DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> DSN franeaza diferit cu/fara motor cuplat

adi
post 13 Apr 2004, 12:54
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 8 October 03
From: Bucuresti




Acum o luna mi-am facut franele la DSN. Am trecut de RAR, franeaza fara repros.
Problema a aparut acum cateva zile cand in pasajul Obor cel din fata mea a franat brusc si violent pentru a evita o groapa, eu imitandu-l ca sa nu ma opresc in el. Am fost socat cand masina a inceput sa se rasuceasca in jurul rotii stanga fata, indreptandu-se spre parapet. Am luat piciorul de pe frana, si l-am evitat pe cealalta banda pe cel in cauza.
Am presupus ca era nisip/ud in pasaj ... dar am facut totusi o proba pe o artera necirculata si curata: cand franez, calcand si ambreiajul nu e nici o problema, chiar daca scartie din toate cauciucurile; cand franez cu motorul cuplat, roata stanga fata se blocheaza mai repede si masina tinde sa se invarta in jurul ei.
Daca ma duc la service o sa o bage pe rampa, dar proba o fac calcand si ambreiajul (cel putin asa am vazut eu).
Voi ce parere aveti ? Multumesc !


--------------------
-NA-
DSN Clima (2002)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 13 Apr 2004, 12:59
Post #2


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Parerea mea e ca franele sunt cu belele
Tre aerisit
Cand franezi fiind inca in viteze, la franarea mecanica se adauga si frana de motor care provoaca o franare mai eficienta, mai puternica.
Asa ca poate ca ai prins aer sau e ceva in neregula cu roata din stanga sau cu pompa de frana sau cu etrierul stanga (pistonas blocat/gripat)


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi
post 13 Apr 2004, 13:06
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 8 October 03
From: Bucuresti




Si toate aceste in nici 500 Km de la reglaj, schimbat placute, garnituri etc. ?
Dar ce ma mai mira in ziua de azi ?
Dupa ce mi-au "facut" franele tot dezechilibrat tineau. Atunci au scos placutele si intr-adevar era diferenta de densitate a materialului (unele aveau si pulbere metalica altele nu). Am cumparat alt set si se poate sa fie la fel de "bun"


--------------------
-NA-
DSN Clima (2002)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZaiR
post 13 Apr 2004, 15:11
Post #4


Against the System


Group: Members
Posts: 345
Joined: 7 January 04
From: Bucuresti




incerca urmatoarea chestie.... accelereaza brusc in a 2 a ,daca masina in timpul accelerarii trage intr-o parte e clar ca e de la o planetara ....pt ca ai spus
QUOTE

cand franez, calcand si ambreiajul nu e nici o problema, chiar daca scartie din toate cauciucurile; cand franez cu motorul cuplat, roata stanga fata se blocheaza mai repede

a....vezi k se gasesc in comert lichide pt curatarea placutelor de frana dai si tu pe placute ...


--------------------
DUCATI 900 SuperSport 2003 - este!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 13 Apr 2004, 15:30
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Nu stiu daca problema pe care o ai tu reprezinta o defectiune. Diferente de comportament exista, datorita asimetriilor pe care le are masina. La noi nu toata lumea, dar in tarile cu apa calda la scoala de soferi esti invatat sa faci franarea de urgenta prin apasarea simultana a ambreajului. Cred ca o problema similara se poate gasi la majoritatea masinilor si este data de momentul de inertie al grupului conic.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 13 Apr 2004, 18:15
Post #6


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Dat fiind faptul ca la DSN planetarele sunt inegale (cea din stanga e mai scurta decat cea din dreapta) ma gandesc ca poate in timpul franei de motor roata din stanga se poate bloca mai repede intrucat la ea se trasmite mult mai bine cuplul. Explicatia ar fi valabila presupunand ca nu ai avea aer in instalatie sau alte defectiuni la sistemul de franare. DSops, in tarile civilizate te mai invata ca nu e bine ca in timpul fanarii bruste sa tii pedala de frana apasata mult timp ci sa apesi de cateva ori cu putere pe pedala. Asa se franeaza mai bine si nici nu exista riscul de a derapa.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 13 Apr 2004, 19:44
Post #7


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE

in tarile civilizate te mai invata ca nu e bine ca in timpul fanarii bruste sa tii pedala de frana apasata mult timp ci sa apesi de cateva ori cu putere pe pedala. Asa se franeaza mai bine si nici nu exista riscul de a derapa

Nu cred; treaba asta ar fi valabila la o masina fara ABS; si cum in "tarile cu apa calda" masinile cam au ABS.....


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 14 Apr 2004, 19:37
Post #8


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




teoretic si practic , in cazul meu , masina ar trebui sa franeze mai bine si mai sigur cu motorul cuplat deoarece franei furnizate de sistemul de franare se adauga si frana de motor . in cazul tau este tocmai invers ceea ce nu e nici logic nici placut . du-o de urgenta la service ca la frane nu ne putem juca


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 15 Apr 2004, 18:16
Post #9


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Maetoda de franare escrisa de mine nu este facuta numai pentru a nu se bloca rotile. Asta e un avantaj, insa principalul este faptul ca distanta de franare se reduce.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 15 Apr 2004, 20:43
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Esti sigur?


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrudragomir
post 17 Apr 2004, 21:01
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 15 April 03
From: Constanta




dar ce zice-ti de franarea de la 140km/h vs. cea de la 80km/k ????
de la 140km, ai impresia ca nu ai frane, parerea mea.


--------------------
DACIA SuperNova - CT-02-DSA
Km facuti: 101.000
Data: 08.06.2007

SuperNOVA Campus 2003, 1.4L, 75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu77
post 19 Apr 2004, 09:16
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 11 August 03
From: Bucuresti




QUOTE
DSops, in tarile civilizate te mai invata ca nu e bine ca in timpul fanarii bruste sa tii pedala de frana apasata mult timp ci sa apesi de cateva ori cu putere pe pedala. Asa se franeaza mai bine si nici nu exista riscul de a derapa.


Nu cred ca daca pui frana brusca mai ai timp si loc sa apesi de cateva ori. Eu cand am fost in momente de astea am apasat o singura data.


--------------------
Dacia SupeRNova Rapsodie - B-29-EZI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi
post 20 Apr 2004, 15:22
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 8 October 03
From: Bucuresti




QUOTE
QUOTE
DSops, in tarile civilizate te mai invata ca nu e bine ca in timpul fanarii bruste sa tii pedala de frana apasata mult timp ci sa apesi de cateva ori cu putere pe pedala. Asa se franeaza mai bine si nici nu exista riscul de a derapa.


Nu cred ca daca pui frana brusca mai ai timp si loc sa apesi de cateva ori. Eu cand am fost in momente de astea am apasat o singura data.


Absolut de acord ! Am fost intr-o astfel de situatie si iti garantez ca nu mai apuci sa calci si a 2-a oara.
E adevarat ca am avut si bafta sa fiu in alte doua situatii (fericite cred eu, dar nu se poate lua ca regula smile.gif ) si sa am timp sa calc de 2 ori frana, dar nu pentru a testa ce spui tu, ci pur si simplu se blocasera rotile si am fost fortat sa las frana ca sa pot evita obstacolele.


--------------------
-NA-
DSN Clima (2002)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi
post 20 Apr 2004, 15:26
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 8 October 03
From: Bucuresti




QUOTE
dar ce zice-ti de franarea de la 140km/h vs. cea de la 80km/k ????
de la 140km, ai impresia ca nu ai frane, parerea mea.


Daca la 120km/h tot se mai opreste ... la 140km/h ori ca franam ori nu ... tot aia era; in afara de instabilitatea masinii nu am observat vreo mare diferenta smile.gif
Doamne fereste sa fii obligat sa franezi de urgenta la viteza asta (cu Dacia cel putin ... nu vorbim de Ferari aici smile.gif )


--------------------
-NA-
DSN Clima (2002)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 20 Apr 2004, 15:28
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Calcand frana cu intreruperi se poate simula un ABS, in sensul in care prima apasare actioneaza roata A, a doua apasare actioneasa roate B iar a treia apasare roata S. Conditia succesului este ca frecventa apasarilor sa fie superioara valorii de 30 Hz.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi
post 27 Apr 2004, 09:29
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 8 October 03
From: Bucuresti




Am rezolvat. Am fost sambata in service (AutoNesti) si am fost in proba cu "nea Costel", care foarte amabil mi-a demonstrat care era de fapt problema. Masina frana chiar foarte bine (oprindu-se intr-o distanta foarte mica). Problema aparea la frane bruste de la peste 100 km/h (cand era curata soseaua, sau mai putin daca prindea nisip) si de fapt imi aluneca spatele masinii in lateral, evident devenind de necontrolat. Mi s-a spus ca este de la repartitorul spate (nu prea stiu cu ce se mananca) deoarece este mecanic (iar la generatiile mai noi de masini, inclusiv Cielo ar fi inertial). Aceasta problema nu poate fi detectata pe rampa, pentru ca se testeaza numai cate 2 roti si de fapt cica rotile din spate se blocau inaintea celor din fata (sau ceva in genul acesta).
Mi s-a mai explicat (asa cum zicea si big2003 ) ca se intampla mai repede atunci cand franam cu mototul cuplat deoarece franarea este mai eficienta in acest caz.
Drept pentru care, dupa 7-8 ture si surubarit pe dedesubt, dupa fiecare tura, am ajuns la un echilibru. Sper sa dureze.
Nu am platit nimic (o facusem deja acum 2 luni, nu? icon_twisted.gif ) si am fost tratat cu amabilitate si prioritate (ca doar faceam reclamatie :wink: )
Va multumesc pentru pareri si sper ca acest thread sa fie util si altora in aceeasi situatie (pentru ca am vazut cel putin 4 cazuri in care alte masini se comportau in trafic ca a mea)


--------------------
-NA-
DSN Clima (2002)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 10:26
Forum Renault