DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Benzina OMV Super 100, incalzeste injectoarele?

marksman
post 2 Aug 2006, 08:58
Post #31


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.735
Joined: 1 November 04
From: sat




Avand in vedere ca Super 100 corespunde normelor Euro 5, nu are ce sa dauneze daca este "livrata" unui motor care corespunde normelor Euro 3. Asa ca poti baga linistit Super 100 ca nu dauneaza... decat buzunarului. Dar daca asta nu e o problema...


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 2 Aug 2006, 09:21
Post #32


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.650
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Nu. Dar nici in bine nu influenteaza, comparata cu benzina de 95 sau 98.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eudin_umarian
post 2 Aug 2006, 09:24
Post #33


.........


Group: Members
Posts: 280
Joined: 15 January 06
From: constanta




NU!


--------------------
iadacia Logan 1.5 dCi 2006 Ambition - ? 00 ???
stiu ca nu stiu nimic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 2 Aug 2006, 12:57
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




QUOTE(Adrian78 @ 1 Aug 2006, 00:48)
Dupa parerea mea cele 2 paragrafe se cam contrazic ... sau poate nu am inteles eu bine. Din primul reiese ca benzina nu afecteaza puterea ... dar din al doilea reiese ca folosind o benzina proasta se pierde din putere. Dar nu e valabil si invers? Folosind o benzina buna nu se castiga putere?
*



Asta e ce mai varza topic pe care l-am citit vreodata pe tema asta! laugh.gif laugh.gif

Dar, sa-ti raspund: nu, al doilea paragraf spune ca cu benzina CO mai mica DECAT CEA RECOMANDATA motoul va consuma mai mult, din cauza ca trebuie sa modifice avansul aprinderii...

Deci ideea e ca daca bagi CO mai mic decat cel recomandat vei pierde performanta si economie de combustibil si durata de viata a motorului.
Daca bagi CO mai mare decat cel recomandat nu castigi nimic. Dar, poti sta linistit ca nici nu pierzi nimic decat bani. Povestea cu incalzirea injectoarelor e tampenie, pt ca injectoarelor chiar nu le pasa ce benzina pompeaza. Ele nu sunt implicate in aprindere, ardere, evacuare, etc...

Acum, pe de alta parte, benzina vanduta la noi a fi de 95, nu e intotdeauna asa. Deci de multe ori noi mergem fara sa stim cu benzina CO <95. De asta, atunci cand bagi benzina de calitate chiar poti simti imbunatatiri de performanta si/sau consum.


Si, ca sa mai complic situatia: benzinele cu CO mare si cele cu EUROx mare au tendinta sa aiba continut mare de oxigenati (alcooluri), pt ca ridica cifra octanica si favorizeaza arderea. Aceste molecule contin oxigen, deci introduc in cilindru o cantitate suplimentara de oxigen. In consecinta, in aceeasi cantitate de aer (deci acelasi cilindru) poti arde mai mult combustibil (factorul limitator fiind continutul de oxigen), crescand puterea generata. La o scara mult redusa, e acelasi efect pe care il are si NO...
Daca efectul de crestere a puterii dat de oxigenati e semnificativ, nu stiu, dar ar putea fi simtitor.

Eu folosesc o benzina cu continut mare de oxigenati (standard EU4) si simt cu siguranta ca motorul e mai silentios, vibreaza mai putin. Prin urmare nu mi-e mila sa-l turez mai mult, si deci obtin putere mai mare fara a atrage priviri dojenitoare din partea pasagerilor. E si asta un avantaj wink.gif

This post has been edited by IsNa: 2 Aug 2006, 13:28


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoianco
post 2 Aug 2006, 15:12
Post #35


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 5 November 04




nu fac teoria arderii ci va spun din experienta... benzina cu CO mare(ex CO 105) pt motorul normal de Dacie berlina afecteaza termic supapele!!! Aceasta benzina arde "mai bine", motorul are un mic spor de performanta dar varful de presiune este mai ridicat si se degaja si o cantitate mai mare de caldura. Ma gandesc totusi ca materialele folosite astazi la fabricarea componentelor interne ale motoarelor sunt un pic mai atent calculate si de aici probabil rezistenta mai bina la incalzire si presiune.
Totusi eu recomand a nu se folosi benzina cu CO mai mare decat recomanda producatorul. Vreti putere mai mare de la o masina...atunci schimbati masina... trucuri de genul CO marita nu poate duce decat la aparitia altor probleme (mai devreme sau mai tarziu).

Numai bine.


--------------------
Dacia Logan PRESTIGE 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
binevoitoru'
post 2 Aug 2006, 15:57
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 1 August 06




QUOTE(hash @ 1 Aug 2006, 14:51)
O carte despre subiect este Oprean M., "Automobilul modern" Pe mine m-a dezamagit.
*


saracu', o fi scris'o cand il izgonea zoe a lu' ceashca la cumparaturi!!!


--------------------
dacia logan 2006 - b10abs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 2 Aug 2006, 19:43
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




QUOTE(IsNa @ 2 Aug 2006, 13:57)
Asta e ce mai varza topic pe care l-am citit vreodata pe tema asta! laugh.gif  laugh.gif 

Povestea cu incalzirea injectoarelor e tampenie, pt ca injectoarelor chiar nu le pasa ce benzina pompeaza. Ele nu sunt implicate in aprindere, ardere, evacuare, etc...

Acum, pe de alta parte, benzina vanduta la noi a fi de 95, nu e intotdeauna asa. Deci de multe ori noi mergem fara sa stim cu benzina CO <95. De asta, atunci cand bagi benzina de calitate chiar poti simti imbunatatiri de performanta si/sau consum.

Eu folosesc o benzina cu continut mare de oxigenati (standard EU4) si simt cu siguranta ca motorul e mai silentios, vibreaza mai putin. Prin urmare nu mi-e mila sa-l turez mai mult, si deci obtin putere mai mare fara a atrage priviri dojenitoare din partea pasagerilor. E si asta un avantaj  wink.gif
*


Multumesc pentru raspuns. Ar fi fost bine daca erau mai multe raspunsuri ca al tau, dar ... asta e.

Asa ma gandeam si eu, dar nu ma pricep foarte bine si de aceea am intrebat.

Ai dreptate cu CO a benzinei de la noi. Nici la Super 100 nu ma astept sa nu fie ea un pic indoita cu ceva pe parcurs, dar ma gandesc ca e mai buna decat celelalte.

Tu ce benzina folosesti? Am remarcat si eu printre efectele benefice ca motorul este o idee mai silentios si vibreaza intr-adevar mai putin la relanti. Acolo se observa imbunatatirea cel mai mult. Care e idea cu turatul mai mult?


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 3 Aug 2006, 09:34
Post #38


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




QUOTE(stoianco @ 2 Aug 2006, 16:12)
nu fac teoria arderii ci va spun din experienta... benzina cu CO mare(ex CO 105) pt motorul normal de Dacie berlina afecteaza termic supapele!!! Aceasta benzina arde "mai bine", motorul are un mic spor de performanta dar varful de presiune este mai ridicat si se degaja si o cantitate mai mare de caldura. Ma gandesc totusi ca materialele folosite astazi la fabricarea componentelor interne ale motoarelor sunt un pic mai atent calculate si de aici probabil rezistenta mai bina la incalzire si presiune.
Totusi eu recomand a nu se folosi benzina cu CO mai mare decat recomanda producatorul. Vreti putere mai mare de la o masina...atunci schimbati masina... trucuri de genul CO marita nu poate duce decat la aparitia altor probleme (mai devreme sau mai tarziu).
*



Nu cred ca are treaba cu arderea 'mai buna'. Tot nenea asta zice ca ar fi de la lipsa tetraetilului de Pb, cu rol de ungere:

"Whilst LRP (Lead Replacement Petrol) solved the problem of lower octane unleaded petrol, it introduced a new problem. The lead in leaded petrol also had a secondary function and that was to lubricate the valve seats - the top of the engine block where the valves "park" when not being opened by the cams. With the advent of LRP, detonation went away but the chemicals used to increase octane didn't have any lubricating function. Some older engines started to suffer from increased wear to the valve seats, to the point where the valves could no longer properly close and seal the intake and exhaust ports. There were a couple of high profile cases before I left for America in 2001 but I've never been able to find out the end result."

Benzinele noi au alti aditivi care suplinesc lipsa acestui aditiv cu Pb.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bulan
post 3 Aug 2006, 11:30
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 20 March 06




100 ESTE PENTRU MOTOARELE CU RAPORT DE COMPRESIE MAI MARE!PENTRU LOGAN ESTE SUFICIENT SA FOLOSEASCA 95.EU AM BAGAT DOAR BENZINA DE 100 PANA CAND M-A LAMURIT DOMNUL ARGON CA EU DE FAPT BAGAM PLACEBO.

This post has been edited by bulan: 3 Aug 2006, 11:31


--------------------
a b c
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adimicu
post 3 Aug 2006, 12:36
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 25 October 04
From: Constanta




NU te contrazic, dar intre 95 si 98 de la rompetrol (adica ceea ce bag eu) nu e placebo, e realitate.Se misca total diferit.


--------------------
Ford Focus 2005, 1.6Tdci 109Cp - CT 82 AUM
Cu cat maimuta se catara mai sus cu atat isi arata fundul mai bine.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asybo2002
post 3 Aug 2006, 12:47
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 13 October 04
From: Bucuresti




Daca nu e diferenta, de ce cu benzina de la Petrom de 95 merg cu 20-30 km\h (viteza de varf) mai putin decat cu TOP 99+ in conditii asemanatoare de test si la intervale diferite si mari de timp? Mentionez si faptul ca motorul e mai silentios, nu-mi vibreaza nici schimbatorul la nivelul cum face de obicei si am si demaraj mai bun cand pun 99+!


--------------------
DACIA Duster 4x4, 1.5 dCi 2010 Laureate - B
"Merge si asa" ... Drama sau inventivitate !?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 3 Aug 2006, 13:00
Post #42


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Si cum deosebesti tu placebo de realitate? Simti in urina?
Ai incercat vreo proba gen 0-100km/h cu 95 si apoi cu 98 si ai vazut o diferenta notabila pe cronometru?
Sau de exemplu ai rezervorul aproape gol si rogi un prieten sa-ti faca plinul fara sa-ti spuna daca a pus 95 sau 98. Esti in stare sa spui sigur daca a pus 95 sau 98 dupa ce dai o tura?

L.E. Mesajul meu era adresat lui adimicu.

Asybo, poti detalia un pic?


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 3 Aug 2006, 13:13
Post #43


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Oameni buni,
CO lu' benzina nu are nici o treaba cu mersul "mai in vana" al motorului. Are doar treaba cu detonatiile.
Insa benzina mai buna constatata de unii care are CO mai mare, are proprietati mai bune nu din cauza CO-ului ci din cauza ca, in mod colateral, benzina cu CO mai mare este mai conforma standardelor.
Exista diferente sensibile intre benzina din Romania de CO 95 si benzina din Austria de CO 95. Si nu mi se pare ca difera CO-ul...
Insa difera niste aditivi, niste amestecuri de rezultate petroliere din rafinare, niste supravegheri de procese tehnologice si conformitati cu standardele.

discutiile au fost extinse pa acest forum referitoare la CO, dar se pare ca problema revine ciclic, si lumea are dificultati reale si majore sa inteleaga ce reprezinta CO-ul respectiv.
Reprezinta capacitatea antidetonatie. Nu putere calorica, nu energie degajata.

Cu cat CO-ul este mai mare, cu atat se poate comprima mai mult benzina inainte sa apara autoaprinderile (detonatiile)
In mod normal, puterea calorica a benzinelor de CO 91, CO 95, CO 98 si CO 100 ar tb sa fie aceeasi. Faptul ca in realitate, din motive care mai de care, si puterea calorica difera, asta este cu totul si cu totul altceva.

Si daca nu va suparati, puteti sa-mi spuneti si mie de ce cand benzina are CO mai mare trebuie marit avansul? Nu de alta, dar eu inteleg pe dos. Cu cat are CO mai mare, avansul poate fi mai mic. Nu de alta, dar la aprinderea prea avansata a amestecului se pierde energie pe perioada "urcarii" pistonului, ca cilindru respectiv produce lucru mecanic doar in coborare, nu si in urcare.

Si acum on topic:
Ce te face Adrian78 sa crezi ca o benzina cu CO mare duce la incalzirea injectoarelor?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 3 Aug 2006, 13:13
Post #44


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(b64chr @ 3 Aug 2006, 14:00)
Asybo, poti detalia un pic?

A deviat total topicul (nu că n-ar fi fost varză de la început tongue.gif ) așa că mă bag în continuare: la drum întins am verificat eu treaba asta (Br-Tm-Br) și pot confirma că la același stil de mers (nu foarte sportiv, frână de motor din belșug) bătrâna mea DSN a scos cu OMV super 100 undeva în jur de 5,2 față de 5,8..5,9 cu standard 95, ceea ce, una peste alta compensează (aproape) diferența de preț.
Însă, așa cum a arătat și klaus mai sus, nu de la CO i se trage.
Da' în schimb mi se încălzesc injectoarele, ceva de speriat. radmasa.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Como
post 3 Aug 2006, 13:16
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 679
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 3 Aug 2006, 14:13)
Si acum on topic:
Ce te face Adrian78 sa crezi ca o benzina cu CO mare duce la incalzirea injectoarelor?
*



Hai ca raspund eu, ca perla imi apartine. Anul trecut pe vremea asta erau iarasi discutii despre benzina OMV S100, asa ca am intrebat la service Renault, intr-un moment in care am ajuns pe acolo cu presupuse vibratii la motor, cutie de viteze etc. Prima intrebare a fost ce benzina e in rezervor, i-am zis ca OMV S100. El a zis ca da, bine, da ai grija ca..... Asta mi-a raspuns un mecanic, am reprodus raspunsul intr-un alt topic.

Adrian n-a facut sa intrebe daca are vreo baza afirmatia asta sau e bullshit, ca nu toata lumea viseaza injectoare, catalizatoare etc. Nu stiu daca nu cumva era un raspuns de la VC despre S100 pe forum; am cautat pe site-ul facut de DFA si n-am gasit. Probabil ca de acolo poate veni un raspuns pertinent.

This post has been edited by thecagero: 3 Aug 2006, 13:28


--------------------
Ford Focus 1.6 Ti-VCT, Ex-Logan
“In a gentle way, we can shake the world.” – M. Gandhi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 3 Aug 2006, 13:34
Post #46


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Injectoarele (cel putin cele de pe modelele cu injectie indirecta, care sunt in galeria de admisie, inainte de supape, nu in capul cilindrului ca la motoarele cu injectie directa), nu se incalzesc de la benzina care trece prin ele (care are de fapt un usor rol de racire) ci de la curentii care trec prin injector.
Injectoarele au o caracteristica legata de perioada cat pot fi sub tensiune. Si in general perioada nu prea poate fi mai mare de 80% din ciclu. Daca este mai mare, injectoarele se supraincalzesc.
De asemena injectoarele se mai incalzesc de la curentii de tranzit aparuti atunci cand sunt puse la masa (motiv pentru care sunt in serie cu niste rezistente).

deci pe scurt: injectoarele la motoarele cu injectia indirecta nu se incalzesc de la benzina ci de la curentii care trec prin ele.
De aici rezulta si cand ar putea sa se supraincalzeasca injectoarele - la turatii mari, cand stau sub tensiune perioade mai indelungate de timp.

Recomandarea celor din service cu benzinele cu CO mai mare dupa vreo 2 rezervoare cu CO mai mic au la baza de fapt alte cauze (aditivi de curatare mai multi pe benzinele cu CO mare, putere calorica mai mare - repet, nu din cauza CO-ului ci din cauze de respectarea de standarde si aditivare suplimentara - care duce la arderi mai complete si la eliminarea unor depuneri de pe supape etc)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 3 Aug 2006, 15:08
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




@thecagero
Deci tu erai ... din cauza ta m-au luat toti in balon ... ca de ... nu se pot abtine. Toti de aici de pe forum trebuie sa fie savanti si sa isi impartaseasca ideile intre ei. Daca unii sunt mai fraieri (eu) n-au decat sa fie luati la misto.

Eu va multumesc pentru raspunsuri (si lui Klaus nedumerire.gif ).

Propun inchiderea topicului.


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smeagol
post 3 Aug 2006, 15:09
Post #48


Membru ...


Group: Members
Posts: 238
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




Pot spune ca pana acum am alimentat de la OMV cu 95 si de la Petrom cu 99+.
De vreo doua ori mi-a mers la fel - acelasi consum, aceeasi putere, aceeasi nenorocita de senzatie la volan.

De mai multe ori benzina de 95 face motorul sa duduie un pic - asta este, daca nu vrem sa respectam standardele ...

Cea mai intalnita explicatie - dom'le e de la cum spala cisternele ...


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006, 1.6 MPI - TM 10 ???
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 7 Aug 2006, 13:24
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




QUOTE(Adrian78 @ 2 Aug 2006, 22:43)
Tu ce benzina folosesti?

Care e idea cu turatul mai mult?

*




RomPetrol EuroPlus CO95 (au doua tipuri de CO95 + un tip de CO98) Asta costa cca 3.9 RON

Cu turatul: pai daca vrei accelerare mai puternica poti folosi un motor cu cuplu mai mare (ceea ce nu e optiune pt. DSN), sau sa folosesti trepte de viteze mai joase, pt a demultiplica cuplul mai putin. Dar atunci trebuie sa-l turezi mai mult la o anumita viteza. Si atunci, daca urla motorul, se uita {soacra, mama, sotia, prietena, pisica, catelul} la tine stramb, ca de ce conduci agresiv. biggrin.gif
Daca bagi benzina buna, nu mai urla motorul, mergi sprinten si linistit.

... plus ca si uzura motorului vine in primul rand din vibratiile de frecventa inalta, pe care le ausi ca "zgomot de motor".


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 10 Aug 2006, 08:17
Post #50


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Ma, nemernicilor, mie de ce nu mi-a zis nimeni de topicu' asta? Mi-au dat dracu' lacrimile de ris si de ciuda!

QUOTE(Adrian78 @ 2 Aug 2006, 09:40)
[...] Asa ca reformulez: folosirea acestei benzine poate afecta in mod negativ vreo componenta de sub capota? Va rog, daca se poate, sa raspundeti cu "da" sau "nu".
*



DA!

This post has been edited by Marty: 10 Aug 2006, 08:18


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 10 Aug 2006, 08:29
Post #51


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(Marty @ 10 Aug 2006, 09:17)
DA!

Wrong answer Marty!
Corect e: "da" sau "nu"!


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 Aug 2006, 08:33
Post #52


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Illusi0n @ 2 Aug 2006, 09:58)
Avand in vedere ca Super 100 corespunde normelor Euro 5, nu are ce sa dauneze daca este "livrata" unui motor care corespunde normelor Euro 3. Asa ca poti baga linistit Super 100 ca nu dauneaza... decat buzunarului. Dar daca asta nu e o problema...
*



Merge si la Non-euro de rupe asfaltu'..daca nu ar fi asa scumpa numa' de asta as pune biggrin.gif

Oricum, la Mol, zice la eco-premium(benzina pentru non-euro) ca ar fi euro 4..chestie ce nu o prea inteleg... blink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 10 Aug 2006, 09:26
Post #53


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(argon @ 10 Aug 2006, 09:33)
Oricum, la Mol, zice la eco-premium(benzina pentru non-euro) ca ar fi euro 4..chestie ce nu o prea inteleg... blink.gif
*



Eu da....marketing bullshit.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 10 Aug 2006, 10:33
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




QUOTE(Marty @ 10 Aug 2006, 09:17)
DA!
*


Stiu ca am zis "da" sau "nu" dar nu ma pot abtine sa te rog sa precizezi care componente si de ce.


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 10 Aug 2006, 11:09
Post #55


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE(Adrian78 @ 10 Aug 2006, 11:33)
Stiu ca am zis "da" sau "nu" dar nu ma pot abtine sa te rog sa precizezi care componente si de ce.
*



Cel mai afectat este cirligul care retine tija de sustinere a capotei! Se stie despre incalzirea injectoarelor in cazul folosirii unor benzine cu cifra octanica mai mare decit cea recomandata de producatorul autovehicolului. Fenomenul se numeste "injected heat" si se manifesta prin incalzirea excesiva a altor componente decit cele ale motorului, incalzirea respectiva facindu-se prin simpatie si compasiune. Prima piesa care cedeaza din punctul asta de vedere este cirligul opritor care tine tija capotei sa nu se balangane! Daca vei vedea DSN/SLZ/LGN cu tija capotei balanganindu-se aiurea sau lipita cu scoci sau prinsa cu tye-rap, sa stii ca respectivii au folosit o benzina cu o cifra octanica prea mare si din cauza asta s-au inregistrat defecte la nivelul respectivei piese.
Cam asta se poate intimpla pe termen scurt. Pentru descoperirea efectelor pe termen lung, te rog sa i te adresezi lui Big2003, el stiind cam ce efecte apar dupa cca. 100 de mii de km. parcursi cu un ulei cu o alta specificatie (e un caz similar).

einsteinica, daca folosesti benzina cu cifra octanica de 112 se duce dracu' catalizatoru', se topeste fagurele-n el! Vezi ca uzina de la Pitesti a avut probleme cu niste masini exportate prin Siria, aia avind o benzina cu o cifra octanica nesimtita topeau catalizatoarele. Solutia aleasa de uzina a fost scoaterea pe piata a unei chestii numita "catalizator Siria" care avea forma unei tobe catalitice dar ...n-avea fagure pe dinauntru. 04.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 10 Aug 2006, 11:23
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




Ce va spuneam eu mai sus ... misto la greu. Ziceai ca te-ai amuzat ... foarte bine ... dar vad ca si tu faci parte din aceasi categorie bla bla bla.gif


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 10 Aug 2006, 12:45
Post #57


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Mda, oare de ce? Pentru simplu motiv ca pe mine ma duce capu' sa ma gindesc la faptul ca ala NU E injector DE LOGAN si ca e folosit pe mai multe motoare, ale mai multor producatori, care recomanda folosirea de benzine cu cifre octanice intre 91 si 100 ?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 10 Aug 2006, 14:02
Post #58


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.650
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Marty, benzina cu CO de 112 se poate obtine in 2 moduri: cu tretraetil de plumb sau cu adaos de hidrocarburi aromatice (acetona, toluen).
Si in plus, nu e mai ieftin un catalizator decat un set de injectoare?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 10 Aug 2006, 16:35
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




QUOTE(Marty @ 10 Aug 2006, 13:45)
Mda, oare de ce? Pentru simplu motiv ca pe mine ma duce capu' sa ma gindesc la faptul ca ala NU E injector DE LOGAN si ca e folosit pe mai multe motoare, ale mai multor producatori, care recomanda folosirea de benzine cu cifre octanice intre 91 si 100 ?
*


post-336-1110552475.gif NU e vorba de dus capu'. Nu stiu acest lucru si nici nu m-a interesat acest aspect ci problema pe care am expus-o. Daca tu stii, poti sa o spui fara sa fii ironic si FARA SA JIGNESTI. Nu toata lumea e asa desteapta ca tine sau ca altii. E un forum deschis pentru TOATA LUMEA. Doar pentru ca tu stii mai multe lucruri si ai "x" mesaje la activ nu inseamna ca poti sa ii iei pe ceilalti peste picior. Si nu era o problema simpla in care, sa zicem, puteai sa fii ceva mai sarcastic. DAR nici atunci nu cred ca ar fi fost justificat intrucat, repet, nu toata lumea de pe forum e expert Dacia sau alta marca.

Banuiesc ca ideea forumului nu este ca unii dintre noi sa fie luati la misto de catre altii. Si aroganta nu ar trebui sa isi gaseasca loc aici. DAR avand in vedere ca membrii acestui forum sunt persoanele cu care ne intalnim in traficul infernal de zi cu zi ... concluziile le trageti si singuri (imi cer scuze celor care nu fac parte din aceasta categorie).


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 10 Aug 2006, 17:58
Post #60


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(Adrian78 @ 10 Aug 2006, 17:35)
DAR avand in vedere ca membrii acestui forum sunt persoanele cu care ne intalnim in traficul infernal de zi cu zi ... concluziile le trageti si singuri

Deci se conduce la caterincă-n București; eram precisă! smile.gif

L.E. Poate locul topicului era la "Cafenea", nu la "Diverse"; n-ați fost prea inspirați când l-ați mutat, părerea mea! ™


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 13:09
Forum Renault