Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
![]() ![]() ![]() |
Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
mrs_ |
![]()
Post
#901
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 28 November 07 ![]() |
Attached thumbnail(s) montaj_termocupla_electronica_cu_trei_leduri_martor.JPG ( Size: 75.56k ) Number of downloads: 3825 |
||
--------------------
dacia
1310
1986 berlina
- ct 04 ghv
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#902
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Gaby1989 @ 15 Feb 2009, 19:26) cine poate sa imi spuna ce transformator sa folosesc pentru un redresor auto .... tensiune .. putere ... amperaj .. etc ? putere peste 150W cam 5-7A cam 14V dupa redresare daca doresti constructia unuia mai destept detalii gasesti aici This post has been edited by bygy007: 16 Feb 2009, 00:46 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
paul_p |
![]()
Post
#903
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(mrs_ @ 15 Feb 2009, 22:43) va rog sa mi explicati si mie cum se prinde pe placa lm335 in shema de mai jos deoarece vad o dioda intre 2picioare ale piesei Dioda ce apare pe schema reprezinta schema echivalenta a lui LM335 si dispunerea pinilor. Deci (conform pozei ) pinul din dreapta (V-) se leaga la masa si pinul din centru (V+) la A2. Pinul din stanga se lasa neconectat. This post has been edited by paul_p: 16 Feb 2009, 02:45 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
mrs_ |
![]()
Post
#904
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 28 November 07 ![]() |
multumesc de explicatie paul_p
|
--------------------
dacia
1310
1986 berlina
- ct 04 ghv
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#905
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Problema de electronica: pentru o instalatie GPL secventiala, am reusit sa construiesc o interfata RS232 dupa schemuta asta interfata_RS232.jpg ( Size: 54.35k )
Number of downloads: 4272
alimentarea se face din mufa GPL (+12V si masa), conexiunea la calculator merge si prin portul com, si prin USB (cu adaptor, bineinteles). Problema: MAX232 se arde dupa cca. 30min. Stie cineva o rezolvare si de asemenea poate se mai poate imbunatati ceva pe la schema. Multumesc anticipat!!! |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
soulraven |
![]()
Post
#906
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
probabil se arde din cauza unor tensiuni parazite pe intrari......ar trebuie sa mearga cu niste optocultoare, in felul asta separi galvanic intrarile si iesirile......
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#907
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Aaaa
![]() Deci soulraven, tradu te rog ca altfel ma pierzi pe drum ![]() Mersi mult! This post has been edited by Buyaka: 16 Feb 2009, 12:27 |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
vierme_ha |
![]()
Post
#908
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
in schema asta sunt 5 de 4049?(in partea de jos).....2 de ce imi trebuie zero adjust si full scale adjust...3 unde este pinul de minus?(pentru temeperaturi subzero)? 4 "display test" este pentru proba tuturor ledurilor din afisaj,nu? schema este la 5 volti...cum fac din 12v? 5 Cu s1 aleg diferiti senzori... cum fac sa inlocuiesc acest s1 cu 2 intrerupatoare cu revenire? 6. imi poate face cineva o simulare cu vreun program al cablajului? cu tot cu modificarile pentru butonasele mele....si inca o chestie: este complicat rau sa pastrez treaba cu pozitiile?(atunci cand se aprind pozitiile sa scada intensitatea displayului?)
This post has been edited by vierme_ha: 16 Feb 2009, 22:09 |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
soulraven |
![]()
Post
#909
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
care schema?nu ai link
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
paul_p |
![]()
Post
#910
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(vierme_ha @ 16 Feb 2009, 21:40) 1 sunt 5 de 4049?(in partea de jos) 2 de ce imi trebuie zero adjust si full scale adjust 3 unde este pinul de minus?(pentru temeperaturi subzero)? 4 "display test" este pentru proba tuturor ledurilor din afisaj,nu? schema este la 5 volti...cum fac din 12v? 5 Cu s1 aleg diferiti senzori... cum fac sa inlocuiesc acest s1 cu 2 intrerupatoare cu revenire? 6. imi poate face cineva o simulare cu vreun program al cablajului? cu tot cu modificarile pentru butonasele mele.... si inca o chestie: este complicat rau sa pastrez treaba cu pozitiile?(atunci cand se aprind pozitiile sa scada intensitatea displayului?) 1. Este un singur cip. 4049 contine 6 inversoare. 2. Ajuta la calibrarea aparatului in functie de senzorul de temperatura utilizat. Reglezi prima data indicatia de 0 grade (senzor in apa cu gheata) , dupa care reglezi indicatia spre cap de scala (de exemplu 100 de grade - senzor bagat in apa care fierbe). 3. Pinul 20 indica polaritatea. 4. Da, este pentru test. Poti utililiza un 7805. 5. Depinde de intrerupatoare. Nu e complicat. 6. Cauta pe net, imposibil sa nu gasesti. Poti face un circuit care sa modifice tensiunea de alimentare a afisajelor. Esti sigur ca nu gasesti un termometru gata facut? Crezi ca merita sa-l faci singur? QUOTE(Buyaka @ 16 Feb 2009, 12:10) Problema: MAX232 se arde dupa cca. 30min. Stie cineva o rezolvare si de asemenea poate se mai poate imbunatati ceva pe la Pinii nefolositi i-ai lasat neconectati? Ar trebui lasati in aer. Tensiunea de alimentare este corecta? Pe pinul 16 ajung 5 V? Condensatoarele de 1 micro sunt de calitate si sunt montate corect? This post has been edited by paul_p: 17 Feb 2009, 09:47 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#911
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Pinii nefolositi nu sunt in aer, sunt in soclul circuitului, iar pe placa sunt neconectati.
Tensiunea de alimentare pe pinul 16 este cea de 12V trecuti prin dioda zenner, condensatori, si tranzistorul 78L05, ma indoiesc ca e 5 V insa nici n-am masurat si nici un calcul de cadere de tensiune pe componente n-am facut si nici habar nu am sa fac. Condensatorii de 1 micro pot spune despre ei doar ca-s noi si i-am montat asa cum trebuie. montajul arata cam in halul asta:DSC01665.JPG ( Size: 353.54k ) Number of downloads: 4043 This post has been edited by Buyaka: 17 Feb 2009, 10:42 |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#912
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca ala este 7805 ia modelul celalalt mai mare aproape sigur se incinge si nu mai lucreaza bine (parerea mea)
This post has been edited by bygy007: 17 Feb 2009, 11:59 Attached thumbnail(s) DSC01665.JPG ( Size: 254.36k ) Number of downloads: 3433 7805.jpg ( Size: 145.35k ) Number of downloads: 3031 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#913
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Da, ala e s-ar putea ca el sa fie buba, e drept ca era mai fierbinte decat circuitul, avantajul ar fi ca astuia as putea sa-i pun si o placuta radiator.
Mersi mult, alte idei, o rezistenta ceva? |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
rusu_i |
![]()
Post
#914
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 27 May 07 From: Timisoara ![]() |
salut. vreau sa-mi montez un radio cdplayer in dacie 1310L si trebuie sa leg un fir la +12V permanent si unul la contact. mam uitat in spatele contactului la fire si sunt in numar de 3-4. stiu ca ala rosu e plus permanent, unul e ce alimenteaza bobina, unul ce alimenteaza accesorile (ma gandesc ca acolo trebuie sa ma leg) numai ca nu stiu carui fir ii corespunde culorile.
un pic de help pls? |
--------------------
FORD
FIESTA V 1.25 + GPL BRC SQ24.11
2008
- TM-..-...
|
|
cd_i |
![]()
Post
#915
|
participant la trafic Group: Members Posts: 123 Joined: 21 June 06 ![]() |
Salutare,
M-am apucat sa construiesc un turometru cu shiftligt, l-am adus in stadiul de prototip functional. Dar as vrea sa imi dati idee daca ii mai pot adauga vreo functie utila. Deocamdata afiseaza turatia pe 4 digiti cu rezolutie de 10rpm (initial afisa cu rezolutie de 1rpm dar fluctuatiile de turatie ale motorului fac citirea imposibila la rezolutia asta), are nivelul de shift reglabil intre 2500 si 9900 rpm, avertizarea se face sonor cu un buzzer si optic cu 4 led-uri, primul se aprinde in momentul in care motorul functioneaza (rpm > 300), al doilea se aprinde la 50% din nivelul de shift, al treilea la 90% din pragul de shift iar ultimul se aprinde la pragul de shift (odata cu buzerul). Intensitatea luminoasa a display-ului si led-urilor e reglabila manual in 15 pasi. Nivelul intensitatii si pragul de shift se pastreaza la intreruperea alimentarii. Am adaugat si o poza a prototipului. In final va fi bagat intr-o cutie micuta ce poate fi "agatata" undeva la vedere. Daca aveti ceva idei sunt binevenite. Attached thumbnail(s) IMG_0013.jpg ( Size: 127.73k ) Number of downloads: 996 |
--------------------
Dacia
1310L
'94
- CS-01-GBE
|
|
soulraven |
![]()
Post
#916
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
in ce l-ai facut?in ccs? poti sa pui codul....ma interesaza ca si eu am facut un proiect mai amplu si ma intereseaza.
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
cd_i |
![]()
Post
#917
|
participant la trafic Group: Members Posts: 123 Joined: 21 June 06 ![]() |
L-am facut in HI-TECH PICC. Codul il dau numai impreuna cu montajul
![]() This post has been edited by cd_i: 19 Feb 2009, 14:14 |
--------------------
Dacia
1310L
'94
- CS-01-GBE
|
|
Siconi |
![]()
Post
#918
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
cd_i, astept cu nerabdare sa lipesc cele 70de leduri penru turo cu trail-light. Vad ca ai postat aici proiectul tau. Cumpara-ti de la TME o carcasa frumoasa cu fereastra pt afisor ca nu e scumpa. Apoi mai vedem noi.
Ma bucur sa stiu ca nu da erori. Spune oamenilor sa stie ca e verificat si pe generator si direct pe masina personala (Dacia 1310). Functioneaza impecabil ![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
cd_i |
![]()
Post
#919
|
participant la trafic Group: Members Posts: 123 Joined: 21 June 06 ![]() |
QUOTE(Siconi @ 19 Feb 2009, 00:46) cd_i, astept cu nerabdare sa lipesc cele 70de leduri penru turo cu trail-light. Vad ca ai postat aici proiectul tau. Cumpara-ti de la TME o carcasa frumoasa cu fereastra pt afisor ca nu e scumpa. Apoi mai vedem noi. Ma bucur sa stiu ca nu da erori. Spune oamenilor sa stie ca e verificat si pe generator si direct pe masina personala (Dacia 1310). Functioneaza impecabil ![]() Pai io am pus proiectul aici sa cer idei dar daca tot ai pomenit de testat confirm sa se auda "din gura autorului". Pentru testele initiale si calibrare am folosit generator de semnal si osciloscop, iar pe masina l-am confruntat cu turometrul din bord (nu foarte precis - arata mai putin cu 100 rpm) si cu un multimetru auto "engine analyzer". Cand am confruntat indicatiile turometrului facut de mine cu cele ale multimetrului am observat ca indica exact la fel. Am pus deja ochii pe o cutie frumoasa la TME. Dupa ce vine cutia urmeaza sa-i proiectez cablajul imprimat iar cand va fi gata o sa ii pun o poza sa ma laud cu noua mea realizare. ![]() This post has been edited by cd_i: 19 Feb 2009, 08:21 |
--------------------
Dacia
1310L
'94
- CS-01-GBE
|
|
Siconi |
![]()
Post
#920
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
In ceea ce ma priveste, spatiu este suficient sub bord, si se poate face conexiunea prin cablu-panglica catre o cutiuta care sa contina tot ce teoretic nu ar avea loc direct in ceas, sub cadran... e o idee. Ce zici?
Tot in ceea ce ma priveste, consumul nu ma intereseaza pentru ca vor functiona doar cu motorul pornit... altfel ce sa fac cu turometrul?! |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
cd_i |
![]()
Post
#921
|
participant la trafic Group: Members Posts: 123 Joined: 21 June 06 ![]() |
QUOTE(Siconi @ 19 Feb 2009, 16:35) In ceea ce ma priveste, spatiu este suficient sub bord, si se poate face conexiunea prin cablu-panglica catre o cutiuta care sa contina tot ce teoretic nu ar avea loc direct in ceas, sub cadran... e o idee. Ce zici? Tot in ceea ce ma priveste, consumul nu ma intereseaza pentru ca vor functiona doar cu motorul pornit... altfel ce sa fac cu turometrul?! Faptul ca e suficient spatiu sub bord e o veste cat se poate de buna. Da-mi diseara un semn ca vreau sa discutam niste detalii si sa-ti dau o tema ![]() |
--------------------
Dacia
1310L
'94
- CS-01-GBE
|
|
Siconi |
![]()
Post
#922
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
S-a rezolvat.
![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
adrianne |
![]()
Post
#923
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(rusu_i @ 18 Feb 2009, 17:49) salut. vreau sa-mi montez un radio cdplayer in dacie 1310L si trebuie sa leg un fir la +12V permanent si unul la contact. mam uitat in spatele contactului la fire si sunt in numar de 3-4. stiu ca ala rosu e plus permanent, unul e ce alimenteaza bobina, unul ce alimenteaza accesorile (ma gandesc ca acolo trebuie sa ma leg) numai ca nu stiu carui fir ii corespunde culorile. un pic de help pls? In stanga sus, sub bord spre parbriz, mai sus de panoul de sigurante, sunt 2 riglete de plus pe care le poti folosi. |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
gti98 |
![]()
Post
#924
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Stimati co-forumisti,
In calitate de "electronist" (am inceput "studiul chestiunii" in 1971, la terminarea clasei a VII-a, si am facut si o facultate in perioada 1977-1982, dar am continuat sa mai construiesc cate ceva si in regim de hobbyst), deci in calitate de "electronist" tin sa va salut si sa va felicit pentru entuziasmul si eforturile voastre! Cum spunea un clasic anonim: "fiecare dintre noi e un amestec unic de cunostinte si lacune"; doar un pic jenant atunci cand lacunele se situeaza la nivelul fizicii de clasa a X-a (care inca mai este obligatorie! - vezi discutia despre puterea rezistoarelor grupate-posturile 750-760....) Un alt aspect care mi s-a parut destul de deranjant: multi scriu (asa cum s-a exprimat unul din profesorii mei de liceu!) cu piciorul stang. (Se reuseste performanta pe tastatura, gresind sau uitand litere, despartind aiurea sau nedespartind cuvintele compuse, folosind exprimari adesea incoerente - cum gandeste cineva care se exprima asa? Probabil repezit, superficial, "dupa ureche"?) Nici nu mai detaliez aspectul complet "demodat" al minimului respect fata de interlocutor (dar ce sa ma mai mir cand ziarele, radiourile si televiziunile colcaie de asemenea "specimene", care ar trebui sa ne "formeze"???) Tehnologia a evoluat, dar nivelul de pregatire e in "cadere libera"... Vorba taranilor: noi sa fim sanatosi sa vedem si altele.... Succes la constructii! (Fara a avea intentia sa va demobilizez: colectionarii pun mare accent pe pastrarea constructiei originale; "perfectionistii" aduc imbunatatiri; totusi, constructiile voastre sufera in marea majoritate de lipsa de intelegere si cunostinte esentiale de cerinte tehnologice pentru echipamentele auto (multe sunt construite in stil improvizat: la vibratii, socuri mecanice si condens, functionalitatea va fi compromisa in scurt timp; unora le lipsesc cunostinte fundamentale, dar abordeaza cu aplomb scheme cu microcontrolere- si se mira ca "de ce nu functioneaza?"... Pregatirea (adevarata) e o cale lunga si anevoioasa, nu o colectie heteroclita de "cautari cu Google" si "tips"-uri prinse "din zbor".... Toate cele bune! Si spor! PS Ca sa fie foarte clar: Nu am intentionat sa jignesc! NU am "luat la misto"! Am recitit tot ce am scris si m-am straduit sa corectez toate greselile! This post has been edited by gti98: 23 Feb 2009, 22:37 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
kog |
![]()
Post
#925
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
uite, pun si io o intrebare probabil stupida, dar imi spune si mie care este capatul unei rezistente? Adica de la ce capat se incepe citirea culorilor. Nu reusesc nici cum sa imi dau seama si de doua zile gugalesc fara rost.
Multumesc |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
grasuhye |
![]()
Post
#926
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 14 December 06 From: BR ![]() |
asta ajuta ?
24 Feb 2009, 00:55: acum am observat...cu o pagina in urma ,,bygy007'' ne da un program online de calcul http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/res...rs/rescalc.html This post has been edited by grasuhye: 23 Feb 2009, 23:55 Attached File(s) ![]() |
--------------------
dacia
break
1995
- 02-HYE
|
|
kog |
![]()
Post
#927
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
in sfarsit. Multumesc. Am si eu prog de calcul, dar nu stiam cum se face diferenta dintre cap si coada
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
bygy007 |
![]()
Post
#928
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
si asta e un programel tot pt codul culorilor
Attached File(s) ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#929
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
![]() ![]() ![]() This post has been edited by djasu82: 24 Feb 2009, 20:12 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gti98 |
![]()
Post
#930
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Primul inel e uneori mai lat; alteori, marcajul e decalat spre unul din capetele piesei; in sfarsit, la 5% si 10%, culorile corespunzatoare tolerantei sunt repectiv auriu si argintiu, care nu apar NICIODATA la prima culoare, deci acolo e "coada" marcajului.
Dar cel mai semnificativ (vezi tot pdf ul lui grasuhye), valorile se regasesc intr-o serie decadica specifica (E12, E24); dupa un timp, vei recunoaste valorile standardizate "dintr-o privire" (nu voi uita niciodata galben-violet-rosu=4,7 k ohm..). Articolasul recomanda ca ultima solutie multimetrul (unul numeric incepe pe la 10-15Ron) Spor la constructii!! This post has been edited by gti98: 25 Feb 2009, 18:26 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd May 2025 - 00:05 |