DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

63 Pages « < 29 30 31 32 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto

fenyx
post 2 Feb 2009, 03:49
Post #885


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 21 June 06




buna ideea cu temperatura ,am vazut la adelaida un termometru cu 2 temperaturi


--------------------
dacia 1310 berlina - ot 22 doy 1988 mls
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 2 Feb 2009, 21:44
Post #886


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Eu zic ca te complici inutil. Ceasul ala a fost facut cu un singur scop si numai unul: sa indice ora si data. Nu ai cum sa faci din el termometru fiindca in el e un circuit integrat specializat pentru timp, deci nu ai cum sa il faci sa masoare altceva decat ce ii dicteaza oscilatorul intern: TIMP.
Daca era voltmetru, era o alta treaba, ca ii dadeai tensiunea analogica de la senzorul de temperatura (in cele mai multe cazuri o dioda 1N4148, ciar daca nu scrie pe ea) si cu un divizor pe intrare ii aplicai corectiile de rigoare ca sa indice prin cifre (care alta data aratau volti) ceea ce tu vei numi grade Celsius. Practic ii faci o alta etalonare in functie de semnalul introdus se la senzor.
Cum respectivul obiect numit ceas nu e prevazut pentru asa ceva, nu vei putea obtine din el asa ceva, doar daca ii pastrezi displayul si tastele si bagi in carcasa un alt montaj. Asta nu se cheama ca ceasul va arata grade.
Cel mai intelept, iti iei un termometru de masina si are tot ce ai nevoie. Nu e nici scump. Succes!


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD - BHH-xxxx (Texas) 2006
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rama2009
post 6 Feb 2009, 03:11
Post #887


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 6 February 09




siconi vreau si eu id tau de mess daca se poate


--------------------
Dacia 1300 1977
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 6 Feb 2009, 19:26
Post #888


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Cauta la profilul meu si il gasesti.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD - BHH-xxxx (Texas) 2006
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vierme_ha
post 10 Feb 2009, 23:02
Post #889


Membrul


Group: Members
Posts: 386
Joined: 6 January 04
From: Fetesti/Bucuresti




ar trebui sa reformulez: are cineva idee daca se poate folosi displayul ceasului din interior de la dacie(ala verde) pe post de termometru? si cele 2 butoane(ore si minute) unul pentru interior si altul pentru exterior(temperatura)

nu ma intereseaza functia de ceas


--------------------
Dacia 1310 TLX fost 1.8 16v 99kw - IL-02-XFP 1990
Semnat: eu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Feb 2009, 23:13
Post #890


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




displayul da ( cifrele da, dar iti mai trebuie si partea electronica ) mai bine iesi daca cumperi un termometru


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vierme_ha
post 11 Feb 2009, 22:20
Post #891


Membrul


Group: Members
Posts: 386
Joined: 6 January 04
From: Fetesti/Bucuresti




nu cred ca mai gasesc eu termometru cu display cu digiti...pe piata am vazut numai cu cristale lichide...o schema ar fi mai de folos


--------------------
Dacia 1310 TLX fost 1.8 16v 99kw - IL-02-XFP 1990
Semnat: eu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 12 Feb 2009, 00:24
Post #892


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




prima schema a doua a treia schema si multe alte scheme , il intrebi pe gogu

This post has been edited by bygy007: 12 Feb 2009, 00:51

Attached File(s)
Attached File  www.referat.ro_Termometru_digital325d03.doc ( 829.5k ) Number of downloads: 281


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 14 Feb 2009, 09:28
Post #893


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




schema 1 mi se pare inutila pt ca in locul intregului montaj se poate folosi un lm135 sau lm335 care scot 10mv/grad kelvin si sunt mult mai precise decat tot montajul ala cu amplificatoare opertionale. In cazul in care insa doriti sa folositi o sonda cu termocuplu devine interesanta. Asta pentru temperaturi peste 150 de grade. Pana la 150 mi se pare mai ok lm-ul.

schema 3 postata de bygy007 e cea mai buna. Doar ca inlocuiti termistoarele alea de acolo cu lm335. Are deriva termica de fix 10mv/grad kelvin, deci la 0 grade veti avea 2,73v pe el si cred ca e simplu de calculat divizorul rezistiv daca va spun ca icl7107 re imedanta de intrare de 1mohm/v si by default afiseaza tensiuni in gama -199,9mv + 199,9mv.

Daca va decideti sa il construiti o sa observati ca 4049-le ala care face -5v o sa scoata de fapt in jur de -3v, e ceva normal, insa icl7107 va functiona corect. Pe ramura aia are nevoie de minim -2v ca sa fie ok.

This post has been edited by Mr_Devil83: 14 Feb 2009, 09:30


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 14 Feb 2009, 11:56
Post #894


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Si despre ala cu PIC ce ai putea spune? Pe mine ala ma tenteaza biggrin.gif


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD - BHH-xxxx (Texas) 2006
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 14 Feb 2009, 12:00
Post #895


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




se poate face, eu chiar in perioada asta lucrez la ceva mult mai complex, unu minicomputer de bord.
4 Temperaturi, Releu pentru ELV, turometru, voltmetru, Litri din rezervor, Dimmer de plafoniera, comanda prin infrarosu (fara butoane) si mai am in plan si consum si Kmh.
Nu-i foarte complicat deloc


--------------------
Dacia Berlina 1310 - ---- 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaby1989
post 14 Feb 2009, 18:18
Post #896


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 2 February 09




Poate cineva sa ma ajute cu o denumire a unui program cu care sa aflu valoarea rezistoarelor cu codul culorilor ... ?



--------------------
Dacia Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 14 Feb 2009, 18:23
Post #897


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




cata pe google. calculator resistor code


--------------------
Dacia Berlina 1310 - ---- 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaby1989
post 14 Feb 2009, 18:36
Post #898


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 2 February 09




ms mult soulraven ... am gast cv .. .


--------------------
Dacia Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 15 Feb 2009, 02:06
Post #899


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ceva on line pentru calculul rezistentelor


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaby1989
post 15 Feb 2009, 19:26
Post #900


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 2 February 09




cine poate sa imi spuna ce transformator sa folosesc pentru un redresor auto .... tensiune .. putere ... amperaj .. etc ?


--------------------
Dacia Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mrs_
post 15 Feb 2009, 22:43
Post #901


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 28 November 07




va rog sa mi explicati si mie cum se prinde pe placa lm335 in shema de mai jos deoarece vad o dioda intre 2picioare ale piesei

Attached thumbnail(s)
montaj_termocupla_electronica_cu_trei_leduri_martor.JPG ( Size: 75.56k ) Number of downloads: 3825


--------------------
dacia 1310 - ct 04 ghv 1986 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 16 Feb 2009, 00:35
Post #902


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Gaby1989 @ 15 Feb 2009, 19:26)
cine poate sa imi spuna ce transformator sa folosesc pentru un redresor auto .... tensiune .. putere ... amperaj .. etc ?
*


putere peste 150W cam 5-7A cam 14V dupa redresare daca doresti constructia unuia mai destept detalii gasesti aici

This post has been edited by bygy007: 16 Feb 2009, 00:46


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 16 Feb 2009, 02:45
Post #903


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




QUOTE(mrs_ @ 15 Feb 2009, 22:43)
va rog sa mi explicati si mie cum se prinde pe placa lm335 in shema de mai jos deoarece vad o dioda intre 2picioare ale piesei

Dioda ce apare pe schema reprezinta schema echivalenta a lui LM335 si dispunerea pinilor.
Deci (conform pozei ) pinul din dreapta (V-) se leaga la masa si pinul din centru (V+) la A2. Pinul din stanga se lasa neconectat.

This post has been edited by paul_p: 16 Feb 2009, 02:45


--------------------
Fara roti - 2010 fara ipocriti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mrs_
post 16 Feb 2009, 09:20
Post #904


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 28 November 07




multumesc de explicatie paul_p


--------------------
dacia 1310 - ct 04 ghv 1986 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 16 Feb 2009, 12:10
Post #905


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Problema de electronica: pentru o instalatie GPL secventiala, am reusit sa construiesc o interfata RS232 dupa schemuta asta interfata_RS232.jpg ( Size: 54.35k ) Number of downloads: 4272

alimentarea se face din mufa GPL (+12V si masa), conexiunea la calculator merge si prin portul com, si prin USB (cu adaptor, bineinteles).
Problema: MAX232 se arde dupa cca. 30min.
Stie cineva o rezolvare si de asemenea poate se mai poate imbunatati ceva pe la schema.

Multumesc anticipat!!!


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 - B '96; 4x4 '97
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 16 Feb 2009, 12:13
Post #906


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




probabil se arde din cauza unor tensiuni parazite pe intrari......ar trebuie sa mearga cu niste optocultoare, in felul asta separi galvanic intrarile si iesirile......


--------------------
Dacia Berlina 1310 - ---- 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 16 Feb 2009, 12:27
Post #907


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Aaaa huh.gif ... am uitat un amanunt taaare important, cunostintele mele despre electronica se limiteaza la citit o schema, masurat o rezistenta, o schema simpluta, ca cea de mai sus...

Deci soulraven, tradu te rog ca altfel ma pierzi pe drum biggrin.gif ... o schema ar fi de ajutor.

Mersi mult!

This post has been edited by Buyaka: 16 Feb 2009, 12:27


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 - B '96; 4x4 '97
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vierme_ha
post 16 Feb 2009, 21:40
Post #908


Membrul


Group: Members
Posts: 386
Joined: 6 January 04
From: Fetesti/Bucuresti




in schema asta sunt 5 de 4049?(in partea de jos).....2 de ce imi trebuie zero adjust si full scale adjust...3 unde este pinul de minus?(pentru temeperaturi subzero)? 4 "display test" este pentru proba tuturor ledurilor din afisaj,nu? schema este la 5 volti...cum fac din 12v? 5 Cu s1 aleg diferiti senzori... cum fac sa inlocuiesc acest s1 cu 2 intrerupatoare cu revenire? 6. imi poate face cineva o simulare cu vreun program al cablajului? cu tot cu modificarile pentru butonasele mele....si inca o chestie: este complicat rau sa pastrez treaba cu pozitiile?(atunci cand se aprind pozitiile sa scada intensitatea displayului?)

This post has been edited by vierme_ha: 16 Feb 2009, 22:09


--------------------
Dacia 1310 TLX fost 1.8 16v 99kw - IL-02-XFP 1990
Semnat: eu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 16 Feb 2009, 21:41
Post #909


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




care schema?nu ai link


--------------------
Dacia Berlina 1310 - ---- 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 17 Feb 2009, 01:08
Post #910


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




QUOTE(vierme_ha @ 16 Feb 2009, 21:40)
1 sunt 5 de 4049?(in partea de jos)
2 de ce imi trebuie zero adjust si full scale adjust
3 unde este pinul de minus?(pentru temeperaturi subzero)?
4 "display test" este pentru proba tuturor ledurilor din afisaj,nu? schema este la 5 volti...cum fac din 12v?
5 Cu s1 aleg diferiti senzori... cum fac sa inlocuiesc acest s1 cu 2 intrerupatoare cu revenire?
6. imi poate face cineva o simulare cu vreun program al cablajului? cu tot cu modificarile pentru butonasele mele....
si inca o chestie: este complicat rau sa pastrez treaba cu pozitiile?(atunci cand se aprind pozitiile sa scada intensitatea displayului?)

1. Este un singur cip. 4049 contine 6 inversoare.
2. Ajuta la calibrarea aparatului in functie de senzorul de temperatura utilizat. Reglezi prima data indicatia de 0 grade (senzor in apa cu gheata) , dupa care reglezi indicatia spre cap de scala (de exemplu 100 de grade - senzor bagat in apa care fierbe).
3. Pinul 20 indica polaritatea.
4. Da, este pentru test. Poti utililiza un 7805.
5. Depinde de intrerupatoare. Nu e complicat.
6. Cauta pe net, imposibil sa nu gasesti.
Poti face un circuit care sa modifice tensiunea de alimentare a afisajelor.

Esti sigur ca nu gasesti un termometru gata facut? Crezi ca merita sa-l faci singur?



QUOTE(Buyaka @ 16 Feb 2009, 12:10)
Problema: MAX232 se arde dupa cca. 30min.
Stie cineva o rezolvare si de asemenea poate se mai poate imbunatati ceva pe la

Pinii nefolositi i-ai lasat neconectati? Ar trebui lasati in aer.
Tensiunea de alimentare este corecta? Pe pinul 16 ajung 5 V?
Condensatoarele de 1 micro sunt de calitate si sunt montate corect?

This post has been edited by paul_p: 17 Feb 2009, 09:47


--------------------
Fara roti - 2010 fara ipocriti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 17 Feb 2009, 10:41
Post #911


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Pinii nefolositi nu sunt in aer, sunt in soclul circuitului, iar pe placa sunt neconectati.
Tensiunea de alimentare pe pinul 16 este cea de 12V trecuti prin dioda zenner, condensatori, si tranzistorul 78L05, ma indoiesc ca e 5 V insa nici n-am masurat si nici un calcul de cadere de tensiune pe componente n-am facut si nici habar nu am sa fac.
Condensatorii de 1 micro pot spune despre ei doar ca-s noi si i-am montat asa cum trebuie.

montajul arata cam in halul asta:DSC01665.JPG ( Size: 353.54k ) Number of downloads: 4043


This post has been edited by Buyaka: 17 Feb 2009, 10:42


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 - B '96; 4x4 '97
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 Feb 2009, 11:57
Post #912


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca ala este 7805 ia modelul celalalt mai mare aproape sigur se incinge si nu mai lucreaza bine (parerea mea)

This post has been edited by bygy007: 17 Feb 2009, 11:59

Attached thumbnail(s)
DSC01665.JPG ( Size: 254.36k ) Number of downloads: 3433
7805.jpg ( Size: 145.35k ) Number of downloads: 3031


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 17 Feb 2009, 12:02
Post #913


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Da, ala e s-ar putea ca el sa fie buba, e drept ca era mai fierbinte decat circuitul, avantajul ar fi ca astuia as putea sa-i pun si o placuta radiator.

Mersi mult, alte idei, o rezistenta ceva?


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 - B '96; 4x4 '97
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusu_i
post 18 Feb 2009, 17:49
Post #914


Membru autentic


Group: Members
Posts: 226
Joined: 27 May 07
From: Timisoara




salut. vreau sa-mi montez un radio cdplayer in dacie 1310L si trebuie sa leg un fir la +12V permanent si unul la contact. mam uitat in spatele contactului la fire si sunt in numar de 3-4. stiu ca ala rosu e plus permanent, unul e ce alimenteaza bobina, unul ce alimenteaza accesorile (ma gandesc ca acolo trebuie sa ma leg) numai ca nu stiu carui fir ii corespunde culorile.
un pic de help pls?


--------------------
FORD FIESTA V 1.25 + GPL BRC SQ24.11 - TM-..-... 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
63 Pages « < 29 30 31 32 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 03:28
Forum Renault