DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frana, nu am deloc frane orice as face

mirceas
post 23 Sep 2006, 08:13
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




ce lichid de frana folosesti?


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciubex
post 4 Oct 2006, 10:52
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 28 August 06
From: Iasi




Ieri seara am avut o patanie nu tocmai placuta, am ramas fara frane, tinea totusi ceva, ceva, dar la capatul cursei pedalei.
Am frana simplu circuit, banuiesc, ies din corpul ei 3 tevi subtiri din metal.
Din vasul de rezerva al lichidului de frana imi disparuse tot lichidul, am inceput sa dau pe rand rotile jos si sa verific aerisitoarele si cat de cat circuitul.
Am inceput cu fata, mai intai roata din stanga si apoi cea din dreapta, ei bine, roata din dreapta, toata era improscata cu lichid de frana si etrierul, in zona aerisitorului era tot umed, smen ca pe acolo mi s-a scurs tot lichidul.
Am incercat sa fac niste manevre de dechidere, inchidere pentru aerisirea la etrierul cu pricina, asta dupa ce am facut alte completari de lichid, in urma miscarilor de deschidere, inchidere, am strans prea tare astfel incat am reusit performanta sa rup aerisitorul.
Acum sunt la serviciu si as vrea ca diseara sa dau jos etrierul, sa incerc sa desfac aerisitorul si sa-l schimb cu unul nou, daca se poate.
Stie careva niste preturi la urmatoarele:
etrier, cilindru, garnituri, furtunas, lichid de frana (DOT3).
Etrier nou as lua in ultima instanta ca anul trecut am schimbat cel de pe stanga si m-a costat 600 de mii unul de la un srl. Acum la asta doar as lua cilindru piston nou si as schimba garniturile de la el, in speranta ca as reusi sa scot acel aerisitor. Sunt diferente intre furtunele de la etrier la circuit, intre cel din dreapta si cel din stanga?
Trebuie sa scot tot lichidul din instalatie si sa pun altul nou sau il completez pe cel deja existent cu veriunea folosita (DOT3)?
Sa pun DOT3 sau DOT4?
Cum sa fac aerisirea cu pedale?
Cu motorul pornit sau oprit?
Este vreo problema daca aerisesc pe rand rotile?
Le aerisesc cumva prin metoda lasat sa curga lichidul liber: desurubat toate aerisitoarele si tot turnat lichid, iar apoi stranse acestea? In cazul asta mai pot recircula lichidul scurs din instalatie?
Dupa aerisire sau inainte de asta, dar dupa terminarea montajului la loc a etrierului si conectarii la circuitul de franare, mai trebuie sa fac ceva?
Multumesc!

This post has been edited by ciubex: 4 Oct 2006, 10:56


--------------------
Dacia 1400 Break 1991 TLX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciubex
post 5 Oct 2006, 00:56
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 28 August 06
From: Iasi




Prima parte, schimbatul etrierului si a furtunului frana am terminat-o.
Cheltuieli:
1 buc. etrier 45 RON ceva facut de un SRL de prin Pitesti, cica e garantat 80.000 Km;
2 buc. furtune de frana 2 x 6.5 RON;
3 buc. aerisitoare 3 x 1 RON;
1 sticla de 0,5 litri lichid frana Tip N 8 RON;
si vreo 2... 3 ore timpul operatiunii.

Din start aerisitorul de la etrier l-am inlocuit cu unul dintr-asta nou ca originalul era cu depuneri pe el, parca coclise.
Operatiunea a inceput cu demontarea etrierului de pe pozitie, da' cu furtunasul inca prins de el, l-am scos si m-am uitat la el biggrin.gif furtunasul nu prea puteam sa-l desurubez, asadar l-am prins din nou pe pozitia lui, cumva provizoriu, astfel incat sa pot desuruba furtunul din etrier, am deblocat furtunul, am dat din nou jos etrierul.
Procesul a fost destul de rapid pana la desurubarea vechiului furtun de frana de la legatura cu conducta metalica, acolo m-am chinuit o groaza ca habar nu aveam cum e prinsa.
Am observat ca se desuruba cu o cheie de 10 partea de la tevusca metalica si nu furtunul, dupa ce am reusit sa desfac legatura, mi-a ramas furtunul prins cu ???, mai tarziu m-am prins ca acolo e o clema, ca noroiul depus in zona de lucru de-a lungul timpului si rugina nu prea imi permiteau sa imi dau seama din prima ce-i pe acolo si nici nu am la dispozitie vreun manual pentru asa ceva.
Imbinarea dintre cele doua componente se face intr-o zona in care este o tabla cu o gaura, iar in spatele ei este clema respectiva, sub forma literei U, prevazuta cu o urechiusa, cum clema este dupa tabla respectiva, spre motor, nu am stiut ce reprezinta.
Dupa ce am desfacut si calema si am dat futunasul vechi jos am inceput procesul de asamblare al noilor piese, am inceput de la furtunas, pus pe pozitie, pusa legatura cu conducata metalica, insurubat, prinsa clema, insurubat mai tare.
Am pus etrierul pe pozitie, i-am prins sigurantele, dupa care i-am conectat furtunasul nou.
Maine mai am de aerisit.

PS. Sper ca nu-i vreo problema ca am creat un post nou, avand totusi in vedere ca precedentul post este tot al meu.

This post has been edited by ciubex: 5 Oct 2006, 01:08


--------------------
Dacia 1400 Break 1991 TLX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th June 2025 - 23:21
Forum Renault