baterie noua....12,35V?
![]() ![]() ![]() |
baterie noua....12,35V?
spyderman |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 18 May 04 From: Galati ![]() |
|
||
-------------------- spydi
|
|||
nelu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca bateria a avut acid cand a fost cumparata ar trebui sa aiba si o data de "expirare". Bateriile care se comercializeaza incarcate si cu electrolit in ele (se mai comercializeaza si in varianta uscata, fara electrolit) au ca termen de punere in functiune 6 luni, cele uscate 12 luni. Functie de data respectiva poti face o apreciere a gradului de descarcare. Oricum este bine sa o dai jos de pe masina si sa-i faci o incarcare pe redresor, mai ales daca drumurile pe care le faci intre opriri sunt scurte.
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
spyderman |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 18 May 04 From: Galati ![]() |
S-a vandut de catre producator la data de 15.03.2004 deci nu au trecut decat doua luni.In certificat scrie ca dupa 3 luni de nefunctionare se incarca.Deci?
|
-------------------- spydi
|
|
nelu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Incarc-o. Nu mai are capacitatea nominala, bateria are o anumita rata de autodescarcare. Mentiunea din certificat este pentru comerciant pentru a nu se sulfata bateria.
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
spyderman |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 18 May 04 From: Galati ![]() |
Am retinut sfatul tau.Alte propuneri?
|
-------------------- spydi
|
|
paulp |
![]()
Post
#6
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Spydi, in primul rind, pentru a beneficia de garantie trebuie verificata instalatia electrica a masinii. In principiu, orice reprezentanta Rombat face treaba asta si iti da OK de functionare a bateriei. Sfatul meu este sa mergi la o reprezentanta, sau intr-un service autorizat sa-ti verifici instalatia si bateria, pentru a nu avea surprize.
Eu fac chestia asta in fiecare toamna, chiar daca bateria mea (o Carranda Calciu) a iesit din garantie :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
spyderman |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 18 May 04 From: Galati ![]() |
Deja am facut asta, incarcarea e buna 13,9.Am verificarea facuta la reprezentanta Rombat si a zis ca e ok.
Eu zic ca fiind noua, nu are rost sa ma risc sa o incarc.Pot sa fac asta cand o sa se descarce de tot, daca o sa se descarce smile.gif |
-------------------- spydi
|
|
nelu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Alta propunere: ca sa scapi de dilema incarcarii masoara densitatea electrolitului (sunt niste dispozitive gen pipeta cu bilute inauntru). Este cea mai precisa metoda de a afla gradul de incarcare (sau descarcare) a unei baterii.
Tensiunea la bornele unui acumulator cu plumb are variatii negative cu temperatura. Masurand tensiunea la borne trebuie sa faci si o corectie a acesteia cu temperatura bateriei. Din pacate majoritatea regulatoarelor care exista pe masini nu tin cont de temperatura bateriei, doar de tensiunea din circuit. |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
spyderman |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 18 May 04 From: Galati ![]() |
Ultima propunere mi se pare cea mai logica.Desi sunt novice din trei raspunsuri stiu sa o gasesc pe cea buna, sper smile.gif
|
-------------------- spydi
|
|
johnsws |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
pai eu stiu ca tensiunea nominala a unei baterii cu acid este de 13,2 volti, iar tensiunea de incarcare la borne trebuie sa fie 14,2 v. esti sigur de aparatul cu care masori? daca aveai 13,9 v cu faza mare aprinsa cred ca e ok.
io mi-am schimbat bateria pe care o aveam (varta de 4 ani) pe motiv ca aparatul cu care masuram imi arata cu motorul oprit 11 volti si ceva, de unde am tras eu concluzia ca am un element mort, desi nu aveam probleme cu pornirea. dar masina imi porneste si acum usor (1300 din 1976) si mi-am zis ca n-are rost sa intru in iarna cu asemenea baterie ca sigur o sa-mi faca probleme. nut-i spun ce sentiment am avut cand cu bateria noua imi indica la fel :vmad: mi-am dat seama ca facusem 2 prostii si anume: 1. am schimbat bateria degeaba 2. mi-am luat o baterie mult mai proasta (fata de cealalta invartea electromotorul cu o turatie mai mica ) |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
spyderman |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 18 May 04 From: Galati ![]() |
Se pare ca nu intotdeauna tot ce scrie in carte sau certificate de garantie e adevarat.Pana sa stii tot,dai bani din buzunar,asta e,nimeni nu se naste invatat smile.gif
Acum imi arata doar 12,20V.Dar cu toate acestea nu-mi fac probleme.Merge fara nici o problema si alta nu-mi iau.Johnsws ai facut rau ca ti-ai luat alta baterie.Daca o mai ai,folosesti-o pe cea veche. |
-------------------- spydi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:45 |