare usor in treapta 2, Logan 1.5dci

TheBeast
post 2 Oct 2006, 08:25
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 14 September 06
From: Ploiesti




Salut!

In sfarsit a sosit si noul meu Logan Laureate 1.5dci (Colectia 2). Pana acum am facut 350km si sunt foarte multumit de el. Am totusi o posibila problema atunci cand demarez la o viteza foarte mica in treapta a 2-a. Motorul tinde sa moara foarte usor (chiar a facut-o de cateva ori) atunci cand plec la o viteza foarte mica in treapta a 2-a (de ex. la trecerea peste o cale ferata). Trebuie sa infigi piciorul mai tare in acceleratie si chiar sa-l tii putin din ambreiaj la plecare. Dupa aceea urca foarte repede in ture si pleaca usor, dar mi se pare putin ciudat, mai ales la un diesel, cu cuplu mare la turatii mici. La alte viteze nu am nici o problema, ba trage foarte bine, am urcat mai multe pante cu treapta a 4-a sau chiar a 5-a fara probleme.

E posibil sa fie doar o problema de obisnuinta, in fond nu am masina decat de 2 zile, dar as vrea sa stiu daca a mai avut cineva impresia asta la un diesel.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci, 2006 - PH-25-YST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
woth
post 2 Oct 2006, 08:37
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 5 June 04




Incearca sa pleci cu treapta 3 de pe loc, asa cum scrie in manualul oricarei masini.

Oricum, nu-ti mai infige piciorul in acceleratie cand ai turatii mici ca-ti distrugi turbina.
Si nu-ti mai chinui masina subturand-o.

This post has been edited by woth: 2 Oct 2006, 08:41


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheBeast
post 2 Oct 2006, 08:41
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 14 September 06
From: Ploiesti




Crede-ma ca am citit manualul din scoarta in scoarta si nu scrie nimic de genul asta. Chiar daca ar fi asa, mi se pare anormal sa traga mai bine intr-o treapta de viteza superioara fata de una inferioara.....


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci, 2006 - PH-25-YST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
woth
post 2 Oct 2006, 08:45
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 5 June 04




OK.
Nu stiu exact ce-ai facut tu, dar iti pot spune cu siguranta ca ai subturat motorul ceea ce nu este deloc recomandat. Repet ce am spus mai sus: daca ai motorul subturat si iti infigi piciorul in acceleratie reduci viata turbinei.

Schimba vitezele la peste 2000 rpm.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 2 Oct 2006, 08:45
Post #5


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




@TheBeast
Ai dreptate. Cred ca asa "face toate" (diesel). Pleaca si tu cu a I-a. Cu a 2-a e mai lenesa (exact cum ai spus tre' sa o tii mai atent din ambreiaj), daca vrei sa plece mai nervos 'baga' a I-a si da-i ceva ture.
Bafta!

This post has been edited by mariuscond: 2 Oct 2006, 08:46


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheBeast
post 2 Oct 2006, 08:55
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 14 September 06
From: Ploiesti




@woth:

Asa e, si eu incerc sa nu o chinui prea tare, si chiar asa am schimbat vitezele. Doar ca la vechea masina (Dacia 1310) ori de cate ori treceam de o cale ferata sau franam sa ma asigur intr-o intersectie, fara sa opresc insa roata, plecam mereu cu a doua, tinuta putin din ambreiaj, si n-am avut nici o problema. De-aia mi se pare putin ciudat la Logan ca tinde sa moara. O sa ma uit si la turometru sa vad cam cate ture am cand fac smecheria asta.

@mariuscond:

Sper sa ai dreptate, si sa fie o chestiune de genul "asa face toate". In rest, cum am zis, nu e nici o problema, ba chiar sunt foarte multumit.

Multumesc pentru promptitudine!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci, 2006 - PH-25-YST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ci_co
post 2 Oct 2006, 09:13
Post #7


Membru atutentic cu logan !


Group: Members
Posts: 291
Joined: 20 July 05
From: UE - Bucharest !!




Cum dreaq atra merge prost mah ?? Eu sa mor la relantii merg cu a doua si nu tremura sau se opreste am plecat si cu a doua si nu am avut probleme . dar...dar nu e indicat sa mergi subturat sau sa apesi ca nebunu pe acceleratie cand ai turatii mici.

In fine nu esti tu obisnuit tu cu ea ca masina merge bine sa vezi Bestia mea cum merge .



--------------------
Dacia & Renault/ Logan by Dacia/ '06 Pref 1,5dci - B XX BEB
Buaaaa am o Dacie Logan mahh tu stii ce trage e buna domne buna ! ( asa e toate)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheBeast
post 2 Oct 2006, 09:19
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 14 September 06
From: Ploiesti




Mai, asa in mers normal nu am probleme, am mers vreo 6 km pe drum de tara, cu a 2-a si a 3-a si nu am avut nici o problema, chiar cand rulam cu viteza mica. Problema apare atunci cand franez foarte mult, dar cred ca e subturata.

La Dacia veche stiu ca nu permitea sa bagi in treapta I decat cu roata aproape oprita, dar la Logan e probabil mai elastic si trebuie folosita si treapta I mai des. Sa vad in timp cum mere...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci, 2006 - PH-25-YST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 2 Oct 2006, 09:31
Post #9


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




Si inca ceva: dupa citeva mii de Km ai sa vezi ca se comporta mai bine (...rodajul), isi mai "da drumul" motoru'.
Masina n-are nimic (o mai pateam si eu la inceput), bucura-te de ea si nu-i mai cauta defecte (e o chestiune de obisnuinta).
Noroc!


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheBeast
post 2 Oct 2006, 09:48
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 14 September 06
From: Ploiesti




Pai tot voi m-ati speriat! Ca de cand astept masina asta (2 septembrie) am tot intrat pe forum sa-mi mai treaca nerabdarea, si la cate chestii am vazut ca face... Unii o lauda, altii o injura... nici nu mai stii ce sa crezi biggrin.gif.

Oricum eu sunt multumit. Am intrebat aici doar sa stiu daca mai are sens sa intreb si in service cand o sa montez niste accesorii. Din ce spuneti voi, cred ca nu are rost sa mai pomenesc si de treaba asta.

Bafta!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci, 2006 - PH-25-YST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AMW
post 2 Oct 2006, 18:06
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 779
Joined: 7 March 06
From: Bucuresti




nu stiu cum va moare voua motorul da mie masina imi merge singura si in viteaza a 3a...adica...singura...fara sa apas acceleratia sau ambreiajul...bine..daca franez s-a terminat...in primele 3 viteze daca sti sa dai frumos drumul la ambreiaj iti merge singura...in a 4a nu am incercat...inca...


--------------------
Volkswagen Passat Highline 2.0 TDI 4MOTION B6
Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gogota_69
post 2 Oct 2006, 18:43
Post #12


JUST ME


Group: Members
Posts: 441
Joined: 5 July 06




stai linistit e o chestie de obisnuinta dupa un timp o sa incepi sa cunosti masina si nu o sa mai ai probleme. La mine cand am luat-o si vroiam sa plec mai repede dupa loc imi murea motoru si nu puteam sa-i dau scart la un moment dat credeam ca au pus astia un sistem "ESP biggrin.gif" Dar problema eram eu-era euforia aia ca e masina noua; rodaj etc. Si acum ii rup gura. Sa o stapanesti sanatos si fara accidente.Ciao


--------------------
DACIA LOGAN 1.5 DCI PREFERANCE - B-51-W U D
GOGOTA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprian0813
post 19 Oct 2006, 19:59
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 14 October 06




probleme asa zisa cu viteza a 2-a am vazut-o ,de 2 zile de cind am luat masina , dar stiam ca are rezerve si 1-a , 2-a este deja viteza ca oricare alta,nu ca la rable,la alea luam curbe de 90 exclusiv cu a 2-a , la dci merge si in 1-a si 3-a pe incercate fara probleme,momentan ma chinui sa nu o subturez ,dar nici sa sar calu in rodaj peste 2500 ture


--------------------
VW Golf variant 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NIDU
post 20 Oct 2006, 08:19
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 October 05




salutare. eu insa am aceasta trepidatie in momentul in care merg constant cu ea la 1500 ture. sau la 1600 sau 1700...cam pana in 2000 se simte chestia asta.o las la turatie fixa vreo 5 secunde pana se stabilizeaza si apoi incepe sa faca asa. si doar in treptele 2.3 atat. ce ziceti voi la mine nu se intampla.daca am a 2-a si am 1200 de ture pot sa accelerez fara trepidatii


--------------------
dacia berlina - gr 01 pfk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Winy
post 25 Oct 2006, 07:20
Post #15


my Silver Bullet


Group: Members
Posts: 90
Joined: 17 October 05
From: Kronstadt




Am impresia ca face mai ales cand motorul nu sa incalzit,dupa aia nu se mai simte,nu e nico problema asa a facut si a mea de cand am luato.


--------------------
Captur Life 90 Tce - 2016 - KAP
Doua lucruri sunt infinite, Spatiul si Prostia ~ Albert E.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheBeast
post 25 Oct 2006, 08:31
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 14 September 06
From: Ploiesti




E, cred ca la mine era vorba de altceva... Am mai condus un Golf 2 diesel, dar avea cutia altfel, treapta 1 nu o puteai folosi decat la plecarea dupa loc, si apoi imediat dadeai a doua si mergeai mai departe.

Cred ca ma asteptam ca si Loganul sa se comporte la fel, dar nu e asa. Chiar se aseamana destul de mult cu o benzinara, adica poti (si trebuie) sa mergi si cu treapta I la viteze mici. Dar merge si cu a II-a fara probleme, doar trebuie tinut putin din ambreiaj, pana ajunge la cuplu, si apoi... ZVAC... Eu incerc sa nu merg cu ea subturata, si de-asta nu prea imi place nici "tinerea" din ambreiaj a masinii. Oricum, e o chestie de obisnuinta...

In plus, dupa ce am iesit din rodaj (am 1800km), parca si-a dat drumul mai mult motorul, si chiar nu mi se mai pare o problema. De-abia astept sa ajung la 6000 wink.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci, 2006 - PH-25-YST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zodrac
post 25 Oct 2006, 10:42
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




@TheBeast mai asteapta sa iasa din rodaj, dar sa tii ca isi da drumul abia peste 6000Km. observ ca ai iesit tongue.gif

Problema noastra este turbina. Fara aportul ei ganditiva ca motorul ar avea undeva la 40 si ceva sp ci nu's ce cuplu. Desi turbina functioneaza tot timpul cat motorul e pornit, ea atinge parametri optimi cand motorul e turat pe la 2000-2500 de ture/minut.
Deci pe undeva pe la 1200 rpm nu cred ca vei avea un demaraj, dar chiar si la relanti cuplata in treapta a 2-a masia merge destul de repejor pentru un drum care s-ar dori sa fie pîș-pîș (gropi santuri cratare cai ferate etc)
Din aceasta pozitie masina nu va putea accelera prea repede deoarece exista un delay din momentul in care tu spesi pe acceleratie si pana se prinde computatorul ca tu chiar vrei sa demarezi, si mai exista si turbo lag-ul adica timpul pana cand turbina isi face sintita prezenta.
Ia incerca cu ea scoasa din viteza sa apesi pedala pana la fud si ridici repede apoi: vei constata ca aproape nici nu se sesizeaza cresterea de turatie a motorului.
De aceea e mai recomandat ca in astfel de situatii sa o lasi in 1-a si sa treci obstacolele fara sa pui piciorul pe acceleratie. De aici poti creste usor in ture iar cand schimbi a 2-a vei avea turbina "pornita"

This post has been edited by zodrac: 25 Oct 2006, 10:47


--------------------
* * *
Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 25 Oct 2006, 14:44
Post #18


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.561
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(TheBeast @ 2 Oct 2006, 09:25)
.....atunci cand demarez la o viteza foarte mica in treapta a 2-a. Motorul tinde sa moara foarte usor (chiar a facut-o de cateva ori) atunci cand plec la o viteza foarte mica in treapta a 2-a
*


Treapta a 2-a nu e făcută să miște mașina la viteză foarte mică și în nici un caz pentru demarare! Asta e valabilă la orice mașină. Cel mult o poți folosi la viteze foarte mici pe carosabil foarte alunecos (gheață), pentru a nu pierde aderența așa de repede cum se întâmplă cu I-a.
Încearcă să folosești cutia de viteze așa cum trebuie, selectând a I-a pentru viteze foarte mici.
Viteza imprimată mașinii în treapta a II-a este considerabil mai mare decât cea imprimată cu I-a și tu practic obligi ambreiajul să suporte desincronizarea de turație dintre trenul de rulare și motor, la o turație foarte scăzută, unde puterea și cuplul sunt și ele la un minim, iar injecția electronică nu poate compensa așa de repede variația mare de sarcină produsă de mașină la viteză mică.

QUOTE(TheBeast @ 25 Oct 2006, 09:31)
In plus, dupa ce am iesit din rodaj (am 1800km), parca si-a dat drumul mai mult motorul, si chiar nu mi se mai pare o problema. De-abia astept sa ajung la 6000 wink.gif
*


Rodajul la dCi se consideră încheiat la 3.000Km, nu la 1.500 și nici la 1.800 de Km...
Mai citiți și voi cărțile alea cu care a venit mașina...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheBeast
post 26 Oct 2006, 16:00
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 14 September 06
From: Ploiesti




QUOTE(DFA @ 25 Oct 2006, 15:44)
Treapta a 2-a nu e făcută să miște mașina la viteză foarte mică și în nici un caz pentru demarare! Asta e valabilă la orice mașină. Cel mult o poți folosi la viteze foarte mici pe carosabil foarte alunecos (gheață), pentru a nu pierde aderența așa de repede cum se întâmplă cu I-a.
Încearcă să folosești cutia de viteze așa cum trebuie, selectând a I-a pentru viteze foarte mici.


De acord cu tine. Eu ma refeream la viteze in care de exemplu la vechea berlina mergeam cu treapta a II-a pentru ca nu-mi permitea cutia sa intru intr-a intaia deoarece viteza nu era suficient de mica pentru treapta I (probabil ca s-ar fi turat motorul prea tare), dar nici nu avea suficienta putere pentru a demara cu a II-a fara a fi tinuta din ambreiaj. Exemplul, pe care l-am dat si mai sus, este trecerea peste o cale ferata mai denivelata, unde nici nu opresti complet masina, dar nici nu poti trece cu o viteza suficient de mare ca sa mergi lejer cu a II-a. O sa ma obisnuiesc sa trec in treapta I, dar mai dureaza putin... blush.gif

QUOTE(DFA @ 25 Oct 2006, 15:44)
Rodajul la dCi se consideră încheiat la 3.000Km, nu la 1.500 și nici la 1.800 de Km...
Mai citiți și voi cărțile alea cu care a venit mașina...


Tocmai ca am citit "cartile". La motorul dCi rodajul se incheie la 1500 km, iar motorul obtine performante optime dupa 6000 km (spre deosebire de benzinare, unde limitele sunt 1000 si 3000). Documenteaza-te inainte sa certi pe altcineva... biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci, 2006 - PH-25-YST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 2 Nov 2006, 23:42
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 446
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




Rapoartele la diesel sunt mult mai lungi fata de benzina. Si eu am patit la fel cand am trecut de pe break pe dci.

Nu cred ca este chiar o problema tehnica. POate topicul se poate muta la alta sectiune.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AMW
post 3 Nov 2006, 03:33
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 779
Joined: 7 March 06
From: Bucuresti




@DFA: "Rodajul la dCi se consideră încheiat la 3.000Km, nu la 1.500 și nici la 1.800 de Km...
Mai citiți și voi cărțile alea cu care a venit mașina... "

aici gresesti.....pe bune....arata-mi tu mie unde scrie asta in vreo carte a masinii...sau macar in vreun document al dCi-ului ... si cand am ridicat-o de la dealer mi-au spus, si in cartea masinii scria, 1.500 km. Nu ma asteptam la o dezinformare din partea ta... tongue.gif


--------------------
Volkswagen Passat Highline 2.0 TDI 4MOTION B6
Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 3 Nov 2006, 13:57
Post #22


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.561
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Da, așa e, greșeala mea, la ambele tipuri de motorizare rodajul se încheie la 1.500Km. Aveam în cap rodajul și am scris distanța când se obțin performanțele maxime la benzinare...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
je_design
post 4 Nov 2006, 02:29
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 425
Joined: 27 August 06




@DFA: iar vorbesti prostii: la MPI rodajul e 1000km,iar la DCI 1500km. deci nu este 1500km la ambele motorizari... oare tu ai citit cartea tehnica?


--------------------
Logan Laureat plus 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 4 Nov 2006, 08:43
Post #24


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.561
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




mellow.gif Da..., se pare că nu deajuns de atent..., așa e cum zici tu.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th July 2025 - 15:22
Forum Renault