DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Help Help ..electric.. potentiometrul stergatoare

Night Dog
post 9 Jul 2006, 15:37
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 9 July 06




sad.gif de curand am descoperit ca am instalatia pentru temporizator si mi sa spus ca lipsa acestuia ar fi de vina ca nu imi reveneau stergatoarele decat daca eram eu tot timpul pe faza sa le opresc chiar jos, am legat temporizatorul si necaz... cand il pornesc merg stergatoarele 2 ture si se opresc la jumatatea parbrizului < o pozitie intermediara> .. si am incercat faza cu spritiera conform careia ar trebui sa porneasca stergatoarele... pauza..nu merge... imi ziceti si mie ce e de facut practic? mersi mersi smile.gif

Moderator edit: fara mirc pe viitor.


--------------------
Dacia 1310 1985 - Cj XX XXX
Dacia Rock's
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Jul 2006, 16:34
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Baga-te sub bord, si verifica mufa si contactele de pe placa electrica a motorasului stergator, se poate sa fie un fir desprins.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 9 Jul 2006, 17:28
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




[quote=Night Dog,10 Jul 2006, 02:37]
sad.gif de curand am descoperit ca am instalatia pentru temporizator si mi sa spus

Fara temporizare (si cu ea in functiune) exista un circuit (fir) care se "intoarce" la mecanismul stergatorului si asigura, printr-un contact alunecator, alimentarea .motorasului pana ajunge in pozitia "zero" . Temporizatorul intrerupe circuitul respectiv, asigurand impulsul de pornire al motorasului, apoi il reface, astfel ca stergatoarele fac o cursa, urmeaza o pauza (reglata din potentiometrul temporizatorului), alta cursa, etc. Dupa descriere, acel contact nu mai inchide circuitul in nici o situatie; problema poate fi de la conectorul temporizatorului sau poate fi defect (oxidat) contactul respectiv din temporizatorul propriu-zis. Ar mai putea fi intrerupt firul (dar e destul de putin probabil) sau ar putea fi o problema cu contactul propriu-zis, ala din mecanism (lamela aia strambata sau mancata)
Dar nu ne-ai spus ce model de temporizator ai? La berlina lui socru-miu e o cutiuta fixata prin a doua piulita de la potentiometru undeva in stanga ceasurilor in plansa bord, si l-am reparat de vreo doua ori. La modele mai noi (Nova) potentiometrul e actionat axial de capatul manetei care comanda manual stergatoarele(in dreapta volanului) iar temporizatorul e chiar in carcasa mecanismului de stergator si e cu tiristor, nu are releu electromagnetic clasic (ala la care se impusca contactele....) Si asta se poate defecta...
Bafta!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Night Dog
post 9 Jul 2006, 19:31
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 9 July 06




Pai si a mea e berlina din 85.. o berlina cam batrana.. dar faza este ca eu am avut trase firele pentru temporizator da ele acum erau rupte si incolacite sub bord.. si am achizitionat un temporizator si m-am uitat la o alta masina aprox cum is firele.. <temporizatorul functioneaza ca este incercat> si le-am legat ...eu is de parere ca ceva fir nu isi face datoria. am scos firul de curent de la temporizator si am pornit stergatoarele din manetutza iar ele tot asa faceau ... mergeau 1 tura si se opreau la mijlocul cursei sad.gif .. si am scos toate firele din temporizator si merge ca si inainte da e chiar urat sa tot stai pe faza cand ajung jos sa le opresti .. imi puteti zice ce pot sa fac sau sa verific ca sa functioneze ok ... restul instalatiei pe masina este noua..deci toata chestia poate fi de la motoras sau firele aferente..


--------------------
Dacia 1310 1985 - Cj XX XXX
Dacia Rock's
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 9 Jul 2006, 20:23
Post #5


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Am o vaga impresie ca ai montat gresit melcul de intrerupere a stergatoarelor de pe axul motorasului...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Jul 2006, 22:34
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




motorul in iterior pe partea unde actioneaza bratele are un capac desfa-l iar in interior gasesti o roata dintata mare din textolit pe ea este o parte conducatoare gen semicerc vezi daca e in buna stare (se numeste cama) ,vezi daca si contactul de pe capac e bun si atinge in momentulintul inchiderii capacului de cel de pe roata de textolit .Mai poate fi defecta si maneta de actionare stergator sau firul intre maneta si acea cama altceva nu are ce sa fie am pus o schema electrica poate te ajuta

This post has been edited by bygy007: 9 Jul 2006, 23:04

Attached thumbnail(s)
IMAm.JPG ( Size: 87.82k ) Number of downloads: 485


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Night Dog
post 10 Jul 2006, 06:46
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 9 July 06




[ icon_mrgreen.gif pai din cate stiu eu pe acolo nu am umblat, si cineva mi-a sus ca acel circuit de readucere odata stricat moare si motorul cu el pentru ca nu se mai poate repara...eu totusi ma agndesc ca poate fi vorba de ceva fir ratacit sau strapuns pe undeva, oricum trebuie sa ma uit si la alea ce is lipite pe motoras, mersi mult, alta solutie imi dai? biggrin.gif

mersi pentru schema biggrin.gif . sincer nu stiu daca pot sa desfac capacul acela de la motoras decat daca iau bordul jos si cred ca atunci cand o sa il iau o sa am un alt motoras pe care sa il pun in loc ca nu ii ceva la care sa umbli in fiecare zi, oricum eu tin ca ceva fir nu e la locul lui , dezlipit , sau pus aiurea. Imi poti da lista cu firele pe culori ? ma refer la cele care merg la temporizator smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1985 - Cj XX XXX
Dacia Rock's
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Jul 2006, 23:01
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




nu am cum pentru ca nu le stiu pe dinafara stiu cum se leaga daca il desfac din carcasa lui daca ai temporizator cu potentiomerru te sfatuiesc sa iei si instalatia de la el pt ca te scuteste de multa muca in plus biggrin.gif

This post has been edited by bygy007: 10 Jul 2006, 23:05

Attached thumbnail(s)
Schema_temporizare.jpg ( Size: 53.81k ) Number of downloads: 567


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 13 Jul 2006, 19:24
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(Night Dog @ 10 Jul 2006, 17:46)
[ icon_mrgreen.gif    pai din cate stiu eu pe acolo nu am umblat, si cineva mi-a sus ca acel circuit  de readucere odata stricat  moare si motorul cu el pentru ca nu se mai poate repara...eu totusi ma agndesc ca poate fi vorba de ceva fir ratacit sau strapuns pe undeva,  oricum  trebuie sa ma uit si la alea ce is lipite  pe motoras, mersi mult, alta solutie imi dai? biggrin.gif

mersi pentru schema biggrin.gif . sincer  nu stiu daca pot sa desfac  capacul acela  de la motoras decat daca iau bordul jos si cred ca atunci cand o sa il iau o sa am un alt motoras  pe care sa il pun in loc  ca nu ii ceva la care  sa umbli in fiecare zi, oricum eu  tin ca  ceva fir  nu e la locul lui , dezlipit ,  sau  pus aiurea. Imi poti da  lista cu  firele  pe culori  ? ma refer  la cele care merg la temporizator  smile.gif
*



Nici eu nu cred ca ai problema din "cama". De la contactul notat 31b de pe comutatorul stergatorului pleaca un fir negru pana la ansamblul motor-reductor al stergatorului. Daca te uiti la schemele alea doua, cu si fara temporizator, ai sa vezi ca temporizatorul intrerupe acest traseu (al firului negru) Probabil nu ai legat corect acel traseu la conectarea temporizatorului; in absenta temporizatorului, e clar ca acel traseu e intrerupt, deci, daca nu faci puntea corespunzatoare, nu ai revenirea stergatoarelor la orizontala.
Bafta!
Edit PS: vezi ca schema postata prima de bygy, (aia una singura) contine o eroare: comutatorul are o singura punte (liniuta aia de langa cerculetele care simbolizeaza contactele)

This post has been edited by gti98: 13 Jul 2006, 19:27


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Night Dog
post 13 Jul 2006, 20:09
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 9 July 06




smile.gif pai asa o sa fac desi mie mi se pare ca toate firele sunt corect puse... am depistat ca de la vechea instalatie un fir verde este taiat<instalatia apartinand stergatorului exclusiv> in locul acestuia este pus unul de la instalatia generala a masinii, probabil ca este doar firul de alimentare, oricum mai astept sugestii si daca poate cineva sa imi zica practic cum sa il fac sa mearga ii zic 1000 de mersi ~~~ biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 1985 - Cj XX XXX
Dacia Rock's
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:20
Forum Renault