DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cutie de viteze nova, Pierd ulei din cutia de viteze

gti98
post 4 May 2007, 17:50
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Multumiri pt lamuriri!!
Toate cele bune!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristiano
post 22 Feb 2008, 22:20
Post #62


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 14 February 08
From: bucuresty




am piese de vanzare orice piesa am si cutie vand tot pt contact cristi_sm3keritu sau 0726524107


--------------------
dacia nova gt 1989 - b 88 vip
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 23 Feb 2008, 20:04
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




QUOTE(cristidb @ 18 Jul 2006, 12:54)
In cazul asta ori pierde cutia pe la simeringul de la priza (mai putin probabil) ori simeringul de la palier. Trebuie dat jos motorul pentru a schimba simeringul de la palier. La cutie nu stiu daca se poate schimba simeringul de la priza fara a demonta cutia.
Oricum, motorul trebuie dat jos.
Vezi ce fel de ulei este, de motor sau de cutie. Cel de motor e mai negru iar cel de cutie miroase urat.
*


ma gandeam ,daca desfaci cadrul motor ,il asezi pe suporti si ridici un pic mai mult masina(in limitele posibile fara elevator)nu s-ar putea scoate cutia pe dedesubt????


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 23 Feb 2008, 20:09
Post #64


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




N-am desfacut niciodata asa. In cazul asta trebuie desfacute conductele de frana...
In cazul in care se umbla la ambreiaj se da jos doar motorul.
Daca se umbla la cutie se da motor+cutie.
Doar cutia nu iese.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 23 Feb 2008, 20:32
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




inca o intrebare
dar ca la berlina nu se poate ? adica sa scoti tot motor + cv montate impreuna
eu am facut chestia asta la berlina lui tata si a mers bestial in mai putin de o ora motoru si cutia erau la loc

[/QUOTE][QUOTE]n primul rand, pentru desfacut dopul de la cutia de viteze, eu asa am rezolvat: se ia o bucata de platbanda de 50-60 cm lungime, 3 cm latime si 4-5 mm grosime; se gaureste cu un burghiu de 3 pana la 5 mm diametru, in interiorul unui contur de 10X10 mm, spre onul din capete.
Partea dificila: se pileste pana se obtine gaura patrata de 10X10 mm, care sa intre pe dop. Forta pe care o dezvolta dispozitivul va deblca dopul (dupa asta, nu a mai pus nici un mecanic gheara pe dopul ala!) NU e necesar sa fie strans de "sa crape". [QUOTE]

sau dai o gaura de 7-8 si cu un dorn patrat largesti gaura pina la dimensiune dorita

This post has been edited by MIHAI8888: 23 Feb 2008, 20:37


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 23 Feb 2008, 20:36
Post #66


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Pai eu ce ziceam? Se scot motorul si cutia impreuna, montate. Se agata de cei doi suporti, unul la alternator si unul pe carcasa ambreiajului. Cand il ridici dirijezi in asa fel incat sa ridici mai intai motorul.
Daca nu vrei sa umblii la cutie e mai usor de scos doar motorul, dar trebuie demontata fulia.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 25 Feb 2008, 21:38
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Stiu ca era un topic in care se zicea ce ulei e bun pentru cutia de nova.

Sunt curios ce ulei aveti voi si de cat timp.
Aditiv ii puneti?
Ce ulei recomandati.
Nu am probleme la cutie(inca si sper sa nu am) si de asta intreb ce sa pun.
Face 30.000km de cand il am si ar cam fi cazul sa-l schimb.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 25 Feb 2008, 22:28
Post #68


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




in cutie am ulei Tutela 80w90 (turck-oil) il folosim in cutiile de Iveco Daily in service si are o utilizare de ~100.000 km, este identic ca indice si specificatii date in cartea de nova blush.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 25 Feb 2008, 22:46
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




t80 are din fabrica


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scania
post 20 Mar 2008, 10:56
Post #70


SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP


Group: Members
Posts: 261
Joined: 5 January 08
From: Curtea de Arges




bine ca sa pomenit de fluieratul in a5a ca si mie i`mi face asa, si cum mai pot rezolva o problema cea cu saritul din majoritatea treptelor de viteza , singura din care nu sare este a4a si R in rest 1, 2, 3 cand cobor penti si a 5 la drum intins daca o reduc si pisc un pic frana a sarit , si eu tot ulei de camion am in C.V , il am de la scania luat si este putin mai gros si nu mai curge pe la tija de comanda:)


--------------------
EX. Dacia nova GT 1998 - AG08UNN
In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 19 Nov 2010, 01:37
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Salut tuturor,

Am si eu o mare problema si anume pe langa timoneria absolut varzuita de un mare meserias de cartier , pierd ulei din cutie pe la semeringurile de planetara. Vreau sa le schimb , pt ca tot schimb planetarele cu altele reconditionate ( la Recoplanet in Tunari , jud. Ilfov) .
Am fost la un magazin de la mine din zona si-am luat 2 semeringuri pt planetare.

Citind o intrebare anterioara :
QUOTE
SI CA SA SCHIMB SEMERINGURILE DE LA PLANETARE TREBUIE SA DAU JOS CUTIA? SAU SU POATE LUCRA DE SUB MASINA FARA SA DESFAC MOTOR SAU CUTIE

respectiv raspunsul lui Paulica :
QUOTE
pai nu e nevoi sa dai cutia jos, dar trebuie sa ridici masina, sa scoti rotile, nu stiu daca si etrierii, si vezi sa nu-ti curga uleiul din cutie pe jos, si ar fi bine sa ai si o spritiera ca sa bagi la loc uleiul ca cu pâlnia iti rogi moartea.
Bafta siiii .. spor la munca.
Tip: pune simeringuri de Cv de Dacie in 5 trepte. Vezi ca sunt metalice, galbene si au si un fel de pâsla.


eu am ramas in dilema pt ca tipa de la magazin mi-a dat niste semeringuri destul de mici si care n-au nicio parte metalica ca sa nu mai spun ca nici galbene nu-s ???

pe semeringuri scrie pe interior :26 x 42 x 9,5 / 17,5

Sunt semeringurile care trebuie ?
Va rog din suflet dati-mi un sfat , ca nu vreau sa ma duc la aia cu planetarele fara semeringurile potrivite , ca asa o iau de la capat : alta demontare de planetare , alta manopera...

This post has been edited by scorpion: 19 Nov 2010, 01:38

Attached thumbnail(s)
DSC01921.JPG ( Size: 419.28k ) Number of downloads: 896
DSC01923.JPG ( Size: 455.69k ) Number of downloads: 896


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 19 Nov 2010, 10:49
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




Semeringurile vin montate in cutie in dreptul planetarelor,nu in planetare.
Pierzi ulei pe la semeringurile din cutie ,pe la planetare.Alea sunt dar nu le pune ca sunt forte proaste si costa dublu fata de unul normal.Eu m-am chinuit 1 saptamana cu semeringurile astea si am mai pierdut si uleiul.Le-am schimbat si au curs imediat.Ca sa faci o comparatie du-te in Pantelimon ca vad ca stai ca si mine in Pantelimon la magazinele de piese si cumpara semeringuri de planetare normale de Dacia.Nu ceri de nova.O sa vezi ca sunt la fel si se potrivesc doar ca nu au acel guler,si cel mai important sunt mai de calitate sunt Fartec.Chiar sa ceri sa fie de Fartec.Si costa la jumatate de pret.Eu am stricat vreo 2 perechi de semeringuri pana am luat din astea normale.Unde stai in Pantelimon?

This post has been edited by freeman30: 19 Nov 2010, 10:51


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 19 Nov 2010, 11:01
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Salut Freeman ,

Stiu perfect unde se pun semeringurile , am scris aiurea si s-a inteles gresit. Si inainte am vazut la Oltcit diferenta dintre FARTEC Brasov si alte facaturi , asa ca mersi ca mi-ai atras atentia. Ma duc acum la Morarilor si caut semeringuri de cutie de Dacia normala , de Fartec.
In Paltelimon stau fix langa liceul Lucian Blaga.
Apollo din Focsani imi spunea ca sunt semering pt planetara scurta si semering pt planetara lunga..... pot lua 2 la fel ???


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 19 Nov 2010, 11:09
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




suntem vecini tot acolo stau si eu.Iar confunzi. Semeringurile de Nova sunt normal semeringuri de planetare scurte,care merg si la dacii cu planetare scurte.Alea de care zic eu sunt semeringuri normale de planetare lungi.Au aceleasi dimensiuni insa difera acel guler,si calitatea.Ia un semering cu guler la tine ca sa te convingi.Chiar si acel arc din interior e mai gros si strange mai bine.

This post has been edited by freeman30: 19 Nov 2010, 11:11


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
x.fun
post 19 Nov 2010, 11:12
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 401
Joined: 26 October 10




DEA00 S BUC SEMERING PLANETARA LUNGA 36x54x11F
DEA00 S BUC SEMERING PLANETARA SCURTA FARTEC 26x42x10


Cred ca se refera la DSN...am crezut ca e vorba de Nova...dar nu .. sad.gif


--------------------
Fiat Stilo SW 2006 , 1.9 MJT - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 19 Nov 2010, 22:19
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Freeman30 : dracu sa le ia de semeringuri si categoric si de Dacii.
M-am dus la un magazin de piese auto din zona Morarilor si-am luat 2 semeringuri de Dacie , facute de Fartec Brasov , cu 6 lei bucata. Pe ele scria parca : 26 x 42 x 10 / 17,5.
As pune o poza , dar sunt jos in masina si eu sunt rupt dupa cam 70km in care m-am luptat cu schimbatorul.
Oricum iti sunt dator pt lamuriri si precizari , m-au ajutat si gratie tie am luat semeringuri bune.

Hai s-o luam metodic si sa va spun ce-am facut azi:
1. m-am dus de dimineata si-am luat 2 semeringuri de cutie pt axul planetarelor , facute de Fartec cu 6 lei bucata si vreo 6 bucse de plastic de la timonerie ,cu 1 leu bucata. Apoi am luat si 1L de ulei de cutie , fix tipul care-l am in ea acum adica ELF Tranself 75W90.
2. m-am dus in Tunari la Reco Planet si dupa vreo 30 minute , masina era sus pe elevator. Mi-am schimbat ambele planetare si semeringul de la cutie de pe axul planetarei de pe partea soferului. Manopera 2*140lei planetarele reconditionate + 2*40lei manopera de montare a lor + 15lei inlocuit semeringul (care a iesit destul de greu) + atentia mecanicului + 2 cafele =397lei , timp de lucru vreo 3 ore , garantie 12 luni.
3. in cele cam 1,5 ore in care faceau planetarele mele din bucati , eu mi-am reparat timoneria schimbatorului si-am tras cu ochiul pe sub masina de m-am plictisit, ocazie cu care am vazut toate locurile pe unde pierdeam antigel.
4. schimbatorul meu mergea greu pentru ca teava de esapament s-a retezat fix langa racordul intre maneta schimbatorului si tija de sub masina si gazele de evacuare incalzeau chestia aia de-o luau dracii si cand se dilata suficient , adio miscare incepea sa se gripeze.
pun si-o poza pt "posteritate" :

Maine ma duca sa lichidez pierderile de antigel si sa carpesc pana la primavara teava de esapament cu un manson din 2 table + coliere.

This post has been edited by scorpion: 19 Nov 2010, 22:22

Attached thumbnail(s)
DSC01926.JPG ( Size: 410.91k ) Number of downloads: 874


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 19 Nov 2010, 23:00
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




sunt nasoale semeringurile cu guler,subtiri in partea aceea care lucreaza pe ax in comparatie cu cele normale fara guler facute de Fartec.Asa este ies greu semeringurile eu m-am chinuit 2 ore sa scot unu care avea peste el pus o improvizatie ca o flansa.Ies greu si nu trebuie bagate mult.
Pe unde pierzi antigel?Eu aveam o gaurica ca de ac si am pus poxipol.Ai incredere in recoplanet?Citisem pe aici parca ca s-ar fi prostit si nu mai tin asa bine planetarele reconditionate la ei.


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 20 Nov 2010, 11:37
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Pierd antigel cam pe la toate racordurile unde am lasat colierele vechi , desi le-am curatat cu WD40 , smirghel si apoi le-am uns.... acum ma duc sa-mi mai iau un pumn de coliere si purced la treaba : dus masina in spate la job , golit instalatia de racire , apoi scoasa bucata aia groasa din partea de jos a radiatorului spre pompa de apa si luata la puricat si schimbat toate colierele care in pozele de ieri erau manjite cu roz... sau mai rau aveau o picatura pe ele biggrin.gif , ca ieri am facut la poze de parca eram de la criminalistica radmasa.gif
Oricum mare lucru elevatorul in spatiu bine luminat , ca vezi absolut tot si asta fara sa te chinui si stii macar cum sta masina.
Eu am un coleg de la munca care si-a facut la Audi la ei si-a fost multumit , mai am un prieten care si-a facut la SuperNova si-a fost multumit , oricum se simte ca merg mai bine , acum scartul este mai rapid si egal la ambele roti la cea mai mica apasare brutala a pedalei. Am garantie 12 luni , om trai si om vedea... pana la urma nu particip la raliu cu ea , eu zic ca vor tine smile.gif

Impresii de a doua zi:
ieri am schimbat toate colierele pe care le-am vazut manjite cu roz.N-a fost greu sa le gasesc pt ca dupa prima revizie pe sistemul de racire de acum cateva saptamani , le-am dat cu vaselina alba spray pe toate, ca sa se stranga mai bine si sa nu mai rugineasca. S-a vazut ca la chioreni care era manjit cu roz si cat de mult... smile.gif
N-am putut scoate teava aia de metal care face legatura dintre zona de jos dreapta a radiatorului si furtunul spre pompa de apa. Parea fixata temeinic de caroserie. Oricum am scos furtunele care intra in ea si le-am curatat zonele de contact si le-am pus coliere noi.
Cel mai interesant este de povestit cum am scos lichidul de racire : l-am scos in cea mai mare parte din vasul de expansiune c-o seringa de 50ml. Am scos vreo 4L asa , dar trucul era ca dupa ce-am golit vasul de tot prima oara , am scos surubul de aerisire de dinainte de termostat si-am inceput sa suflu pe acolo , moment in care se umplea de-o palma vasul de expansiune iar prietenul meu care ma ajuta scotea repede o seringa plina si tot asa. Ne-a luat ceva dar dupa vreo 4L si putin , am trecut la cheia de 30 si-am desfacut termocontactul si-am mai adunat si pe acolo, am facut un fel de farfurioara dintr-un fund de sticla de 5L si dupa ce se umplea , infiletam termocontactul si-o goleam cu seringa.... radmasa.gif
In total cand am trecut la scos furtunul de jos al radiatorului , nu cred sa fi pierdut mai mult de un pahar (200ml) de antigel.

Apoi am captusit si esapamentul cu o tabla subtire facuta sul, manjita cu silicon rosu la capete si de-a lungul imbinarii , fixata final cu 6 coliere. Pe moment nu rasufla , am facut-o relativ repede si m-a costat 5*1.5lei colierele noi si unul vechi , deci in 7.5lei cheltuiti + stat putin pe sub masina s-a rezolvat pt o perioada problema.
Sper din tot sufletul sa tina pana la primavara.
Pun si-o poza :


This post has been edited by scorpion: 21 Nov 2010, 08:34

Attached thumbnail(s)
DSC01966.JPG ( Size: 698.76k ) Number of downloads: 846


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 28 Nov 2010, 13:44
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Impresii dupa vreo 200km : semeringul de Fartec , desi este fara guler , fata de original , a etansat foarte bine.
NU MAI SUNT PROBLEME de pierdere a uleiului prin acel loc , deci freeman30 , sa traiesti omule bday.gif si sa-i urmati si voi sfatul caci e verificat : NU puneti semeringuri de SRL ci folositi doar de FARTEC Brasov , chiar daca sunt fara guler , adica de Dacia berlina , nu de Nova , se potrivesc la fix si-si fac treaba perfect !!!


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 28 Nov 2010, 23:24
Post #80


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




numai eu stiu cati nervi mi-au mancat acele semeringuri. si mai pune-te si in situatia in care le schimbi,faci plinul la cutie si a doua zi gasesti balta de ulei.Daca erau de fartec acele semeringuri cu guler sunt sigur ca erau bune.


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnnyP
post 2 Dec 2010, 16:40
Post #81


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 15 July 09




ca tot vorbim de schimbatul semeringurilor. Si eu am pierderi de ulei de la cutia de viteze (pe la semeringul din stanga). Am schimbat in toamna de 2 ori semeringurile (am pus de nova), dar tot curge.
In plus, am inteles ca asa curgea si cand era masina noua.
Intrebarea mea: poate fi si o alta cauza a scurgerii uleiului in afara de semering defect?


--------------------
Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 3 Dec 2010, 00:25
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




din ce s-a scris mai sus e clar ca semeringurile de nova nu tin...


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnnyP
post 3 Dec 2010, 15:50
Post #83


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 15 July 09




E posibil.. ideea e ca atunci cand le schimbam, cele vechi nu prezintau niciun semn de uzura sau deformatie care sa conduca la scurgeri.
De aceea banuiam ca e o defectiune a masinii din fabrica..
Voi urma sfaturile voastre si voi pune in primavara semeringuri de berlina. Multumesc


--------------------
Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 3 Dec 2010, 23:09
Post #84


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




QUOTE(danciusergiu84 @ 3 Dec 2010, 01:25)
din ce s-a scris mai sus e clar ca semeringurile de nova nu tin...
*



Ar tine daca ar fi facute mai bine,dar in situatia in care gulerul care etanseaza efectiv e foarte subtire,si de calitate execrabila.....In plus sunt si scumpe,pretul este dublu fata de un fartec normal.

Daca tot schimbi semeringurile schimba-l si pe cel de la priza.


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmincvm
post 10 Jan 2011, 21:34
Post #85


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 3 March 07
From: PLOIESTI




Salut!

Ma pregatesc pentru o demontare de cutie de viteze!
Problemele pe care le am sunt urmatoarele:
- introducerea in treapta a doua se face cu zgomot (caraie)-banuiesc sincron defect
- aleator, cand dau inapoi cutia tinde sa se blocheze – daca o turez mai tare sau o tin in sprituri merge-aici nu stiu ce ar putea fi
Mentionez ca uleiul a fost schimbat la timp si ambreiajul este nou. Aceasta este a doua demontare de ansamblu motor-cutie, prima fiind efectuata in urma cu trei saptamani cand s-a inlocuit ambreiajul in speranta ca problema va disparea.
In manualul de service, printer piesele cu inlocuire obligatorie la demontarea CV sunt si simeringurile. Daca la planetare merg cele de berlina la priza de putere se poate pune altceva?
Este necesara inlocuirea acestui simering daca nu sunt pierderi de ulei pe la el?

Multumesc anticipat!



--------------------
Dacia Nova GTI 2000 - PH 20 CVM
Dacia Logan Laureate 2009 - PH 26 MLC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 08:08
Forum Renault