pompa frana dublu circuit si 4 tevi .. garnituri sau corp?
![]() ![]() ![]() |
pompa frana dublu circuit si 4 tevi .. garnituri sau corp?
diaconuliviu |
![]()
Post
#541
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|||
adi_g09 |
![]()
Post
#542
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 27 June 09 ![]() |
Multumesc diaconuliviu.In primul rand o sa-i fac reglajul acela. Aerisirea am facut-o prin cadere libera pana nu a mai iesit bule. Ce nu prea inteleg partea cu "presiunile fata/spate difera mult". Diferenta asta de presiune poate sa fie si din cauza repartitorului? Eu l-am reglat cand aveam pompa veche sa deschida mai mult. Poate sa fie din cauza asta?
P.S.Pe una dintre cele doua hartii din cutia pompei se recomanda folosirea lichidului dot 4 iar pe cealalta se recomanda lichid dot 3. Eu am pus dot 3. Sper ca nu am facut o alegere gresita. |
--------------------
dacia
break
1995
- db02els
|
|
daredan |
![]()
Post
#543
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Am fost in service si au refacut aerisirea (la pedala) si pedala este "beton" dar tot spatele este cel care blocheaza primul. Fiind papuc si spatele gol si usor tot timpul, mecanicul mi-a zis ca asta ar fi cauza. Dumnezeu cu mila...
|
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#544
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(adi_g09 @ 6 Dec 2011, 14:32) Multumesc diaconuliviu.In primul rand o sa-i fac reglajul acela. Aerisirea am facut-o prin cadere libera pana nu a mai iesit bule. Ce nu prea inteleg partea cu "presiunile fata/spate difera mult". Diferenta asta de presiune poate sa fie si din cauza repartitorului? Eu l-am reglat cand aveam pompa veche sa deschida mai mult. Poate sa fie din cauza asta? P.S.Pe una dintre cele doua hartii din cutia pompei se recomanda folosirea lichidului dot 4 iar pe cealalta se recomanda lichid dot 3. Eu am pus dot 3. Sper ca nu am facut o alegere gresita. Faptul ca e infrinata fata poate fi de la reglaj prost al jocului servo-pompa...de care spuneam anterior. Faptul ca ai diferenta mare de presiune poate fi asa: fata se infrineaza rapid (sau e deja infrinata daca spui ca o misti greu) ceea ce face ca pe fata presiunea sa creasca rapid. Spatele insa nefiind infrinat, pe perioada deplasarii sabotilor presiunea nu e asa crescuta. O sa spuneti ca presiunea pe pistoane fata spate e aceeasi ca fata impinge spatele..nu e chiar asa.. Apoi, nu spui daca ai aerisit si conducta bypass. La aia iti recomand: DUPA ce ai aerisit tot sa scoti sonda ICP si "facind pedale" sa aerisesti pe la aerisitorul pompei. Mai e o metoda dar e mai ciudata pt un neavizat. Deci ai de verificat asa: 1. distantele 125/9 mm 2. aer pe bypass 3. distanta sabot-tambur (sistemul autoreglaj nu-si face treaba). This post has been edited by diaconuliviu: 9 Dec 2011, 08:18 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
wizoo |
![]()
Post
#545
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 16 March 09 ![]() |
Salut, problema mea este urmatoarea: celebra pompa a fost modificata conform topicului meu. Frana este eficienta pana in momentul in care incepe sa lacrimeze lichid pe la rezervorul aferent circuitului fata. Spatele lucreaza bine deoarece se aude cum ferodourile opresc tamburii la viteza mica, iar la o franare puternica spatele se blocheaza iar fata nu. Pierderea presiunii este sesizata si in pedala, cursa marindu-se putin. Intrebarea: ce garnituri intre corp pompa si rezervor lichid sa pun? Am schimbat 6 seturi de garnituri srl si tot se prelinge lichidul, chiar nu se gaseste nimic mai bun decat infectiile astea de 3lei. Bidonasul nu este fisurat, insa acea gaura de 1-3mm din capacul rezervorului despre care am citit in cateva topicuri anterioare, lipseste. Alte scurgeri de lichid in afara de acesta de la pompa nu sunt.
|
--------------------
DACIA
1310 LI
2002
|
|
Costy2000 |
![]()
Post
#546
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 18 April 10 ![]() |
QUOTE(wizoo @ 10 Dec 2011, 02:44) Salut, problema mea este urmatoarea: celebra pompa a fost modificata conform topicului meu. Frana este eficienta pana in momentul in care incepe sa lacrimeze lichid pe la rezervorul aferent circuitului fata. Spatele lucreaza bine deoarece se aude cum ferodourile opresc tamburii la viteza mica, iar la o franare puternica spatele se blocheaza iar fata nu. Pierderea presiunii este sesizata si in pedala, cursa marindu-se putin. Intrebarea: ce garnituri intre corp pompa si rezervor lichid sa pun? Am schimbat 6 seturi de garnituri srl si tot se prelinge lichidul, chiar nu se gaseste nimic mai bun decat infectiile astea de 3lei. Bidonasul nu este fisurat, insa acea gaura de 1-3mm din capacul rezervorului despre care am citit in cateva topicuri anterioare, lipseste. Alte scurgeri de lichid in afara de acesta de la pompa nu sunt. poti cauta pe forum sa discutat.....si eu am avut problema si imi curge lichid pe la bidonas si pompa si sa rezolvat cu banda de teflon la mine,acuma nu mai curge sau mai poti cu ata de cusut parca si cu gaura de la capac nici eu nu o am.......... tragi afara lichidul de frana cu o seringa si cu un furtunas din ambele rezervoare dupa care defaci rezervorul dupa pompa si il cureti nitel de lichid cu o carpa,acuma iei banda de teflon sau ata si dai pe picorusile la rezervor pana crezi tu ca poate sa unfle garniturile fara sa mai curga si bagi fortat rezervorul dupa care pui lichid si vezi daca curge ![]() ![]() ![]() This post has been edited by Costy2000: 10 Dec 2011, 18:45 |
--------------------
Dacia
1310
1996 L
|
|
wizoo |
![]()
Post
#547
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 16 March 09 ![]() |
Multumesc, am sa incerc varianta ta. Sperante in garnituri mai bune nu mai exista demult.
|
--------------------
DACIA
1310 LI
2002
|
|
Costy2000 |
![]()
Post
#548
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 18 April 10 ![]() |
![]() QUOTE(wizoo @ 10 Dec 2011, 20:12) de acord cu tine poate cine stie cum sa gasesti garnituri bune ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1996 L
|
|
adi_g09 |
![]()
Post
#549
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 27 June 09 ![]() |
@diaconuliviu
am reglat distanta de la servo la popa; masina nu mai este infranata, am aerisit conducta de bypass, am reglat ferodo-urile incat sa frece usor pe tamburi, am schimbat cilindrul de pe partea stanga din cauza ca cel vechi nu mai avea peretii netezi Acum ma confrunt cu alta problema, pe la roata stanga spate imi iese aer nonstop. La celelalte roti nu iese aer doar la cea de pe stanga-spate. Cand am aerisit a trecut cam 1 litru de lichid prin acea conducta dar tot iese aer. Am inspectat vizual toate conductele dar nu musteste pe nicaieri. Nu stiu ce sa-i mai fac si ce sa mai verific, orice sfat e bineveni. Multumesc! |
--------------------
dacia
break
1995
- db02els
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#550
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
adi_g09 posibil sa traga aer pe la garniturile din cilindru,daca totu este OK
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#551
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(adi_g09 @ 14 Dec 2011, 20:25) @diaconuliviu [...] Acum ma confrunt cu alta problema, pe la roata stanga spate imi iese aer nonstop.[...] Adica la aia cu cilindrul schimbat. Ai demontat inainte cilindrul de curiozitate sa vezi daca e ok? Banuiesc ca nu.. Parerea mea e ca acele garnituri "noi" au zacut in cilindru prin magazii/depozite si..au capatat "memorie" in pozitie relaxat. Nu mai asigura etansarea.. Iti recomand sa le schimbi... Sau, ar mai exista o explicatie dar aia e valabila DACA folosesti frina de mina. Din cauza proastei executii cind tragi frina de mina pistonasele si garniturile sint antrenate de saboti.. ca atare avind loc fenomenul de "suctie".. daca nu ajunge suficient lichid in timp util, garnitura va permite aerului sa intre... Din cauza asta la Dacii recomand ca frina de mina s-o trageti cu frina de picior apasata. Dar, in primul rind, schimba garniturile la cilindru.. This post has been edited by diaconuliviu: 15 Dec 2011, 16:20 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
adi_g09 |
![]()
Post
#552
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 27 June 09 ![]() |
Garniturile le-am inlocuit inainte sa montez cilindrul, stiam de mai inainte ca am citit pe forum. Frana de mana nu prea o folosesc.
|
--------------------
dacia
break
1995
- db02els
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#553
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Salut prieteni.
Expun si eu problema celebrei frana cu 4 conducte... Deoarece am observat ca masina tragea cateodata intr-o parte si suspectand cilindrii din etrieri am decis sa schimb unele piese pt o eficienta sporita.Piesele au fost: - cilindri etrieri din inox(manufacturati la un atelier specializat).Cei vechi erau ruginiti,probabil se blocau si in mers - garnituri etrier - conductele de frana de pe fata impreuna cu furtunele de la etrieri - cablu frana mana - tamburi spate - tot lichidu de frana,s-a pus DOT3 Dupa toate acestea nu am mai reusit sa aerisim spatele.Am desfacut pompa,,cilindrii din pompa au fost schimbati in urma cu 6 luni,aratau bine,am curatat pompa,am verificat toate orificiile si am decis ca pompa e buna.In final problema era ca nu aveam joc liber la pedala de frana si lichidu nu putea cobori din vas.Dupa remediere am reusit sa aerisesc prin cadere libera toate rotile.Desi frana pare ok indiferent cat de tare apas pe pedala nu infraneaza nicio roata.Nu inteleg de ce.Mentionez ca repartitorul e functional si din cate stiu eu cand nu ai sarcina pe spate el trebuie sa fie inchis si sa dechida progrsiv odata cu marirea sarcinii.Deasemenea am mai facut alte aerisiri intre timp fara insa sa observ blocarea unei roti la franare. Astept orice sugestii. Multumesc anticipat. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
ghitza |
![]()
Post
#554
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Incearca sa aerisesti la pedala,si incepe cu fata si vezi daca tasneste cand desfaci aerisitoru,sa nu curga lin,daca curge lin nu face presiune daca tasneste ai aer sau prinde pe undeva ,e belea mare frana asta dar incepe cu fata prima data cu manocontactu scos,si sa tasneasca lichid
18 Dec 2011, 17:26: era s auit maneta da la frana de mana sa prinda la 4 dinti dar la 4 sa tepeneasca roata This post has been edited by ghitza: 18 Dec 2011, 16:26 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#555
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(ghitza @ 18 Dec 2011, 16:26) Incearca sa aerisesti la pedala,si incepe cu fata si vezi daca tasneste cand desfaci aerisitoru,sa nu curga lin,daca curge lin nu face presiune daca tasneste ai aer sau prinde pe undeva ... Nu prea inteleg ce spui... Pana la urma daca ar fi buna frana cum ar trebui sa curga?Daca curge lin nu e bine,daca tasneste iar nu e bine. ![]() PS: nu inteleg de ce trebuie scos manocontactu ![]() |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
ghitza |
![]()
Post
#556
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
PAUL:faci aerisirea la pedala si lichidu trebuie sa tasneasca cand desfaci aerisitoru,manocontactu trebuie scos sa nu bagi pompa in avarie ,incepe aerisirea cu fata ,cand termici cu rotile mergi la pompa si aerisesti pe la aerisitoru pompei dupa care repui manocontactu,cine a zis ca nu e bine daca tasneste lichidu la desfacerea aerisitorului?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#557
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
ghitza |
![]()
Post
#558
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Ai presiune
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
tynn |
![]()
Post
#559
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
@Paulorossi - sa stii ca intr-o situatie asemanatoare sunt si eu: am schimbat in vara racordurile flexibile de la etrieri, dupa care am inceput cu aerisirea, insa nu se intarea deloc pedala. Am schimbat garniturile de la pompa (care aratau destul de bine), crezand ca a cedat si dai iarasi aerisire. Tot nu se intarea pedala, insa dupa multe incercari a inceput sa se intareasca. Pe fata dupa putine purjari nnu a mai iesit aer, insa pe spate am facut aerisire la nesfarsit si tot ieseau bule de aer. Nu pot sa inteleg fenomenul... Am lasat-o pana la urma asa. Frana tine binisor, nu s-a inmuiat pedala de atunci, insa nici mie nu mi se blocheaza rotile cum trebuie la franari bruste.
Eu unul suspectez pompa, dar totodata si acest sistem idiot cu by-pass, care se pare ca mai mult probleme aduce decat beneficii... De unde sa tot vina aer pe la aerisitoarele din spate? A aerisit de zeci de ori si la fel... Mentionez ca cilindrii receptori lucreaza cum trebuie si nu prezinta pierderi de lichid. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#560
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Partea interesanta e ca inainte sa schimb piesele mentionate se blocau rotile,pompa era tot aceasi.
O sa incerc sa mai aerisesc desi cred ca doar in zadar... |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
ghitza |
![]()
Post
#561
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Daca innainte a mers si acum nu e din pompa ,aeriseste pana itit vine rau ,asa am patit si eu ,si strange cablu de la frana de mana sa prinda la 4 dinti sa blochezi rotile si ai sa vezi ca urca si pedala
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#562
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Asa o sa fac.
Merci! |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
daredan |
![]()
Post
#563
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Pentru cei care au schimbat si pistoanele de la etrieri: eu am facut aceeasi operatie si am cumparat piese de origine de la service autorizat DACIA (la magazinele de la coltul strazii am gasit pistonase cu un finisaj execrabil si chiar cu zgarituri/julituri pe ele). Am dat o gramada de bani pe ele si cand sa le montez a trebuit sa le fortez cu coada de ciocan (desi le-am dat cu lichid de frana). Cand am vazut ca am probleme si nu-mi prinde fata cum trebuie am pus mana pe manualul de reparatii si am vazut ca la montarea pistonaselor in etrier, acestea trebuie sa intre impinse cu mana nu fortate/batute. Le-am dat jos iarasi, le-am probat cu aer comprimat si la presiune de 4,5 bari abia au inceput sa iasa. Am pus o bucata de lemn in etrier si am marit presiunea ca sa le pot scoate. Am scos garniturile originale si le-am inlocuit cu altele dintr-un set de garnituri cumparat separat. Am pus o-ringurile noi si am impins pistonasul inauntru. A intrat perfect impingand doar cu mana. Am bagat iarasi presiune in etrier (de data asta 2,5 bari recomanadta in carte) si pistonasul a lucrat perfect. Am facut proba de etanseitate in apa (cu aer sub presiune) si le-am montt pe masina.
Toata poliloghia asta am facut-o sa scot in evidenta ca probleme pe fata pot aparea si datorita nefunctionarii pistonaselor in etrier in urma montarii lor defectoase. Pistonasul trebuie sa culiseze usor in cilindru tocmai pentru a raspunde imediat ce se apasa pe pedala. Daca se mai adauga si aer in instalatie pistonul nu va presa imediat pe placuta. |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
Costy2000 |
![]()
Post
#564
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 18 April 10 ![]() |
va salut, am si eu problema, am schimbat racordurile de la etrierii si dupa aia a trebuit sa o aerisesc (pe spate la ambele rotii am aerisitoarele rupte) pe unde pot eu sa aerisesc ? pe la conducta pot ? sau trebuie sa schimb cilindrii ?
|
--------------------
Dacia
1310
1996 L
|
|
ghitza |
![]()
Post
#565
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
incearca pe la conducte,dar mai bine ar fi sa ii schimbi sa faci o treaba buna
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#566
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
aveti idee de ce scartaie pompa de frana cand cald pedala aferenta? este un scartait de arc
|
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#567
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
o fi arcul pedalei.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bashtalu |
![]()
Post
#568
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
nu e de la pedala, zgomotul este de sus de la pompa
|
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#569
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
se aude in habitaclu sau chiar la pompa?
Ca daca in habitaclu, mai degraba arcul servo, sau poate nu e arcul ci supapa care poate suna ca o goarna daca e partial defecta. Dar si aia se aude mai degraba spre motor, ca acolo e... This post has been edited by diaconuliviu: 29 Apr 2013, 14:51 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bashtalu |
![]()
Post
#570
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
se aude de la motor, cu geamul deschis se aude bine
cum remediez? |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 01:40 |