DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

63 Pages « < 8 9 10 11 12 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto

Siconi
post 14 Jun 2007, 08:57
Post #271


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Mersi mult. wink.gif


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dd gheorghe
post 17 Jun 2007, 16:57
Post #272


membru... de membru nu alta!


Group: Members
Posts: 51
Joined: 13 April 06
From: Constanta




Am achizitionat un turometru exterior care are fire de legatura: rosu;galben;maro;alb si negru. Care cum se leaga ? mi-e teama sa nu-l ard prin incercari repetate.Multumesc.Am dat cautare dar nu am gasit raspunsul.


--------------------
Dacia 1310 1989 -MLS - CT 04 STC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 17 Jun 2007, 18:01
Post #273


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Teoretic ar fi trebuit sa aibe doar 3 fire: rosu (+), negru (- )si maro sau verde (semnal de la ruptor). Nu deslusesc inca ce ar fi celelalte doua fire la tine. Are pe el cumva si iluminarea pentru noapte? Adica are si becurile? Ca s-ar putea sa fie de la alea inca 2 fire... sa-si mai dea inca unul cu parerea ca nu bag mana in foc pentru scula ta cu ture... huh.gif blink.gif


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 18 Jun 2007, 00:32
Post #274


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca ai posibilitatea fa o poza clara unde vin firele in turometru ( la placuta electronica (daca poti desfal si apoi fa poza) mi se pare cam multe fire


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 18 Jun 2007, 06:30
Post #275


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Vă cer ajutorul pentru un montaj simplu.
Aș vrea să înseriez pe alimentarea sistemului audio un montaj care să mețină plusul un timp după închiderea contactului. Să spunem 5 minute.
Mă deranjează faptul că trecerea de pe contact pe accesorii implică oprirea CD-ului de exemplu.
Mulțumesc.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 18 Jun 2007, 16:00
Post #276


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Ai masina in garantie?! Daca da si nu iti pasa de ea (de garantie), e simplu: de la cupla CD Player-ului ar tebui sa ai un fir gros pentru masa, unul galben care da tensiunea de comanda a player-ului si unul rosu care ar trebui sa aibe + permanent, chiar si fara contact sau cheie in contact (masori si tu cu un multimetru de imprumut; fara cheie trebuie sa fie +12V pe acel fir).

Treaba e sa legi si firul galben la + permanent, adica tai firul galben si capatul dinspre mufa/cupla player-ului il legi la firul rosu (fara sa tai firul rosu, il dezizolezi cam 1 cm si acolo legi bine pe cel galben, dupa care izolezi bine cu banda de izolat sau scotch daca n-ai banda. Apoi trebuie sa mearga exact cum iti doresti, fara alte montaje inutile.

Eu am facut treaba asta la o gramada de amici taximetristi, toti cu logane ca si tine.Nici unul n-a venit sa zica decat "mersi... raman dator" asta pt ca imi erau amici. Treaba merge bine si daca ai ceva notiuni de electrica, iti dai seama si de ce.
Spor la treaba. smile.gif

P.S.: Chiar daca ai avea un montaj cum ai vrea tu, tot pierzi garantia pentru ca intervii in sistemul electric al masinii. Tot ce e facut de altcineva decat cei de la DACIA iti anuleaza garantia, asta daca vreodata ai probleme si te duci la ei sa ti le rezolve si constata ce modificari ai facut. Oricum o dai, tot acolo ajungi.

This post has been edited by Siconi: 18 Jun 2007, 16:03


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 18 Jun 2007, 17:48
Post #277


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Mașina e în garanție, dar RCD-ul e un Pioneer ce are mufă proprie, apoi se prinde de mufa ISO, deci între ele am loc să fac ce vreau din punctul ăsta de vedere. Mașina a venit fără sistem audio, doar cu alimentare și fire trase în ușile față. La revizie mă duc fără el, la urma urmei, deși nu cred că sunt chiar așa căpcăuni.

Ce vreau eu e puțin diferit. Nu vreau să am alimentare permanentă, că poate-l mai uit naibii pornit, doar acea temporizare mă interesează. Sigur cu 1-2 tranzistoare, condensatoare și rezistențe se rezolvă, dar trebuie cineva priceput să schițeze o schemă, mai departe mă descurc eu să fac un cablaj și s-o bag într-o cutie de Tic-Tac.

PS: Să facem abstracție de garanție, deocamdată. Să spunem că-s diliman și nu-mi pasă sau că o să fac montajul când e gata garanția.

Oricum eu nu am făcut deocamdată nici o modificare:
-RCD-ul e prins în mufa ISO;
-șina lui e prinsă cu clemele ce se îndoaie;
-difuzoarele față le-am legat cu niște mufe ce s-au potrivit;
-cutia ce era în locul RCD-ului e într-un sertar, n-am aruncat-o;
-am extras dintr-o altă mufă ISO 4 conectori pe care o să-i implantez în mufa mașinii să duc firele în spate;
Singura problemă va fi dacă voi vrea (și vreau deja) să pun difuzoare pe spate. Dar asta-i altă problemă.

Haideți vă rog cu schema aia, e o banalitate pentru voi, electroniștii.

This post has been edited by lulu_tanase: 18 Jun 2007, 18:03


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 18 Jun 2007, 18:05
Post #278


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Tu doresti o temporizare de 5-10 minute? sau ce vrei ??? , deruleaza acest forum si gasesti pentrru plafoniere temporizare , scheme etc in regula? Siconi ti-a zis cu acel fir galben daca ai mufa la casetofon desfaci casetofonul si introduci acel montaj de temporizare si gata mare buba smile.gif)


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 18 Jun 2007, 18:22
Post #279


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Da, cam asta vreau, 5-10 minute. 5 ar fi perfect. Dar asta cred că se ajustează din valorile unor rezistențe și/sau condensatoare.
Problema cu schema de plafonieră e că menține masa după decuplarea butonului, la RCD trebuie să mențină plusul.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 18 Jun 2007, 18:26
Post #280


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




QUOTE(lulu_tanase @ 18 Jun 2007, 18:22)
Problema cu schema de plafonieră e că menține masa după decuplarea butonului, la RCD trebuie să mențină plusul.
*



....Si sa fie capabila sa furnizeze si curentul necesar functionarii jucariei in blana pentru ca nu stii niciodata in ce regim de functionare prinzi jucaria cand ii iei contactul.


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 18 Jun 2007, 18:40
Post #281


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Așa e, m-am gândit și la asta.
Nu sunt sigur, dar presupun că grosul curentului vine pe plusul permanent iar celălalt e doar de comandă. Cel puțin așa pare logic.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 18 Jun 2007, 20:14
Post #282


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




tie iti trebuie un temporizator care sa intre in functie atunci cand dispare +de contact .


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 18 Jun 2007, 21:09
Post #283


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




E o variantă, temporizatorul de plafonieră ce comandă un releu.
Dar aș prefera să evit folosirea acelui releu.
Oare se poate fără el?


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 18 Jun 2007, 21:38
Post #284


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




vezi ca tranzistorul ala il poti face sa comande plus nu minus si invers nu am eu timp acuma cas obosit dar ti-o inventez eu daca colegi nus mai rapizi decit mine:P


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 18 Jun 2007, 21:56
Post #285


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Eu zic ca te complici prea mult si te scarpini la urechea stanga cu mana dreapta, daca intelegi ce vreau sa zic. Metoda cu firul galben e cea mai simpla.

Motivul tau ca-l uiti pornit nu va afecta bateria, cum probabil ca ti-ai imaginat. Ma gandesc ca daca e la 3/4 volumul nu se poate sa-l uiti pornit... asta ca sa justifici un consum notabil de curent. Plus de asta, fiecare player are si buton de ON/OFF... nu cred ca ti-ar fi incomod sa apesi pe el cand nu-l mai vrei pornit.

Treaba cu uitatul e ca si cum ai uita sa calci frana sau sa opresti motorul. Chestie de reflex si necesitate.

Dar pune-ti temporizator, daca asta te face sa ai o senzatie de mai mare siguranta in exploatare... Eu prefer sa fiu mai atent si sa nu am obiecte inutile in preajma.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Jun 2007, 11:32
Post #286


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(lulu_tanase @ 18 Jun 2007, 17:48)
Mașina e în garanție, dar RCD-ul e un Pioneer ce are mufă proprie, apoi se prinde de mufa ISO, deci între ele am loc să fac ce vreau din punctul ăsta de vedere. [...]

Daca totusi vrei +permanent, pe unele mufe exista firele de +contact si + permanent intrerupte si conectate prin niste papuci mici, rotunzi. Unul din fire are DOI papuci, pentru eventualitatea ca vrei + permanent peste tot. Cerceteaza si vei vedea daca ai.

QUOTE(lulu_tanase @ 18 Jun 2007, 18:40)
[...]
Nu sunt sigur, dar presupun că grosul curentului vine pe plusul permanent iar celălalt e doar de comandă. Cel puțin așa pare logic.

Nu, +permanent e pentru mentinerea setarii ceasului, etc, de curent mic. + contact e "grosul", el alimenteaza finalii, etc.

Acuma, nu vreau sa vorbesc aiurea dar unele aparate au o optiune: "off after...x min", dar, ceea ce nu stiu e in ce conditii se face acel off: motor oprit, pierdere semnal radio sau pur si simplu off after ca la TV.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 19 Jun 2007, 16:41
Post #287


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Chestia cu "OFF after..." nu am vazut-o la nici unul din zecile de playere montate de mine, dar nu te contrazic. Daca ar fi sa aibe asa ceva, chestia asta ar simplifica mult lucrurile daca ar fi in favoarea noastra.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 20 Jun 2007, 06:22
Post #288


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Siconi:
Știu că mă scarpin 'pe invers', dar toți facem uneori asta. Pur și simplu e un 'moft' pe care vreau să mi-l fac.

diaconuliviu:
Dacă e așa treaba cu firele, atunci trebuie ceva ce suportă cam 100W (cam atât cred eu că e consumul la maxim). Dar ești 100% sigur? Ai verificat? Mă gândesc atunci că e mai sigur un releu.
Evident nu am închidere temporizată, nu mai căutam dacă aveam.

Mai am un motiv pentru care nu aș vrea alimentare permanentă: RCD-ul are o funcție de alarmă. Se trage un fir de la contactorii de la uși iar el detectează ușa deschisă; dacă după un timp prestabilit de la deschidere (15-60 secunde) nu pui fie contactul fie fața detașabilă, începe să piuie în difuzoare.
Dar asta e altă problemă, pe primul loc e închiderea la rotirea cheii și prefer rezolvarea cu temporizare în locul celei cu alimentare permanentă.

Off-topic: Siconi, există o metodă mai simplă de a lega 2 fire izolate fără a le tăia, sunt niște mici 'cleme' care fac legăturile astea elegant, când le scoți nu se mai vede aproape nimic, doar o tăietură discretă pe izolație.

This post has been edited by lulu_tanase: 20 Jun 2007, 06:26


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Jun 2007, 06:50
Post #289


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(lulu_tanase @ 20 Jun 2007, 06:22)
[...]
diaconuliviu:
Dacă e așa treaba cu firele, atunci trebuie ceva ce suportă cam 100W (cam atât cred eu că e consumul la maxim). Dar ești 100% sigur? Ai verificat? [...]

Tradu-mi asta. Ce anume intrebi daca am verificat?
Daca pe toate mufele ai acei papuci? Eu am verificat pe al meu, un Kenwood, exista doua fire, rosu si galben. pe firul rosu ( + permanent) e o pereche de papuci mama+tata cu protectie din plastic moale, gen silicon. Pe firul GALBEN, + contact e tot asa o pereche de papuci, in plus, pe bucata de fir care aduce curent mai e un papuc. In cazul in care vrei sa fac "totul prin contact" scoti papucul de pe firul rosu si pui pe al doilea de pe galben.
Daca vrei sa pui "totul fara contact" inversezi firele aducatoare, adica pe galben pui + permanent si pe rosu +contact, si alimentezi tot prin papucul dublu.

Papucul ala de care zic e rotund, de vreo 2,5 mm grosime, poate mai mult? Seamana cu papucii de la semnalizare/bloc lumini, etc de la daciile mai noi, cu papuci rotunzi. Cum aveau mufele DIN doar ca-s mai broase.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 20 Jun 2007, 07:12
Post #290


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Mă referam la afirmația legată de consum, și anume dacă ai măsurat consumul pe cele 2 fire + permanent, repectiv prin contact. Dacă e cum spui tu, atunci grosul curentului va trece prin montajul cu temporizare. Dacă nu, atunci montajul nu trebuie să suporte consum mare.
La Pioneer am observat că firul rosu e sensibil mai gros decât cel galben, de aceea te întreb dacă ești sigur.

În ce privește inversarea firelor cu +, la Pioneer din construcție e invers, eu le-am schimbat papucii în mufă, direct. Problema care apărea era că se pierdeau setările și memorarea posturilor la întreruperea contactului, așa că tot legarea între ele ar fi mai bună.

Dar eu am fixația cu temporizarea!


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Jun 2007, 07:33
Post #291


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ai spus-o singur, "se pierd setarile" deci + permanent e de consum mic.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 21 Jun 2007, 09:20
Post #292


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




ca sa nu sa iti mai pierzi setarile se pune un mic acumulator de 3v ca cea de calculator in interiorul casetofonului dupa sursa de 5V care alimenteaza cipul central iar cu temporizare vezi pe la inceput vi cu + de la +12v baterie in introduci in acel montaj direct prin drena tranzistorului iar de la sursa mosului obti + temporizat pentru casetofon acest plus temporizat il poti lega la +12 v dupa cheie e cam complicat iti fac schema cind ajunga acasa ca toti vorbesc veniti cu practicul smile.gif)


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 21 Jun 2007, 16:12
Post #293


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




lulu, stiu faza cu clemele, dar nu stiam ca si tu stii ca sa-ti dau ideea si ma gandeam sa nu te bag in ceata mai rau biggrin.gif

21 Jun 2007, 16:23:
Liviu, chestia aia cu papucii dublii pe firele de alimentare e o inovatie de la Kenwood; alte modele nu au asa ceva. Ar fi fost simplu si pentru mine sa fac adaptarile si nici nu se intervenea in instalatie ca sa risti pierderea garantiei.

djasu82, ce ai vazut tu in computer nu e acumulator, ci baterie alcalina (cod. CR2032, 3V - NEreincarcabil). Tu ai nevoie de acumulator de 3.6V cum e la telefoanele DECT sau mai stiu eu ce... ca sa mentii setarile fara + permanent. In momentul in care pui contactul si pornesti playerul, tensiunea de dupa stabilizator va incarca acumulatorul; daca pui o baterie alcalina cum spuneai tu, risti sa o faci sa explodeze si cine stie ce mai defectezi in interiorul aparatului.

lulu: incercam sa te ajutam sa-ti faci goanga cu acel montaj biggrin.gif

This post has been edited by Siconi: 21 Jun 2007, 16:23


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 21 Jun 2007, 20:37
Post #294


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




vroiam sa spun ca seamana cu bateria din pc smile.gif) ma loat valu pe dinainte apropo daca e stabilizata se regleaza curentul prin baterie si acel stabilizator si tot nu bubuie smile.gif) numai daca o bagi la 220 cum a facut un amic de-al meu cu 4 bateri de ceas smile.gif) au zburat ziceai ca sunt gloante tongue.gif stai sa-i fac schema la om ca vorbim aiurea si umplem forumul cu povesti smile.gif)


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Jun 2007, 22:16
Post #295


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




depinde de curentul de incarcare la acumulator (daca procesorul se alimenteaza la 5 V trebuie cel putin 3 acumulatori de preferabil 4) este posibil sa trebuiasca o sursa de 5 V mai mare ( la unele modele sint de marimea unui BC 171 care nu asigura mai mult de 100mA) in functie de model mai trebuiesc si modificari in circuitul de alimentare al procesorului casetofonului unele modele din cei 5 V se mai alimenteaza si altcva un curent consumat de 15 mA la un set de acumulatori de 1000 mA nu tine mai mult de 2 zile daca nu este pus pe masina


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 22 Jun 2007, 07:35
Post #296


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




QUOTE(Siconi @ 21 Jun 2007, 16:12)
lulu, stiu faza cu clemele, dar nu stiam ca si tu stii ca sa-ti dau ideea si ma gandeam sa nu te bag in ceata mai rau biggrin.gif

lulu: incercam sa te ajutam sa-ti faci goanga cu acel montaj biggrin.gif
*

Chiar că e goangă biggrin.gif și aș vrea să fac așa cum mi-am propus, așadar întârzierea deconectării plusului pe contact cu circa 1-5-15 minute. Până acum varianta cea mai apropiată de ce vreau eu e montajul pentru plafonieră completat cu un releu. Releul ăla e cam mare, dar dacă-i musai așa voi face.
Știu că încercați să mă ajutați și vă mulțumesc, dar eu sunt mai căpos și aș vrea acel comportament al montajului, nu altul wink.gif.

22 Jun 2007, 07:41:
QUOTE(diaconuliviu @ 20 Jun 2007, 07:33)
Ai spus-o singur, "se pierd setarile" deci + permanent e de consum mic.
*

Toma e al doilea nume al meu; până nu măsor, nu cred wink.gif. O s-o fac cum am timp, pentru că mă miră cum de au pus ei fir gros la consum mic și invers (mă rog, nu e nici ăla chiar subțire).


QUOTE(djasu82 @ 21 Jun 2007, 09:20)
ca sa nu sa iti mai pierzi setarile se pune un mic acumulator de 3v ca cea de calculator in interiorul casetofonului dupa sursa de 5V care alimenteaza cipul central iar cu temporizare vezi pe la inceput vi cu + de la +12v baterie in introduci in acel montaj direct prin drena tranzistorului iar de la sursa mosului obti + temporizat pentru casetofon acest plus temporizat il poti lega la +12 v dupa cheie e cam complicat iti fac schema cind ajunga acasa ca toti vorbesc veniti cu practicul smile.gif)
*

Am avut mai demult un Philips care ținea memorate setările/posturile câteva zile. Chiar ledul acela de sub fața detașabilă clipea încă circa un minut, și cred că făcea astea cu un simplu condensator. Mie îmi pare genul de economie inexplicabilă (mai ales la Pioneer).


22 Jun 2007, 07:46:
QUOTE(djasu82 @ 18 Jun 2007, 21:38)
vezi ca tranzistorul ala il poti face sa comande plus nu minus si invers nu am eu timp acuma cas obosit dar ti-o inventez eu daca colegi nus mai rapizi decit mine:P
*

Cum nu e nimeni mai "rapid", fac o mare rugăminte pentru "invenție"! rugaciune.gif


This post has been edited by lulu_tanase: 22 Jun 2007, 07:46


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 24 Jun 2007, 09:41
Post #297


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Haideți, electroniștilor!


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 24 Jun 2007, 16:59
Post #298


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Mestere Lulu, la acel Philips nu se pastrau setarile cateva zile datorita unui banal condensator; ala era un... acumulator compact (format din 2-3 celule de acumulare). Seamana cu un condensator dar nu e (asta daca l-ai si identificat pe cablaj)

De ce nu incerci cu un releu de timp electronic de la Conex Electronic, Vitacom sau Adelaida? Nu fac reclama, dar sunt cateva dintre reperele de unde poti cumpara cam tot ce vrei in materie... La releul de timp electronic ai posibilitatea sa faci un reglaj de la 0.5 sec la cateva zile, depinde de model. Iesirea e comandata cu tranzistor de putere, cu tiristor sau chiar cu releu, iarasi depinde de model. Spatiul pe care-l ocupa e cat al unei cutii de chibrituri. Deci, spatiul nu va fi o problema.

Releul de timp vine gata asamblat pe placuta asa ca nu ai de mucit la el decat sa-l conectezi in circuit, iar costul e undeva pana in 40 roni (depinde de model, poate fi mai scump sau mai ieftin, chiar la jumate din cat am spus eu ca generalitate).

Nu stiu ce sa zic... incearca. Macar intra pe siturile firmelor de care ziceam si informeaza-te.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 24 Jun 2007, 19:48
Post #299


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




mai bine am dezbate subiectul cum sa facem gestionarea avansului vacumatic centrifugal scheme etc programe de incarcat picul sau alte microporcesoare uni au senzorul facut de gotronic care citeste cama alti au cuplat senzorul si la o aprindere cdi eu vreu ceva mai greu chesti cu 2-3-4 tranzistori is de domeniul trecutului haideti la un proiect brut un ecu pentru dacia pe carburatie biggrin.gif fiindca vor veni si rezultate wink.gif mihai1766 sa va confirme.
Cu stima uitativa la o schema gasita de mine poate si de alti asa ca sa ramineti un pic masca tongue.gif http://www.99poze.ro/aprindere_cu_bobina_jumostatica/ poate si gotronic se aseamna cu At011 ma refer la partea de comanda a bobinei de inductie aici e vorba de o bobina jumostatica adica dubla tongue.gif bafta

This post has been edited by djasu82: 24 Jun 2007, 19:58


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 24 Jun 2007, 20:15
Post #300


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




QUOTE(Siconi @ 24 Jun 2007, 16:59)
Mestere Lulu, la acel Philips nu se pastrau setarile cateva zile datorita unui banal condensator; ala era un... acumulator compact (format din 2-3 celule de acumulare). Seamana cu un condensator dar nu e (asta daca l-ai si identificat pe cablaj)

De ce nu incerci cu un releu de timp electronic de la Conex Electronic, Vitacom sau Adelaida? Nu fac reclama, dar sunt cateva dintre reperele de unde poti cumpara cam tot ce vrei in materie... La releul de timp electronic ai posibilitatea sa faci un reglaj de la 0.5 sec la cateva zile, depinde de model. Iesirea e comandata cu tranzistor de putere, cu tiristor sau chiar cu releu, iarasi depinde de model. Spatiul pe care-l ocupa e cat al unei cutii de chibrituri. Deci, spatiul nu va fi o problema.

Releul de timp vine gata asamblat pe placuta asa ca nu ai de mucit la el decat sa-l conectezi in circuit, iar costul e undeva pana in 40 roni (depinde de model, poate fi mai scump sau mai ieftin, chiar la jumate din cat am spus eu ca generalitate).

Nu stiu ce sa zic... incearca. Macar intra pe siturile firmelor de care ziceam si informeaza-te.
*

Mulțumesc, ăsta deja e un răspuns util. Voi încerca în Iași la Vitacom, restul nu știu dacă sunt pe aici. Legat de condensator, era o simplă presupunere de-a mea, fără să desfac nimic. Asta nu-i scuză cu nimic pe pionieri.
Mulțumesc, nu vă mai stresez cu temporizările mele! biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
63 Pages « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2025 - 05:29
Forum Renault