Reglare unghiuri Dacia 1310
![]() ![]() ![]() |
Reglare unghiuri Dacia 1310
B17XGG |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|||
sebymesteru |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Multumesc de raspunsuri tuturor,@B17XGG nu am mers mult cu ele asa,cam de anul trecut cred ca nu le mai am,ma gandesc ca nu s-o fi uzat chiar in halul ala. Cert e ca planetarele au joc in ambele capete,cei drept au cam vre-o 35-40k km de cand e masina la mine,plus cat or mai fi avut inainte,si-au cam facut norma. Inca nu stiu de unde voi lua altele,de unele noi n-am bani si cum de rectificat nu prea ma trage inima,mai bine iau unele sh din dezmembrari sau de la remat. Aveti idee daca Glaenzter-ele sunt si scurte si lungi? Daca as gasii unele pe la remat ar fi lux...
![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Adica, vreti sa credeti ca, stifturile tin planetarele pe pinioane?Fiti seriosi! Daca n-ai avut stifturi, nu s-a intamplat nimic care ca afecteze canelurile. Nu stifturile tin , c-ar insemna ca toata masina sa fie trasa de stifturi.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
tynn |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
sk100it |
![]()
Post
#35
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 10 May 08 From: BUCURESTI ![]() |
Scuze daca topicul nu este pus unde trebuie.As vrea sa aflu daca stie cineva cum ar trebui sa fie convergenta pe rotile SPATE,care sunt roti motrice la Skoda 120L?IN mod teoretic,convergenta ar trebui sa fie asemanatoare cu cea a Daciei 1100,care are idem rotile motoare cele din spate.Adica nu sunt lamurit cada pozitia rotilor motoare trebuie sa fie gen deschise\ / in sensul de mers,sau inchise,adica / \.Sau trebuie sa fie perfect paralele?As dori un raspuns daca se poate,deoarece masina mai mult vrea sa mearga pe aratura decat pe drum drept.Si inca ceva,convergenta rotilor fata ,ar trebuie sa fie cum sunt cele de la dacia 1300 de exemplu sau ar trebui sa fie inchise in fata?Din pacate la ce service-uri am fost,nu au softul de Skoda120 si mai mult decat atat,nu stiu sa regleze convergenta rotilor de pe spate.Cu multumiri.
|
--------------------
dacia
1300
1980
- B25PBU/B17DMF/B07JCF
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
In general, rotile motoare, indiferent pe ce punte sunt amplasate, trebuie sa fie putin deschise spre sensul de inaintare. Cele fara tractiune, invers, putin inchise spre sensul de inaintare. Bineinteles ca la limita trebuie sa fie paralele.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
sk100it |
![]()
Post
#37
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 10 May 08 From: BUCURESTI ![]() |
adica rotile din spate motoare trebuie sa fie putin \ / si cele din fata ar trebui sa fie putin / \?sper ca am inteles bine?multam fain
|
--------------------
dacia
1300
1980
- B25PBU/B17DMF/B07JCF
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Exact.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
marianmarian_78@yahoo.com |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 27 December 14 ![]() |
Buna ziua! Va rog spuneti-mi si mie ceva: imi uzeaza -la Dacia 1410- anvelopa dreapta pe exterior si evident imi trage dreapta, asta insemnand ca unghiul de fuga este dereglat, am inteles ca trebuie reglat tirantul din stanga, insa cum, il slabesc sau il strang sa ``imping`` bascula in spate? Multumesc mult!
|
--------------------
Dacia
1410
1999
- BZ-01-SRL
|
|
address |
![]()
Post
#40
|
![]() ..... Dacia 13OO (1972) ..... Group: Members Posts: 595 Joined: 19 May 12 ![]() |
Salut.
Anvelopa dreapta fata, presupun. Unghiul de fuga e cel care stabileste inclinatia axului imaginar ce trece prin punctele de oscilatie ale pivotilor superior si inferior, in raport cu perpendiculara pe sol, privita din lateralul masinii. Adica, unghiul de fuga se vede dupa cum e spatele masinii - mai sus, sau mai jos decat botul. La Dacie, se masoara fata de sol asa : H5 minus H2 = 50mm (pentru un unghi de fuga de 3 grade 15 minute, pe care eu il consider optim), unde H5 este distanta de la sol la centrul surubului ce fixeaza tendonul spate pe caroserie, iar H2 este distanta intre sol si lonjeronul fata in dreptul rotilor, masurate cu masina la gol, pe o suprafata plana, pe fiecare parte (H5-H2 pe dreapta si H5-H2 pe stanga). Unghiul asta variaza, evident, cu incarcarea masinii, descarcarea la franare, etc. Datorita unghiului asta revine volanul la pozitia centrala dupa viraj. Tirantul regleaza unghiul de fuga, si atat. Insa bineinteles ca modifica reglajul convergentei, care trebuie refacut (vezi mai jos). Atentie la reglajul tirantului, este foarte sensibil, si actioneaza lent, fiindca se re-aseaza greutatea pe arcurile spate. Masina trebuie sa fie lasata macar o zi dupa reglaj, si masurata iar distanta H5-H2, am avut experiente foarte hazlii cu acest reglaj (masina devenita peste noapte "cu fundul in sus", "lasata pe o parte", etc., desi masuratorile facute imediat dupa reglaj erau corecte). Strangerea tirantului ridica spatele (H5-H2 creste), slabirea coboara spatele (H5-H2 scade). O masina cu spatele prea ridicat (unghi fuga mic sau spre zero) va face directia sa nu mai revina singura asa usor (sau chiar deloc) la pozitia centrala dupa un viraj. Spatele prea lasat (unghi cadere mare, peste 5 grade), va face ca revenirea volanului sa se faca surprinzator de puternic. Fac o mica paranteza, aici e diferenta intre Dacia clasic, 1300, si variantele cele mai noi de 1310, 1410, unde unghiul de fuga era mic, iar in combinatie cu deportul marit al jantelor de 5.5 toli, faceau directia o loterie, ca sa nu mai pomenesc de "echilibristica" volanului, care isi facea de cap la hartoape si trecerea peste linii de tramvai. Masina parea mai "sport", cu spatele ridicat, dar era mai greu de manevrat ca Dacia clasica. In plus, volanul mai mic amplifica aceste probleme. Inovatii estetice, in defavoarea aspectelor practice. In fine, sa revenim. Uzura anormala pe exterior la pneul dreapta fata e o problema comuna. De obicei, e o problema a tuturor automobilelor, fiindca pneul dreapta fata merge pe limita carosabilului (care e inclinat spre dreapta, sa se scurga apele meteo), si masina se sprijina mai mult in acel punct (deriva laterala spre dreapta, corectata mereu din volan). Solutia este re-aranjarea unghiului de cadere, adica unghiul facut de axa pivotilor cu perpendiculara pe sol, privit din fata/spatele masinii (adica pe lungime). La Dacia, nu e reglabil, dar solutia este de-nituirea pivotului (superior sau inferior), si ovalizarea potrivita a gaurilor, astfel incat unghiiul de cadere sa fie mai mic (pivotul superior mai spre lonjeron, sau pivotul inferior mai spre fuzeta) - e vorba de maxim doi-trei milimetri. La Dacia clasic, unghiul de cadere tine rotile fata "sub masina" (spre deosebire de masinile actuale), si uzura mai mare pe exterior la pneurile fata e ceva uzual. Personal, eu am deplasat pivotii inferiori, astfel incat sa am rotile perpendiculare pe sol (unghi cadere zero grade), si am re-fixat pivotii cu suruburi de 8mm, calitate 8.8, deci nu cu surubelele de 6mm pentru pivoti ce se gasesc (gaseau) pe piata pentru pivotii inferiori. Dar, daca masina trage dreapta, simultan cu uzura anormala pe exterior a pneului dreapta fata, poate fi o combinatie de unghi cadere prea mare (posibil) cu unghi de convergenta dereglat (cel mai probabil) - convergenta se regleaza din sistemul de directie: fie din capul de cremaliera reglabil, fie din bieleta de directie reglabila, dupa model. Ideea este ca rotile fata sa fie paralele, sau convergente cu maxim 1,30 grade. This post has been edited by address: 12 Jun 2015, 19:59 |
--------------------
Dacia
1300
1972
- B01XYZ
|
|
raul93 |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 2 January 09 ![]() |
intervin cu o adaugare: unghi de convergenta inseamna orintarea rotilor stansa/dreapta. unghi de cadere inseamna inclinarea rotilor pe axa de drum. unghi de fuga(impropriu spus pentru ca nu este un unghi) inseamna diferenta fata/spate a rotilor pe acceasi punte. la dacie fuga nu se face numai din tiranti ci si din bieletele de directie. asta insemnand sa sti ordine de reglare a unghiurilor. Spun asta pentru ca lucrez de 4 ani in servce si fac geometrii zilnic.(nu reglez unghiu de fuga)
This post has been edited by raul93: 18 Jun 2015, 22:54 |
--------------------
dacia
berlina
99
- DJ 04 KPC
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Raul, intervii cu o tâmpenie, și de aceea nu avem mașini cu unghiuri bine făcute, când ies din service ! Convergența, căreia tu-i spui fugă (ca și deșteptul de pe trilulilu, care-l duce în eroare și pe cel mai vechi realizator de emisiuni auto), este tot un unghi, față de axa longitudinală. Unghiul de fugă, da, e o fugă a pivotului inferior, față de cel superior. Adică e mai către în față , cel de jos, decât cel de sus. Dacă axa celor doi pivoți ar fi perpendiculară pe carosabil, roata ar oscila în jurul axei pivoților, ar pendula cum ar vrea ea, și numai drept n-ai merge, dar (ca furca la bicicletă), fiind înclinată axa, cu partea de jos către în față, greutatea mașinii va apăsa pe fuzetă și astfel roata din dreapta tinde către stânga , iar cea din stânga tinde către dreapta. Când tendințele sunt egale(două forțe egale și de sens opus, rezultanta e zero)mașina merge drept înainte. Când un unghi de fugă e mai mare, adică tirantul împinge bascula superioară către înapoi (e o tâmpenie faza cu tendonul), îl învinge pe celălalt (forța de virare a roții cu unghi mai mare , e mai mare), trăgând într-o parte. Repet, greutatea mașinii, apasă pe fuzetă, forțând roata să vireze către axa longitudinală a mașinii, către interior. Dacă înclinația , unghiul de fugă, are aceeași valoare pe ambele părți, mașina va merge drept. Ca să le aduci la egal, să nu mai tragă în vre-o parte, reglezi din tirant, bascula superioară, ducând-o înainte sau înapoi, în funcție de necesitate. Cum poți să spui că mașina se ridică de spate, când întinzi tirantul , de parcă el s-ar sprijini la un capăt de un perete și nu de basculă, iar la celălalt de lonjeron ?
Unghiul de cădere, axa pivoților e înclinată la partea de sus (pivotul de sus e către în afara mașinii), către în afară, iar la cea de jos , către sub mașină (pivotul de jos, e mai în interior). De aici, rezultă că , dacă e prea înclinată roata, adică jos intră prea sub mașină, e normal să uzeze flancul exterior, mai mult. Ajutat și de convergență (adică distanța dintre partea de față a roților de față, mai mică ca distanța din partea de spate, deci roți neparalele )duce la grăbirea uzurii la exterior. De ce mai mult pe dreapta? Presupunând că unghiurile de cădere sunt egale pe ambele părți, dar uzura e mai mare pe dreapta, se datorează faptului că mașina a mers mult doar cu șoferul, locul din dreapta fiind neocupat în majoritatea parcursului, nicidecum mărăcinilor de pe marginea carosabilului, într-un oraș european (!) Cum asta? Ete așa ! Roata de pe stânga, fiind „sub” șofer, are aderență mai mare, e roata purtătoare, după care în mare măsură se dictează direcția de mers. Roata din dreapta, fiind mai descărcată (să nu cumva să implicați bara de torsiune aici), aderența ei e ceva mai mică, mai cu praf și pietricele mai multe decât spre centru, devine roată purtată. Dacă mai e și puțin virată (convergență proastă), uzura e și mai accentuată. Unghiul de cădere se reglează prin astuparea găurilor vechi ale pivotului inferior, și regăurirea , chiar cu necesitatea prelungirii basculei. Aproximativ, numărul de milimetrii deviați la găuri, deplasează roata cu dublul lor (ai dat gaura cu 3mm mai în afară, roata va ieși cu 6). 4mm sunt aproape un grad. https://www.youtube.com/watch?v=0_fmtIsD8b8 This post has been edited by PH-06-BOA: 5 Aug 2015, 23:23 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
vlasinnicu |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 19 March 15 ![]() |
Am o problema. Nicaieri nu gasesc sa-mi regleze unghiurile deoarece am bielete directie tip vechi. Iar pentru ca imi roade cauciucurile pe exterior e musai sa le fac. Dati-mi o idee cum le-as putea face eu.
|
--------------------
Dacia
Berlina
1992
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 04:15 |