DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Schimbare amortizoare spate + bujii Berlina TLX '89.

c1p0
post 16 Nov 2003, 23:28
Post #1


I find your lack of faith disturbing.


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 October 03
From: Bucuresti - Colentina




Stie cineva cat o sa ma coste sa schimb aproape tot ce inseamna amortizoare pe puntea spate?? Manopera nu este o problema pentru ca am un prieten mecanic, insa ma intereseaza cam cat poate sa ma coste restul...

Inca o problema ar fi ca Dacia in cauza nu porneste decat dupa ce ii dai vreo 10-15 sprituri bune. Nu stiu care este problema, benzina am vazut ca baga...Ma tem ca in scurt timp o sa ma lase bateria...Ma gandeam ca trebuie sa ii schimb bujiile...stie cineva care sunt cele mai bune si de unde pot sa le gasesc la un pret cat de cat rezonabil??


--------------------
Dacia Logan dCI Ambition 2007
I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 16 Nov 2003, 23:52
Post #2


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Sfatul meu: bujii, platina, condensator TOATE Bosch. Le gasesti la magazinul galben Dacia din Pantelimon, care se afla imediat dupa intersectia Pantelimon cu Fundeni cum mergi spre Spitalul Sf. Pantelimon. (la vreo 50 m de intersectie). Toata distractia costa cam 450-500 dar merita fiecare banut. eu asa am facu si a pornit la cheie chiar pe cancerul de dimineata. Adevarat e ca mi-am schimbat si bateria (Zap Vector 66Ah din Carrefour).


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 17 Nov 2003, 09:35
Post #3


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




C1p0. aprinderea (dar nu Bosch, ca risti sa iei teapa, ci Beru).
Capac Beru = 200k (poti folosi si Doduco care sint tot Beru icon_twisted.gif )
Rotor Beru = 100 k
Condensator Beru = 100k
Platina Beru = 100 k
Bujiile Beru nu stiu cit sint ca n-am vazut, dar eu am AcDelco (franta) = 250k
Bobina = 300k
Fise bujii = 200k (nu te zgirci ca sint importante)

Daca te tin baierele:
Baterie 66Ah = 1.500.000 min.
Ulei Elf 10W40 = 500.000 (promotie Carrefour)
Filtru Mann = 100k

Bafta


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 17 Nov 2003, 09:37
Post #4


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Bogdan, C1p0 e din Buzau, deci mai slaba miscarea prin Pantelimon (n-aveai de unde sa stii ca nu scrie in profil). Bujii cehesti (parca BRISk le cheama), 140 mii lei. Eu mergeam cu Bosch, le schimbam la 5000 km., pina cind mi-a zis cineva ca Bosch-urile nu se pupa prea bine cu Dacia si mi-a recomandat Sinterom-uri sau din alea cehesti. Sinteromurile erau gata crapate din fabrica asa ca am luat d-alea cehesti. Tin sa te anunt ca masina maninca asfaltul! Porneste la sfert de cheie si rupe locul daca bagi talpa in ea.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 17 Nov 2003, 12:22
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




Decat sa-i iei bujii Bosh si alte minunatii,iti recomand o aprindere tranzistorizata care se gaseste in Vitan si e cam 250.000.Eu am asa ceva si de 2 ani nu am schimbat platina,ca sa nu mai zic ca,condensatorul se elimina.Plus de asta,pornirea e mult mai usoara la rece,consumul un pic mai mic si sa zic ca se simte si la demaraj.Eu folosesc bujii Brisk,dar nici cu cele romanesti Sinterom nu am avut probleme.


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragOn
post 17 Nov 2003, 12:42
Post #6


Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza)


Group: Members
Posts: 692
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




QUOTE

Ulei Elf 10W40 = 500.000 (promotie Carrefour) 

Alooo, nu e SN!
20W40 sau 20W50
nu mai recomandați BOSCH (BOȘ) la oameni, că ne mămâncă cu fulgi cu tot!


--------------------
VOLKSWAGEN PASSAT TDi 131CP/2002 - B xx UEX
Never drive faster then your angel can fly !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 17 Nov 2003, 12:46
Post #7


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Dragoane, da ce are daca-i pui oleaca de semisintetic?
Intreb pentru ca ma maninca tare icon_twisted.gif sa pun la a mea.
Acum am Esso 15W40, dar tare as alinta-o cu un semisintetic (sau sintetic).


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragOn
post 17 Nov 2003, 13:05
Post #8


Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza)


Group: Members
Posts: 692
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




îl consumă!
și io vreau îți dai seama!


--------------------
VOLKSWAGEN PASSAT TDi 131CP/2002 - B xx UEX
Never drive faster then your angel can fly !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 17 Nov 2003, 13:37
Post #9


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




sad.gif
Nu ma mai joc
:cry:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c1p0
post 17 Nov 2003, 14:10
Post #10


I find your lack of faith disturbing.


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 October 03
From: Bucuresti - Colentina




Mersi tuturor.

Eu ma gandeam la niste bujii frantuzesti, insa nu stiu de care sa cumpar...Oricum, deocamdata nu am bani pentru ca am avut un necaz destul de nasol.

Referitor la amortizoare stie cineva ceva?


--------------------
Dacia Logan dCI Ambition 2007
I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 17 Nov 2003, 14:19
Post #11


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




AcDelco - 250k
Beru - daca gasesti

Amortizoare - Monroe icon_twisted.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mtode
post 9 Dec 2003, 16:37
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 101
Joined: 25 May 03
From: Bucuresti




Dar ce au frate bujiile BOSCH ca eu le-am folosit si nu mi-ai facut probleme...ca SINTEROM-urile de exeplu?????


--------------------
Renault Megane II.2 ESTATE nov 2006, Expression, 1.5dci 80CP - B-??-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 10 Dec 2003, 11:21
Post #13


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Marius, tu esti exceptia care intareste regula :wink: .
Oricum, pina acum 80% din cei care au pus Bosch s-au plins de ele.
Eu am AcDelco si sint multumit de ele.
Am vazut Equem (sau cum s-o fi scriind) pentru Dacia si am inteles ca sint destul de bune, si relativ ieftine. 170K setu'.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiucornateanu
post 10 Dec 2003, 11:25
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 30 October 03




Am mai spus pe aici:exista bujii Dacia pa care scrie Made in France(parca 115 k setu).Nu stiu cat sunt de fiabile.Amortizoare cred ca in jur de 600 k setul .


--------------------
Ex Renault Megane Hatch 2004
Avem o tara frumoasa.Pacat ce este locuita.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mtode
post 10 Dec 2003, 11:27
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 101
Joined: 25 May 03
From: Bucuresti




ok! Nu va contrazic.
Am sa trec si eu pe Acdelco..dar acum abia le-am schimbat smile.gif ..parca am vazut prin Metro si erau cam la acelasi pret cu BOSCH-ul...desi in Metro sunt scumpe bujiile BOSCH!!!
Apropos...daca tot esti din Iasi...care sunt cele mai "decente" magazine de piese auto...mai serioase nu de cartier?

10x
Marius


--------------------
Renault Megane II.2 ESTATE nov 2006, Expression, 1.5dci 80CP - B-??-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 10 Dec 2003, 11:32
Post #16


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Marius, Bras are preturi acceptabile (ala de la Podul Alexandru).
Mai gasesti tobe ieftine la Iorom, in Pacurari, dar atit, restul pieselor sint scumpe.
Bujii Equiem am vazut la Luckoil din Podul de Piatra.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mtode
post 10 Dec 2003, 11:35
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 101
Joined: 25 May 03
From: Bucuresti




Multam'
Si eu am constatat acelasi lucru despre BRAS...preturile sunt ceva mai mici decat la altii smile.gif

marius


--------------------
Renault Megane II.2 ESTATE nov 2006, Expression, 1.5dci 80CP - B-??-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 10 Dec 2003, 11:48
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Salve!
Si eu am avut probleme cu bujiile Bosh. Acu' merg pe Sinterom. Si n-am probleme.
O aprindere electronica face toti banii.


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 16 Dec 2003, 09:36
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




Salut,

Acum cateva zile am desfacut bujiile pentru o verificare. Electrozii nu aratau prea grozav (negrii de funingine, cu depuneri suplimentare). Masina (Dacia 1310) o am de 1 luna, si nu stiu cand au fost puse de fostul proprietar, asa ca m-am hotarat sa le schimb.

Ieri am cumparat un set de bujii Brisk Super cu cod N 15 YC. Pe spatele setului apare si Dacia 1310 cu specificatia de distanta intre electrozi 0,6 mm. Un pic mai jos scrie ca din fabrica distanta intre electrozi este setata la 0,7 mm.

Nu am lera de masurare a distantei intre electrozi.

Este vre-o problema daca las distanta de 0,7 mm?


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 16 Dec 2003, 09:43
Post #20


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Stai linistit, daca ai bobina buna merge si la 0.8 fara probleme.
Daca vrei neaparat sa reglezi bujiile la 0.6 cea mai buna lera este tabla de la aripa :wink: .


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maverik
post 19 Jan 2004, 07:10
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 6 November 03
From: Arad




QUOTE
.....
Inca o problema ar fi ca Dacia in cauza nu porneste decat dupa ce ii dai vreo 10-15 sprituri bune. Nu stiu care este problema, benzina am vazut ca baga.......


Io am o pb. cam de aceeași natură. Am discutat cu un mecanic șmecher tare și am ajuns la un verdict sufivcient de rezonabil: În zona punctului cald, pe galeria de admisie, în timp, se formează un strat poros datorat diferitelor depuneri din amestec (tot felul de compusi - "un pic mai groși/vâscoși" - care, prin ardere pe suprafața galeriei duc la formarea acestui strat). La pornirea rece, acest strat este -relativ -uscat , ceea ce duce la fenomenul de sărăcire al amestecului carburant, astfel că devin necesare acele șprițuri pentru a depăși pragul de absorbție al ecelui strat din zona punctului cald.
Soluția este cenzuratățirea galeriei de admisie, dar asta trebuie făcută doar după demontare, ca să nu-ți ajungă în cilindrii toate tâmpeniile alea. Din acest motiv eu mai amân un pic operațiunrea (mașina este în Timișoara, io stau până cel puțin în martie prin București, meerg săptămânal acasa și atunci deabia am timp de Nevastă 124.gif și de plimbat mașina.


--------------------
LAGUNA II 1.9 dci LAGUNA II 1.9 dci 2002 - AR07YIR
Remember for ever:
Never say ... Never !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c1p0
post 20 May 2004, 19:18
Post #22


I find your lack of faith disturbing.


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 October 03
From: Bucuresti - Colentina




Maine ma duc sa iau amortizoare... Costa 600.000lei/buc. Alea de uzina, ca nici nu cred ca sunt altele.

Nu stiu ce bujii am acum, insa merg brici. Peste putin timp o sa imi pun si eu aprindere electronica. Sper sa merite.

Trebuie sa o fac mai intai sa nu mai pape ulei. Imi da pe la bujii si pe la joja!! A zis un mecanic ca o sa mi-o faca peste nitel timp. Treaba e ca papa ulei in draci. Si motoru e jegos mereu.


--------------------
Dacia Logan dCI Ambition 2007
I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_yachtman
post 28 Sep 2005, 12:31
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 28 September 05




Este ideal sa reglezi distanta dintre electrozi cu 0,6 deoarece cu cat este mai mare distanta dintre electrozi cu atat e novoie de un curent mai mare in intensitate pt producerea scanteii!binenteles ca merge si cu 0,7- 0,8 dar ideal e sa o reglezi cu 0,6.intre electrozii bujiei se afla amestecul carburant care e un bun izolator din punct de vedere electric iar cu cat creste presiunea(in timpul compresiei) devine mai bun izolant,daca maresti distanta dintre electrozi ingreunezi mai mult producerea scanteii pt ca ai nevoie de un curent mai mare in intensitate!ma rog asta nu inseamna ca nu se produce scanteia daca ai 0,7,da e bine sa o faci la 0,6.O lera e ieftina in jur de 100 mii!


--------------------
bmw 320 - CT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 28 Sep 2005, 13:33
Post #24


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Mai fratilor la ce cumparati voi toate turcismele de prin benzinariile romanesti care se dau drept bosch sau mai stiu eu ce. Asa credeam si eu ca sunt originale pana mi-a spus un meserias sa imi pun sinteroame decat sa iau asa ceva.
Singurele bujii straine pe care le-am avut pe dacie au fost niste NGK-uri pe care am dat vreo 300.000 ROL acum vreo 3 ani sau poate mai bine sa fie de atunci dar alea le-am cumparat de la un magazin care aducea piese import numai pentru masini straine iar tipul de acolo mi le-a recomandat ca fiind bune la dacie. Cand am vazut cum arata ambalajul la niste bujii am crezut ca imi vinde ceva produse farmaceutice asa erau de impaturite in fel de fel de cutiute de carton cu explicatii etc etc. Sa tot fie acum aproape de 1 mil ROL eu mai stiu......
Asa ca ori dai un ban dar stai in fata ori du-te nene si pune-ti sinteroame.

This post has been edited by ionutctn: 28 Sep 2005, 13:33


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Sep 2005, 10:17
Post #25


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(dragOn @ 17 Nov 2003, 12:42)

Alooo, nu e SN!
20W40 sau 20W50
nu mai recomandați BOSCH (BOȘ) la oameni, că ne mămâncă cu fulgi cu tot!

*




Alooo, eu pun la berlina 10w40 de obicei si 5w40 iarna...poate te mira dar nu are nici pe draq..nu consuma ...nu mai recomanda 20w50 ca chiar o sa fi mancat cu fulgi cu tot 243.gif

This post has been edited by argon: 29 Sep 2005, 10:19


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
perfinox
post 16 Jan 2013, 19:04
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 27 May 11




pe dacia merge fara probleme un ulei semi sintetic, adica aditivat cu detergenti, mai stabil la forfecare si multigrad, adica merge fara probleme si vara si iarna, cei care recomanda ulei de vara si ulei de iarna la dacia au ramas pe vechi rau de tot, eu de cand am cumparat-o am facut primele 2 schimburi cu Castrol GTX 15w40 ca sa curete motorul de "namol" , apoi am trecut la Castrol Magnatec 10w40 care este medicament pentru motor, ai ungere buna chiar si la prima cheie dimineata, schimbul il fac la fiecare 6000km si nu papa deloc ulei, motorul are 120000 km. bujii gasiti dupa cod, sau in manualul dacia echivalente ale sinterom-ului, de la Denso, Ngk, Champion, Bosch, Equyem, Beru. Majoritatea sunt cam scumpe dar e vorba aia "dai un ban si stai in fata". Nu mai ai probleme.

This post has been edited by perfinox: 16 Jan 2013, 19:05


--------------------
renault clio v6 2010 - NT 05 WVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 23:00
Forum Renault