Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
bygy007 |
6 Jan 2010, 22:32
Post
#1305
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
Attached thumbnail(s) post_8_1085127064.jpg ( Size: 64.68k ) Number of downloads: 2080 |
||
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
B-58-PTM |
8 Jan 2010, 21:49
Post
#1306
|
Membru autentic Group: Members Posts: 848 Joined: 15 December 08 |
salutare baieti, am si eu o rugaminte
asi avea nevoie de o schema electrica care sa ma ajute sa mai tai din consumu ledurilor de la stopuri si un modul ceva care sa ajute geamurile electrice la ridicare multumesc anticipat |
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
B_60UPE |
9 Jan 2010, 04:52
Post
#1307
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 9 January 10 |
salut, m-ar interesa si pe mine placuta de cupru de unde pot cumpara o bucata de 10x10 cm pe care se pun diodele etc.... vreau sa incerc sa confectionez singur niste leduri auto de plafoniera. scuzati-mi exprimarea dar nu ma pricep deloc.
|
--------------------
vw
golf 4
2001 1.8 gti
- b 60 upe
|
|
iuliano_smile |
9 Jan 2010, 14:51
Post
#1308
|
Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti |
Pentru tine, asa de inceput, ai putea sa iti cumperi cablaj de test(din acelea cu gaurele) si sa te joci cu ala. Asa ceva gasesti la magazinul de piese electronice.
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
B_60UPE |
9 Jan 2010, 22:34
Post
#1309
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 9 January 10 |
multam mult, cablul asta e tot un fel de placuta?
|
--------------------
vw
golf 4
2001 1.8 gti
- b 60 upe
|
|
iuliano_smile |
10 Jan 2010, 13:15
Post
#1310
|
Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti |
Dap. Numai ca e gaurita si are si un strat de cupru sub gaura. Fugi pe Maica Domnului si gasesti acolo
Ca idee uite asa arata http://www.vascip.bizoo.ro/vanzare/211903/...tex-120X180mm#1 |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
B-58-PTM |
10 Jan 2010, 14:31
Post
#1311
|
Membru autentic Group: Members Posts: 848 Joined: 15 December 08 |
|
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
iuliano_smile |
11 Jan 2010, 11:21
Post
#1312
|
Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti |
Ce intelegi prin consum? Sa le faci sa ai intensitate mai mica? Sau sa scapi de rezistente?
Cum sa ajuti geamurile? Sa ridice mai repede? Leai alimentat si tu de pe + blocul de lumini? |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
B-58-PTM |
11 Jan 2010, 15:47
Post
#1313
|
Membru autentic Group: Members Posts: 848 Joined: 15 December 08 |
deci, ideea e ca stopurile consuma cam mult curent si ma gandeam ca sa fac ceva sa consume mai putin si sa ramana aceasi intensitate la leduri,la geamurile electrice voiam ceva ca sa le ajute sa urce mai rpd
|
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
Siconi |
11 Jan 2010, 21:47
Post
#1314
|
Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX |
Stopurile consuma curent destul fiindca sunt cu BECURI nu cu LEDuri. Ai acolo un curent de 3.5A pe ambele filamente (sunt de 21W). Poti schimba cu lampi pe LEDuri care consuma per total SUB 1A si nu iti mai scade intensitatea farurilor, ca eu cred ca asta te deranja de fapt.
Cat priveste geamurile, culise noi pe cantul ramei geamului fac minuni, crede-ma. La fel si montarea corecta a macaralei electrice. Verifica si daca ai cadrul geamului drept, adica e plan si nu deformat. Nu poti creste altfel viteza de urcare fiindca nu ai o tensiune mai mare de 14,4V im masina. Daca la aceasta tensiune nu te multumeste viteza de reactie, in afara de cele prezentate in randurile de mai sus nu ai ce face. eventual unge cu vaselina siliconica macaraua si piesele ei in miscare / frecare. Ar mai fi o chestie: un tronson de fire subdimensionat ca sectiune. Dar ma indoiesc sa fie asta problema. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
dacia_slk |
12 Jan 2010, 02:43
Post
#1315
|
If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way |
Un calduros salut catre totii daciotii!
Nu stiu daca postez unde trebuie, dar aici mi s-a parut mai potrivit ca in alte parti... Ma poate indruma cineva catre niste programele (soft) de simulare a functionarii unui motor mas si catre ceva (cat de multa ) teorie? Exista un forum al inginerilor AR? Multumesc. This post has been edited by dacia_slk: 12 Jan 2010, 03:14 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
B-58-PTM |
12 Jan 2010, 13:05
Post
#1316
|
Membru autentic Group: Members Posts: 848 Joined: 15 December 08 |
QUOTE(Siconi @ 11 Jan 2010, 21:47) Stopurile consuma curent destul fiindca sunt cu BECURI nu cu LEDuri. Ai acolo un curent de 3.5A pe ambele filamente (sunt de 21W). Poti schimba cu lampi pe LEDuri care consuma per total SUB 1A si nu iti mai scade intensitatea farurilor, ca eu cred ca asta te deranja de fapt. Cat priveste geamurile, culise noi pe cantul ramei geamului fac minuni, crede-ma. La fel si montarea corecta a macaralei electrice. Verifica si daca ai cadrul geamului drept, adica e plan si nu deformat. Nu poti creste altfel viteza de urcare fiindca nu ai o tensiune mai mare de 14,4V im masina. Daca la aceasta tensiune nu te multumeste viteza de reactie, in afara de cele prezentate in randurile de mai sus nu ai ce face. eventual unge cu vaselina siliconica macaraua si piesele ei in miscare / frecare. Ar mai fi o chestie: un tronson de fire subdimensionat ca sectiune. Dar ma indoiesc sa fie asta problema. nu nu nu stopurile sunt pe leduri (pozitie,frana si pozitie ceata)...farurile sunt de 90-100w cu 2 relee de 40 A dar la mine nu scade intensitatea la nimic, am bateria de 78 A si seara cand merg cu masinascade acu ala de la baterie pana aproape de zona rosie dupa cadran, si normal sta aproape de jumatea cadranului, alternatoru imi incarca 13v si ceva la relanti si la turatii mari ajunge pe la 14v....dar asta e nelamurirea mea,dc sta acu ala de la baterie pe zona rosie cand am faza lunga pornita...CHIAR IN HALU ASTA SA CONSUME , si sta pe zona rosie fara sa mai am alt consumator pornit This post has been edited by B-58-PTM: 12 Jan 2010, 13:08 |
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
Siconi |
12 Jan 2010, 18:15
Post
#1317
|
Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX |
Imi cer scuze, insa nu stiam ce customizari ai adus masinii. Nu ai precizat asta, iar multi nu stiu cum arata un LED si cred ca tot aia cu un bec. De aici incercarea mea de a te convinge ca exista o diferenta.
In alta ordine de idei, alternatorul ar trebui sa bage 13.8-14V la relanti si max. 14.4V oricat de turat ar fi. e o chestiune legata de releul de incarcare. Daca ai masurat, pune aici valorile tensiunilor la relanti si apoi la turatia de 2500rpm. Decat sa te iei dupa indicatorul de incarcare din bord (care are un bimetal ce are prostul obicei de a obosi si arata eronat), mai bine pune un voltmetru (sau un aparat de masura setat pe volti) si vezi ce valori are incarcarea. In felul acesta, faci si o observatie fina asupra voltmetrului de bord prin comparatie cu ce indica la tine aparatul de masura (poate fi un multimetru). Cu geamurile esti in clar? P.S.: Cum ai facut stopurile alea? Rezistenta serie pe fiecare LED sau una comuna per unitate de semnal?! Eram curios sa vad si la semnalizare. Bravo tie pentru reusita. Politia nu te-a "bagat" in seama?! |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
B-58-PTM |
12 Jan 2010, 18:54
Post
#1318
|
Membru autentic Group: Members Posts: 848 Joined: 15 December 08 |
uite acum am fost si am masurat la relanti 13.58 V nu am apucat sa o mai turez ca e cam tarziu cred ca are dreptate ceasu din bord
cu geamurile stiam chestiile alea dar credeam ca exista alta posibilitate ledurile leap pus in serie fiecare cu rezistenta lui,nu am avut timp ca faceam tot stopu cu leduri, politia nu a zis nimic. ba chiar din contra ma oprit politia sa ma intrebe de unde am luat stopurile ca arata frumos seara |
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
cristiman46 |
12 Jan 2010, 18:58
Post
#1319
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 10 September 09 |
Azi am reusit sa montez releul pentru deconectarea consumatorilor la pornire.Am folosit un releu de 30A normal inchis(are circuitul pe care il comanda inchis atunci cand nu este alimentat releul).In momentul cuplarii electromotorului mi se deconecteaza ; pozitia, faza scurta,faza lunga, avarii, ledurile de la plafoniera si modulul de la inchiderea centralizata( am inchidere cu telecomanda).Releul l am intercalat intre surubul de la blocul de lumini si doua fire care erau legate la surub.Al 3-lea fir care era legat la surubul blocului de lumini (cel mai subtire) a ramas in aceeasi pozitie.A limentarea releului am facut o intre firul gri de la contact ( pozitia actionarii demaroului) si o masa de pe sasiu.
|
--------------------
dacia 1310
berlina
1988
- ph 02 utk
|
|
djasu82 |
12 Jan 2010, 19:02
Post
#1320
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
QUOTE(B-58-PTM @ 12 Jan 2010, 19:54) uite acum am fost si am masurat la relanti 13.58 V nu am apucat sa o mai turez ca e cam tarziu cred ca are dreptate ceasu din bord cu geamurile stiam chestiile alea dar credeam ca exista alta posibilitate ledurile leap pus in serie fiecare cu rezistenta lui,nu am avut timp ca faceam tot stopu cu leduri, politia nu a zis nimic. ba chiar din contra ma oprit politia sa ma intrebe de unde am luat stopurile ca arata frumos seara prea mult chin exista deja led de 1-2-5w care lumineaza cat un bec de 5W sau cel de 5W cat unul de 10W ,schema pentru stabilizare e simpla cu Lm 317T stabilizare la 3V. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
12 Jan 2010, 19:07
Post
#1321
|
Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX |
Nu era vorba despre stabilizarea tensiunii pe LEDuri, ci de consum mare si incarcare mica.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
cd_i |
12 Jan 2010, 19:11
Post
#1322
|
participant la trafic Group: Members Posts: 123 Joined: 21 June 06 |
QUOTE(djasu82 @ 12 Jan 2010, 19:02) prea mult chin exista deja led de 1-2-5w care lumineaza cat un bec de 5W sau cel de 5W cat unul de 10W ,schema pentru stabilizare e simpla cu Lm 317T stabilizare la 3V. Cu observatia ca ledurile de 1-2-5w au nevoie de radiator. Pe de alta parte, schema cu LM317 nu e cea mai fericita solutie fiindca e liniara si are randament destul de prost => trebuie montat stabilizatorul pe radiator. Ca solutie eficienta si eleganta recomand o sursa de curent in comutatie. Evident, montajul e un pic mai complicat dar nu e imposibil de realizat de cineva care are cunostintele elementare de electronica. 12 Jan 2010, 19:25: QUOTE(Siconi @ 12 Jan 2010, 19:07) Pai tocmai asta rezolvi daca folosesti o sursa in comutatie. Indiferent ce alta metoda de limitare a curentului prin led folosesti (rezistenta, stabilizator) fiind liniare disipa putere inutila - putere care se vede in consumul de curent al ansablului led-uri rezistenta / stabilizator. Pentru clarificare pot sa "explic" fenomenul prin calcule daca e cineva curios, daca nu... din motive de lene nu o sa o fac This post has been edited by cd_i: 12 Jan 2010, 19:25 |
--------------------
Dacia
1310L
'94
- CS-01-GBE
|
|
B-58-PTM |
12 Jan 2010, 19:50
Post
#1323
|
Membru autentic Group: Members Posts: 848 Joined: 15 December 08 |
bun...daca imi faci o schema si imi scrii acolo exact ce componente sa pun eu o pot pune in practica la teorie sunt mai praf
|
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
cd_i |
12 Jan 2010, 20:21
Post
#1324
|
participant la trafic Group: Members Posts: 123 Joined: 21 June 06 |
QUOTE(B-58-PTM @ 12 Jan 2010, 19:50) bun...daca imi faci o schema si imi scrii acolo exact ce componente sa pun eu o pot pune in practica la teorie sunt mai praf B-58-PTM, Ti-am atasat un pdf cu o schema simpla. Este o nota de aplicatie de la ON semiconductor care arata cum poti sa folosesti circuitul MC34063 ca sursa de curent constant in comutatie pentru led-uri de putere. Iti recomand schema din figura 1, sau figura 3 dar fara diodele D1-D4. Daca vrei sa aprinzi mai multe led-uri pur si simplu le conectezi in serie. Nu poti conecta in serie un numar infinit de led-uri fiindca nu se mai aprind (eu m-as limita la 3-4 buc sau mai multe in urma unor experimente). Bobina L1 trebuie sa suporte 1,5 - 2 A fara sa intre in saturatie. Curentul maxim debitat de circuit nu poate sa depaseasca 1A. Rezistentele R1 si R2 sunt parcurse de curentul ce trece si prin led-uri si e posibil sa se incalzeasca usor - recomand sa fie folosite rezistente de 0,5W (e posibil ca in urma testelor sa mearga si cu rezistente de putere mai mica). Valoarea rezistentei R2 iti stabileste valoarea curentului prin led-uri (care il alegi conform specificatiilor ledurilor) iar valoarea rezistentei R1 iti stabileste valoarea curentului de scurtcircuit pe led-uri. Spor This post has been edited by cd_i: 12 Jan 2010, 20:24 Attached File(s) ONS_MC34063A_AN1.pdf ( 178.19k ) Number of downloads: 864 |
--------------------
Dacia
1310L
'94
- CS-01-GBE
|
|
B-58-PTM |
12 Jan 2010, 21:19
Post
#1325
|
Membru autentic Group: Members Posts: 848 Joined: 15 December 08 |
foarte bun PDF-u... are cineva scheme electrice sau un document despre sursa stabilizatoare de tensiune....am de facut pt atestat si nu am gasit prea multe informatii si scheme
|
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
DAnyelsamo |
19 Jan 2010, 18:54
Post
#1326
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 13 December 09 |
Salutare baieti as dori sa stiu si eu care este valoarea rezistentelor [ohmi] din schema pe care a postato bygy007 aceea la care este butonul de dacie bord cn
cu 4 viteze.multumesc anticipat Attached thumbnail(s) schema_ampla.JPG ( Size: 203.5k ) Number of downloads: 3367 |
--------------------
dacie
1310
1991
- NT 03 HRW
|
|
sergiusss |
21 Jan 2010, 21:11
Post
#1327
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 2 January 09 |
salut! are cineva o schema electronica (variator de turatie) pt. ca vreau sa inlocuiesc rezistentele de la aeroterma(dacia nova gti)?
|
--------------------
dacia
logan 1.6 ambition
2005
- b41abu b-709-sam
|
|
bygy007 |
22 Jan 2010, 00:42
Post
#1328
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sergiusss |
22 Jan 2010, 20:15
Post
#1329
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 2 January 09 |
multumesc pt indicatii scuze pt deranj
|
--------------------
dacia
logan 1.6 ambition
2005
- b41abu b-709-sam
|
|
DAnyelsamo |
23 Jan 2010, 17:35
Post
#1330
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 13 December 09 |
salutare . Am incercat sa le cumpar da la noi in piatra neamt nimeni nu mai aduce rezistente pentru aeroterme cn am citit aici pe alt topic cum cineva isi facuse singur din nichelina niste rezistente ar fi recomandate sau nu ca nu as vrea sa iau foc si daca se pricepe cineva astept sugestii.indiferent care ar fi ele . Eu am cumparat un buton pentru aeroterma bord cn da nu am de unde procura rezistentele si sincer as fi dispus sa dau bani sa le iau si sa termin cu bataia asta de cap . aeroterma o am am si motorasul da nu stiu ce sa fac pentru a face sa mearga pe turatii.am citit aproape tot am vazut o gramada de scheme si sa traiasca baietii care isi dau interesul pentru asta da sincer sunt cam greu de realizat pentru mine . o ideee un ajutor orice sa rezolv problema si ma bag . multumesc si astept idei practice .
|
--------------------
dacie
1310
1991
- NT 03 HRW
|
|
bygy007 |
24 Jan 2010, 01:07
Post
#1331
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
incearca si tu pe la dezmembrari auto , incerca pe la piese auto de masini straine , rezistentele sint cam identice, se monteaza in asa fel incit sa fie racite de ventilator (pe traseul aerului)
sau poti face din nichelina de diverse grosimi si rezistivitate la capete faci ochiuri si treci un surub cu saiba plata iar pe partea ailalta saiba plata , grover si piuluta strinsa bine , apoi vii cu firul intre 2 seibi plate si alta piulita pentru placa folosesti sticlotextolit This post has been edited by bygy007: 24 Jan 2010, 01:14 Attached thumbnail(s) rez.JPG ( Size: 39.2k ) Number of downloads: 3186 |
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
DAnyelsamo |
24 Jan 2010, 14:30
Post
#1332
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 13 December 09 |
Multumesc de idee o sa incerc sa vad daca reusesc .La dezmembrari am fost da nu am gasit probabil se vinde impreuna cu aeroterma . au spus sa mai incerc .
|
--------------------
dacie
1310
1991
- NT 03 HRW
|
|
silvio21 |
26 Jan 2010, 20:54
Post
#1333
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 31 January 09 From: PITESTI |
QUOTE(djasu82 @ 27 Dec 2008, 21:42) salutare baieti si dupa 4 zile de petrecere am mai gandit doua scheme eletronice pentru a comanda cu un singur buton un releu printr-o singura comanda . Deci se foloseste un buton cu revenire si prin apasarea lui se da o comanda pentru actionarea a releului iar prin apasarea inca odata a butonului decupleaza releul. Montajul e simplu implica un integrat CD4013 un tranzistor de comanda a releului si cateva piese insirate. Una din schema foloseste comanda din exterior .... Am tot cautat nu tot topicul, dar pana la urma am gasit ceva.Vreau cam asa ceva sa inlocuiesc butonul pentru degivrare luneta ca se tot strica contactul.Nu stiu daca astai cam singura varianta dar poate mai ma indrumati.Am o Dacia 1410 Li din 2003 si am vazut ca butonul pentru lampile de ceata functioneaza tot cam asa cu o singura apasare si revenire.Daca exista si altceva mai simplu poate,nu stiu.Multumesc |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CONFORT
- AG 78 ---
|
|
djasu82 |
26 Jan 2010, 22:21
Post
#1334
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
pai daca te uiti in schema e vorba despre un simplu buton adica push buton acela e cu revenire cum e la tastele de telefon calculator lift telecomanda tv aer condtionat.
Schema apasi odata comanda releul si sta comandat apesi inca odata se decupleaza si sta decuplat si asta printr-un push buton si montajul acela simplu . Cred ca tot montajul te costa cam 10 lei. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2024 - 18:50 |