Telescoape stabilizare directie (ca la jeep), ofera control mai bun la denivelari?
![]() ![]() ![]() |
Telescoape stabilizare directie (ca la jeep), ofera control mai bun la denivelari?
nos |
![]()
Post
#1
|
||
![]() RWD addict Group: Members Posts: 80 Joined: 3 June 04 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Renault 12 GT
custom 1973
----- BMW E36
- 325i 24v coupe
|
|||
tm8bnz |
![]()
Post
#2
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Stai ca le incurci...
Telescoapele alea sunt acolo sa nu rupi caseta pe teren denivelat ! Problema ta e simpla...AI FLANSE ! De aici se duce dracu directia.Nu are nici o treaba faptu ca roata e mai in afara...pur si simplu sunt 2 bucati de metal NE-ECHILIBRATE,oricat ti-ar spune meseriasu ca le-o echilibrat...NU e adevarat ! Problema ta nu e centrul de grutate al rotii,e greutatea in sine a ansamblului care fiind de fapt o centrifuga,artage dupa ea problemele enumerate de tine. P.S. Eu nu am distantiere,am ETu de 25 la jante si la 199Km/h ![]() This post has been edited by tm8bnz: 14 Jul 2006, 14:45 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
SiloS |
![]()
Post
#3
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
NOS , tu ai parcul auto pe care il vreau si eu
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
nos |
![]()
Post
#4
|
![]() RWD addict Group: Members Posts: 80 Joined: 3 June 04 From: Timisoara ![]() |
In primul rand, la dacie mai am un set de jante de tabla cu anvelope pentru iarna care sunt de golf 2. Sunt mult mai in interiorul masinii, si cu tot cu flanse de fapt sunt cam la acelasi nivel ca si cele originale de dacie. Pe astea le folosesc normal tot cu flanse, si nu apare aceasta problema, oricate denivelari as lua.. Eu imi explic putin altfel toata smecheria: Cu jantele originale, axa de rotire a rotii in plan orizontal (axa de viraj), trece prin centrul de greutate al rotii, deci, in mers, orice denivelare intampini, va actiona in centrul de greutate. Asta inseamna ca fortele ce actioneaza asupra rotii sunt doar verticale si orizontal-longitudinale, si nu au tendinta sa forteze virarea rotilor. Daca ai roata iesita in exterior, denivelarile tind sa o roteasca in plan orizontal, spre spate, solicitandu-ti si directia masinii. Cam asta-i faza. Nu are legatura cu faptul ca flansele sunt sau nu sunt perfect echilibrate. Acelasi lucru il simt si la bmw, si chiar mai rau, pt ca are suspensii sport si sunt foarte tari. In schimb, cand am rotile de tabla originale, merge ca pe sine... |
--------------------
Renault 12 GT
custom 1973
----- BMW E36
- 325i 24v coupe
|
|
cristidb |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
N-are treaba cu centrul de greutate. Dreapta care trece prin pivotul superior si cel inferior la berlina sau prin pivot si axul mortizorului la McPherson trebuie sa treaca prin centrul suprafetei de contact a rotii cu asfaltul. Daca roata e scoasa in afara se vor simti in volan denivelarile. Daca e mai in interior se simt mai putin. In ambele cazuri se vireaza mai greu pe loc. ET-ul se poate micsora (roata spre exterior) cu 15-20mm fara probleme majore.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
nos |
![]()
Post
#6
|
![]() RWD addict Group: Members Posts: 80 Joined: 3 June 04 From: Timisoara ![]() |
cristidb, te-ai exprimat mai bine ca mine, cam asta am vrut si eu sa zic. Probabil ca la 15-20 nu sunt probleme, dar la mine sunt aprox 70 - 80 mm.
Ideea mea este sa sudez un suport pt prinderea telescopului de caroserie undeva pe langa caseta, si sa fac o piesa de adaptare, astfel incat celalalt capat al telescopului sa il fixez in zona pivotului de la bieleta de directie.Toata schema sa fie simetrica, stanga-dreapta...Nu imi dau seama daca ar ajuta cu ceva...Am tot cautat pe net un sistem de genu asta pt cealalta masina, dar inca nu am gasit nimic... |
--------------------
Renault 12 GT
custom 1973
----- BMW E36
- 325i 24v coupe
|
|
cristidb |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
70-80mm e deja mult prea mult. De ce le-ai scos asa mult afara? Ai dereglat complet suspensia, o sa uzezi mult mai repede rulmentii, pe loc se va vira greu, vei murdari masina pentru ca roata va arunca pe aripi si pe usi noroiul.
Daca ai si flanse ai marit masa suspendata si vei uza mai repede amortizoarele si planetarele, si in plus vei simti mult mai tare gropile. Cu amortizoarele pe care vrei sa le pui o sa se vireze si mai greu pe loc. Sfatul meu e sa dai jos rotile alea. Nu aduc nimic bun. Eu am jante ET30, cele initiale erau ET46. Nu am observat efecte negative. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
nos |
![]()
Post
#8
|
![]() RWD addict Group: Members Posts: 80 Joined: 3 June 04 From: Timisoara ![]() |
Sa stii ca nu ma plang totusi...nu am probleme cu telescoapele, rulmentii sau planetarele si am deja flanse din...2001. Nu le-am mai demontat de atunci. Planetarele is originale, le-am reconditionat odata prin 97 parca, telescoapele sunt foarte ok (Monroe gasmatic - 2002) iar rulmentii sunt KOYO si i-am montat tot in 97... In schimb, bucsele din caseta se strica dupa primii 10 kilometri...
![]() ![]() |
--------------------
Renault 12 GT
custom 1973
----- BMW E36
- 325i 24v coupe
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
Mercedesul E 300 Sportline are o bara intre fuzete care are la mijloc un amortizor pe gaz. Pana sa il schimb masina facea foarte nasol pe denivelari la viteza mare . . ..acum dupa inlocuire este cu totul alta masina.
|
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
nos |
![]()
Post
#10
|
![]() RWD addict Group: Members Posts: 80 Joined: 3 June 04 From: Timisoara ![]() |
Adica exista o singura bara care doar uneste fuzetele si are un amortizor? Hmm ce simplu!! E o idee geniala!
![]() |
--------------------
Renault 12 GT
custom 1973
----- BMW E36
- 325i 24v coupe
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
masina are si bara stabilizatoare normala si aceasta bara intre fuzete cu amortizor.
|
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 12:02 |