DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Platini "contaminate" de motor

Twister
post 4 Aug 2006, 20:37
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Se dau urmatoarele: motor 1397cm, cam obosit, scapa compresie la greu in carter. I-am pus furtunul "epurator in atmosfera" de riguare, insa mai manifesta "efecte colatrale": supurare ulei la garnitura dintre delcou si bloc (am sa o rezolv cu inca vreo 2 garnituri, pt o etansare mai buna) si (asta am presupus eu) contaminarea platinilor din delcou.
In ce consta fenomenul? Parte din gazele scapate in carter se infiltreaza printre axul si carcasa delcoului, ajung la platoul cu platini si, in contact cu acestea, se depunde pe contactele platinate intr-o pelicula foarte fina, insa izolatoare electric. Efectul: porniri greoaie, mai ales la cald sau in prezenta unei aprinderi electronice (ce vehiculeaza prin contactele platinate un curent infim, incapabil sa rupa pelicula de ulei).
Precizez ca am ajuns la aceste supozitii in timp, desfacand si refacand Dacia pana la ultima saiba, nu sunt profan, celelelate cauze "clasice" le-am verificat si eliminat demult. Motorul am sa-l repar spre toamna, vreau un set adus de afara, original pt el, la noi exista numai falsuri.
Am nevoie de parerile vostre, este corect ceea ce am enuntat eu sau bat campii? Multumesc anticipat.

This post has been edited by Twister: 4 Aug 2006, 21:31


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 4 Aug 2006, 21:49
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Salut!
Ca utilizator de adaptor-amplificator electronic de aprindere, trecut prin situatia de motor foarte uzat, pot spune ca m-am lovit de ancrasarea rapida a bujiilor din cauza pierderilor de ulei pe langa segmenti, dar niciodata de probleme de gen "contaminare platina" Mai degraba exista o problema la nivelul arcului care preseaza platina pe cama si platina fixa... Poate si materialul din care sunt realizate contactele nu e corespunzator (da, sunt "falsuri" la greu si la acest nivel..)
Oricum, iti doresc succes la remedierea problemelor motorului tau! Bafta!!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 06:12
Forum Renault