Trage stanga cand pun frana., ce are ?
![]() ![]() ![]() |
Trage stanga cand pun frana., ce are ?
Sorcerer |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|||
ydaniel |
![]()
Post
#2
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai se blocheaza un pistonas.exista 2 variante-una care am aplicat-o eu la o nemtoaica si anume sa o las asa si in 200 km si-a dat drumu sau cealalta sa il deblochezi u!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
andutzu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
asta nu trebuia sa fie la probleme tehnice?
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
daca la franare trage stanga verifica in dreapta sa nu ai placutele uzate sau pistonul sa nu se poata misca relativ lejer in etrier (piston uzat sau garnitura prea stransa);
daca in mers, in conditiile in care roata nu este infranata , geometria si cauciucurile sunt OK are tendinta sa traga stanga, verifica bucsaraia (incepe cu cele de pe tirant) |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#5
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Mai e un posibil raspuns: Daca a fost schimbat doar racordul elastic de etrier de pe o parte face asa. In cazul asta se rezolva prin schimbarea ambelor racorduri flexibile.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
sddragos |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
[quote=Sorcerer,1 Nov 2005, 22:49]
Am o dacie berlina din '98 si trage destul de rau stanga cand pun frana ( daca pun frana in forta de la 100 ies de pe drum ). Am curatat etrierii de 2 ori ... la fel. A 3-a oara, ca prin minune, a mers, si a inceput sa franeze egal. Dupa 3 sapt a inceput sa faca iar asa. Aveti idei ce poate sa aiba ? Daca la franare trage stanga, inseamna ca NU se franeaza roata din dreapta fata. Fie ai pistonasul etrierului dreapta blocat pe pozitia nefranat, fie altceva. Verifica franele pe dreapta! |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
Asa m-am gandit si eu, ca problema trebuie sa fie pe partea dreapta, insa ultima data cand am fost cu ea la un mecanic, mi-a curatat doar etrierul stang ... si atunci a inceput sa mearga ( pret de 3 sapt ).
Este posibil sa infraneze PREA MULT cel din stanga ? Nici nu racord flexibil nu a fost schimbat, placutele sunt noi. PS: sorry ca nu am postat la categoria corecta. Rog un admin sa mute la probleme tehnice. |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#8
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Sorcerer, asta e! Ti-a curatat doar etrierul stang, deci cel drept aluneca ceva mai greu, deci frana prinde mai repede pe stanga si rezultatul e intrarea pe contrasens daca nu te tii bine de volan. Spune drept, asa-i ca daca franezi lejer nu trage aproape deloc in stanga?
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
De curatat le-a curatat pe amandoua, in aceeasi zi, de mai multe ori. Trage foarte rau stanga. De la o franare normala de la 40km/h se duce in stanga cu o latime de masina.
In principiu da ... cu cat apas mai tare, cu atat trage mai mult. |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
QUOTE(Sorcerer @ 2 Nov 2005, 11:38) Nu frate; se franeaza prea putin dreapta!!! In afara de ce-am spus la postul 4 mai verifica (tot pe dreapta): daca nu sunt grasimi/lichid de frana pe disc sau placute starea discului (planeitate, grosime, santulete, etc) This post has been edited by OCEBE: 2 Nov 2005, 11:49 |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#11
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Eu cred ca s-a lipit o guma de mestecat de roata stanga
![]() |
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
MAKRON |
![]()
Post
#12
|
![]() simply clever Group: Members Posts: 236 Joined: 18 June 04 From: silistea gumesti ![]() |
Du-te in service si regleaza-ti tirantii de fuga ...ai unghiurile inegale.
|
--------------------
SKODA
OCTAVIA II
AMBIENTE MY 2007
- WSP
|
|
andutzu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
MAKRON |
![]()
Post
#14
|
![]() simply clever Group: Members Posts: 236 Joined: 18 June 04 From: silistea gumesti ![]() |
Inegalitatea valorilor unghiurilor de fuga iti afecteaza directia doar la accelerari si la decelerari; in mers uniform nu se simte.
In plus se sesizeaza si o diferenta intre forttele ce se opun virajului in mers; in cazul de fata mai mica pe partea stanga. Cele despre care spui tu sunt alte unghiuri.. te las pe tine sa descoperi despre care e voba. |
--------------------
SKODA
OCTAVIA II
AMBIENTE MY 2007
- WSP
|
|
Cib |
![]()
Post
#15
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
vezi ca nu cumva sa ajunga ceva vaselina sau ulei sau chair si lichid de frana pe placutele din dreapta. Sau pistonas blocat.
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Dyda |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Cred ca o aerisire bine facuta va rezolva problema.
Sau dupa aerisire posibil ca partea stg sa colecteze aer |
-------------------- Kox
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
Aerisirea a fost facuta de mai multe ori.
A fost facuta si geometria ( insa nu prea am incredere in service-ul unde am facut-o, cred ca o s-o refac. Unghiul ala la tiranti se regleaza odata cu geometria ? S-ar putea sa fie de la tiranti. Tin minte ca mi-a zis unu la vulcanizare odata sa-i schimb, dar am miscat de ei si au nici un fel de joc. This post has been edited by Sorcerer: 3 Nov 2005, 10:01 |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
musti |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
Cand masina trage intr-o parte la franare, cel mai probabil e ca rotile de pe partea opusa nu franeaza corespunzator. Daca trage intr-o parte si in timpul mersului si, eventual o roata se incinge, e probabila o blocare de pistonase etrier sau cilindru receptor pe partea pe care trage (bineinteles daca se elimina varianta in care unghiurile directiei sunt dereglate si in special unghiul de cadere). In ambele situatii trebuiesc verificate si rotile din spate (de cele mai multe ori ele sunt de vina). O verificare sumara," de parcare", se poate face suspendand masina pe cric si, cu ajutorul unei alte persoane care sa actioneze pedala de frana, se poate verifica pe rand daca rotile scapa la frana (roata se actioneaza cu o cheie fixa si o teava sau cu o ranga sprijinite pe un prezon al rotii si pe butuc). Daca fenomenul apare la o roata pe fata, fie pistonul etrier e blocat, fie curge lichidul pe undeva pe traseul de la pompa la etrier, fie, atentie, furtunul flexibil de la etrierul respectiv e deteriorat pe interior (am avut cazuri in care furtunul arata impecabil pe exterior, dar la interior avea o bucata desprinsa din perete care actiona ca o supapa unidirectionala). Pe spate e posibila o eventuala scurgere de lichid la garniturile cilindrului receptor sau un blocaj de pistonas. Un mecanic va putea remedia oricare din aceste defectiuni. Inainte de orice, insa e recomandata o aerisire corecta a intregului sistem de franare (pompa si cele 4 roti, incepand cu cea mai indepartata de pompa - la Dacia 1300 roata spate stanga). Era sa uit. In cazul in care se constata ca pistonul etrier (de la o roata din fata) e blocat, dupa deblocare e de luat in considerare inlocuirea placutelor de frana cu unele noi. Simpla schimbare a placutelor de frana de pe aceeasi roata intre ele sau, mai rau, inlocuirea unei singure placute de catre un mecanic neatent sau incompetent, poate duce la reblocarea pistonasului. De asemenea un set de placute prea uzate ori un disc uzat sub cota admisa genereaza blocaje frecvente ale pistonului, obligandu-l sa iasa in afara mai mult decat cursa optima.
N-am vrut sa tin un curs despre depanarea sistemului de franare, dar sper ca te-am ajutat cu ceva. Macar sa stii ce sa-ti intrebi mecanicul la o viitoare vizita. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
O sa refac geometria inainte de toate. Stiti un service bun pt asta ? Ma gandeam la ala de langa Ciurel, pe linia lui 41 ...
|
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
disaster |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu detector de radar Group: Members Posts: 367 Joined: 31 May 04 From: UE - Bucharest ![]() |
ca sa nu deschid un alt topic,pentru ca am o problema asemanatoare o sa postez tot aici.pot sa spun ca dacia mea are o minte a ei.daca franez normal trage stanga,nu tare dar sesizabil.daca franez brusc sa blochez rotile,roata pe fata stanga nu se blocheaza(drept urmare era sa parchez sub un autobuz in miscare).acum intrebarea mea este:care e problema tinand cont de faptul ca instalatia e aerisita,nu am pistonase blocate,racordurile flexibile sunt noi,garniturile pe pistonase sunt schimbate recent.am servofrana cu dublu-circuit.nu stiu ce e in pompa,dar e posibil sa fie vre-un pistonas semiblocat prin pompa sau ceva de genu asta?ma dispara,ajutor.
p.s.:frana tine bine,pedala e constanta. ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Latitude
2011 Life sucks. Enjoy
Viteza nu ucide, oprirea brusca da. |
|
to_the_limit |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
e a 3 oara din cate tin eu minte cand mi se blokeaza un etrier/pistonas.
Si asta a inceput de cand a venit frigul.. insa ieri am facut un drum pana la IS si ff greu si-a dat drumu..cam dupa 200km..in sensul ca daca la inceput tragea dreapta la peste 100km/h daca dadeam drumu la volan la greu,apoi numai tragea aproape deloc dar o simteam infranata. Mai exact in vale daca luam de pe acceleratia scadea imediat viteza. practic trebuia non-stop sa merg cu piciorul pe acceleratie Spuneti exact ce sa le zic la maimute sa imi schimbe ca m-am saturat...unu spune garnitura altu etrieru cu totul altu pistonasul... aaa si apropo de vb de roata din dreapta,are praf negru de ala pe janta si e calduta... plus ca imi trage stanga la frana This post has been edited by to_the_limit: 22 Nov 2005, 18:44 |
-------------------- |
|
Sorcerer |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
Revin.
Am observat acum ( ca e drumul mai alunecos ) ca daca pun frana in forta ( sa se blocheze rotile ) spatele masinii fuge grav de tot spre dreapta. Presupun deci ca e ceva pe spate in neregula ... La service nici pana acum n-am mai ajuns ... This post has been edited by Sorcerer: 6 Dec 2005, 18:53 |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
mosh |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 6 December 05 ![]() |
ca fuge masina de spate la franare pe drum alunecos nu mi se pare ceva iesit din comun la o dacie. Spuneai ca a inceput sa traga stanga si in timpul mersului. Mergi mai mult cu ea, incearca sa franezi mai lung ca de obicei si verifica temperatura rotilor. Daca cea de pe stanga e mai calda, atunci ai probleme cu franele. Conducta de pe stanga e mai scurta, multe dacii au problema cu roata din stanga la franare, la modul ca reactioneaza prima.
Daca sunt relativ la fel de calde ai probleme cu ansamblul rotii (prindere sau directie). De obicei (cum s-a spus si mai sus) verifica bucsa si piulitele din capul tirantului, daca trage stanga in mers (fara sa fie infranta) atunci roata se deplaseaza usor in spate, schimbandu-si unghiul. Ce mai poti sa verifici inainte sa incepi sa arunci cu bani si sa incerci mecanici: articulatia de la volan, crucea care se gaseste sub bord, pe axul volanului (de obicei cand e asta de vina directa vireaza in trepte, ori opune rezistenta inegal, la tine stanga ar trebui sa rotesti usor si dreapta mai greu). Te mai poti uita si la uzura cauciucului de pe stanga, daca am inteles bine are ceva timp de cand iti tot face asa. Daca si la o plecare mai in forta trage tot stanga verifica si jocul capetelor de la caseta de directie sau bieleta. In cazul asta cauciucul tau ar trebui sa fie mai uzat pe exterior. Daca gasesti undeva un loc uscat pleaca cu scart si pune frana la fel... ai sa constati ca-ti lasa o urma neagra pe exteriorul cauciucului. Nu incerc sa ma dau mare, insa am avut o dacie muci, directie+frane. si m-am oprit din presupusul si cumparat aiurea ca nu o scoteam la capat asa... si nici cu toti priceputii de prin service-uri. Mecanic bun gasesti la fel de repede ca si medic ori avocat bun. Un verdict clar nu poti da decat dupa ce faci o diagnosticare in detaliu. Si la dacie constati ca mai ai si alte probleme pe langa ceea ce cauti. Drumuri proaste, piesele si conceptul de fabricatie la fel. Sg. avantaj la dacie e ca te costa putin si daca te lasa in drum tot o faci sa mearga. |
--------------------
Dacia
Break
- B-47-AUI
|
|
andu911 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(tatabobu @ 2 Nov 2005, 09:49) Mai e un posibil raspuns: Daca a fost schimbat doar racordul elastic de etrier de pe o parte face asa. In cazul asta se rezolva prin schimbarea ambelor racorduri flexibile. Esti sigur ? ca si la mine trage un pic stanga. Si am schimbat doar racordul de pe stanga...deci de la asta e ? |
--------------------
-
-
-
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#25
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Andu, 100% sigur nu pot fi. Dar se pupa. Fii atent: ai schimbat doar racordul din stanga, deci ala nu este colmatat absolut deloc, iar cel din dreapta da. Prin urmare timpul de raspuns al franei pe roata stanga-fata a crescut, iar cel al rotii din dreapta nu. Presiunea ajunge "mai repede" sau "mai usor", cum vrei s-o iei, la roata din stanga si asta franeaza prima. Daca inainte sa schimbi racordul nu facea asa, este si asta o posibila cauza.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
Toate ca toate .. dar unde ma pot duce sa se utie cineva la masina ? Eu nu ma pricep, si nici nu am posibilitatea sa o ridic sa ma uit pe sub ea. Stiti un mecanic bun/ieftin ceva ?
![]() Vine zapada acum si nu ma vad bine cu franele alea ( bine macar ca i-am facut CASCO, in loc s-o repar ![]() This post has been edited by Sorcerer: 7 Dec 2005, 11:55 |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
andu911 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(tatabobu @ 7 Dec 2005, 11:52) Andu, 100% sigur nu pot fi. Dar se pupa. Fii atent: ai schimbat doar racordul din stanga, deci ala nu este colmatat absolut deloc, iar cel din dreapta da. Prin urmare timpul de raspuns al franei pe roata stanga-fata a crescut, iar cel al rotii din dreapta nu. Presiunea ajunge "mai repede" sau "mai usor", cum vrei s-o iei, la roata din stanga si asta franeaza prima. Daca inainte sa schimbi racordul nu facea asa, este si asta o posibila cauza. Merci. Si eu inclin sa cred ca e de acolo, ca etrierii sunt noi. |
--------------------
-
-
-
|
|
tidess |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 4 September 06 ![]() |
Acu, stiu ca e cam tarziu, si ma gandesc ca masina ta fiind cu 20 de ani mai juna decat a mea, e putin probabil sa ai aceasi problema, dar mie, cand am avut acelasi simptom mi s a rupt bratul inferior al suspensiei pe dreapta.
Noroc ca mergeam incetisor. Asa ca totusi eu zic sa te duci undeva sa ti o ridice pe o platforma, ca sa nu trezesti ca te depaseste propria roata. This post has been edited by tidess: 27 Dec 2006, 12:45 |
--------------------
Dacia
1300
1978
|
|
bibibaza |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 2 November 06 ![]() |
la a mea la fel am patit tragea stinga si roata din dreapta era incinsa la o frinare mai brusca trageaq foarte tare stinga iar roata din dreapta se bloca .uzura la cea din dreapta era evidenta am schimbat ,dupa f multe incercari aerisiri curatare etriere schimbat placute de frina noi,discul de frina pe partea stinga si a mers .
|
--------------------
dacia 1310
berlina
1999
|
|
crocodil |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 23 November 05 ![]() |
salut
O problema asemanatoare am si eu numai ca a mea nu trage violent,a mea frineaza in valuri,tinind constant frina apasata frineaza efectiv in valuri parca ai apasa si ai lua piciorul de pe pedala de frina.M-am gindit ca poate sunt ovalizati tamburii de pe spate si am frinat cu frina de mina dar nu a mai facut, deci problema pe fata dar de la ce ,ca am curatat etrieri schimbat placute ca erau duse discurile par ok. De la ce naiba sa fie ca daca sar de 80 si pun frina trepideaza toata masina de cad tablele de pe ea ? |
--------------------
DACIA
CLi
- b-22-dac
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:49 |