DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

63 Pages « < 29 30 31 32 33 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto

mrs_
post 15 Feb 2009, 22:43
Post #901


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 28 November 07




va rog sa mi explicati si mie cum se prinde pe placa lm335 in shema de mai jos deoarece vad o dioda intre 2picioare ale piesei


Attached thumbnail(s)
montaj_termocupla_electronica_cu_trei_leduri_martor.JPG ( Size: 75.56k ) Number of downloads: 3825


--------------------
dacia 1310 1986 berlina - ct 04 ghv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 16 Feb 2009, 00:35
Post #902


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Gaby1989 @ 15 Feb 2009, 19:26)
cine poate sa imi spuna ce transformator sa folosesc pentru un redresor auto .... tensiune .. putere ... amperaj .. etc ?
*


putere peste 150W cam 5-7A cam 14V dupa redresare daca doresti constructia unuia mai destept detalii gasesti aici

This post has been edited by bygy007: 16 Feb 2009, 00:46


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 16 Feb 2009, 02:45
Post #903


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




QUOTE(mrs_ @ 15 Feb 2009, 22:43)
va rog sa mi explicati si mie cum se prinde pe placa lm335 in shema de mai jos deoarece vad o dioda intre 2picioare ale piesei

Dioda ce apare pe schema reprezinta schema echivalenta a lui LM335 si dispunerea pinilor.
Deci (conform pozei ) pinul din dreapta (V-) se leaga la masa si pinul din centru (V+) la A2. Pinul din stanga se lasa neconectat.

This post has been edited by paul_p: 16 Feb 2009, 02:45


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mrs_
post 16 Feb 2009, 09:20
Post #904


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 28 November 07




multumesc de explicatie paul_p


--------------------
dacia 1310 1986 berlina - ct 04 ghv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 16 Feb 2009, 12:10
Post #905


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Problema de electronica: pentru o instalatie GPL secventiala, am reusit sa construiesc o interfata RS232 dupa schemuta asta interfata_RS232.jpg ( Size: 54.35k ) Number of downloads: 4272

alimentarea se face din mufa GPL (+12V si masa), conexiunea la calculator merge si prin portul com, si prin USB (cu adaptor, bineinteles).
Problema: MAX232 se arde dupa cca. 30min.
Stie cineva o rezolvare si de asemenea poate se mai poate imbunatati ceva pe la schema.

Multumesc anticipat!!!


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 16 Feb 2009, 12:13
Post #906


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




probabil se arde din cauza unor tensiuni parazite pe intrari......ar trebuie sa mearga cu niste optocultoare, in felul asta separi galvanic intrarile si iesirile......


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 16 Feb 2009, 12:27
Post #907


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Aaaa huh.gif ... am uitat un amanunt taaare important, cunostintele mele despre electronica se limiteaza la citit o schema, masurat o rezistenta, o schema simpluta, ca cea de mai sus...

Deci soulraven, tradu te rog ca altfel ma pierzi pe drum biggrin.gif ... o schema ar fi de ajutor.

Mersi mult!

This post has been edited by Buyaka: 16 Feb 2009, 12:27


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vierme_ha
post 16 Feb 2009, 21:40
Post #908


Membrul


Group: Members
Posts: 386
Joined: 6 January 04
From: Fetesti/Bucuresti




in schema asta sunt 5 de 4049?(in partea de jos).....2 de ce imi trebuie zero adjust si full scale adjust...3 unde este pinul de minus?(pentru temeperaturi subzero)? 4 "display test" este pentru proba tuturor ledurilor din afisaj,nu? schema este la 5 volti...cum fac din 12v? 5 Cu s1 aleg diferiti senzori... cum fac sa inlocuiesc acest s1 cu 2 intrerupatoare cu revenire? 6. imi poate face cineva o simulare cu vreun program al cablajului? cu tot cu modificarile pentru butonasele mele....si inca o chestie: este complicat rau sa pastrez treaba cu pozitiile?(atunci cand se aprind pozitiile sa scada intensitatea displayului?)

This post has been edited by vierme_ha: 16 Feb 2009, 22:09


--------------------
Dacia 1310 TLX fost 1.8 16v 99kw 1990 - IL-02-XFP
Semnat: eu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 16 Feb 2009, 21:41
Post #909


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




care schema?nu ai link


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 17 Feb 2009, 01:08
Post #910


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




QUOTE(vierme_ha @ 16 Feb 2009, 21:40)
1 sunt 5 de 4049?(in partea de jos)
2 de ce imi trebuie zero adjust si full scale adjust
3 unde este pinul de minus?(pentru temeperaturi subzero)?
4 "display test" este pentru proba tuturor ledurilor din afisaj,nu? schema este la 5 volti...cum fac din 12v?
5 Cu s1 aleg diferiti senzori... cum fac sa inlocuiesc acest s1 cu 2 intrerupatoare cu revenire?
6. imi poate face cineva o simulare cu vreun program al cablajului? cu tot cu modificarile pentru butonasele mele....
si inca o chestie: este complicat rau sa pastrez treaba cu pozitiile?(atunci cand se aprind pozitiile sa scada intensitatea displayului?)

1. Este un singur cip. 4049 contine 6 inversoare.
2. Ajuta la calibrarea aparatului in functie de senzorul de temperatura utilizat. Reglezi prima data indicatia de 0 grade (senzor in apa cu gheata) , dupa care reglezi indicatia spre cap de scala (de exemplu 100 de grade - senzor bagat in apa care fierbe).
3. Pinul 20 indica polaritatea.
4. Da, este pentru test. Poti utililiza un 7805.
5. Depinde de intrerupatoare. Nu e complicat.
6. Cauta pe net, imposibil sa nu gasesti.
Poti face un circuit care sa modifice tensiunea de alimentare a afisajelor.

Esti sigur ca nu gasesti un termometru gata facut? Crezi ca merita sa-l faci singur?



QUOTE(Buyaka @ 16 Feb 2009, 12:10)
Problema: MAX232 se arde dupa cca. 30min.
Stie cineva o rezolvare si de asemenea poate se mai poate imbunatati ceva pe la

Pinii nefolositi i-ai lasat neconectati? Ar trebui lasati in aer.
Tensiunea de alimentare este corecta? Pe pinul 16 ajung 5 V?
Condensatoarele de 1 micro sunt de calitate si sunt montate corect?

This post has been edited by paul_p: 17 Feb 2009, 09:47


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 17 Feb 2009, 10:41
Post #911


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Pinii nefolositi nu sunt in aer, sunt in soclul circuitului, iar pe placa sunt neconectati.
Tensiunea de alimentare pe pinul 16 este cea de 12V trecuti prin dioda zenner, condensatori, si tranzistorul 78L05, ma indoiesc ca e 5 V insa nici n-am masurat si nici un calcul de cadere de tensiune pe componente n-am facut si nici habar nu am sa fac.
Condensatorii de 1 micro pot spune despre ei doar ca-s noi si i-am montat asa cum trebuie.

montajul arata cam in halul asta:DSC01665.JPG ( Size: 353.54k ) Number of downloads: 4043


This post has been edited by Buyaka: 17 Feb 2009, 10:42


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 Feb 2009, 11:57
Post #912


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca ala este 7805 ia modelul celalalt mai mare aproape sigur se incinge si nu mai lucreaza bine (parerea mea)

This post has been edited by bygy007: 17 Feb 2009, 11:59

Attached thumbnail(s)
DSC01665.JPG ( Size: 254.36k ) Number of downloads: 3433
7805.jpg ( Size: 145.35k ) Number of downloads: 3031


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 17 Feb 2009, 12:02
Post #913


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Da, ala e s-ar putea ca el sa fie buba, e drept ca era mai fierbinte decat circuitul, avantajul ar fi ca astuia as putea sa-i pun si o placuta radiator.

Mersi mult, alte idei, o rezistenta ceva?


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusu_i
post 18 Feb 2009, 17:49
Post #914


Membru autentic


Group: Members
Posts: 226
Joined: 27 May 07
From: Timisoara




salut. vreau sa-mi montez un radio cdplayer in dacie 1310L si trebuie sa leg un fir la +12V permanent si unul la contact. mam uitat in spatele contactului la fire si sunt in numar de 3-4. stiu ca ala rosu e plus permanent, unul e ce alimenteaza bobina, unul ce alimenteaza accesorile (ma gandesc ca acolo trebuie sa ma leg) numai ca nu stiu carui fir ii corespunde culorile.
un pic de help pls?


--------------------
FORD FIESTA V 1.25 + GPL BRC SQ24.11 2008 - TM-..-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 18 Feb 2009, 21:50
Post #915


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




Salutare,

M-am apucat sa construiesc un turometru cu shiftligt, l-am adus in stadiul de prototip functional. Dar as vrea sa imi dati idee daca ii mai pot adauga vreo functie utila. Deocamdata afiseaza turatia pe 4 digiti cu rezolutie de 10rpm (initial afisa cu rezolutie de 1rpm dar fluctuatiile de turatie ale motorului fac citirea imposibila la rezolutia asta), are nivelul de shift reglabil intre 2500 si 9900 rpm, avertizarea se face sonor cu un buzzer si optic cu 4 led-uri, primul se aprinde in momentul in care motorul functioneaza (rpm > 300), al doilea se aprinde la 50% din nivelul de shift, al treilea la 90% din pragul de shift iar ultimul se aprinde la pragul de shift (odata cu buzerul). Intensitatea luminoasa a display-ului si led-urilor e reglabila manual in 15 pasi. Nivelul intensitatii si pragul de shift se pastreaza la intreruperea alimentarii.

Am adaugat si o poza a prototipului. In final va fi bagat intr-o cutie micuta ce poate fi "agatata" undeva la vedere.

Daca aveti ceva idei sunt binevenite.

Attached thumbnail(s)
IMG_0013.jpg ( Size: 127.73k ) Number of downloads: 996


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 18 Feb 2009, 21:57
Post #916


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




in ce l-ai facut?in ccs? poti sa pui codul....ma interesaza ca si eu am facut un proiect mai amplu si ma intereseaza.


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 18 Feb 2009, 23:48
Post #917


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




L-am facut in HI-TECH PICC. Codul il dau numai impreuna cu montajul biggrin.gif, dar, daca vrei mai multe detalii putem discuta pe privat.

This post has been edited by cd_i: 19 Feb 2009, 14:14


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 19 Feb 2009, 00:46
Post #918


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




cd_i, astept cu nerabdare sa lipesc cele 70de leduri penru turo cu trail-light. Vad ca ai postat aici proiectul tau. Cumpara-ti de la TME o carcasa frumoasa cu fereastra pt afisor ca nu e scumpa. Apoi mai vedem noi.
Ma bucur sa stiu ca nu da erori. Spune oamenilor sa stie ca e verificat si pe generator si direct pe masina personala (Dacia 1310). Functioneaza impecabil wink.gif.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 19 Feb 2009, 08:01
Post #919


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




QUOTE(Siconi @ 19 Feb 2009, 00:46)
cd_i, astept cu nerabdare sa lipesc cele 70de leduri penru turo cu trail-light. Vad ca ai postat aici proiectul tau. Cumpara-ti de la TME o carcasa frumoasa cu fereastra pt afisor ca nu e scumpa. Apoi mai vedem noi.
Ma bucur sa stiu ca nu da erori. Spune oamenilor sa stie ca e verificat si pe generator si direct pe masina personala (Dacia 1310). Functioneaza impecabil wink.gif.
*





Pai io am pus proiectul aici sa cer idei dar daca tot ai pomenit de testat confirm sa se auda "din gura autorului". Pentru testele initiale si calibrare am folosit generator de semnal si osciloscop, iar pe masina l-am confruntat cu turometrul din bord (nu foarte precis - arata mai putin cu 100 rpm) si cu un multimetru auto "engine analyzer". Cand am confruntat indicatiile turometrului facut de mine cu cele ale multimetrului am observat ca indica exact la fel.

Am pus deja ochii pe o cutie frumoasa la TME. Dupa ce vine cutia urmeaza sa-i proiectez cablajul imprimat iar cand va fi gata o sa ii pun o poza sa ma laud cu noua mea realizare. smile.gif. Legat de turometrul tau cu trail nu am uitat, deocamdata e inca in faza de "brainstorming". Sa aprinzi 70 de led-uri nu e o treaba asa de simpla in conditiile in care exista constrangeri de spatiu, de consum si, evident, de complexitate a schemei care trebuie sa fie cat mai redusa. Dar despre asta mai povestim noi pe privat, nu are rost sa poluam topicul cu detalii neinteresante.

This post has been edited by cd_i: 19 Feb 2009, 08:21


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 19 Feb 2009, 16:35
Post #920


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




In ceea ce ma priveste, spatiu este suficient sub bord, si se poate face conexiunea prin cablu-panglica catre o cutiuta care sa contina tot ce teoretic nu ar avea loc direct in ceas, sub cadran... e o idee. Ce zici?
Tot in ceea ce ma priveste, consumul nu ma intereseaza pentru ca vor functiona doar cu motorul pornit... altfel ce sa fac cu turometrul?!


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 20 Feb 2009, 15:36
Post #921


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




QUOTE(Siconi @ 19 Feb 2009, 16:35)
In ceea ce ma priveste, spatiu este suficient sub bord, si se poate face conexiunea prin cablu-panglica catre o cutiuta care sa contina tot ce teoretic nu ar avea loc direct in ceas, sub cadran... e o idee. Ce zici?
Tot in ceea ce ma priveste, consumul nu ma intereseaza pentru ca vor functiona doar cu motorul pornit... altfel ce sa fac cu turometrul?!
*





Faptul ca e suficient spatiu sub bord e o veste cat se poate de buna. Da-mi diseara un semn ca vreau sa discutam niste detalii si sa-ti dau o tema biggrin.gif. Mai exact trebuie sa stabilim exact numarul de led-uri si culorile fiindca vreau sa dau comanda.


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 22 Feb 2009, 00:13
Post #922


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




S-a rezolvat. wink.gif


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 23 Feb 2009, 12:33
Post #923


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(rusu_i @ 18 Feb 2009, 17:49)
salut. vreau sa-mi montez un radio cdplayer in dacie 1310L si trebuie sa leg un fir la +12V permanent si unul la contact. mam uitat in spatele contactului la fire si sunt in numar de 3-4. stiu ca ala rosu e plus permanent, unul e ce alimenteaza bobina, unul ce alimenteaza accesorile (ma gandesc ca acolo trebuie sa ma leg) numai ca nu stiu carui fir ii corespunde culorile.
un pic de help pls?
*



In stanga sus, sub bord spre parbriz, mai sus de panoul de sigurante, sunt 2 riglete de plus pe care le poti folosi.


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 23 Feb 2009, 22:35
Post #924


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Stimati co-forumisti,
In calitate de "electronist" (am inceput "studiul chestiunii" in 1971, la terminarea clasei a VII-a, si am facut si o facultate in perioada 1977-1982, dar am continuat sa mai construiesc cate ceva si in regim de hobbyst), deci in calitate de "electronist" tin sa va salut si sa va felicit pentru entuziasmul si eforturile voastre!
Cum spunea un clasic anonim: "fiecare dintre noi e un amestec unic de cunostinte si lacune"; doar un pic jenant atunci cand lacunele se situeaza la nivelul fizicii de clasa a X-a (care inca mai este obligatorie! - vezi discutia despre puterea rezistoarelor grupate-posturile 750-760....)
Un alt aspect care mi s-a parut destul de deranjant: multi scriu (asa cum s-a exprimat unul din profesorii mei de liceu!) cu piciorul stang. (Se reuseste performanta pe tastatura, gresind sau uitand litere, despartind aiurea sau nedespartind cuvintele compuse, folosind exprimari adesea incoerente - cum gandeste cineva care se exprima asa? Probabil repezit, superficial, "dupa ureche"?) Nici nu mai detaliez aspectul complet "demodat" al minimului respect fata de interlocutor (dar ce sa ma mai mir cand ziarele, radiourile si televiziunile colcaie de asemenea "specimene", care ar trebui sa ne "formeze"???)
Tehnologia a evoluat, dar nivelul de pregatire e in "cadere libera"...
Vorba taranilor: noi sa fim sanatosi sa vedem si altele....
Succes la constructii! (Fara a avea intentia sa va demobilizez: colectionarii pun mare accent pe pastrarea constructiei originale; "perfectionistii" aduc imbunatatiri; totusi, constructiile voastre sufera in marea majoritate de lipsa de intelegere si cunostinte esentiale de cerinte tehnologice pentru echipamentele auto (multe sunt construite in stil improvizat: la vibratii, socuri mecanice si condens, functionalitatea va fi compromisa in scurt timp; unora le lipsesc cunostinte fundamentale, dar abordeaza cu aplomb scheme cu microcontrolere- si se mira ca "de ce nu functioneaza?"...
Pregatirea (adevarata) e o cale lunga si anevoioasa, nu o colectie heteroclita de "cautari cu Google" si "tips"-uri prinse "din zbor"....
Toate cele bune! Si spor!
PS Ca sa fie foarte clar: Nu am intentionat sa jignesc! NU am "luat la misto"! Am recitit tot ce am scris si m-am straduit sa corectez toate greselile!

This post has been edited by gti98: 23 Feb 2009, 22:37


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 23 Feb 2009, 22:48
Post #925


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




uite, pun si io o intrebare probabil stupida, dar imi spune si mie care este capatul unei rezistente? Adica de la ce capat se incepe citirea culorilor. Nu reusesc nici cum sa imi dau seama si de doua zile gugalesc fara rost.

Multumesc


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
grasuhye
post 23 Feb 2009, 23:18
Post #926


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 14 December 06
From: BR




asta ajuta ?

24 Feb 2009, 00:55:
acum am observat...cu o pagina in urma ,,bygy007'' ne da un program online de calcul http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/res...rs/rescalc.html

This post has been edited by grasuhye: 23 Feb 2009, 23:55

Attached File(s)
Attached File  rescode.pdf ( 138.9k ) Number of downloads: 379


--------------------
dacia break 1995 - 02-HYE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 24 Feb 2009, 01:11
Post #927


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




in sfarsit. Multumesc. Am si eu prog de calcul, dar nu stiam cum se face diferenta dintre cap si coada


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 24 Feb 2009, 07:26
Post #928


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




si asta e un programel tot pt codul culorilor

Attached File(s)
Attached File  Copy_of_ColorCod.zip ( 122.28k ) Number of downloads: 297


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 24 Feb 2009, 20:10
Post #929


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




biggrin.gif de obicei codul culorilor se tine minte pe nevazute mai ales la rezistenta iar la smd se citeste primele 2 valori iar ultima valoare se completeaza cu 0 cat indica cifra sa spunem indica 1 se pune un 0 , indica 3 - se pune 000 3 zerouri biggrin.gif De exemplu 123 avem 12000 adica 12K codul la tranzistori si diode smd le gasiti pe net tongue.gif

This post has been edited by djasu82: 24 Feb 2009, 20:12


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 25 Feb 2009, 18:25
Post #930


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Primul inel e uneori mai lat; alteori, marcajul e decalat spre unul din capetele piesei; in sfarsit, la 5% si 10%, culorile corespunzatoare tolerantei sunt repectiv auriu si argintiu, care nu apar NICIODATA la prima culoare, deci acolo e "coada" marcajului.
Dar cel mai semnificativ (vezi tot pdf ul lui grasuhye), valorile se regasesc intr-o serie decadica specifica (E12, E24); dupa un timp, vei recunoaste valorile standardizate "dintr-o privire" (nu voi uita niciodata galben-violet-rosu=4,7 k ohm..). Articolasul recomanda ca ultima solutie multimetrul (unul numeric incepe pe la 10-15Ron)
Spor la constructii!!

This post has been edited by gti98: 25 Feb 2009, 18:26


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
63 Pages « < 29 30 31 32 33 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd May 2025 - 00:05
Forum Renault