Nu mai pleaca de pe loc, patineaza discul ?
![]() ![]() ![]() |
Nu mai pleaca de pe loc, patineaza discul ?
Jack Daniel's |
![]()
Post
#31
|
||
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|||
C@talin |
![]()
Post
#32
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
eu in mers apas 3 cm pe pedala si schimb
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Slider |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
La fel si eu!
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
lukis |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 3 August 05 ![]() |
Bun, 3-5 cm, vad ca variaza . Dar cum e corect ? Daca se apasa pedala la podea nu-i bine ?
|
--------------------
Dacia Logan
Ambition
- HD06XXX
|
|
Hentiu |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 2 July 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(lukis @ 12 Jul 2006, 13:38) Parerea mea de sofer de 14 ani este ca intotdeauna se apasa pedala de ambreiaj pana la capat . Eu asa as verifica daca ambreiajul este reglat corect: Cu motorul pornit si pedala de ambreiaj apasata la podea, as introduce in viteza I. Masina nu are voie sa inceapa sa se miste. In momentul in care incepi sa ridici piciorul de pe pedala de ambreiaj (debreiezi), dupa parcurgerea unei distante de cativa milimetri, turatia motorului trebuie sa inceapa sa scada, semn ca ferodourile ambreiajului intra in contact si incep sa patineze unul pe altul. Parerea mea este ca un ambreiaj reglat corect trebuie sa tina cat mai jos, adica sa prinda cat mai jos. Jocul de cablu nu trebuie sa depaseasca cativa milimetri. In momentul cand acesta prinde foarte sus, este clar ca ferodourile sunt foarte uzate... |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- TM-96-HEN
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Salut - nu tb sa tina f. jos. E musai sa ai 3-5 mm joc in pedala, dar de tinut, e bine sa tina la intre 30%-50% din cursa pedalei. Chestie de ergonomie - mai ales pt femei - sa incerci tu sa apesi pedala cum trebuie cand ai tocuri cui in picioare ![]() Ca multe alte chestii, masinile din ziua de azi sunt facute pt tipe in proportie mai mare ca acum 14 ani ![]() |
-------------------- |
|
alinakes |
![]()
Post
#37
|
X Group: Members Posts: 341 Joined: 24 March 06 From: X ![]() |
Sustin ideea ca ambreiajul trebuie apasat pana la capat , adica pana la podea.
Aprecierea distantei in cm e destul de subiectiva , dar daca tine asa cum ziceti voi la 3-5 cm mi se pare cam sus ! As zice ca momentul optim al debreierii sa fie undeva la jumatatea cursei pedalei de ambreiaj sau putin mai spre podea ! Si pe Berlina si pe Nova ambreiajul era reglat asa si amadoua au avut o viata lunga a sistemului de ambreiaj , pe timp ce se uzeaza cablul se mai fac mici reglaje ! Primii mm de cursa ai pedalei inseamna doar elasticitatea acesteia si nu debreiere propriu-zis ! |
--------------------
X
X
X
- X
|
|
C@talin |
![]()
Post
#38
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
ma nustu la mine prinde sus de cand am luat masina din sept 2004 si nu are nici pe dracu
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
voinicel |
![]()
Post
#39
|
![]() Noua mea pisica Group: Members Posts: 149 Joined: 9 June 06 ![]() |
Parerea mea e ca trebie sa fie de la jumatate in sus. Incercati voi sa mergeti sportiv cu masina apasand pedala pana la fund si sa-mi spuneti ce rezultate obtineti. Intr-adevar daca vrei sa mergi cu masina babeste fara plecari rapide de la semafor etc. merge un reglaj cu pedala apasata pana la capat dar daca vrei un mers sportiv atunci regleaz-o cat mai sus ca sa pierzi timpul cu o cursa inutila a pedale si implicit schimbat vitele intr-un timp mai mare.
Oricum legat de topic am un prieten care a turat Loganul pana la 6000 si apoi a luat brusc piciorul de pe ambreaj (chestie repetata de 2-3 ori) si rezultatul (in afara de mirosul caracteristic de ambreaj ars) a mai busit si placa de presiune. Nu l-am inteles nici pana in clipa de fata de ce a facut asta.La service nu au vrut sa i-o repare pe garantie asa ca a scos bani din buzunar. Oricum concluzia mea este ca Loganul e o masina cu care daca te comporti bine si nu o fortezi poti sa te bucuri de ea destul de mult |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!
|
|
tedy |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu stiu "din batrani" ca ambreiajul trebuie sa tina la o treime din cursa totala a pedalei,prima treime de la podea,acolo ar trebui sa cupleze,restul spre sus sa fie cursa moarta,dar avand in vedere ca ambreiajul loganului isi face treaba pe toata cursa.....atunci daca tine la jumate eu consider ca e cel mai indicat(parerea mea),eu asa mi l-am reglat singur exact cand am iesit pe poarta dealerului si ma simt bine cu el,nu pute,nu patineaza,intra perfect in viteze.
QUOTE ...dar daca vrei un mers sportiv atunci regleaz-o cat mai sus ca sa pierzi timpul cu o cursa inutila a pedale si implicit schimbat vitele intr-un timp mai mare. Mersul sportiv nu implica ambreiajul,nu acolo trebuie umblat,mai degraba la cutie ,schimbator,etc...din nou parerea mea .Bafta |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
prody |
![]()
Post
#41
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
QUOTE(salutcalin2002 @ 12 Jul 2006, 14:53) Asa a zis si amicul meu, i se parea chiar ca trage super, mereu imi zicea : e Ambition tata, 1.6 trage nu gluma..., te ajuta si la depasiri, tu cu 1.4 mai greu...mai greu. Asta pana i s-a intamplat "mica bucurie " de saptamana trecuta. Oricum, inca nu ne-am lamurit daca de la asta i s-a tras sau, asa cum a sugerat Klaus, a fost montat gresit din fabrica. |
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
dydycom |
![]()
Post
#42
|
![]() daca exista vointa, orice se poate Group: Members Posts: 630 Joined: 24 March 05 From: Bucharest ![]() |
Din ce am citit eu aici....sfatul ca: tine cam sus a fost unu din pasii care a dus la problema....
Am constatat ca sunt f multi mecanici care nu depasesc !.60m in inaltime si ca atare...se baga sa regleze ei ambreiajul.... In plus...pedala de ambreiaj are cursqa libera in sus...nu si in jos....deci cu cat il lasi mai slab cu atat se ridica pedala....cu cat tine mai jos cu atat riscul ca discul sa mearga patinat e mai mare....asa ca...trageti voi concluziile |
--------------------
laguna
2.0 dci cva
2008 privilege Imi vand Laguna 3, Detalii la bursa!
http://https://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=5&t=313709 |
|
tedy |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dydycom @ 17 Jul 2006, 16:30) ....cu cat tine mai jos cu atat riscul ca discul sa mearga patinat e mai mare....asa ca...trageti voi concluziile ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() PS: apropo,mai putin conteaza cursa libera a pedalei,asa ne-am obisnuit sa-i spunem noi,dar de fapt conteaza cursa intre rulmentul de presiune si placa de presiune(soarele).Acolo daca sunt cativa mm e suficient,important e sa existe un joc mic ,sa nu stea atacat rulmentul.Logic ca acea cursa se traduce prin cursa moarta a pedalei,care bineinteles ca este la partea de sus,ca jos nu are cum si de ce sa fie ![]() This post has been edited by tedy: 17 Jul 2006, 16:16 |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
faza nasoala la mine este ca pedala sta destul de sus (ambreiajul prinde pe undeva pe la jumatatea cursei si ma cam enerveaza ca am foarte multa cursa moarta) iar piulitele de reglaj de la motor sunt la limita!
cum se mai poate scurta in cazul asta? de la pedala se poate ? m-am uitat la alte masini, de ex. la dragosmanea, si la el cursa este foarte scurta, ambreiajul sta aproape de podea, iar piulitele sunt in aceiasi pozitie ca si la mine. |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
tedy |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca slabesti cablul nu coboara pedala?La mine a coborat,e putin mai jos decat frana
This post has been edited by tedy: 17 Jul 2006, 19:25 |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
prody |
![]()
Post
#46
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Pai a zis ca nu are cum sa-l mai slabeasca, ca e piulita la limita.
Ciudat si cu Loganele aste, incep sa semene cu vechile Berline in sensul ca nu prea gasesti doua la fel. Du-te in Service si lasa-i pe ei sa gaseasca solutia magica, nu de alta dar sa nu ti se intample si tie vreo bucurie. |
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
tedy |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Adevarat,ciudat rau.Eu n-am fost curios sa ma uit la una noua sa vad cum e,dar acum o sa ma uit la a lui vecinu' ca o are de 1 luna,nu e veche ca a mea de 1 an
![]() |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
dydycom |
![]()
Post
#48
|
![]() daca exista vointa, orice se poate Group: Members Posts: 630 Joined: 24 March 05 From: Bucharest ![]() |
Ideea de baza e ca la aproape 1.90 cam am eu si aproape 1.70-75 cat are bassfreak e diferenta de lungime a "planetarelor"(picioare)---si ca atare eu stau cu scaunul la maxim in spate si vreau sa fie un pic mai strans ambreiajul...adica sa am pedala cat mai sus(cursa mare) ...dar pentru cei mai mici de inaltime este necesara o cursa mica la ambreiaj....de ex cum e la matiz....pt cine a mers cu un matiz...
O mare problema este legata de stilul de mers....ceea ce se numeste sa nu stai cu piciorul pe ambreiaj in timpul mersului.... This post has been edited by dydycom: 18 Jul 2006, 10:30 |
--------------------
laguna
2.0 dci cva
2008 privilege Imi vand Laguna 3, Detalii la bursa!
http://https://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=5&t=313709 |
|
cristidb |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Ambreiajul se apasa complet la schimbarea vitezelor. Jocul cablului trebuie sa fie de cativa mm (2-3), si atunci ambreiajul va incepe sa cupleze cand pedala e ridicata 2-4 cm de la podea.
E inacceptabil ca un sofer cu experienta sa nu isi dea seama cand patineaza ambreiajul, mai ales ca aveti si turometru. E la fel de inacceptabil ca cei din service/fabrica sa le regleze prost. Cand abreiajul incepe sa cupleze in ultima parte a pedalei se intampla urmatoarele: - rulmentul de presiune e tot timpul in contact cu placa. De asta se lasa 2-3 mm joc la cablu, ca rulmentul sa nu atinga placa decat atunci cand ambreiajul e calcat. - Ambreiajul are o cursa moarta mare jos, ceea ce mie mi se pare incomod, pentru ca turezi motorul ca femeile cand pleci de pe loc - Cand pedala e ridicata exista ambreiajul ramane actionat, ceea ce duce la patinarea lui in treptele superioare, si distrugerea discului. Si in felul asta se duc discul placa si rulmentul in 10 000 km. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
tedy |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Amin!!!
|
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
Dupa ce am studiat un pic ce si cum vine am impresia ca jocul ambreiajului la logan nu se face dim lungirea sau scurtarea cablului de ambreiaj .
Prin lungirea sau scurtarea cablului de ambreiaj se modifica pozitia pedalei de ambreiaj in raport cu podeaua (sa observati ca pedala nu are limitare de cursa in sus), iar jocul ambreiajului (distanta dintre rulment si soarele placii) cred ca este realizat din constructie si nu se poate face prin modificarea lungimii cablului de ambreiaj (din cauza lipsei de limitare in sus a pedalei). Prin lungirea cablului (lasarea pedalei in jos) intradevar exista riscul ca sa nu mai decupleze, insa prin scurtarea cablului (ridicarea pedalei in sus) se poate modifica momentul debraierii insa nu si jocul ambreiajului. Ceea ce a patit respectivul cred ca a fost din cauza unei montari gresite din fabrica a ansamblului deoarece nu cred ca exista cineva sa conduca cu piciorul sprijinit de pedala de ambreiaj (e printre primele lucruri pe care te invata instructorul in scoala). This post has been edited by nik1965: 18 Jul 2006, 20:34 |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
klaus |
![]()
Post
#52
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
nik1965, amin!
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
tedy |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nik1965 @ 18 Jul 2006, 21:03) Dupa ce am studiat un pic ce si cum vine am impresia ca jocul ambreiajului la logan nu se face dim lungirea sau scurtarea cablului de ambreiaj . Prin lungirea sau scurtarea cablului de ambreiaj se modifica pozitia pedalei de ambreiaj in raport cu podeaua (sa observati ca pedala nu are limitare de cursa in sus), iar jocul ambreiajului (distanta dintre rulment si soarele placii) cred ca este realizat din constructie si nu se poate face prin modificarea lungimii cablului de ambreiaj (din cauza lipsei de limitare in sus a pedalei). Prin lungirea cablului (lasarea pedalei in jos) intradevar exista riscul ca sa nu mai decupleze, insa prin scurtarea cablului (ridicarea pedalei in sus) se poate modifica momentul debraierii insa nu si jocul ambreiajului. Of of ,mai mai.Noi cand dam niste explicatii pe-acilea,cred eu ca nu le dam doar ca sa ne aflam in treaba,pe cand tu am impresia ca te-ai uitat pe ceva poze,nicidecum sa vezi in realitate un disc,un rulment,un ansamblu cv-ambreiaj.Pai cum dracu sa modifici "momentul debraierii" fara sa afectezi jocul? pai exact asta faci cand reglezi ambreiajul...modifici jocul liber...cand il maresti prinde mai jos,cand il micsorezi sau il anulezi,iti ridica pedala si prinde mai sus.Mai stati pe langa mecanici fratilor,nu mai aruncati vorbe doar ca sa umplem forumul si sa-i zapacim pe altii sa-si strice masinile.Hai ca eu nu mai zic nimic.Bafta |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
Daca pedala de ambreiaj ar avea limitare de cursa sus ar fi cum ai spus tu, dar cum nu are ...
Ia baga piciorul sub pedala si ridica si mai gindeste un pic. Vad ca ai logan, ia modifica lungimea cablului si vezi ce se intimpla. This post has been edited by nik1965: 18 Jul 2006, 20:52 |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
prody |
![]()
Post
#55
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Deja eu nu mai inteleg nimic.
Si mai sunt si inginer auto ![]() This post has been edited by prody: 18 Jul 2006, 21:34 |
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
![]() va propun sa discutam pe un caz concret - cazul meu: la motor: piulitele sunt infiletate la maximum pe prezon, impreuna cu contragreutatea sunt chiar langa bucsa care prinde bieleta ce iese din cutie - deci am spatiu mult de reglaj spre capatul liber al prezonului, dar deloc spre capatul cu cablul negru in habitaclu: pedala sta relativ sus (spre bord), iar cuplarea se face undeva pe la jumatatea cursei, destul de enervant in ultima vreme ca nu mai pot pleca usor de la semafor cu scartait de exemplu si tre sa turez aiurea ce ii facem ? (masina nu mai este in garantie deci nu ma trimiteti la service) |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
Desfileteaza (lungesti cablul) si pedala se va lasa in jos. This post has been edited by AL: 19 Jul 2006, 15:25 |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
Smeagol |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
@lukis:
S-a discutat mai sus: metoda cu frana de mana sau metoda cu scartaitul de roti. Mai sigura metoda cu frana de mana. Simptome care dau de banuit: lipsa acceleratiei in vitezele inferioare, miros ciudat de parlit dupa drum in oras. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#59
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Din ce am inteles eu din cele spuse de nik fac un rezumat:
1. Jocul in interiorul ambreiajului e dat prin constructie. 2. Pozitia pedalei in care "prinde" ambreiajul e dat de reglajul cablului. 3. Reglajul cablului nu influenteaza jocul din interiorul ambreiajului ci doar pozitia pedalei. 4. Daca prinde prea jos exista riscul ca la apasare completa discul sa nu decupleze complet => distrugerea prematura a ambreiajului. 5. Neavand limitare la cursa in punctul superior e irelevant ca pedala prinde prea sus pentru ca ambreiajul oricum cupleaza complet deci nu este necesara reglarea pozitiei pedalei. Am dreptate sau nu ? Am gresit cu ceva ? Corectati-ma daca spun prostii. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
1. da
2.da 3.da 4.dificultate in schimbarea vitezelor => uzura in cutia de viteze 5. da |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 09:56 |