Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
![]() ![]() ![]() |
Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
leon_valy |
![]()
Post
#361
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 25 August 07 ![]() |
Attached File(s) |
||
--------------------
dacia
papuc
2000
- gl02 xrt
|
|||
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#362
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
eu stiam ca se impregneaza cu lac nu cu ceara
incearca sa mai cresti frecventa de lucru a oscilatorului poate nu mai tiuie asa |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#363
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
HA-Ha. Ma lasa rece. Stiu montajul si nu e de nici o treba daca il alimentezi la 12V. Randamentul e foarte prost. Vezi ca se gasesc neoane de diverse culori prin magazinele de electrice, care au convertoare incorporate. Convertoarele bune sunt cele cu 2 tranzistori in contratimp, consuma putin si dau randamente mari. In plus tranzistorii nu se incalzesc. Poate si mai simplu ar fi sa mergi intr-o piata de vechituri (talcioc) si sa iei pe bani de nimic (10 lei de ex) un scanner. Scannerele folosesc pentru iluminare un tub fluorescent (foarte cochet de altfel, care poate fi montat direct ca plafoniera) alimentat la 12V printr-un astfel de convertor performant.
Am si o schema de convertor din acesta in contratimp, cu detaliile de bobinaj, daca chiar vrei sa risipesti timp si energie, o pot pune aici, dar abia saptamana viitoare (Schema e un revers-engeneering, evident ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#364
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
in obor(in spate la sina) am gasit neoane alimentate la 12v
salutare Dyogenes !!!!!! |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#365
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Salutam tineretul revolutionar! Aruncasem un ochi si cand l-am vazut pe om cu ce se chinuie, am zis sa-i curm suferinta. Dar neoanele alea din scannere chiar sunt bestiale, sunt subtiri de vreo 3mm si dau lumina destul de intensa, merg super ca plafoniere.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Siconi |
![]()
Post
#366
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Eu am gasit 2 neoane de la un laptor mai vechi (x486) de la display si merg belea. Le-am legat la un convertor de la un tub de neon pt PC... Plus ca mai au si cate un semi-cilindru nichelat pe interior pus pe toata lungimea tubului, astfel incat lumina se reflecta doar intr-o singura directie. Si tot asa, au in jur de 3-5mm diametru.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
myke_ |
![]()
Post
#367
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 26 May 07 ![]() |
Are cineva schema la temporizatorul de dacie model vechi?Ala cu tanzistoare si potentiometru.Ma inerveaza faptul ca la spritiera stergatoarele fac 3 ture in loc de 1 sau 2, a treia tura se face de cele mai multe ori pe uscat
Multumesc |
--------------------
aro
10
1997 10.6
|
|
M.I |
![]()
Post
#368
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 19 June 06 ![]() |
Pe situl My Webpage este o schema de incarcator auto.
Va rog care are acea schema. Pare interesanta si as vrea sa o realizez. 4 Oct 2007, 19:26: ,, www.electronica-azi.ro " This post has been edited by M.I: 4 Oct 2007, 18:26 |
--------------------
Dacia,
1310, LGN 1.5Dci,
1987, 2007
|
|
Fanny |
![]()
Post
#369
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 24 August 06 From: SUCEAVA ![]() |
Salutare
Are cineva un circuit integrat BU1010 ca sa-mi fac un indicator de tensiune, caci am cautat in toate magazinele de specialitate si pe internet si nu am gasit.Poate exista vreun echivalent ceva ? Platesc bine. |
--------------------
Dacia Logan
LAUREATE PLUS 1.4MPI
2006
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#370
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
BU 1010 am cautat si eu de mi-a venit rau
"nu se mai fabrica de mult" a fost raspunsul la majoritatea magazinelor... mi-a spsu cineva ca existau mai demult si costau aprox 1,5RON |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
cd_i |
![]()
Post
#371
|
participant la trafic Group: Members Posts: 123 Joined: 21 June 06 ![]() |
BU1010 nu se mai fabrica de cand a dat IPRS-ul faliment. Singura sansa sa il mai gasiti este pe la vreun electronist batran care si-a facut stocul pe vremea cand se gaseau.
Faptul ca nu il gasiti nu inseamna ca nu mai puteti face indicatoare de incarcare. Acum cativa ani buni (pe vremea cand inca se gasea BU1010 ![]() @M.I. nu am schema ce vrei tu sa o construiesti, in schimb, am o alta schema simpla care functioneaza impecabil de 10 ani. Scuze pentru calitatea imaginilor dar singurul scanner la indemana a fost aparatul foto ![]() This post has been edited by cd_i: 13 Oct 2007, 22:07 Attached thumbnail(s) IMG_0002.JPG ( Size: 299.75k ) Number of downloads: 8679 IMG_0003.JPG ( Size: 273.42k ) Number of downloads: 9242 IMG_0004.JPG ( Size: 330.76k ) Number of downloads: 8862 |
--------------------
Dacia
1310L
'94
- CS-01-GBE
|
|
M.I |
![]()
Post
#372
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 19 June 06 ![]() |
Multumesc CD_i pt. schema.
Am construit pt. redresorul meu auto o schema un pic mai simpla luata de pe situl ,, niqro " cu doi tiristori. La acea schema ma cam enerva reglarea pragului cind se oprea incarcarea, mai ales daca mai varia tens. de la retea se modifica si pragul de comutare, era mai greu sa il mentin in jurul valorii de 14,4 V. |
--------------------
Dacia,
1310, LGN 1.5Dci,
1987, 2007
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#373
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
BetaU1010 se foloseau in primele module de la clocitoare (aia ca doua ligheane puse buza-n-buza). Cine are vreun modul poate incerca refolosirea integratului.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tony_oa |
![]()
Post
#374
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 16 August 07 ![]() |
QUOTE(M.I @ 14 Oct 2007, 10:32) Multumesc CD_i pt. schema. Am construit pt. redresorul meu auto o schema un pic mai simpla luata de pe situl ,, niqro " cu doi tiristori. La acea schema ma cam enerva reglarea pragului cind se oprea incarcarea, mai ales daca mai varia tens. de la retea se modifica si pragul de comutare, era mai greu sa il mentin in jurul valorii de 14,4 V. _________________________________ Parerea mea este ca merita macar sa incerci schema de mai sus, si eu subscriu la calitatea acesteia si stabilitatea in functionare (bine calibrata in prealabil cu piese de calitate si nu "recuperari") PLUS ca aceasta schema ofera si acea incarcare in PULS avind in acelasi timp si "un 10% din curentul de incarcare pe consum... in timpii cit Th. este in <OFF> (poti suplimenta sarcina de consum cu un banal bec pe bornele bateriei) , acest aspect tehnic ignorat de multi dar care previne sulfatarea (oare de ce tine mai bine o baterie formata pe masina si nu pe redresor ?) Aceasta schema a aparut prin doua reviste TEHNIUM... ca fiind de autori diferit... hi,hi,... o vad si intr-o carte ...... acum. Eu am facut prima data aceast montaj prin 1992..93 parca si am adaptat-o/modificari R si Th. pentru incarcare baterie 24V/350A (electrostivuitor), de atunci am mai facut pentru vreo 5 amici si nici unul "nu a plins" !! . Schema este Ok... si nu o sa regreti daca mai muncesti nitel.... numai ca... regula de baza: componente de calitate in domeniul de disipatie adecvat si un Tr. care sa asigure un macar U.n.b.*2. si I.n.i*1,25 (parametri tensiune alternativa) Bafta. pentru alti pasionati constructori am gasit un linc interesant cred eu atit timp cit ofera si documentatia PDF / schema / detalii constructive, ramine numai cablajul de proiectat.. fiecare cum poate.... hirtie milimetrica, PCB Wizard 3.5 , Circuit Design Suite Pro, Easy-PC 5.07 etc. http://electronickits.com/kit/complete/Aut...anual_k3502.pdf http://electronickits.com/kit/complete/meas/vek2625.pdf http://electronickits.com/kit/complete/complete.htm http://www.aftehnica.ro/index2.html http://www.aftehnica.ro/peel/peelwhite.html http://www.aftehnica.ro/peel/peelblue.html http://www.aftehnica.ro/oferta/oferta.html http://www.aftehnica.ro/programatoare/prog.html http://pinouts.ru/ http://www.discovercircuits.com/list.htm pentru catalog componente: http://www.datasheetcatalog.net/ This post has been edited by tony_oa: 16 Oct 2007, 23:42 |
--------------------
DACIA
Berlina Inj.
2003
- SV08HCG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#375
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Fanny @ 13 Oct 2007, 21:06) Salutare Are cineva un circuit integrat BU1010 ca sa-mi fac un indicator de tensiune, caci am cautat in toate magazinele de specialitate si pe internet si nu am gasit.Poate exista vreun echivalent ceva ? Platesc bine. QUOTE(cristitranca @ 13 Oct 2007, 21:45) BU 1010 am cautat si eu de mi-a venit rau "nu se mai fabrica de mult" a fost raspunsul la majoritatea magazinelor... mi-a spsu cineva ca existau mai demult si costau aprox 1,5RON ceva care poate inlocui cu succes U1010 http://www.adelaida.ro/product_info.php?products_id=471 si vad ca nu este scump |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
XtaszY |
![]()
Post
#376
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 19 October 07 ![]() |
Stie cineva de ce saracia aia de ceas de dacie 1310 are 4 fire? dintre care cel putzin 2 sunt +
TNX |
--------------------
DACIA
1310
1997/Brack
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#377
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
am nevoie de o schema de releu semnalizare pt dacie electronic ca la papuc ca ma saturai de tampenia aia de fabrica
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#378
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
XtaszY |
![]()
Post
#379
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 19 October 07 ![]() |
aha..
eu am anunlat +cheie ca imi intorcea 8,5V pe el si aveam plus si pe ACC chiar daca nu era contactu pus, din cauza asta cand calcam frana se reseta ceasu ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1310
1997/Brack
|
|
anndi |
![]()
Post
#380
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Salut! Nu ma descurc nici cum cu proiectarea, numai cu executarea. Am nevoie de o schema care sa aprinda 1 LED la o tensiune de 3 V. M-am tot chinuit cu shift light-ul si am gasit in turometru firele care se duc catre bobinajul ce misca acul. Acolo am masurat ca la 5500 de ture sunt 3V. Multumesc anticipat!
This post has been edited by anndi: 21 Oct 2007, 15:02 |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
Siconi |
![]()
Post
#381
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pai si ce schema deosebita iti trebuie daca ai 3V? Un lED banal se deschide (ca vorbim totusi de o jonctiune semi-conductoare polarizata invers, asta e LED-ul) tot la 3V. Eventual, poti inseria cu LED-ul o dioda redresoare gen 1N4001 sau 1N4148 si alimentezi acest "montaj" direct acolo unde vrei, adica unde ai masurat tu cei 3V. Exista insa o chstie cu revers: Se poate sa se injumatateasca curentul de la iesirea turometrului: jumate la LED, jumate la bobina, care e de fapt un voltmetru sau un ampermetru, din cate stiu eu. In acest caz, indicatia va fi eronata pe scala turometrului, dar eroarea nu va fi mare, caci LED-ul nu va lua jumate din curentul de la iesirea turometrului, el aprinzandu-se doar in zona 5000-5500 rpm.
Asta e cea mai usoara "schema". Se mai poate culege semnalul care intra la turometru si care e in impulsuri si se poate aplica unui tranzistor cu cate ceva pe langa el, eventual un convertor frecventa-tensiune (un IC specializat) si care sa-ti dea o tensiune la iesire. Masori tensiunea respectiva ca sa stii cati volti ai la ... sa zicem... 5000 rpm. In functie de asta, pregatesti, daca e cazul, o rezistenta care sa nu dea voie LED-ului sa se deschida la o tensiune mai mica de 2,2V. Daca pui un LED bicolor, poti pe al treilea terminal al lui sa pui o rezistenta mai mare si astfel culoare LED-ului se va schimba pentru o tensiune mai mare, ceea ce iti va indica faptul ca nu mai esti in plaja normala de turatie ca sa schimbi treapta de viteza in mod optim, ci ai depasit-o. Daca gasesc montajul cu acest convertor (deosebit de simplu) o postez. Pana atunci ii rog pe cei care au la indemana asa ceva sa o faca. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
cd_i |
![]()
Post
#382
|
participant la trafic Group: Members Posts: 123 Joined: 21 June 06 ![]() |
Variante pentru schema asta sunt multe. Depinde ce vrei sa faci. Cred ca cea mai simpla varianta ar fi sa foloseasca un comparator la care sa ii dea pe o intrare tensiunea ce intra in instrumentul de masura al turometrului iar pe cealalta intrare sa vina cu un semireglabil care sa ii seteze referinta. Evident asta e metoda invaziva dar cred ca este cea mai simpla.
Daca nu vrei sa "macelaresti" turometrul poti sa faci montajul intr-o multime de variante. Cu convertoare frecventa-tensiune (fie ele cu circuit dedicat sau cu circuite discrete), sau, cu te miri ce circuite logice sau chiar microcontroler. This post has been edited by cd_i: 23 Oct 2007, 19:11 |
--------------------
Dacia
1310L
'94
- CS-01-GBE
|
|
anndi |
![]()
Post
#383
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(cd_i @ 23 Oct 2007, 19:10) Variante pentru schema asta sunt multe. Depinde ce vrei sa faci. Cred ca cea mai simpla varianta ar fi sa foloseasca un comparator la care sa ii dea pe o intrare tensiunea ce intra in instrumentul de masura al turometrului iar pe cealalta intrare sa vina cu un semireglabil care sa ii seteze referinta. Evident asta e metoda invaziva dar cred ca este cea mai simpla. Multumesc! Ar fi numai buna varianta asta, poti sa imi faci te rog o schema ca nu am idee ce trebuie bagat acolo. |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#384
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(XtaszY @ 21 Oct 2007, 11:15) aha.. eu am anunlat +cheie ca imi intorcea 8,5V pe el si aveam plus si pe ACC chiar daca nu era contactu pus, din cauza asta cand calcam frana se reseta ceasu ![]() ![]() + permanent= alimenteaza numai partea de orologiu (sa nu uite ora). + contact alimenteaza partea de afisor (ma rog, pune + pe un pin al decodorului BCD facind afisorul sa lumineze). + pozitii: scade luminozitatea afisorului cind aprinzi pozitiile (se presupune ca e mai intuneric in masina, deci afisorul poate deranja la lumina mare). Daca la tine ai intoarcere pe + contact din ceas banui oarece defect sau l-ai legat taman pe dos? (+ permanent in loc de + contact si invers). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
lucasss |
![]()
Post
#385
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 16 October 07 ![]() |
Buna tuturor.
As avea o rugaminte.Stie cineva daca se poate schimba la o dacie 1300 butonul simplu cu 3 pozitii de stergatoare cu unul de 1310 de acela cu prelungire care are si spritul pe el.Eu am incercat sa fac ceva dar am facut un scurt de s-a ars siguranta.Din cite stiu unul este plusul doua sint pt. viteza 1 si 2 iar doua banuiesc ca sint tot ceva plus care in momentul opriri stergatoarelor le aduce in pozitia de jos. Multumesc. |
--------------------
Dacia
1300
1974 dreambox 500 / triax1.1 / mti 0.3
|
|
sandy461229 |
![]()
Post
#386
|
Gica Contra Group: Members Posts: 703 Joined: 26 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Fanny @ 13 Oct 2007, 21:06) Salutare Are cineva un circuit integrat BU1010 ca sa-mi fac un indicator de tensiune, caci am cautat in toate magazinele de specialitate si pe internet si nu am gasit.Poate exista vreun echivalent ceva ? Platesc bine. Pentru cei interesatI: am 5 buc BU1010...astept oferte pe PM |
--------------------
Logan Ambiance
1.4 MPI
2004
- B39XXX
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#387
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(lucasss @ 25 Oct 2007, 15:21) Buna tuturor. As avea o rugaminte.Stie cineva daca se poate schimba la o dacie 1300 butonul simplu cu 3 pozitii de stergatoare cu unul de 1310 de acela cu prelungire care are si spritul pe el.Eu am incercat sa fac ceva dar am facut un scurt de s-a ars siguranta.Din cite stiu unul este plusul doua sint pt. viteza 1 si 2 iar doua banuiesc ca sint tot ceva plus care in momentul opriri stergatoarelor le aduce in pozitia de jos. Multumesc. cam asa sint contactele de la maneta dar mai bine iei cu tot cu instalatie electrica este mai simplu Attached thumbnail(s) schema_fara_temporizator.jpg ( Size: 20.14k ) Number of downloads: 8921 schema_functionare_maneta.jpg ( Size: 22.6k ) Number of downloads: 7587 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Siconi |
![]()
Post
#388
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Firele pentru maneta cu sprit sunt asa: "+", cele 2 turatii, "+"pentru revenire la zero si "+" pentru sprit. Acuma in ce ordine vin, nu mai stiu, probabil schema de mai sus te poate ajuta. Eu am facut si fara schema, doar cu ajutorul unui aparat de masura.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
lucasss |
![]()
Post
#389
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 16 October 07 ![]() |
Multumesc amindorura.Simbata am sa incerc sa vad ce iese.Numai fum sa nu iasa
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1974 dreambox 500 / triax1.1 / mti 0.3
|
|
Fanny |
![]()
Post
#390
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 24 August 06 From: SUCEAVA ![]() |
Buna ziua!
Rog frumos pe cineva priceput sa-mi faca si mie cablajul pentru indicatorul de tensiune din fisierul (.sch) atasat prezentat in Mesaj #371 -prima schema-pentruca nu ma prea pricep inca la programul EAGLE (incerc sa invat).Multumesc anticipat. PS. se sterge extensia MP3 de la urma si ramane fisierul creat in Eagle(altfel nu puteam atasa fisierul) This post has been edited by Fanny: 27 Oct 2007, 19:51 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia Logan
LAUREATE PLUS 1.4MPI
2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 00:40 |