Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
![]() ![]() ![]() |
Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
maseax |
![]()
Post
#211
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|||
Siconi |
![]()
Post
#212
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
La un LED normal de 20mA, e necesar un rezistor (sau rezistenta, numiti cum vreti componenta) intre 470-820 ohmi, de 0.25W. Acuma, tinand seama ca un LED se deschide la 2.6-3V (vorbesc de cele uzuale, ca altele sunt facute pt 4, 6, 12V), si ca nu poate duce peste cei 20 mA, eu am folosit rezistente de 470 ohmi. Daca vrei neaparat sa calculezi puterea consumata, P=U * I (P=putere, U=tensiune, I=curent) sau P=R2(patrat) / U parca, daca bine mai tin eu minte. Daca nu, sa posteze altii relatia ca sa nu spun prostii din cauza de trecere de timp.
Oricum, la mine tot bordul e doar cu LED-uri si toate au cate o rezistenta de 470 ohmi, ba unele au chiar de 330 ohmi, si iaca merg asa de mai bine de juma' de an si tot bine se vad si NU s-au mai ars. Tin sa mentionez ca la mine oriunde ma deplasez pozitiile si/sau faza scurta sunt aprinse mereu, deci bordul e iluminat mai tot timpul iar LED-urile n-au nimic. This post has been edited by Siconi: 12 Apr 2007, 15:45 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
shabba |
![]() ![]()
Post
#213
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 10 April 07 ![]() |
Super!
Multumesc mult marinarului. Exact de ce am avut nevoie. Am vazut ca pot pune chiar mai multe, legate srial sau paralel si o singura rezistenta, calculata ok. |
--------------------
Dacia
Break
1997
- tm 10 ---
|
|
Siconi |
![]()
Post
#214
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Off Topic: Care marinar?! :-O
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#215
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Eu. Dacă citeai pe pagina anterioară, și accesai linkul, nu mai postai acele formule
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Siconi |
![]()
Post
#216
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Marinare, nu te contrazic, ca nu castig nimic. Am precizat ca s-ar putea sa nu fie tocmai asa si ca rog pe altii sa o faca pentru mine, adica sa ma corecteze.
Nu am obiectii. Ca recomandare: puneti pe fiecare LED rezistenta lui; NU folositi una comuna de putere. Orice electronist stie asta. Nu ca nu ar functiona cum trebuie cu una supradimensionata, dar curentii se impart altfel si daca e sa ai probleme cu vreun LED, ai DOAR cu unul, nu cu toate din cauza unuia (daca e rezistenta de vina). Anyway, faceti cum vreti. Eu o stiu pe a mea si inca nu am dat gres. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#217
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Siconi @ 15 Apr 2007, 11:58) Marinare, nu te contrazic, ca nu castig nimic. Am precizat ca s-ar putea sa nu fie tocmai asa si ca rog pe altii sa o faca pentru mine, adica sa ma corecteze. Nu am obiectii. Ca recomandare: puneti pe fiecare LED rezistenta lui; NU folositi una comuna de putere. Orice electronist stie asta. Nu ca nu ar functiona cum trebuie cu una supradimensionata, dar curentii se impart altfel si daca e sa ai probleme cu vreun LED, ai DOAR cu unul, nu cu toate din cauza unuia (daca e rezistenta de vina). Anyway, faceti cum vreti. Eu o stiu pe a mea si inca nu am dat gres. omu are dreptate daca pui o rezistenta calculata si leduri in paralel nu se vor aprinde toate la aceeasi intensitate categoric fiecare led cu rezistenta lor sau cel mult cite 2 pe o rezistenta dar sa fie imperecheate sa aibe aceeasi intensitate |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Siconi |
![]()
Post
#218
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
maseax |
![]()
Post
#219
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
Ma poate ajuta cineva cu o schema simpla a instalatiei de incarcare?
Am un tractor la tara m-am saturat de impins si vreau sa-i cumpar baterie, dar nu merge incarcarea deloc. Ma poate ajuta cineva cu o schema simpla. Va multumesc! P.S. Am dat search pe forum si nu am gasit nimic |
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|
Danny_bb |
![]()
Post
#220
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
Pai e destul de simpla. O aveam intr-o carte pe care nu o gasesc. ai incercat sa-i schimbi releul ? si verifica firele ca la tractor instalatia electrica e praf.
|
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#221
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
maseax |
![]()
Post
#222
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
bygy007
![]() ![]() Dar: Aveam odata o schema de incarcare cu bec sau ceva de genu. Becu parca indica daca incarca sau nu. Nu vreau sa mai strice tata inca o baterie si apoi sa dea vina pe mine. QUOTE si verifica firele ca la tractor instalatia electrica e praf. Care instalatie ca am dat`o jos. Lucrez la una noua simpla si ferita de caldura. Instalatia veche trecea prin fata motorului si pe deasupra lui. nu am reusit sa salvez nici un fir. A pocnit toata cand am tras de ea si am renunta la ea. Maine (azi) ma duc sa iau niste cablu si ma pun sa fac alta.Daca nu ma descurc va mai intreb. Dadeam si-o bere dar daca nu sunteti nici unul din focsani. In bucuresti ajung cam de 2 ori pe luna dar nu stau prea mult. |
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|
maseax |
![]()
Post
#223
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
Tocmai am gasit schema pe net si cum ziceam revin cu intrebari.
incarcare_cu_bec1.JPG ( Size: 40.95k ) Number of downloads: 21299 In poza de mai sus: 1. exista "Releu de indicare a incarcarii bateriei" ? Daca da cam cat costa. 2. Cum imi dau seama pe alternator care sunt C, D+, D-, si DF ? se poate sa aibe mai putin de 4 ? adik sa lipseasca una din ele. Ex la desenele trimise de @bygy007@ nu pleaca decat 2 fire de la Alternator. EDIT ca nu pot sa dorm. D+ Firul "cu papuc" de obicei care il scot unii sa vada cat de "mare" e scanteia (incarca sau nu) D- Masa C Nam idee DF nici atat Poate ma lamureste si pe mine cineva dimineata. This post has been edited by maseax: 28 Apr 2007, 21:38 |
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#224
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am facut o schema la repezeala sper sa o intelegi firul cu albastru care merge de la alternator la baterie trebuie pus mai gros cam de 6-8 mm patrati (cam cit unul din cele 2 fire care se leaga la dacie la alternator pe surub)
cred ca alternatorul este de 12V nu de 24V se poate folosi releul regulator (incarcare ) de dacie poza este a unui releu de incarcare un pic modificat daca o maresti vei vedea unde este incercuit se vede pe borna lui un plus releul regulator (incarcare ) are 3 borne masa (care se prinde releul de masina ) + care este inscriptionat cu + pe lamela (intra un papuc auto) DF care de asemenea este inscriptionat (prinderea firului se face cu un surub cu piulita de 4 mm) surubul fiind sudat pe lamela This post has been edited by bygy007: 29 Apr 2007, 14:16 Attached thumbnail(s) final.JPG ( Size: 216.48k ) Number of downloads: 16748 untitled.JPG ( Size: 91.79k ) Number of downloads: 16065 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
maseax |
![]()
Post
#225
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
Am inteles. Merci mult bygy007. Vad ca mananci la mic dejun electricitate auto. Raman dator cu o bere... hai 2
|
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#226
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
maseax |
![]()
Post
#227
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|
adrian.peter |
![]() ![]()
Post
#228
|
![]() struggling passionate Group: Members Posts: 23 Joined: 18 March 07 From: București, România ![]() |
cam cât ar costa un turometru din ăsta cu leduri, făcut de un meseiaș ca voi? că eu sunt paralel cu electronica. și, dacă îl fac, unde îl pun? am deja puse ceasurile de presiune și temperatură, pe dreapta. îl puteți face tot așa, ca un ceas? numai să-l prind în șuruburi.
|
--------------------
Dacia
1300
1984
- NT 06 JMT
|
|
adrian.peter |
![]()
Post
#229
|
![]() struggling passionate Group: Members Posts: 23 Joined: 18 March 07 From: București, România ![]() |
QUOTE(Siconi @ 30 Apr 2007, 14:51) Am eu un turometru cu leduri, cu o rezolutie de 300 rpm care merge pana la 5600 sau 6000 rpm, capat de scala, mai mult decat suficient. Singura problema e ca afiseaza gen bargraph, dar daca vrei neaparat, ti-l pot modifica pe suport rotund ca sa-l poti baga in bordul de dacie. O mentione: de care bord ai ca sa stim cum sa facem constructia suportului. La pret, ne intelegem noi... eventual ma cauti pe mail sau pe Y!Msg. (vezi profilul meu). e bord fără turometru, cu indicatorul de benzină în stânga sus. ar fi mișto o reconfigurare a întregului circuit de acolo, ca să includă și martorii și indicatoarele originale, și turometrul. problema e că e cam înghesuială. la o adică, m-ar interesa să rămână doar becul de iluminare a vitezometrului pe poziția originală, iar cei 4 martori de la temperatură, ulei, șoc șisemnalizare, se pot reorganiza. o să mă gândesc cum ar arăta mai mișo. dacă tot zici că îl poți reconfigura, atunci, probabil, poți să faci chiar tu cablajul imprimat. |
--------------------
Dacia
1300
1984
- NT 06 JMT
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#230
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(maseax @ 28 Apr 2007, 00:13) Tocmai am gasit schema pe net si cum ziceam revin cu intrebari. incarcare_cu_bec1.JPG ( Size: 40.95k ) Number of downloads: 21299 In poza de mai sus: 1. exista "Releu de indicare a incarcarii bateriei" ? Daca da cam cat costa. [...] C Nam idee [...] Exista acel releu, e un banal releu din care folosesti contactul normal inchis. Bobina lui e "atacata" intre + si C; C este firul "control" (notat tot C) de pe alternator - tractoarele au alternator cu fir de control. De fapt si de drept, acel C este punctul median al "stelei" infasurarilor (la tractoare statorul este in stea, neavind nevoie de infasurari in triunghi) Acel releu ar trebui sa-l ai pe vechea instalatie. Dar, e mai fiabil si mai sigur sa folosesti schema "de Dacia", un indicator din ala de incarcare nu e o avere la dezmembrari. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
maseax |
![]()
Post
#231
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 2 May 2007, 12:28) Exista acel releu, e un banal releu din care folosesti contactul normal inchis. Bobina lui e "atacata" intre + si C; C este firul "control" (notat tot C) de pe alternator - tractoarele au alternator cu fir de control. De fapt si de drept, acel C este punctul median al "stelei" infasurarilor (la tractoare statorul este in stea, neavind nevoie de infasurari in triunghi) Acel releu ar trebui sa-l ai pe vechea instalatie. Dar, e mai fiabil si mai sigur sa folosesti schema "de Dacia", un indicator din ala de incarcare nu e o avere la dezmembrari. Am uitat sa mentionez ca tracturul are Alternator de Dacia. ( nu e stanfard, dar a fost mai ieftin) Si cred ca am sa folosesc schema de Dacia. Oricum merci mult all |
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|
Siconi |
![]()
Post
#232
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
"adrian.peter", cablajul e facut deja, iar montajul merge; l-am avut pe masina pana sa-mi pun un turometru cu ac. Tot ce ar mai fi de facut e sa-ti confectionez un suport-cadran pe care sa prind LEDurile in ordinea lor fireasca.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
wo_name |
![]()
Post
#233
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara ![]() |
o intrebare:
pt. o stabilizare de tensiune de la 12V(14,7V) la 5V folosind un 7805 trebuie radiator pt 7805? consumul nu va fii mare pana in 100mA. |
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ??? Parerea mea ...
|
|
Siconi |
![]()
Post
#234
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Eu am un stabilizator pentru MP3 (consum 500mA) facut cu LM7805 si am pus o rezistenta de 150 ohmi/3W in serie cu intrarea (limitare de curent) si un condensator de 100uF/16V la iesire, in paralel cu alimentarea playerului (filtrarea iesirii).
Acest ansamblu l-am introdus cu totul, FARA radiator, intr-o mufa de bricheta in care mai era si un LED cu rezistenta lui, deci un radiator sigur nu mai avea loc. Totul merge perfect de mai bine de 3 ani. Canta muzicantii in masina la mine de nu te auzi om cu persoana cand dau mai tare, dar limitarea curentului de intrare al montajului de stabilizare nu ma incurca absolut deloc. Concluzie: poti pune LINISTIT integratul fara radiator, MAI ales daca spui tu ca nu vei depasi 100mA. Pe raspunderea mea iti spun. Stabilizator_12v_5v.JPG ( Size: 12.4k ) Number of downloads: 5388 Uite aici ce am facut eu... si fara radiator. This post has been edited by Siconi: 8 May 2007, 14:17 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#235
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
La 750 ohm ai tai ai (14-5)/750=12 mA max.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Siconi |
![]()
Post
#236
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Am gresit si am corectat. Mersi ca esti pe faza.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
wo_name |
![]()
Post
#237
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara ![]() |
merci Siconi
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ??? Parerea mea ...
|
|
Siconi |
![]()
Post
#238
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
N-ai de ce. In principiu, rezistenta e limitare ca sa nu nenorocesti integratul. Relatia cu care ai putea calcula cat sa-ti mai dea la iesire (curent) ti-a dat-o deja Liviu. Valoarea ce o am eu nu e batuta in cuie.
Ar merge si fara rezistenta, dar recomandat e sa pui una. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#239
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
o intrebare, comutatoarele de la usile din fata la berlina au actionare pe + sau pe masa ?
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#240
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 10:15 |