Troncane ceva in virajele stranse
![]() ![]() ![]() |
Troncane ceva in virajele stranse
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|||
os |
![]()
Post
#62
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Se mai poate intimpla ceva (daca ai ghinion):
Se rupe o "petala" din asa-numita tripoda (sau mai degraba numai o margine). Aceasta impiedica articulatia sa lucreze (mai ales in curbe, rolele din articulatie se deplaseaza continuu in canalele dintre "petale") -> articulatia se blocheaza -> directia o ia razna sau roata se blocheaza. Ambele variante sunt cīt se poate de neplacute. Eu am patit asa cu o spartura din muchia unei "tripode". Din fericire s-a intīmplat imediat dupa inlocuirea unei planetare (nu complet, numai axa cu tripoda) chiar in fata atelierului care montase toata povestea, la viteza mica (intorceam masina ca sa plec). Solutia a fost: demontat planetara, indepartat spartura, mai tīrziu inlocuit din nou. Cred ca "tripoda" nu avea profilul bun si rolele au fortat muchia; nu mi-e clar daca se poate intīmpla la o planetara cu joc dar cred ca incidentul merita amintit. |
--------------------
.
.
.
|
|
SPAWN |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI ![]() |
da eu zic sa nu te risti ca nu e frumos oricum
si daca doar se rupe planetara si ramai pe cine stie unde iar nu e prea bine |
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#64
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Ce legatura are planetara cu directia :?: Directia o ia razna cind sare din pivoti sau bieletele de directie. O rupere de planetara (depinde de locul in care se rupe): - iesire (rupere) din fuzeta (lalea) - planetara ramine intr-un singur punct de sprijin la iesirea din C.V. (invirte o nuia elastica in mina si iti dai seama ce se poate intimpla la diferite viteze). - iesire (rupere) din tripoda - se intimpla acelasi lucru descris mai sus. Dupa rupere, bucatile de planetara ramase libere, poate afecta sistemul de frinare prin ruperea conductelor flexibile. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
SPAWN |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI ![]() |
da cu alte cuvinte poti sa te duci pe copca rau de tot :mrgreen:
|
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
os |
![]()
Post
#66
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Iata ca ma simt din nou dator sa explic legatura dintre transmisie (planetare) si directie. Ma refer in acest post la sistemul intīlnit la Dacia 13xx, articulatia isocinetica dinspre roata.
Daca "laleaua" (solidara cu planetara) si fuzeta cu rolele (cred ca am numerit denumirile, daca nu rog pe cineva sa ma corecteze) nu sunt coaxiale (adica in prelungire), in timpul rotatiei planetarei (si desigur a rotii) rolele (solidare cu fuzeta) descriu (pe līnga rotatii) si o miscare de translatie in lungul canalelor dintre "petale": de fapt acesta este rolul intregului ansamblu. Daca intr-o astfel de translatia descrisa este impiedicata apar doua efecte: 1. Articulatia nu se mai poate roti (deoarece rola nu-si mai poate descrie traiectoria) 2. Asupra "petalei" se exercita o forta axiala (in directia in care rola ar translata daca nu ar fi blocata); de asemenea asupra rolei se exercita o forta egala si in sens invers (legea actiunii si reactiunii). Sa retinem aici (vom avea nevoie mai incolo de aceste fapte) ca: (a) asupra rolei se exercita o forta si (cool.gif aceasta forta nu se exercita in dreptul axei fuzetei ci la o oarecare distanta de ea: forta se exercita asupra rolei care nu este montata in axa fuzetei. Sa consideram acum planetara montata si functionarea ei in timpul unui viraj. Articulatia functioneaza cu componentele principale *ne*-coaxiale (roata este virata). Prin urmare, rolele din articulatie descriu (printre altele) o miscare de translatie in lungul "petalelor", vezi mai sus. Daca (in situatia descrisa de mine in postul anterior) aceasta translatie este impiedicata (in cazul meu: spartura metalica impanata intre rola si canal) se intimpla (in afara cazului fericit cīnd se distruge articulatia): 1. roata se blocheaza. Acest lucru *are* efect asupra directiei (blocarea este unilaterala). 2. Sa ne amintim de forta care se exercita asupra rolei, vezi mai sus. Aceasta forta genereaza un moment fata de dreapta care trece prin centrele de rotatie ale pivotilor (dreapta in jurul careia se executa rotirea stīnga-dreapa a rotii la virare), mai putin in cazul in care forta se trece chiar prin aceasta dreapta (caz in care ramīne doar efectul blocarii rotii). Mai ramīne sa ne intrebam daca forta este pe dreapta ce trece prin pivoti, sau nu. Pentru asta sa ne imaginam cilindrul descris de canalele de rulare din "lalea" (si de prelungirile lor) in timpul rotii planetarei. Acest cilindru este intersectat de dreapta cu pricina in doua puncte; *daca* blocarea are loc intr-unul din aceste puncte, bratul fortei este nul deci momentul este nul. In toate celelalte situatii momentul fata de dreapta ce trece prin pivoti *nu* este nul si se transmite in mecanismele directiei (via bieleta si caseta de directie.). Subliniez ca fortele (momentele) cu care avem de a face sunt substantial dincolo de capacitatea soferului de a reactiona - in esenta fortele sunt date de (o parte din) impulsul masinii (m*v) si de faptul ca fenomenul se produce foarte brusc. In incheiere, sa analizam ce se intimpla cu cealalta roata motoare (efectele transmisiei): daca una din roti se blocheaza (de exemplu in modul descris), perechea ei se roteste in continuare atīta vreme cīt diferentialul insusi functioneaza si pinionul de atac al acestuia (intrarea dinspre cutia de viteze) nu este blocat. Prin urmare, asimetria descrisa la 1 (roata se blocheaza) nu este contracarata de transmisie. Asadar: atīt experienta (cum spuneam, eu am patzit-o) cīt si teoria arata ca <b>exista influente ale planetarei asupra directiei</b> (la masini puternice cu tractiune in fata, acest lucru se simte in directie in timpul accelerarii). Repet ce am scris in postul anterior: nu stiu daca uzura la limita poate produce rupturi ale "petalelor", ale marginilor lor sau asemenea. Cred insa ca scenariul descris merita pomenit datorita gravitatii potentiale a efectelor. Drum bun, os |
--------------------
.
.
.
|
|
to_the_limit |
![]()
Post
#67
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
ok,trebuie sa spun ca apreciez baza de date de care a dat dovada colegul nostru in postul de mai sus,insa pe mine ca novice nu ma edificat intr-o problema si anume..
Cand plec de pe loc un pic mai tare ( deci un pic mai tare a se intelege ..nu forja..scarz...) si trag maxim de volan stanga aud niste soiuri de trocaneli dar nu sunt de alea de planetare ca stiu cum bat palnetarele,sunt mai degraba niste pocnete surde...dar daca e geamul deschsi se aud ... aveti idee ce pot fi.. mentionez ca cauciucul din stanga fata a fost mancat tare pe exterior ..si l-am inversat...asta daca are vreo importanta.. va multumesc |
-------------------- |
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#68
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Verifica jocurile la roti: suspenda masina pe capre, pune pe cineva sa traga de roata in plan vertical si orizontal iar tu pune mina pe fiecare articulatie in parte. Astfel iti vei da seama unde ai jocuri (se simte foarte bine). Bataia pe care o ai, banuiesc ca este din bucsele bratului superior. Mai verifica si bucsele de cauciuc a barei antiruliu, care pot iesi foarte usor din "colierul" prins direct pe sasiu. Cit priveste cauciucul, inlocuieste toata bucsaraia fata, bieletele de directie si rulmentii astfel incit sa nu ai nici un joc pe fata dupa care fa-ti un control al unghiurilor de fuga si cadere. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
tot de la planetare sau de la directie, jos pe undeva..
poate chiar in rulmenti... |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
Mae |
![]()
Post
#70
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 19 February 04 From: pierdut prin bucuresti ![]() |
am facut un drum de vro 2500 km si acum am ajuns acasa. acum planetarele se aud si la viraje dreapta si stanga.
asta inseamna ca daca le inversez nu rezolv nimic? sau daca le inversez o sa mearga bine? sau poate mao bine le schimb? |
--------------------
dacia
break
2001 injectie burn baby... burn... burn
|
|
ynu22 |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 November 03 From: Oradea ![]() |
Mae,
Eu zic sa le schimbi cu unele noi :inger: |
--------------------
Dacia Solenza
Rapsodie
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#72
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Am si eu o problema la roata dreapta care simt din masina ca huruie .Adica nu-mi dau seama daca bate planetara sau e de la rulment cum am mai citit mai sus .Cert este ca se aude si in in linie dreapta si in viraj la dreapta sau stanga dar tot la roata din drepta. La stanga nimic . Daca e din rulment cum se schimba el si daca implica ceva reglaje dupa (echilibrat geometrie) . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Mae |
![]()
Post
#73
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 19 February 04 From: pierdut prin bucuresti ![]() |
idea e ca se aud doar in forja(in sarcina mare, in urcusuri)+viraje stranse
|
--------------------
dacia
break
2001 injectie burn baby... burn... burn
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
planetare!!
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
ydaniel |
![]()
Post
#75
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
bai fratilor VREau UN RASPUNS DE LA VOI ... DE CE DUPA CE DEPASESC 80-90 KM/H imi trepideaza masina (parca merge pe drum cu denivelari)asta a inceput aku 2 ani kand veneam de la munte cu portbagajul de schiuri pe ea si am crezut k de la al face k depaseam 110 pe drum drept.am echilibrat rotile fata , ionversat planetarele si tot face aku, a inceput de pe la 60 km/h )!!!!!!!!!!!!) ce sa fac ? VA ROG MULT DAK STITI CE ARE DA TI UN MAIL LA giulescudaniel@hotmail.com .multam anticipat
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
SPAWN |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI ![]() |
omule vezi ca s-a mai discutat treaba asta pe forum cauta si vei gasi
oricum pote fi de la cauciucuri sau de la jante asta asa pe scurt.daca vrei sa afli mai multe cauta si tu topicul ala unde se discuta despre asta |
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#77
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
E problema de rulmenti. Scoti fuzeta, inlocuiesti rulmentii si remontezi. Nu necesita nici un fel de reglaj. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
SPAWN |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI ![]() |
da tre sa ai presa de rulmenti daca te apuci de operatiune ca altfel ai pus-o
|
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
Mae |
![]()
Post
#79
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 19 February 04 From: pierdut prin bucuresti ![]() |
yo am echilibrat rotilee si tot trepida la peste 80. am schimbat cauciucurile cu ceva mai bun si acum merge parfum
|
--------------------
dacia
break
2001 injectie burn baby... burn... burn
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#80
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Laurentiuu,
Multumesc , cand ma duc la tara am sa schimb rulmentii.Sper sa scap de huruit si sa nu crape pe drum . Am de facut 250 km. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#81
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
SPAWN |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI ![]() |
macar presa so o ai ca altfel e cam durere credema ca eu i-am aschimbat la mine dar am avut presa :mrgreen:
|
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#83
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Presa asta se cumpara sau se face artizanal ?
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Ov |
![]()
Post
#84
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Se poate cumpara (dar tot facuta artizanal) din vitan. Nu stiu cat costa si nu stiu daca merita sa o iei pt o singura folosinta
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
SPAWN |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI ![]() |
da eu am imprumutat-o de la un prieten era facuta de taicasu
|
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#86
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Multumesc. Am sa vad cum fac rost de ea.
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
to_the_limit |
![]()
Post
#87
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
Am fost sa o verific de jocuri,mecanicul a spus ca e ok,nici un joc,doar planetara drepta fata un pic de joc..repet,un pic
dar eu daca iau maxim,dar maxim stanga si vreau sa intorc sa zicem aud trosc si simt in volan vibratia. azi am intors masina in 3 miscari si cand am dat cu botu inainte si am franat a facut trosc,deci viteza nu era,asta e clar,dar volanul era maxim-maxim stanga. eu nu inteleg daca maimuta aia de mecanic zice ca e joc la cea din dreapta nu ar trebui sa trosneasca la viraj in dreapta? |
-------------------- |
|
cata23 |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 July 05 From: Tg-Jiu ![]() |
to_the_limit am avut si eu aceasta problema la vechea berlina insa invers cred, facea trosc cand intorceam si viram maxim dreapta.
Zgomotul se auzea tot undeva in dreapta. Am fost la reconditionari planetare si au zis ca ea este de vina, au facut-o si o perioada doar a scazut din intensitate sunetul dupa care a revenit, am zis ca nu au facut-o bine. Dupa un timp s-a rupt si am schimbat-o (cu una second hand) , bucurie mare ca am scapat de ea, dar supriza trancanitul continua. Asa am si vandut-o ! Unde era problema ? NU STIU ! P.S. Am verificat tot ce am putut, pe partea dreapta (bielete, etrier, placute de frana, ok toate) |
--------------------
Dacia
Nova
- GJ-03
|
|
cosmin206 |
![]()
Post
#89
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 20 July 05 ![]() |
Spunea cineva pe aici de rulmenti...are dreptate.Eu am avut troncanit cand viram maxim.Am schimbat rulmentii la un service DACIA din Ploiesti si am reconditionat planetara fata dreapta.Reconditionarea mi-a facut-o un mecanic intr-adevar meserias si merge si acum fara cloncaneli la viraje.Si masina a forjat-o verisora-miu de-a gasit-o gaia! Nici o troncaneala...traiasca rulmentii noi schimbati in 2003...a trecut ceva timp de atunci si azi cand va scriu aceste randuri masina nu are troncaneli la viraje.
Concluzie: parca tot la rulmenti ar trebui umblat. |
--------------------
Peugeot 206 X-Design
1,4l,gri-cedre
- PH 16 MAB
|
|
to_the_limit |
![]()
Post
#90
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
eu stiam ca rulmenti huruie in mers,nu troncane...
cum pot verifica uzura lor? |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 18:07 |