DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

63 Pages « < 12 13 14 15 16 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto

cd_i
post 28 Oct 2007, 12:07
Post #391


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




QUOTE(anndi @ 24 Oct 2007, 12:33)
Multumesc!
Ar fi numai buna varianta asta, poti sa imi faci te rog o schema ca nu am idee ce trebuie bagat acolo.
*





anndi,

Ti-am facut o schema cu comparator care sa iti aprinda un led cand atingi o anumita turatie.

Spuneai ca ai masurat pe undeva in turometru 3V dar nu ai specificat exact unde si cum ai masurat.

Ai masurat 3v fata de masa sau ai masurat 3v la bornele instrumentului?

In cazul in care ai facut masuratorile fata de masa schema atasata o sa iti mearga bine.
Daca cei 3v sunt masurati la bornele instrumentului, trebuie modificata usor schema (partea care face referinta de tensiune la comparator).

Ai si posibilitatea de a regla pragul la care ti se aprinde led-ul.

This post has been edited by cd_i: 28 Oct 2007, 12:12


Attached File(s)
Attached File  Protel_Schematic.pdf ( 61.19k ) Number of downloads: 530


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 28 Oct 2007, 21:18
Post #392


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




este posibil ca sa se arda integratul daca se leaga ditect la firul de intrare de la turometru acel fir venind direct la bobina acolo fiind tensiuni mari de ordinul a 100V ar trebui legat dupa rezistenta de 82K


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 29 Oct 2007, 00:53
Post #393


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




QUOTE(bygy007 @ 28 Oct 2007, 21:18)
este posibil ca sa se arda integratul daca se leaga ditect la firul de intrare de la turometru acel fir venind direct la bobina acolo fiind tensiuni mari de ordinul a 100V ar trebui legat dupa rezistenta de 82K
*




Pai comparatorul ala masoara tensiunea la una din bornele instrumentului de masura din turometru (bulina rosie de pe schema turometrului). Acolo tensiunile nu pot fi mai mari decat tensiunea bateriei.


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 29 Oct 2007, 10:16
Post #394


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




imi cer scuze nu am citit complet da asa merge blush.gif


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 29 Oct 2007, 15:57
Post #395


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




QUOTE(cd_i @ 28 Oct 2007, 12:07)
anndi,

Ti-am facut o schema cu comparator care sa iti aprinda un led cand atingi o anumita turatie.

Spuneai ca ai masurat pe undeva in turometru 3V dar nu ai specificat exact unde si cum ai masurat.

Ai masurat 3v fata de masa sau ai masurat 3v la bornele instrumentului?

In cazul in care ai facut masuratorile fata de masa schema atasata o sa iti mearga bine.
Daca cei 3v sunt masurati la bornele instrumentului, trebuie modificata usor schema (partea care face referinta de tensiune la comparator).

Ai si posibilitatea de a regla pragul la care ti se aprinde led-ul.
*



Multumesc pentru schema.
Eu am masurat la bornele aparatului. Dar o sa masor si la masa sa vad care e diferenta. Daca nu e mare diferenta o sa folosesc asa montajul. Maine e gata montajul sper sa apuc sa il si testez si o sa revin cu rezultatele.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 29 Oct 2007, 19:57
Post #396


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




anndi,


Am modificat schema ce am facut-o sambata ca sa o poti lega direct la bornele instrumentului de masura din turometru.

Modificarile nu sunt mari (am scos dioda zener, rezistenta R2 de 270R si am schimbat pozitia condensatorului C1 care nu isi mai avea rostul acolo sus).
Daca cumva ai facut cablaj pentru schema si nu mai ai loc pentru condensator poti sa il lasi afara, dar pe de alta parte, nu strica sa il ai acolo.


Cum se leaga "noua" schema la turometru e marcat in pdf cu doua linii rosii care nu stiu prin ce mister au iesit asa transparente la conversie.

This post has been edited by cd_i: 29 Oct 2007, 19:59

Attached File(s)
Attached File  Protel_Schematic.pdf ( 60.8k ) Number of downloads: 430


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 30 Oct 2007, 19:49
Post #397


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Multumesc, inca odata, am fost lenes si ca norocul nu tre sa refac cablajul. biggrin.gif
Mai un pic si e gata! Spor(t) la treaba!


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Joint
post 1 Nov 2007, 02:58
Post #398


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 16 May 07
From: Prahova




Salut. as dori si eu sa stiu cum se leaga dezaburirea la luneta?
Contact -> intrerupator -> luneta<-masa
sau ar trebui sa mai pun releu ceva? intrebare.gif


--------------------
Dacia 1310 1995 - PH-04-AJL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 1 Nov 2007, 10:17
Post #399


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Neaparat tre sa pui releu. De pe contact iei numai comanda pentru releu, + il iei de pe baterie ca e consum destul de mare, parerea mea.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 1 Nov 2007, 19:50
Post #400


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Corect!


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iza
post 3 Nov 2007, 23:54
Post #401


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 3 November 07




Salut.Imi spui si mie care poate fi cauza ca in radio se aude un fluierat.Nu ere pana acum,mergea bine.Am schimbat si releul,acumlatorul e O.K,o fii din alternator?cum sa remediez?


--------------------
Dacia sport 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 4 Nov 2007, 09:54
Post #402


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Pe plusul de la alimentarea casetofonului intercalezi un filtru pentru casetofoane auto si rezolvi problema wink.gif


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 5 Nov 2007, 15:57
Post #403


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Si ca sa nu intrebi si acest lucru, iti spun eu preventiv: gasesti acest filtru la magazinul de piese auto sau, mai bine, in magasinele de componente electronice.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 5 Nov 2007, 19:53
Post #404


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Sau daca e prevazut casetofonul cu filtru in interior sau pe alimentare ai scapat wink.gif Se aseamana ca un mic transformator diferenta e ca e bobinat cu o singura sarma wink.gif


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 7 Nov 2007, 17:18
Post #405


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Datorita lu Dodo ceva care sincer pe multi va intereseaza .Cum puteti folosi ledurile pe post de becuri pentru stopuri si pentru plafoniere ...


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 11 Nov 2007, 15:03
Post #406


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




QUOTE(cd_i @ 29 Oct 2007, 19:57)
anndi,
Am modificat schema ce am facut-o sambata ca sa o poti lega direct la bornele instrumentului de masura din turometru.

Modificarile nu sunt mari (am scos dioda zener, rezistenta R2 de 270R si am schimbat pozitia condensatorului C1 care nu isi mai avea rostul acolo sus).
Daca cumva ai facut cablaj pentru schema si nu mai ai loc pentru condensator poti sa il lasi afara, dar pe de alta parte, nu strica sa il ai acolo.
Cum se leaga "noua" schema la turometru e marcat in pdf cu doua linii rosii care nu stiu prin ce mister au iesit asa transparente la conversie.
*




Am facut montajul, am ars 2 comparatoare si 2 tranzistoare, dupa care am facut totul ca la carte si nu merge. Nu stiu de ce, dar daca las rez de 3.3 ohmi pe iesirea comparatorului imi sta ledul aprins tot timpul. Daca o scot degeaba imi ajung 3 v la intrare ca tot nu se aprinde ledul. Aveti vreo idee?

This post has been edited by anndi: 11 Nov 2007, 15:04


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 11 Nov 2007, 18:12
Post #407


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




QUOTE(anndi @ 11 Nov 2007, 15:03)
.....daca las rez de 3.3 ohmi pe iesirea comparatorului ...
*




Anndi,


Daca pe iesirea comparatorului ai pus intr-adevar 3,3 ohmi poti sa arzi toata productia de tranzistoare si comparatoare a chinei!!!

In schema ai indicat 3,3 kilo ohmi!!! Si intr-adevar rezistenta aia e responsabila de polarizarea corecta a etajului de iesire, daca o pui prea mica pocnesti tranzistorul si comparatorul iar daca nu o pui deloc nu ti va aprinde led-ul veci.

Verifica atent placa si valorile ce le-ai montat pe placa si pune-le cum scrie pe schema ca TREBUIE sa mearga.

Daca mai ai intrebari legate de montaj da-mi PM


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Joint
post 12 Nov 2007, 02:20
Post #408


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 16 May 07
From: Prahova




Salut. Am si eu o problema cu turometrul. Indica mai mult cu 800-900 de ture. ce pot sa-i fac, ce tre sa-i schimb, sau ce ar putea fi stricat in el? Multumesc mult


--------------------
Dacia 1310 1995 - PH-04-AJL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 12 Nov 2007, 10:50
Post #409


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Pai daca citeai pagina 2 a topicului stiai... Scrie acolo la schema turometrului ca Rx este folosit pentru calibrare. Nu trebuie decat sa cresti sau sa scazi discret valoarea lui Rx. De obicei acest rezistor este montat separat pe niste cose, tocmai pentru a putea fi schimbat/tatonat usor.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Nov 2007, 11:14
Post #410


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




As verifica mai intii acel electrolitic de integrare(2u2), abia apoi acea rezistenta.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Joint
post 19 Nov 2007, 01:33
Post #411


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 16 May 07
From: Prahova




citisem undeva ca ar puteaq fi si acele tranzistoare duse... cu ce sa incep sa verific condensator, rezistenta, tranzistor???


--------------------
Dacia 1310 1995 - PH-04-AJL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Nov 2007, 12:25
Post #412


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




poti incepe prin verificarea tensiunii de alimentare pe dioda zener care trebuie sa fie de 6,8V apoi condesatoarele care se masoara daca nu ai cum ca sa stii ca sint buni si pun altii noi in specal 2,2 micro si 220 nano apoi rezistentele din colectorul lui t1 in special termistorul, bafta


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Joint
post 19 Nov 2007, 22:25
Post #413


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 16 May 07
From: Prahova




mersi mult


--------------------
Dacia 1310 1995 - PH-04-AJL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danny_bb
post 19 Nov 2007, 22:32
Post #414


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 17 February 07
From: Brasov/Slobozia




Am si eu o rugaminte .. stie cineva cum pot actiona un releu in functie de rezistenta sondei de temperatura de logan ?
adica.. cand sonda are rezistenta 280 ohmi.. releul sa inchida circuitul.
Va multumesc anticipat.


--------------------
Dacia Break 1.6TD 1988, Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Nov 2007, 00:07
Post #415


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




Attached File  scan0001.pdf ( 72.36k ) Number of downloads: 782
banuiesc ca trece tensiune prin acel senzor poti masura tensiunea in momentul respectiv si cu ajutorul unui comparator sa-ti comute la tensiunea dorita cu mici modificari se poate folosi schema asta( la intrarile 5 si 7)




PENTRU CEI CARE DIRESC REALIZAREA RELEULUI PT INCARCARE DE AICI http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=640882

atasez cablajul in format pdf Attached File  scan0001.pdf ( 72.36k ) Number of downloads: 782
pentru a imprima la sara 1/1 se deschide fiserul si se micsoreaza pina la 100% apoi se da print

This post has been edited by bygy007: 20 Nov 2007, 01:31

Attached thumbnail(s)
therm.JPG ( Size: 17.79k ) Number of downloads: 2515


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Nov 2007, 08:22
Post #416


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Are cineva o schema pentru un montaj care face urmatorul lucru:

Cand e e contactul luat, si maneta de semnalizare sus, sa ramana aprinsa pozitia fata-spate pe dreapta, si cand e jos, sa ramana pe stanga. Cand e la punctul mort sau e pus contactul sa nu se intample nimic(din ce am zis eu, ca de semnalizat e normal). Ideea e imprumutata de la VW, si e utila pentru parcarea de scurta-medie durata noaptea la marginea drumului. Daca lasi pozitia aprinsa normal iti ia de 2 ori mai mult curent.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucasss
post 20 Nov 2007, 19:20
Post #417


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 16 October 07




Buna tuturor.
Am o rugaminte si anume daca stie cineva de ce daca pornesc avariile nu mai incarca bateria..cred ca se ia curentul acela de pe contact.Presupun ca sint inversate ceva fire la butonul de avarii dar nu sint sigur.
Daca stie cineva si poate sa imi raspunda as aprecia.
Multumesc


--------------------
Dacia 1300 1974
dreambox 500 / triax1.1 / mti 0.3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danny_bb
post 20 Nov 2007, 19:58
Post #418


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 17 February 07
From: Brasov/Slobozia




QUOTE(bygy007 @ 20 Nov 2007, 01:07)
Attached File  scan0001.pdf ( 72.36k ) Number of downloads: 782
banuiesc ca trece tensiune prin acel senzor poti masura tensiunea in momentul respectiv si cu ajutorul unui comparator sa-ti comute la tensiunea dorita cu mici modificari se poate folosi schema asta( la intrarile 5 si 7)
PENTRU CEI CARE DIRESC REALIZAREA RELEULUI PT INCARCARE DE AICI http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=640882

atasez cablajul in format pdf Attached File  scan0001.pdf ( 72.36k ) Number of downloads: 782
pentru a imprima la sara 1/1 se deschide fiserul si se micsoreaza pina la 100% apoi se da print
*


si rezistenta aia variabila e potentiometru ? sau ce reglez din ea ?


--------------------
Dacia Break 1.6TD 1988, Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 20 Nov 2007, 22:01
Post #419


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Schema de conectare a butonului de avarie a fost deja prezentata in cadrul acestui topic. Daca mai gasesc schema, ti-o postez inca o data.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Nov 2007, 19:55
Post #420


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Danny_bb @ 20 Nov 2007, 20:58)
si rezistenta aia variabila e potentiometru ? sau ce reglez din ea ?
*


este un potentiometru mai special care rezista la vibratii are valoarea de 1 K sar se poate pune mai mic dar trebrie reconfigurate cele doua rezistente de pe cele 2 capete marcate cu rosu din el se regleaza tensiunea debitata de alternator

21 Nov 2007, 21:03:
QUOTE(argon @ 20 Nov 2007, 09:22)
Are cineva o schema pentru un montaj care face urmatorul lucru:

Cand e e contactul luat, si maneta de semnalizare sus, sa ramana aprinsa pozitia fata-spate pe dreapta, si cand e jos, sa ramana pe stanga. Cand e la punctul mort sau e pus contactul  sa nu se intample nimic(din ce am zis eu, ca de semnalizat e normal).  Ideea e imprumutata de la VW, si e utila pentru parcarea de scurta-medie durata noaptea la marginea drumului. Daca lasi pozitia aprinsa normal iti ia de 2 ori mai mult curent.
*


aprinderea pozitiilor in stationare pe partea care este semnalizatorul este facuta de blocul de lumini ale masinei respective o sa ma gindesc daca se poate adapta pe dacie acest lucru si daca merge o sa fac o schema

21 Nov 2007, 21:03:
QUOTE(Siconi @ 20 Nov 2007, 23:01)
Schema de conectare a butonului de avarie a fost deja prezentata in cadrul acestui topic. Daca mai gasesc schema, ti-o postez inca o data.
*




This post has been edited by bygy007: 21 Nov 2007, 20:03

Attached thumbnail(s)
capacul.JPG ( Size: 239.37k ) Number of downloads: 2491
releu_incarcare.JPG ( Size: 64.03k ) Number of downloads: 2187
buton_avarie.JPG ( Size: 34.6k ) Number of downloads: 2311


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
63 Pages « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd May 2025 - 18:49
Forum Renault