DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> huruit motor

gt_
post 25 Jun 2006, 10:25
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 27 August 05




salut tovarasi forumisti vin si eu cu o problema stresanta pt mine!!! Am o Dacie din `84 care a fost renovata acu 2 ani cu motor, tinichigerie si alte alea... Am o problema, imi huruie motorul cand o pornesc timp de vreo 10-20 sec dupa care se opreste(face ca si cum n-ar avea ulei`bate`) nu stiu ce sa mai fac am schimbat pinionul ala de sub delcou, am scimbat pompa, am bagat motor flash d`ala, am schimbat uleiul, m-am uitat si la tacheti nu sunt mancati i-am si reglat ce naiba sa mai fac!! help me pls .VA multumesc ca ati stat si ati citit atata palavrageala sad.gif


--------------------
DACIA LOGAN 1.6 8v 2008 - B83ZYU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
șoferistul
post 25 Jun 2006, 11:39
Post #2


excesul de combustibil dăunează grav sănătății


Group: Members
Posts: 370
Joined: 19 June 06
From: București




Dar lanțul de distribuție și întinzătorul le-ai verificat? Se face ungerea cu ulei bine imediat după pornire?


--------------------
Dacia Logan Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gt_
post 25 Jun 2006, 13:09
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 27 August 05




la patina si lant nu m-am uitat dar au fost schimbate noi acu 10000km si de face ungerea am scos joja si sare ulei din mom in care pornesc motorul


--------------------
DACIA LOGAN 1.6 8v 2008 - B83ZYU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D2ani
post 26 Jun 2006, 10:20
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 21 February 05




salutare. am aceeasi problema cu dacia mea din 89. m-am uitat la toate, singurul lucru neverificat a ramas tot lantul de distributie si intinzatorul. acum un an mecanicul mi-a spus ca lantul este cam uzat si ca s-ar putea sa inceapa sa bata cind este motorul rece. si asta cred ca si face. daca motorul este si numai caldut nu bate nimic. dupa multe ore da stat imi bate , in special dimineata. cineva imi spusese sa ma uit si la nivelul de ulei din cutie, daca este prea putin, pina isi face ungerea bate.dar ulei aveam in cutie peste,culbutorii i-am reglat...acum ce sa spun...impresia mea este ca bate undeva in zona delcoului. pinionul delcou l-am verificat si nu pare uzat nici interior nici exterior.


--------------------
dacia nova gt 1998 - b16rgw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 26 Jun 2006, 20:49
Post #5


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Pai tot cam aceeasi problema am si eu, imi bate motorul la pornirea la rece timp de cate-va secunde ( 2-3... niciodata mai mult de 5 secunde ).
Oricum Daciuta am cumparat-o acum o saptamana, si trebuie sa ii fac setul, ca e dus ( consuma mult ).


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 26 Jun 2006, 22:11
Post #6


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




si a mea face la fel...io nu cred ca e nici din distributie nici din lantz...cred ca e asa numitul start uscat al motorului...multe au problema asta...asta e e dacie. la mine bate de cand iam facut motoru asa ca nu te impacienta...laso asa cat timp sa inverte roata chestia e sa no turezi atunci sa o lasi sa isi ia ulei...io am facut motoru acu 4 ani si a luat saracu la turatii deci nnu are nimic...pararea mea e sa nu umbli in el ca nu are nici un rost icon_mrgreen.gif


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 27 Jun 2006, 12:39
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




e din linie!
atentie cum porniti motorul la rece, nu trebuie turat deloc!
ce presiune de ulei va indica ceasul?


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gt_
post 27 Jun 2006, 14:55
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 27 August 05




frate EU (nu YO) am presiune 6 la pornire dupa aia scade la 2 ,2 si ceva , tin sa mentionez ca am schimbat ulei cand trebuia nu am bagatt ulei romanesc niciodata in ea schimbat filtru la fiecare schimb de ulei, am mai spus o data am toata distributia de 10000km.

This post has been edited by diaconuliviu: 28 Jun 2006, 12:34


--------------------
DACIA LOGAN 1.6 8v 2008 - B83ZYU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D2ani
post 27 Jun 2006, 15:56
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 21 February 05




salutare. nu confund bataia de la pornire cu bataia de lipsa ulei in rampa.aia este distincta si dureaza fix 2 sec. cind porneste motorul, acul sare la presiune la maxim, inca putin si iese din cadran. pe masura ce se incalzeste motorul si uleiul din el scade la prima linie (la ralanti) si la a doua in turatie maxima (4000rpm).niciodata nu a iesit din aceste limite, poate doar daca am fortat-o vreodata peste 4000. setul l-am schimbat anul trecut plus arbore cotit,planare chiulasa, iar mecanicul a spus ca numai lantul de distributie, pinioanele si intinzatorul mai sint cam duse (n-am mai avut bani sale schimb).in rest, la ralanti, pot sa pun paharul cu apa pe motor.


--------------------
dacia nova gt 1998 - b16rgw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 27 Jun 2006, 18:59
Post #10


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




D2ani ... presiunea la ulei trebuie sa fie ceva mai mare ... la 4000 trebuie sa bata spre 6 .... chiar daca este cald motorul.


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 3 Jul 2006, 22:55
Post #11


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Pls help. Tot nu sunt lamurit, pornesc motorul, la rece, si imi bate ceva la el, nu stiu sigur ce sau care ar fi cauza. Nu bate mai mult de 3-4 secunde ( desi e cam mult 4 secunde ). Din cate am citit mai sus nu trebuie turat in momentul acela, eu tocmai asta fac ( pentru ca nu mai are viata multa setul ala biggrin.gif ).
Deci pana la urma de la ce anume vine acea bataie? Oricum trebuie sa rectific arborele, voi inlocui lantul de distributie si pinioanele si desigur ma voi asigura ca pompa de ulei functioneaza la parametrii normali. Ce trebuie sa fac sa nu se mai auda aceea bataie la rece. Pentru ca pana luni imi voi face motorul si nu vreau sa am "neplaceri".


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 3 Jul 2006, 23:27
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




QUOTE(EUROPE_ @ 3 Jul 2006, 23:55)
Pls help. Tot nu sunt lamurit, pornesc motorul, la rece, si imi bate ceva la el, nu stiu sigur ce sau care ar fi cauza. Nu bate mai mult de 3-4 secunde ( desi e cam mult 4 secunde ). Din cate am citit mai sus nu trebuie turat in momentul acela, eu tocmai asta fac ( pentru ca nu mai are viata multa setul ala biggrin.gif ).
Deci pana la urma de la ce anume vine acea bataie? Oricum trebuie sa rectific arborele, voi inlocui lantul de distributie si pinioanele si desigur ma voi asigura ca pompa de ulei functioneaza la parametrii normali. Ce trebuie sa fac sa nu se mai auda aceea bataie la rece. Pentru ca pana luni imi voi face motorul si nu vreau sa am "neplaceri".
*




De la cuzinetii de biela vine bataia la pornire.Eu am forjat un motor in starea asta ,pe o zi calduroasa si am ramas fara presiune la ulei deloc iar bataile se auzeau intruna mai rau ca la diezel.De nevoie a trebuit sa mai vin si acasa(vreo 50 km) .Am schimbat pompa de ulei dar fara nici un rezultat.DUpa inca 600 de km de trancaneala am desfacut motorul si am gasit cuzinetii imbarligati pe dupa capacele de biela iar supapele de la chiulasa le miscai cu mina.Bineinteles ca nu am mai facut nimic cu motorul ca oricum era ff vechi.
Deci aveti grija daca vi se aprinde becul de la ulei la ralanti sa nu faceti ca mine.


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 4 Jul 2006, 07:16
Post #13


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Deci cu alte cuvinte e de la arbore, biele. De la fostul proprietar am primit recomandarea sa ii rectific arborele si sa ii fac motorul. blush.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Jul 2006, 07:22
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




BAtaia e de la lipsa de ulei. Pana amorseaza pompa. Poate fi si de la supapa aia cu bila de la pompa, ce nu lasa uleiul sa se scurga in baie. Nu mai etanseaza si motorul porneste pe uscat.

This post has been edited by argon: 4 Jul 2006, 07:23


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 4 Jul 2006, 07:28
Post #15


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




daca ar fi din linie ar avea pres. mica la ulei ! dar ce zice el acolo pare a fi mai mult o bataie a fustei pistonului in cilindru (timp de 10 sec la pornire). asa face si a mea si nu e un pericol. merg asa de vreo 10 000 km.deasemeni pote fi si o bataie de tachet ,pana urca uleiu in rampa.
putin offtopic: pres. mica la ulei pote fi de la linie, bucsi ax came uzate,pompa ulei uzata sau defecta sau in ultim caz ulei necorespunzator.


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 4 Jul 2006, 07:34
Post #16


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Bataia de tachet, din cate stiu eu nu are un sunet infundat gros. Bataia de tachet are un sunet subtire, ritmic de frecventa inalta. La pornirea mea la rece bate ceva... o piesa mare cred...arborele huh.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 4 Jul 2006, 07:51
Post #17


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(EUROPE_ @ 4 Jul 2006, 08:34)
Bataia de tachet, din cate stiu eu nu are un sunet infundat gros. Bataia de tachet are un sunet subtire, ritmic de frecventa inalta. La pornirea mea la rece bate ceva... o piesa mare cred...arborele huh.gif .
*



nu bate arborele ! arborele oricum nu bate iar daca are toleranta mare in cuzineti(linia defectuoasa) nu ai pres la ulei !
ai bataie de fusta de piston !nu e periculos...las-o mai usor la rece....
LINIA este ansamblul lagar prin alunecare fus vibrochen si capac bloc motor


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Jul 2006, 08:24
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Fusta si boltul in piston bat ceva mai subtire. La fel si tachetii.
Bataie mai groasa pina "ia ulei" e de la cuzineti. De regula de biela. Jocul nu e foarte mare incit presiunea in mers nu scade foarte tare. Se va mari pe masura cresterii uzurii.
Posibil sa fie numai un cuzinet, de regula la cilindrul 1, cel mai departat de pompa, ale carui lagare se "umplu" ultimele.

Si o spun din experienta mea, asta iarna am pierdut uleiul, am mers 1/2 km-1km cu ulei putin/lipsa, norocul a fost ca era ger, pelicula n-a disparut complet, motorul nu s-a blocat. Bataia insa s-a manifestat audibil acum vreo 2-3 luni.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 4 Jul 2006, 09:04
Post #19


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




In cazul asta trebuie sa rectific neaparat arborele blush.gif .
Nu stiti voi cum-va, cam cat costa rectificarea lui la r1 huh.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 4 Jul 2006, 09:05
Post #20


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




eu mi-am schimbat semicuzinetii la manetoane (biela)asta primavara si tot am zgomotu asta ....si merg asa.....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Jul 2006, 10:00
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




sobolan: dar arborele macar l-ai masurat? ca de rectificat nu cred.

europe_: arborele se masoara si dupa asta se stabileste cota de rectificare sau necesitatea ei.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 4 Jul 2006, 10:05
Post #22


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(diaconuliviu @ 4 Jul 2006, 11:00)
sobolan: dar arborele macar l-ai masurat? ca de rectificat nu cred.

europe_: arborele se masoara si dupa asta se stabileste cota de rectificare sau necesitatea ei.
*



nu l-am masurat .arborele e la cota st. nu am considerat ca e necesar din cauza ca am vreo 45 000km si nu cred ca s-a dus asa repede. eu am dat baia jos am scos capacele la biela am schimbat semicuzinetii vechi (se imping cu cei noi) si nu am demontat linia.....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 4 Jul 2006, 12:00
Post #23


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(diaconuliviu @ 4 Jul 2006, 11:00)
europe_: arborele se masoara si dupa asta se stabileste cota de rectificare sau necesitatea ei.
*


Normal ca mai intai il voi masura... Dar din ce a zis fostul proprietar ar fi minune sa scap fara rectificare unsure.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 19 Jul 2006, 11:55
Post #24


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Am fost cu arborele la rectificat, ( nu eu, mecanicu` ) si mi-a spus ca s-au uitat aia de acolo la el vreo 2 minute, au dat cu el de pamant de vreo 2-3 ori si au zis ca e fisurat ori la palierul din mijloc, ori la capete blink.gif blink.gif .
Cam ce mai pot face acum? E vreo 190 ron nou... sad.gif .
QUOTE
nu bate arborele ! arborele oricum nu bate iar daca are toleranta mare in cuzineti(linia defectuoasa) nu ai pres la ulei !
ai bataie de fusta de piston !nu e periculos...las-o mai usor la rece....

@sobolan uite care pot fi efectele daca motorul bate la rece, nu bat fustele la pistoane, ci arborele.
Eu am luat masina de la unchiumeo, si la el a inceput sa bata cam cu vreo luna inainte sa mi-o vanda mie, iar mecanicul a zis ca imediat trebuia sa schimbe pompa de ulei. Asta e sfatul pe care l-am primit, daca arborele bate la rece, trebuie schimbata de urgenta pompa de ulei! unsure.gif



--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Jul 2006, 13:08
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(EUROPE_ @ 19 Jul 2006, 12:55)
Am fost cu arborele la rectificat,  ( nu eu, mecanicu` ) si mi-a spus ca s-au uitat aia de acolo la el vreo 2 minute, au dat cu el de pamant de vreo 2-3 ori si au zis ca e fisurat ori la palierul din mijloc, ori la capete blink.gif  blink.gif .
[...]

1. Testul cu datul de pamint nu l-am auzit/intilnit. E o dovada a profesionalismului alora. Cei cu ureche folosesc metoda agatarii arborelui cu un cablu subtire si lovirea cu ciocan din cauciuc sau metalic dar mic, urmarind sunetul.
In fine, trecem peste. Daca ai avea/gasi pe undeva acele doua spray-uri "penetrant" (e rosu) si "developant"-alb, folosit in defectoscopie, ti-as sugera un test de fisura.

2. Totusi se poate mai ieftin: unul SH, masurat, rectificat - mergi cu cineva care cunoaste sa-l aleaga.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 19 Jul 2006, 13:17
Post #26


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Am incercat si eu acasa metoda alora de a urmarii sunetul, si era un sunet care dura aproape o secunda, nu stiu cum sa explic sunetul... unsure.gif .
Ma duc in cate-va ore la niste meseriasi in cartier, poate fac schimb cu altul, plus diferenta.

This post has been edited by EUROPE_: 19 Jul 2006, 13:19


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Jul 2006, 14:13
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(EUROPE_ @ 19 Jul 2006, 14:17)
.
Ma duc in cate-va ore la niste meseriasi in cartier, poate fac schimb cu altul, plus diferenta.
*


Da, mai, nenoroceste si pe altul sad.gif blink.gif


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 19 Jul 2006, 22:12
Post #28


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Am fost la un ateleier de rectificat arbori, chiulase ( meseriasi din cartier ) si mi-au spus ca arborele nu isi scoate sunetul, dar ei zic ca nu e fisurat. L-au verificat de fata cu mine, in doua metode, cu ulei, cu ciocanul... .
L-au masurat si mi-au dat un diagnostic, trebuie rectificat la r1, si fisurat nu pare a fi ( zic si eu ce zic si ei ). Au zis ca sunetul pe care il scoate posibil sa fie de la uleiul ars de pe el... Acum asta e , daca e fisurat il schimb alta data, posibil in cate-va luni unsure.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:05
Forum Renault